Volkswagen Dünyası

 
Tatilde YOYO varsa Volkswagen'de var!
4.7.2016
 
Yeni Tiguan’a EuroNCAP’ten 5 yıldız!
28.6.2016
 
Volkswagen yalnızca size değil, eşyalarınıza da konforlu bir yolculuk sunuyor.
16.6.2016
 
Volkswagen'e Altın Örümcek'te iki birincilik!
3.6.2016
 
EKOANADOLU Sohbetleri Devam Ediyor.
24.5.2016
 
İnsan Görmek İstediğini Görür Fotoğraf Yarışması
24.5.2016
 
Volkswagenim Mobil Uygulaması Yayınlandı.
27.4.2016
 
ZUBİZU Servis Kampanyası
21.4.2016
 
Yeni Tiguan’a 2 ödül birden!
19.4.2016
 
Volkswagen Türkiye, ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2015’te 3 ödül birden aldı!
13.1.2016
 
Volkswagen reklamlarının ortak noktaları takdir edilmeleri.
23.10.2015
 
Doğuş Otomotiv Basın Açıklaması
4.10.2015
 
Volkswagen, Digiturk Portal’da!
19.10.2015

1930'LAR...

1937'de Ferdinand Porsche başta olmak üzere, toplam 24 tasarımcı ve çalışan ile faaliyet gösteren Wolfsburg tesisleri kuruldu. "Halkın Arabası" üretildi! İlk Beetle'ın (Typ 60) tasarım ve geliştirilmesi, Ferdinand Porsche önderliğinde toplam 4 yıllık bir çalışmanın ardından 1938 yılında tamamlandı.

1940'LAR...

1945'te yeniden üretimine başlanan ilk Beetle (Typ 60) modelinden 1.785 adet üretildi. 1948'de 20 bininci Volkswagen üretildi. 1949'da ilk üstü açılabilen Volkswagen Beetle (Cabriolet) satışa sunuldu.

1950'LER...

1954'te 500 bininci Volkswagen banttan çıktı. 1955'te Karmann Ghia Coupe'nin seri üretimi başladı. 1957'de ise Karmann-Ghia Cabriolet modeli üretildi. 1959'da lisans anlaşmalarıyla Almanya dışındaki ülkelerde de seri üretim başladı.

1960'LAR...

1965 yılında 10 milyonuncu Volkswagen üretildi ve standart Beetle'ın model kodu 1200 oldu. 1967 yılında karakteristik sedan karoseri ve arka aks üzerine yerleştirilmiş 1.493 cc'lik, 53 PS gücündeki motoruyla Volkswagen 1500 üretildi. 1968'de Volkswagen 1500'lerde yarı otomatik vites seçeneği sunulmaya başlandı.

1970'LER...

1970 McPherson tipi ön süspansiyonu, arka yan camlarda havalandırma ızgaraları ve daha uzun motor kaputu ile Beetle 1302 üretildi. İlk jenerasyon Passat, önden motorlu ve su soğutmalı ilk Volkswagen olarak 1973'te yollara çıktı. 1974'te Volkswagen Golf'ün ilk jenerasyonu olan Golf I, üretilmeye başlandı. Volkswagen Scirocco 1972'de erişilebilir spor otomobil konseptiyle piyasaya sürüldü. Volkswagen'in kompakt sınıfta ürettiği ilk modeli Polo, 1975'te yollara çıktı.

1980'LER...

Boyut olarak büyümüş ve orta sınıf - geniş aile arabası haline gelen ikinci jenerasyon Volkswagen Passat (B2) 1981'de yola çıktı. Meksika, Puebla'da 20 milyonuncu Beetle banttan çıktı. Volkswagen Golf'ün ikinci jenerasyonu olan Golf II, Avrupa'da ilk kez Frankfurt Motor Show'da Eylül 1983 tarihinde tanıtıldı. 1985'te Avrupa içinde üretilen son Volkswagen Beetle, Wolfsburg'daki müzeye yerleştirildi. Üçüncü jenerasyon Passat (B3), 1988'de piyasaya çıktı.

1990'LAR...

Golf III, ilk kez Kasım 1991'de tanıtıldı. Doğuş Otomotiv ile Volkswagen AG, 1994'te distribütörlük anlaşması imzaladı. 1975'ten beri markanın kompakt sınıf temsilciliğini yapan modeli Polo, üçüncü jenerasyonunda ilk kez 5 kapılı olarak satışa sunuldu. Tamamen yenilenen 5. jenerasyon Passat (B5) 1996 yılında piyasaya sürüldü.

2000'LER...

2002'de otomatik vites sistemlerinde bir devrim niteliği taşıyan “Çift Kavramalı Şanzıman” DSG ilk kez Volkswagen Golf R32 modelinde kullanıldı. 2003'te Türkiye'de Volkswagen Grup markaları, Doğuş Otomotiv çatısı altında birleştirildi. 2004'te Doğuş Otomotiv'in halka arzı 10 Haziran 2004 tarihinde gerçekleşti. 2005'te 1,4 lt TSI motor ilk kez Frankfurt Otomobil Fuarı'nda 170 PS güce sahip Golf GT ile tanıtıldı.

 
TSI
 
TDI
 
DSG
 
Aktif Silindir Yönetimi "ACT"
 
BlueMotion Teknolojisi
 
Şerit Takip Asistanı "Lane Assist"
 
Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi "XDS"
 
İkincil Çarpışma Freni "Multi Collusion Brake"
 
Modüler Platform Yönetimi "MQB"
 
Progresif Direksiyon
 
Serbest Sürüş Modu
 
Şerit Değiştirme Asistanı "Side Assist"
 
4 MOTION
 
Acil Durum Asistanı "Emergency Assist"
 
Yorgunluk Tespit Sistemi "Fatigue Detection"
 
Aerodinami

VOLKSWAGEN MOTORSPORT


Volkswagen’in standart yol otomobili, WRC homologasyonuna uygun şekilde revize edilerek modern zamanların efsane yarış otomobiline dönüştü.

DAHA FAZLA BİLGİ