2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Volkswagen Sözlük

Merak edilen Volkswagen Teknolojileri

Tüm Volkswagen modelleri, sayısız teknolojileriyle donatılmış olmalarına rağmen, neredeyse kullanım kılavuzuna bile ihtiyaç duymadan kullanabileceğiniz kadar kullanıcı dostudur. Ancak yine de ne anlama geldiğini merak ettiğiniz ya da hakkında daha detaylı bilgi edinmek istediğiniz Volkswagen teknolojilerinin sizlere sunduğu avantajları, benzer ve farklı noktalarını öğrenmek isterseniz, doğru yerdesiniz! Şimdi arkanıza yaslanın ve keşfetmenin tadını çıkarın.

ABS

ABS

Anti blokaj fren sistemi (ABS), tam frenleme anında veya kaygan zeminde tekerleklerin bloke olmasını önleyerek aracın kontrol edilebilir durumda kalmasını sağlar.

Özellikle ön tekerleklerin bloke edilmesi sonucunda yanal yönlendirme kuvvetleri bu tekerleklere aktarılamaz ve bu nedenle araç kontrol edilemez duruma gelir. ABS kontrol ünitesi, böyle bir durumun yaşanmaması için sensörler aracılığıyla tekerlek devir sayılarını sürekli olarak takip eder. Tekerleklerden birinin bloke olma riski söz konusu olduğunda, anti blokaj fren sisteminin kontrol ünitesinde bulunan bir solenoid valf, ilgili tekerleği yeniden serbest bırakmak amacıyla bu tekerlekteki fren basıncını düşürür. Ardından, frenleme etkisinin devam edebilmesi için basınç yeniden blokaj sınırına kadar arttırılır ve bu döngü bloke olma riski devam ettiği süre boyunca tekrar eder.

ABSPlus

ABS Plus

Offroad ABS olarak da bilinen ABSPlus, ABS kontrol ünitesine dâhil özel bir programdır.

Bu program, aşırı zorlu arazi kullanımlarda (özellikle 5 km/s’den düşük hızlarda ve orta diferansiyel kilitli durumda iken) otomatik olarak etkinleştirilir.

Offroad ABS sistemine bağlı tekerlekler, sistem fren basıncını azaltmadan önce kısa bir süre bloke durumda kalmakta ve bu sayede tekerleğin önünde biriken zemin kaplama malzemesinden (örneğin çakıl ya da kum) küçük bir kama oluşturmaktadır. Bu kama, ekstra bir yavaşlatıcı etki ile fren performansını arttırır. Araç bu esnada hem yönlendirebilirliğini korur hem de belirgin oranda daha kısa fren mesafesi sunar.

Acil Durum Asistanı
"Emergency Assist"

Acil Durum Asistanı  "Emergency Assist"

Volkswagen’in “kazasız sürüş” idealine ulaşma yolundaki çalışmalarının en somut örneklerinden biri olan Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, sınırlı da olsa tamamen otonom (otomatik) sürüş sağlayan bir aktif güvenlik teknolojisidir.

Basitçe Şerit Takip Asistanının "Lane Assist" gelişmiş bir ek fonksiyonu olan sistemde, sürücünün bilincini yitirdiği ya da ciddi bir rahatsızlık geçirdiği durumlarda direksiyona müdahale edememe olasılığı da düşünülmüştür. Normalde Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”, sürücü direksiyondan ellerini kaldırdığında, kısa bir süre sonra (önceden tanımlı bir zaman aşımı süresi) çalışmamakta ve aracın şerit dışına çıkmasına izin vermektedir.

Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, Lane Assist’in “sürücü müdahalesi beklentisi” zaman aşımına uğrayıp devreden çıkmasıyla birlikte devreye girer. Böyle bir durumda, önce sürücüyü hem sesli hem de görsel bir uyarıyla uyarır. Eğer tepki alamazsa bir fren atımı “pulse braking” ile son bir kez daha sürücüyü uyandırmaya/dikkatini çekmeye çalışır. Hala tepki alamadıysa ve eğer şerit çizgileri okunabilir durumdaysa aracı otonom sürüşle şeridinde tutar ve bir yandan da hızı çok yavaş bir şekilde düşürmeye başlar. Bu esnada 4’lü ikazları da yakarak çevrede seyreden araçları uyaran sistem sonunda aracı mevcut şeridinde tamamen durdurarak olası bir kazayı önlemede yardımcı olur.

Adaptif Hız Sabitleyici
"ACC"

Adaptif Hız Sabitleyici  "ACC"

Adaptif hız sabitleyici "ACC"’, gelişmiş bir radar yardımıyla önde bulunan araçlara olan güvenli takip mesafesini sürekli olarak korur.

Sürücü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerinde bulunan düğmeler veya direksiyonun yanında bulunan kumanda kolu üzerinden istediği zaman bazlı takip mesafesini ayarlayabilme ve mevcut hızı sabitleyebilme imkânına sahiptir (ayar kumandası araç modeline göre değişiklik gösterebilir). Çok fonksiyonlu gösterge, konvoy halindeki sürüşler esnasında korunması gereken mesafe ile gerçek mesafeyi karşılaştırmalı olarak gösterebilmektedir.

Bir radar, araç önünde bulunan yaklaşık 200 m’lik bir alanı sürekli olarak tarar. Sürücü, gaz pedalına basarak Adaptif Hız Sabitleyici “ACC” programına istediği zaman ara verebilir ve böylece gerekli durumlarda daha hızlı bir şekilde hızlanabilir. Fren veya gaz pedalına basılması, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC” fonksiyonun derhal devreden çıkmasına neden olur.

Adaptif hız sabitleyici "ACC", 30 ila 160 km/s arasındaki bir hızda (Golf), 30 ile 210 km/s arasındaki bir hızda (Passat ve Passat Variant), 30 ile 200 km/s arasındaki bir hızda (Volkswagen CC) veya 0 ile 250 km/s arasındaki bir hızda (Touareg) etkinleştirebilmektedir. Ayrıca, çift kavramalı şanzıman “DSG” ile kombine edildiğinde Golf modeli, Touareg modelinde olduğu gibi sıkışık trafikte otomatik dur-kalk desteği veren “Follow-to-Stop” özelliğini de kullanıma sunmaktadır. Bir başka deyişle çift kavramalı şanzıman “DSG”ye sahip bir Golf, manuel şanzımana sahip bir Golf’ten farklı olarak 0 ile 160 km/s arasında adaptif hız sabitleyici “ACC”yi kullanabilmektedir.

Adaptif Şasi Kontrolü
"DCC"

Adaptif Şasi Kontrolü "DCC"

Adaptif Şasi Kontrolü “DCC”ye sahip şasi, sürücü tarafından normal, sportif ve konforlu olmak üzere üç farklı şekilde ayarlanabilmektedir. Bununla birlikte, elektrikli olarak kontrol edilebilen Adaptif Şasi Kontrolü “DCC” amortisörleri, tıpkı elektromekanik servo direksiyon gibi değişken şartlara göre kendini otomatik şekilde uyarlayabilmektedir.

Adaptif Şasi Kontrolü “DCC”, değişken sürüş durumlarını sürekli olarak takip etmek için fren, direksiyon ve hızlanma süreçlerini dikkate almakta ve hesaplamalarında kullanmaktadır.

Adaptif Şasi Kontrolü “DCC”, sürüş özelliklerinin belirgin oranda iyileşmesini sağlamaktadır. Sürücü artık belirli ve sabitlenmiş bir şasi ayarına bağlı olmadan, aracı bireysel sürüş tarzına uygun olacak şekilde uyarlayabilmektedir. Seçim, normal, sportif ve konforlu olmak üzere üç farklı ayar arasında orta konsol üzerinde bulunan bir düğmeye basılarak rahat bir şekilde gerçekleştirilebilir.

AdBlue®

AdBlue®

SCR katalizatörü, azot oksit (NOx) egzoz gazı bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.

Bu dönüştürme işlemi, AdBlue® gibi sentetik olarak oluşturulan, sulu bir üre çözeltisi kullanılarak gerçekleştirilir ve ayrı bir hazneden sisteme yönlendirilir. AdBlue®, yüzde 32,5 oranında üre içermektedir ve sürekli şekilde SCR katalizatörü tarafından egzoz gazı sistemine enjekte edilir. Dozaj, egzoz gazı akış miktarına göre sürekli olarak ayarlanır.

SCR katalizatörünün arkasında bulunan bir NOx sensörü tarafından bilgilendirilen motor yönetim sistemi, dozajın hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar.

Aero Silecekler

Aero Silecekler

Volkswagen’in aero silecekleri, azami hız da dâhil olmak üzere tüm hız aralıklarında silme kalitesinin aynı kalmasını sağlar.

Aero silecekler, konvansiyonel sileceklere kıyasla daha düşük ses oluşumuyla da ön plana çıkmaktadır. Bu silecek teknolojisi, büyük özenle tasarlanan silecek yaprağının üzerine hassas ve büyük bir dikkatle yerleştirilmiş hava yönlendirme kanatçıklarından faydalanır. Silecek yapraklarının konvansiyonel silecek yapraklarına kıyasla daha iyi bir cw değerine ve daha hafif bir yapıya sahip olması, CO2 salınımının azaltılmasına ayrıca katkı sağlamaktadır. Silecek kolu yüksek bir burulma dayanıklılığı ile öne çıkarak, ek yapılara ihtiyaç duymadan silecek yaprağı için fazladan bastırma kuvveti sunmaktadır. Bu tasarım sayesinde, sileceklerde sıkça rastlanan "titreme" artık geçmişte kalmıştır. Üstelik, silecek lastiğinin daha zor aşınan yapısı sayesinde, değiştirme işlemine daha az ihtiyaç duyulur ve bakım giderleri azaltılır.

Aero silecekler, azami hız aralığında ve kuru havada da tüm talepleri yerine getirecek şekilde tasarlanmıştır.

Aerodinami

Aerodinami

Karoser tasarımının önemli bir parçası olan ve yakıt tüketimini, azami hızı ve gürültü oluşumunu doğrudan etkileyen aerodinami çok büyük bir önem taşımaktadır.

Rüzgâr tünelinde belirlenen x-doğrultusundaki hava direnci katsayısı aerodinamik özellikleri (cw değeri) özetlemek için kullanılır. Karoser büyüklüğü (Hatchback, Sedan, SUV, Coupe-Cabrio, Variant) gibi farklı etkenler cw değeri üzerinde büyük etkiye sahiptir. Aracın alt tasarımı da cw değerine etki eder. Hava sürtünmesi; aracı çevreleyen havanın etkisi ve havanın araç yüzeyine sürtünmesi ile oluşur.

Volkswagen’in tipik ve has karoser tasarımı ile azaltılmış kaporta panel aralıkları ve derz ölçüleri, hava türbülanslarını azaltmak için düşünülmüştür; düşük hava sürtünmesi değerinin ve buna bağlı olarak düşük tüketim değerlerinin ve düşük CO2 emisyonlarının oluşması sayesinde olumlu sonuçlar elde edilebilmesini sağlar. Bu bağlamda araç hızı en önemli etkendir, çünkü unutulmamalıdır ki araç hızı iki katına çıktığında hava sürtünmesi dört kat artmaktadır.

Hava sürtünmesine ilişkin hesaplama formülü: Hava sürtünmesi = Araç hızının karesi x alın yüzeyi x cw değeri x ½ hava yoğunluğu.

Aktif Gergi Sistemi

Aktif Gergi Sistemi

Emniyet kemeri bir kaza anında araç içindekileri mümkün olduğunca erken bir aşamada tutmalı ve vücudu gergin bir şekilde sarmalıdır. Özellikle kabarık giysiler söz konusu olduğunda bu her zaman sağlanamayabilir. Bu etki, kemer boşluğu olarak adlandırılır.

Günümüzün aktif gergi sistemleri, tetikleme esnasında kemeri geren küçük bir piroteknik şarj seti içerir. Bu sayede gevşek kemer gerdirilir.

Aktif gergi sistemi, elektriksel olarak hava yastığı kontrol ünitesi üzerinden tetiklenir ve saliseler içinde kemer bandını gerer. Kemer bandı gövdeyi daha sıkı sardığından, araç içindekiler daha erken bir aşamada yavaşlatılmaya başlanır ve vücuda binen yük daha düzenli bir şekilde dağılır. Buna bağlı olarak özellikle göğüs bölgesinden yaralanma tehlikesi azaltılır.

Aktif Geri Konumlandırma

Aktif Geri Konumlandırma

Aktif geri konumlandırma, Volkswagen’in elektromekanik servo direksiyon sistemine ait bir konfor ve güvenlik fonksiyonudur.

Keskin dönüşlerden sonra (örneğin 90 derecelik manevralardan sonra) direksiyonun merkez konuma otomatik olarak geri dönmesi, şimdiye kadar hiç görülmemiş bir hassasiyet sunar. Aktif geri konumlandırma, daha az direksiyon düzeltmesine ihtiyaç duyduğundan, direksiyon konforunu iyileştirir ve güvenlik duygusunu arttırır.

Aktif Güvenlik Sistemleri

Aktif Güvenlik Sistemleri

Sürüşe aktif bir şekilde müdahale eden ve bu şekilde kritik durumlarda oluşan riskleri azaltan ve kazaların önlenmesine yardımcı olan tüm sistemler aktif güvenlik kapsamına girer. En önemli örnekler arasında Elektronik Stabilizasyon Sistemi “ESP”, Fren Asistanı “HBA” gibi sürüş destek sistemleri yer alır.

Aktif güvenliğin en önemli bileşenleri şunlardır;

Sürüş Dengesi: Sürüş dengesi, şasi tasarımının bir parçası olan tahrik konseptinin, süspansiyonun ve viraj dengesinin bir ürünüdür. Bunlara aynı zamanda direksiyon yönlendirme hassasiyeti, fren performansı ve fren dengesi de dâhildir.

Koşul Güvenliği: Bu, araç içindekilerin aracın titreşimi nedeniyle maruz kaldıkları yükü, şasi ve motor gibi bileşenlerden gelen sesleri ve klima sisteminin etkilerini kapsar. Gürültü, titreşim ve yüksek nem ile sıcaklık gibi yorucu etkileri gideremek için kullanılan bileşenler ve alınan önlemler (örneğin klima sistemi) de aktif güvenlik sisteminin birer parçasıdır.

Algılama Güvenliği: Algılama güvenliği, araç üzerindeki aydınlatma donanımlarının ihtiyaca uygun iyi tasarımı ve görüş alanı (çepeçevre görüş, açının mümkün olduğunca dar olduğu arkaya doğru iyi bir görüş) ile iyileştirilir.

Kullanım Güvenliği: Kullanım güvenliği iyi ergonomi ve aydınlatma, silecek, klima sistemi ve Infotainment gibi sistemlere ait tüm kullanım kolları ve düğmelerin mantıklı ve doğru bir şekilde düzenlenmesiyle sağlanır. Bu elemanlar sürücü konumundan iyi ve olabildiğince optimum bir şekilde erişilebilir durumda olmalıdır.

Aktif ve pasif güvenlik donanımlarının kombinasyonu, araç içindekilerin optimum şekilde korunmasını sağlar.

Aktif Silindir Yönetimi
“ACT”

Aktif Silindir Yönetimi “ACT”

Volkswagen’in küçük ama güçlü 1,4 TSI 150 PS motoru, ayrıca Aktif Silindir Yönetimi “ACT” teknolojisiyle tercih edilebilmektedir.

4 silindirli ve egzoz turboşarjı ile aşırı beslenen bu 16 subaplı modern motor, 250 NM maksimum torkunun 100 NM ve daha düşüğü talep edildiği durumlarda ve 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirlerini kapatır. Bunu, egzoz ve emme subaplarına kumanda eden egzantirik milini 0 dereceli bir noktaya kaydırarak yapar ve aynı anda yakıt enjeksiyonunu ve buji ateşlemesini de keser.

Merak edilen soru; “ihtiyaç halinde” ne olacağıdır. Cevap, ortalama 11 ms içinde (krank milinin 1,5 turu yeterlidir) ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye girer şeklinde olacaktır. Tüm bunların sayesinde ortalama %16 daha az yakıt sarfiyatı elde edilebilmektedir (NEDC normlarına göre 0,4 lt/100 km daha düşük tüketim).

Akustik Park Destek Sistemi
“Park Pilot”

Akustik Park Destek Sistemi “Park Pilot”

Akustik Park Destek Sistemi “Park Pilot”, sürücüye park ederken ekstra destek sunar. Park sensörlerinden gelen veriler doğrultusunda yapılan sesli uyarılar park etme sırasında aracın önünde veya arkasında kalan mesafe hakkında bilgi vererek sürücüyü uyarır. Engelle yaklaştıkça, sinyal seslerin frekansı da artarken, engele 30 cm’den daha fazla yaklaşıldığında bu duruma dikkat çekecek şekilde kesintisiz bir sesle belirtilir.

Görsel Park Yardım Sistemi “OPS” sayesinde radyo veya radyo navigasyon sisteminin modeline bağlı olarak, engele olan mesafe ekranda ayrıca görsel olarak da sunulur. Sistem, sürücüye görüş alanının kısıtlı olduğu durumlarda destek sağlarken, rahatsızlık verici ufak hasarların oluşmasını da önler.

Ambiyans Aydınlatma

Ambiyans Aydınlatma

Kapsamı ve şekli modelden modele göre değişmekle birlikte ambiyans aydınlatma genel olarak sürücü ve ön yolcu tarafı kapı iç dekorları, ön ayak bölgesi ve ön tavan aydınlatması üzerinde yer alan LED ışıklandırmalar sayesinde otomobilin iç ortamını aydınlatır.

Ayrıca bazı modellerde sunulan 3 renkli ambiyans aydınlatma sisteminde kumanda elemanı üzerinden beyaz, kırmızı ve mavi gibi farklı renkler arasında geçiş yapılabilir.

Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
“Press & Drive”

Anahtarsız Çalıştırma Sistemi “Press & Drive”

 

Anahtarsız Çalıştırma Sistemi “Press & Drive”, otomatik araç çalıştırma özelliği sayesinde sürücüye yüksek konfor sağlar.

Sürücü araç içerisindeyken anahtarı üzerinde taşıyorsa, start düğmesine basarak aracı çalıştırılabilir. Araç anahtarı aynı zamanda geleneksel bir anahtar gibi merkezi kilitlemenin kumanda edilmesi için de kullanılabilir.

Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi
"Keyless Access"

Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi "Keyless Access"

Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi "Keyless Access"in sunduğu otomatik kilitleme ve araç çalıştırma özellikleri sürücüye yüksek konfor sunar.

Araç anahtarını cebinizden ya da çantanızdan çıkarmanıza gerek kalmadan kapıların kitlenmesini ya da açılmasını sağlayan sistemin en önemli bileşenleri, araç anahtarı içindeki ID vericisi, elektronik kontak kilidi, konsolda yer alan start düğmesi, kontrol ünitesi, direksiyon kolonunun elektrikli kilitleme sistemi ve ayrıca kapı kollarının içerisinde yar alan yaklaşma sensörleridir. Bu sitemde araç anahtarı, sürücünün aracın yaklaşık 1,5 metre yakınına geldiği anda kapı kollarında bulunan yaklaşma sensörleri tarafından algılanır. Kapı kolları (veya bagaj kapağı) sürücü tarafından kullanıldığı anda araç kilitleri otomatik olarak açılır. Ayrıca sürücü araç içerisindeyken anahtarı üzerinde taşıyorsa, start düğmesine basarak aracı çalıştırılabilir (Anahtarsız Çalıştırma Sistemi “Press & Drive”). Araç anahtarı aynı zamanda geleneksel bir anahtar gibi merkezi kilitlemenin kumanda edilmesi için de kullanılabilir. Araç terk edilirken, aracın kilitlenmesi için kapı kollarında yer alan küçük kilitleme düğmesine basmak yeterlidir.

Modele bağlı olarak sunulan sistem ayrıca Kolay Açılan Bagaj Kapağı "Easy Open" ve “Easy Open/Close” sistemleri ile birlikte kullanıldığında bagaj kapağının temassız bir şekilde açılmasını ve/veya kapanmasını sağlar. Bu sistemde ayakla yapılan basit bir tekme hareketiyle aracın arka tamponu altında yer alan ek sensörler etkinleştirir ve bagaj kapağının kendi kendine açılması sağlanır. Bu sistem ellerin dolu olduğu durumlarda bagaj kapağının otomatik olarak açılmasını sağlayarak ekstra konfor sağlar.

Arka Yan Hava Yastıkları

Arka Yan Hava Yastıkları

Arka yan hava yastıkları, arkada oturan yolcular için ek bir pasif güvenlik tedbiridir.

Bu paketin içeriği, modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak arka sağ ve sol emniyet kemerleri için aktif gergili piroteknik emniyet kemerlerini de içerir.

Asferik Dış Dikiz Aynası

Asferik Dış Dikiz Aynası

Asferik dış aynalar iki parçalı, kısmen bükümlü (konveks) bir ayna yüzeyine sahiptir. Bu yapı, dış aynanın sahip olduğu görüş alanının daha büyük olmasını sağlar.

Yan aynaların sürücünün oturma konumuna göre doğru bir şekilde ayarlanması ile birlikte asferik dış aynalar, ölü noktaların neredeyse tamamen ortadan kaldırılmasına olanak tanır. Volkswagen modellerin çoğu, sürücü tarafında bulunan bir asferik dış aynayla donatılmıştır.

AUX-IN Multimedya Bağlantısı

AUX-IN Multimedya Bağlantısı

AUX-IN multimedya bağlantısı üzerinden, harici ses kaynakları bilgi eğlence sistemine doğrudan bağlanabilmektedir.

Kumanda süreci bağlı bulunan cihaz üzerinden gerçekleştirilir, ses şiddeti ise bilgi eğlence sistemi üzerinden ayarlanır.

Ayak Koruması

Ayak Koruması

Sürücü ayak bölgesinde bulunan pedallar nedeniyle, çarpışmanın türüne ve şiddetine bağlı olarak sürücünün ayakları ciddi bir yaralanma tehlikesine maruz kalabilmektedir.

Volkswagen, yaralanma tehlikesinin azaltılması için hedefli bir şekilde ayak pedalı tertibatında ve ayak desteğinde deformasyon elemanları kullanmaktadır. Örneğin, Euro NCAP-Offset çarpışmasında ortaya çıkan gövde deformasyonu, tanımlı bir kuvvet seviyesinden itibaren ayak pedalı tertibatının kasıtlı bir şekilde serbest kalmasına neden olmaktadır. Bu sayede pedallar intrüzyondan (içeriye göçme hareketinden) bağımsızlaştırılırlar, hareketli durumda kalırlar ve büyük ölçüde kuvvet uygulamaz duruma gelirler. Bu durum ayaklar ve alt bacak bölgesi için yaralanma riskini azaltır.

Ayna Paketi

Ayna Paketi

Ayna paketi içeriğinde yer alan elektrikli katlanır aynalar ile dar alanlardan geçmek artık daha kolay.

Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır.

  • Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
  • Yağmur sensörü
  • Eve geliş “Coming Home” fonksiyonu
  • Evden çıkış “Leaving Home” fonksiyonu
  • Far sensörü
  • Elektrikli katlanır dış dikiz aynaları
  • Dış dikiz aynaları altında çevresel aydınlatma

Bagaj Yönetim Sistemi

Bagaj Yönetim Sistemi

Passat Variant modelinde sunulan bagaj yönetim sistemi sayesinde, bagaj zemininin her iki tarafında yer alan kızak yoluna monte edilebilen seyyar sabitleme kancaları ve uzunluğu ayarlanabilir esnek bir bant ile taşınan eşyaların kontrolsüz hareketi engellenebilmektedir.

Sistem içine dahil olan geniş zeminli ve kaydırılıp sabitlenebilen ek bagaj tabanı sayesinde de 100 kg’a kadar olan yüklerin zorlanmadan bagaj içine yüklenmesi sağlanabilir. Bagaj zemini, uygun stepne kullanılıyor ise ihtiyaç halinde kolayca alt seviyeye indirilebilir ve tek elle kolayca eski seviyesine getirilebilir.

Bel Desteği

Bel Desteği

Bel desteği, optimum oturma konumunun muhafaza edilmesini sağlar.

Özellikle uzun sürüşlerde yorgunluk nedeniyle vücudun pozisyonu bozulur ve ortopedik rahatsızlıklara neden olabilir. Bel desteği, omurgaya binen yükü azaltır ve hatalı duruş, kasılma veya zaten mevcut olan sırt sorunlarından kaynaklanan olası ağrıları önler.

Bi-Xenon

Bi-Xenon Farlar

Xenon farlar, konvansiyonel Halojen farların aksine flaman bulunmayan gaz deşarjlı lambalar ile çalışır.

Bu lambada bulunan Xenon gazı, bir dönüştürücü modül vasıtasıyla yaklaşık 20.000 Volt’a yükseltilen elektrik akımının, lamba içindeki iki elektrot üzerinden atlamasıyla birlikte çok parlak bir ışık yayar. Halojen farlardan çok daha yüksek bir parlaklığa sahip Xenon farlar, sadece daha etkin bir aydınlatma sağlamakla kalmaz, aynı zamanda sahip olduğu gün ışığına yakın renk fazı sayesinde de gece yolculuklarında aydınlatılan bölgelerin, gündüz yolculuklarındakine yakın bir şekilde algılanmasını da kolaylaştırır.

Bi-Xenon far ("Bi" = İki), Xenon farın geliştirilmiş bir versiyonudur. Bu farlarda hem kısa hüzmeli farlar, hem de uzun hüzmeli farlar xenon özelliğine sahiptir. Bu sistemde tek bir far ile hem kısa hem de uzun far ışığı üretilebilir. Hareketli blendaj (shutter), kısa fara geçiş yaparken ışık hüzmesinin bir kısmını perdeler. Selektörün ya da başka bir deyişle uzun farların etkinleştirilmesiyle, blendaj ışık hüzmesinin üzerinden çekilir ve ilave ışık gücü serbest bırakılarak daha uzun mesafelere ulaşması sağlanır.

Bi-Xenon Plus

Bi-Xenon Plus

Bi-Xenon tipindeki far sisteminin, aydınlatma yetenekleri geliştirilmiş versiyonudur.

Bi-Xenon Plus farlar, normalde tüm Bi-Xenon Basic farlarda bulunan otomatik far yükseklik ayarına sahip olmalarının yanı sıra, modelden modele farklılık göstermekle birlikte, dinamik viraj aydınlatmasına ve Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS”ye de sahiptir. Direksiyon açı sensörlerinden alınan dönüş açısına göre aracın far mercekleri, otomatik olarak gerekli açılarda dönerek viraj içlerini, daha viraja girmeden aydınlatır. Bu, ek bir aktif güvenlik özelliği sunar.

Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS” ise alışılagelmiş sabit bir aydınlatma karakteri yerine, değişken sürüş koşullarına ayak uyduran esnek bir aydınlatma karakteri sunar. Değişen hız değerlerine göre farlar, örneğin düşük süratlerde şehir içinde yol alındığını anlayarak daha yakın bir mesafeyi aydınlatırken sağ ve sola doğru açılırlar. Böylece kaldırımlar da aydınlatma alanına sokulur. Hız yükseldiğinde ise alan daraltılır ancak aydınlatma mesafesi uzatılır. Böylece daha yüksek süratlerde çabuk katedilen uzun mesafeler daha erken aydınlatılmış olur. Daha da yüksek süratlerde ise farlar iyice yükseltilir. Ancak bu kez de karşıdan gelen trafiği tehlikeye sokmamak için sol far biraz daha aşağıda konumlandırılır. Akıllı aydınlatma fazlarıyla Gelişmiş Ön Aydınlatma Sistemi “AFS”, çok daha güvenli bir yolculuğu garanti eder.

Bluetooth

Bluetooth

Bluetooth, cep telefonu, dizüstü bilgisayarlar veya kişisel dijital destek birimlerinin (Personal-Digital-Assistants/PDA) kablosuz şekilde birbirine bağlanması için gerekli koşulları ve protokolleri sağlar. Bağlantı, cihazların verici ve alıcı üniteleri arasında bir telsiz hattından oluşur.

Bu şekilde ilgili dijital cihaza yaklaşık 10 m’lik mesafelerden dahi ulaşılması mümkün kılınmaktadır. Bu mesafe, münferit cihazların araç dâhilinde birbirine bir ağ üzerinde bağlanması için yeterli mesafedir. Transfer edilen verileri istenmedik erişimlere karşı korumak için her Bluetooth cihazı "Profil" olarak adlandırılan bir koda sahiptir. Bu profil, dünyada çapında garanti sunan ve tek bir kere atanan bir tanımlama şifresinden oluşur. Birbirleriyle haberleşmesi istenen cihazlar, bu tanımlama şifresi yardımıyla birbirini tanır. Her defasında yeniden oluşturulan bir 128-bit anahtarı, veri transferinde ilave koruma sunar. Bluetooth teknolojisi diğer alanlar yanı sıra cep telefonu alt yapısında ve "Premium" cep telefonu alt yapısında kullanılmaktadır.

Common-Rail Sistemi

Common-Rail Sistemi

Common Rail kavramı ile dizel motorlarda kullanılan yakıt direkt enjeksiyon sisteminin mimarisi adlandırılmaktadır.

Bu mimaride basınç üretimi ve yakıt enjeksiyonu birbirinden tamamen ayrılmış durumdadır. Motorun istenen bir noktasına monte edilebilen, ayrı bir pompa sayesinde sürekli basınç üretilirken, bu basınç ortak bir dağıtım hattında depolanır. Tüm silindirlerin püskürtme memeleri bağımsız yan hatlar üzerinden Common Rail olarak adlandırılan ortak dağıtım hattına İngilizce: "ortak hat" paralel şekilde bağlanmış durumadır. Sistem, tüm silindirlerin püskürtme memelerine kesintisiz bir şekilde sabit basınç aktarır. Enjeksiyon miktarı ve anı, anlık değişebilen ihtiyaçlar doğrultusunda Elektronik Motor Kontrol ünitesince belirlenir ve bu püskürtme memelerinde bulunan solenoid valfler aracılığıyla gerçekleştirilir.

Composition Colour
Bilgi ve Eğlence Sistemi

Composition Colour Bilgi ve Eğlence Sistemi

Bilgi ve eğlenceyi size ulaştırır.

Modele bağlı olarak  5" ve 6.5" renkli ekrana sahip olan Türkçe dil seçenekli Composition Colour resistif dokunmatik ekrana sahiptir. Sistem üzerindeki SD kart girişinden ortam içeriklerine erişilebilmektedir. Araç bilgilerinin ekrandan takip edilebiliyor olması kullanıcıların araçlarını daha iyi tanımalarına olanak sağlamaktadır.  Aux-In girişi ve CD çalar(modele bağlı olarak), Composition Color Bilgi ve Eğlence Sistemlerine entegre şekilde yer almaktadır.

Composition Media
Bilgi ve Eğlence Sistemi

Composition Media Bilgi ve Eğlence Sistemi

Bilgi ve eğlence bir arada.

Modele bağlı olarak 6.5" ve 8" Türkçe dil seçenekli renkli ekrana sahip olan Composition Media kapasitif dokunmatik ekranı sayesinde çoklu parmak hareketlerini algılayabilmekte ve ekranlar arasında kolay geçiş yapılmasını sağlamaktadır. SD ve Aux-in bağlantılarının yanı sıra Bluetooth ve USB bağlantılarını da desteklemektedir. SD kart yuvalarının ve CD çaların torpido gözünde bulunduğu bilgi ve eğlence sisteminde, aracın yakıt tüketimleri gibi pek çok araç bilgisi kullanıcıya bu sistem ekranı üzerinden aktarılmaktadır.

Çarpışma Hazırlığı “PreCrash”

Çarpışma Hazırlığı “PreCrash”

Çarpışma hazırlığı “PreCrash”, ESP savrulma ve akselerasyon sensörleri üzerinden, 2 saniyeden uzun süren kritik bir sürüş durumu algılandığında, elektrik kumandalı ön emniyet kemeri aktif gergi sistemini aktive ederek kemer boşluklarını almakta ve açık olan cam veya panoramik açılır cam tavanı hızla kapatarak olası bir çarpışma esnasında içeriye yabancı cisimlerin girmesi ihtimalini azaltmaktadır.

Çarpışma Sensörleri

Çarpışma Sensörleri

Akıllı sensör sistemi, ilgili pasif güvenlik sistemlerini kaza durumunda tam zamanında devreye girmelerini sağlayacak şekilde tetikler.

Başka bir deyişle, çarpışma sensörlerinin görevi; çarpışmayı algılamak ve ilgili sinyallere dönüştürmektir. Ancak bu işlemi gerçekleştirmek için sadece birkaç mili saniyeye sahiptirler. Bu sistemin kalbinde hava yastığı kontrol ünitesi yer alır. Hava yastığı kontrol ünitesi hava yastıkları ve emniyet kemeri gerdiricileri için tetikleme kararını, çarpışma türüne, yönüne ve şiddetine bağlı olarak verir.

Araç içerisine merkezi bir şekilde yerleştirilmiş olan kontrol ünitesinde entegre sensörler mevcuttur. Bu sensörler, önden ya da yandan gelecek çarpışmanın şiddetini, içeriklerinde bulunan ivmelenme hesaplayıcıları sayesinde çarpışma daha gerçekleşmeden algılıyor. Bu merkezi sensör grubuna ek olarak, araç içinde harici çarpışma sensörleri de monte edilir. Bu çarpışma sensörleri, çarpışmanın algılanmasına destek sağlar.

Çarpışma sensörlerinin ölçüm esası, çoğunlukla kütle ataletinin etkisini değerlendirme prensibine dayanır. Çarpışma nedeniyle bir araç aniden durdurulursa, araca sabit bir şekilde bağlanmamış olan tüm vücutlar veya eşyalar çarpışma esnasındaki hızla hareket etmeye devam ederler.

Sensörler, hızlanmayı ölçmek ve değerlendirilebilir veri olarak kontrol ünitesine iletmek için uygun bir yapıya sahiptir.

Çoğu Volkswagen modelinde, yandan çarpışmanın sensörlerle algılanması için ön kapılara entegre edilmiş, özel olarak çok hızlı tepki veren basınç sensörleri kullanılır. Yandan çarpma durumunda kapının dış sacı içeriye doğru bastırılır ve kapı iç hacminde bir yüksek basınç meydana gelir. Hava basıncındaki değişikliği belirli bir seviyeyi aşması durumunda; sensör, hava yastığı kontrol ünitesine ilgili bir sinyal gönderir. Yandan çarpmalar tam zamanında algılamak için C sütun bölgesinde ayrıca hızlanma sensörleri de kullanılır.

Çevresel Görüş Sistemi
“Area View”

Çevresel Görüş Sistemi

Çevresel görüş sistemi, aracın çevresini 360 derecelik bir açıyla görüntüleyerek araç içerisindeki ekrana yansıtmaktadır. Sürücüyü her türlü trafik durumunda en iyi şekilde desteklemek üzere çok sayıda perspektif ve görüntü sunar.

Araç çevresine yerleştirilmiş dört adet kamera sayesinde çevreye ilişkin güvenli ve çepeçevre bir görüş sağlanır. Bunun yanında, ön ve arkada bulunan 180° derecelik geniş açı objektifleri sayesinde sağa ve sola olmak üzere 90° derecelik bir açıya kadar görüş sağlanmaktadır. Sürücü, böylece bir nevi "köşeden bakma" olanağına sahip olur. Bu yetenek, özellikle görüş açısının dar olduğu kavşaklarda güvenli çıkış olanağı sağlamaktadır. Çevresel görüş sistemi, sürücüyü zor manevralarda, römork bağlama esnasında, römork ile manevra yapılırken ve arazide destekler.

Kameraların topladığı görüntüler, dijital olarak işlenir ve gerçek zamanlı olarak radyo ya da radyolu navigasyon sisteminin ekranına yansıtılır.

Yeni nesil area view sistemlerinde 3D kuşbakışı görünümü tercih edilerek özellikle park alanlarında park yeri ararken araç çevresinin daha kapsamlı kontrol edilebilmesini sağlar. Aracın boyutlarına uygun park manevralarına yardımcı olmak için ekranda sanal engeller oluşturur.

Çok Amaçlı Tavan Anteni

Çok Amaçlı Tavan Anteni

Merkezi kilitleme sistemi, telefon, navigasyon sistemi, radyo ve TV antenlerini bir araya getiren sistem optimum alıcı ve verici kalitesi sunar.

Merkezi kilitleme sisteminin çalışmasını sağlayan alıcılar arka camın üst bölümünde yer alırken, navigasyon sisteminin ve telefon fonksiyonunun alıcıları ise alt bölümde konumlandırılmıştır. Radyo ve televizyon alıcıları ise cam yüzeyini kaplayan özel bir yapıya sahiptir. Dışarıdan görülmesi mümkün olmayan anten yapısı böylece hasarlara karşı en iyi şekilde korunmuş durumdadır ve araç siluetinin görselliğini bozmayacak şekilde geliştirilmiştir.

Çok Fonksiyonlu Deri Direksiyon

Çok Fonksiyonlu Deri Direksiyon

Çok fonksiyonlu deri direksiyon sunmuş olduğu kullanım kolaylığıyla dikkat çekiyor.

Kapsamı modelden modele göre değişmekle birlikte, çok fonksiyonlu direksiyon üzerinde yer alan tuşları kullanarak aşağıda yer alan çeşitli işlemler gerçekleştirilebilir.

  • Radyo ya da radyo navigasyon sistemlerinin sesi yükseltilip/alçaltılabilir.
  • Radyo frekansları değiştirilebilir.
  • Bazı modellerde yol bilgisayarı kontrol edilebilir.
  • Bazı modellerde hız sabitleyici kontrol edilebilir.
  • Ayrıca bazı DSG şanzımanlı modellerde sunulan direksiyon arkasında yer alan vites değiştirme pedalları sayesinde elleriniz direksiyon üzerindeyken manuel olarak vites geçişi sağlanır.

Seçmiş olduğunuz modele ait donanım içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Diferansiyel

Diferansiyel

Bazen diferansiyel dişlisi ya da dengeleme grubu olarak da adlandırılan diferansiyel, tahrik edilen akslardaki farklı tekerleklerde oluşan devir sayılarını dengelemek için çalışır.

Faklı tekerlek devir sayıları, bir virajı alırken aynı aks üzerindeki tekerlekler, uzunlukları farklı olan mesafeleri kat etmek zorunda kaldığında ortaya çıkar. Bu bağlamda, virajın dış bölgesinde olan tekerlek, virajın iç bölgesindeki tekerlekten daha hızlı dönmesi gerkir (birim zamanda daha uzun bir yol katetmesi gerektiği için). Bu işleviyle diferansiyel, otomobilin viraj alması için hayati önem taşır.

Diferansiyel etkisinin, günümüzde yol tutuşu iyileştirmek için kullanılması da söz konusudur. Bu bağlamda, tahrik edilen aks üzerindeki devir sayılarının dengelenmesini işi çoğunlukla bir konik dişli diferansiyel üzerinden sağlanır. Sınırlı bir kaydırmalı diferansiyel, tekerleklerden birinin serbest şekilde dönmesi ortaya çıktığında (patinaj durumu) bunu önler ve gücü, daha iyi tutuşa sahip olan diğer tekerleğe yönlendirir. Bu amaç doğrultusunda devir sayısı dengelemesi elle veya otomatik olarak %100’e kadar engellenebilir. Bu sayede, zeminin kaygan özellikler taşıdığı yerlerde gücün neredeyse %100’ü zeminde en iyi tutuşa sahip olan tekerleğe yönlendirilebilir.

4x4 çekiş sistemine sahip olan araçlarda ek olarak bir dağıtıcı diferansiyel de gerekir. Bu dağıtıcı, motorun tahrik torkunu ön ve arka aksa dağıtır. Viraj geçişlerinde akslar birbirinden farklı bir hızla döndüğünden, burada da bir devir sayısı dengelemesi gerekir. Burada kullanılan diferansiyel dişi grubu, merkezi diferansiyel olarak adlandırılmaktadır.

Dijital Gösterge Paneli
"Active Info Display"

Dijital Gösterge Paneli

Analog gösterge panelinin yerini alan, Dijital Gösterge Paneli, otomobille ilgili tüm önemli verileri doğrudan dijital ekranına yansıtır.

Standart hız göstergesinin yerini alan 12,3” (312 mm) TFT ve 1440 x 540 piksel çözünürlüğe sahip ekran, beş farklı görünüm moduyla sistemi sürücünün tercihlerine göre yapılandırmasını sağlar. Navigasyon modundayken istenildiğinde haritanın daha geniş görülebilmesi için hız ve devir göstergeleri küçülerek kenara kayar. Sürüş, navigasyon ve destek fonksiyonları gibi bilgiler de hız ve devir gösterge ekranına entegre edilebilir. Dijital gösterge paneli, aynı zamanda otomobilin farklı destek sistemleriyle de iletişim halindedir. Bu sayede bilgilendirme sistemi ekranında görüntülenen telefon rehberi, fotoğraflar veya CD kapakları gibi bilgiler de doğrudan sürücünün görüş alanında kalır.

Bu özellik yalnızca Discover Pro radyo navigasyon sistemiyle birlikte sipariş edilebilir.

Dijital Ses İşleme Sistemi “DSP”

Dijital Ses İşleme Sistemi “DSP”

Volkswagen’in dijital ses işleme sistemi "Digital Sound Processing", ses deneyimini yeni bir boyuta taşımıştır.

Özel bir algoritma, araç içerisindeki sesleri kumanda edebilmekte ve her oturma yeri için neredeyse eşit seviyeli ve dengeli bir ses deneyimi yaşanmasını sağlayabilmektedir. Sistem, konser salonunda olduğu gibi tüm seslerin dinleyiciyi adeta sarmasını sağlar. Mekânsal atmosfer, birden fazla ayrı ses kanalının yansıtılması amacıyla dönüştürülen konvansiyonel stereo kaynaklarını dahi optimize edebilmektedir.

Dinamik Direksiyon Önerisi

Dinamik Direksiyon Önerisi

Dinamik direksiyon önerisi, elektro mekanik servo direksiyon sisteminin gerçekleştirdiği bir güvenlik fonksiyonudur.

ESP savrulma sensörleri üzerinden algılanan kritik durumlarda sürücüye, aracı dengelemek için direksiyonu hangi yöne kırması gerektiği konusunda öneride bulunur. Tabi ki araç bu fonksiyonla direksiyonu kendi kendine çevirmemekte, ancak direksiyonun doğru yönde kırılmasını yanlış yönde kırılmasından daha kolay hale getirmektedir. Bunun için elektro mekanik servo direksiyon kontrol ünitesi, ESP’den gelen sinyal ile beslenir ve direksiyon desteğini doğru yönde arttırırken, yanlış yönde azaltır.

Dinamik Uzun Far Asistanı
“Dynamic Light Assist”

Dinamik Uzun Far Asistanı “Dynamic Light Assist”

Dinamik uzun far asistanı, yolun optimum şekilde aydınlatılmasını sağlayarak trafikte daha fazla güvenlik sağlamaktadır.

Dinamik maskeleme özellikli bu sistem, karşıdan gelenlerin gözünü kamaştırmadan sürekli şekilde uzun farla sürüş yapılabilmesine imkân sağlar. Maskeleme fonksiyonu sayesinde uzun far kısmi olarak örtülebiliyor. Trafikte bulunan diğer araçlar ve yolun aydınlatılma seviyesi ile ilgili bilgiler, dikiz aynasında bulunan bir kamera tarafından sürekli olarak ölçülmektedir. Dinamik uzun far asistanı Böylece yolun tamamıyla aydınlatılması belirgin oranda iyileştiriliyor.

Dinamik far asistanı, baştan yaratılmış bir aydınlatma hissi sunuyor; ışık durumu daima optimum şekilde trafik durumuna uyarlanıyor.

Dinamik Viraj Farı

Dinamik Viraj Farı

Dinamik viraj farı, direksiyon hareketini takip eden sürüşe duyarlı LED'li Bi-Xenon, LED High ve LED Mid far sistemlerinin sunmuş olduğu bir özelliktir.

Direksiyon hareketlerine paralel olarak farları ayarlayan sistem virajların çok daha iyi aydınlatılmasını sağlar. Sistem, belirgin şekilde optimize edilmiş aydınlatma oranı sayesinde %90 kadar daha fazla güvenlik sağlar ve virajlarda kaza riskini azaltır. Sürücü böylece virajın güzergâhını ve ayrıca viraj sonunda yer alan insanları, hayvanları veya engelleri çok daha önce fark edebilir ve bu sayede kritik durumlarda çok değerli tepki süresi kazanması sağlanır.

Dinamik viraj farı, 10 km/h ve daha yüksek hızlardan itibaren azami 15° dönme açısı ile yolların viraj güzergahını takip eder. Viraj geçişi esnasında iç bölgedeki Xenon modülü azami 15° derece kadar virajın iç bölgesine dönerken ve virajın dış bölgesindeki modülü azami 7,5° kadar virajın dış bölgesine doğru döner. Bu açı sınırlandırmaları sayesinde karşıdan gelen araçların gözlerinin kamaşması etkin bir şekilde önlenir.

Dinamik Vites Değiştirme Programı

Dinamik Vites Değiştirme Programı

Bu program otomatik şanzımanların bir bileşenidir.

Sistem, ilgili optimum vites kademesini belirlemek üzere hesaplamalarını yaparken hem aracı hem de sürücüyü dikkate alır. Bunun anlamı; şanzıman kontrol ünitesi, optimum vitesi seçerken motorun karakteristiğini ve güncel sürüş durumunu değerlendirmektedir. Güncel hızın yanı sıra olası bir römork yükü veya aracın yokuş yukarı ya da aşağı sürülmesi de göz önünde bulundurulur.

Program kendisini aynı zamanda sürücünün sürüş stiline de uyarlar ve sürüş tarzına en uygun vites değiştirme noktasını belirler. Sürücünün sergilediği karakter daha çok sportif bir karakteri yansıtıyorsa, vites değiştirme aralıkları da daha geniş tutulur. Öte yandan, gaz kumandasına yavaşça basılması sonucunda bir üst vitese daha erken geçilir. Ani hızlanmadaki vites küçültme (kickdown) fonksiyonu bunun haricindedir. Kickdown fonksiyonu her daim hazırdır.

Dinamik vites değiştirme programı, motor performansının doğru vites seçimi sayesinde optimum şekilde değerlendirilmesini garanti eder ve buna bağlı olarak daha düşük yakıt tüketimi ve egzoz gazı emisyonları sağlar.

Direkt Benzin Enjeksiyonu

Direkt Benzin Enjeksiyonu

Direkt benzin enjeksiyonlarında yakıt, 100 bar üzerindeki maksimum basınçla doğrudan yanma odasına püskürtülür.

Emme manifolduna (emme borusuna) gerçekleştirilen konvansiyonel enjeksiyonla kıyaslandığında bu yöntem önemli ölçüde daha hassastır ve ayrıca valflerin açma sürelerinden bağımsız çalışır.

Özel bir yanma odası geometrisi, yakıt ile hava karışımının optimum şekilde karşımasını sağlar. Direkt benzin enjeksiyonlu Volkswagen motorları, yüksek verimlilik seviyeleriyle ön plana çıkıyor. Eşit performanslı ve konvansiyonel enjeksiyon teknolojisine sahip motorlarla kıyasla uygun sürüş tarzında yakıt tasarrufu yüzde 15’e kadar ulaşabilmektedir. Benzin direkt enjeksiyonu, yenilikçi TSI teknolojisinin temelini oluşturur.

Direkt Dizel Enjeksiyonu

Direkt Dizel Enjeksiyonu

Dizel direkt enjeksiyonunda yakıt doğrudan yanma odasına püskürtülür. Günümüzdeki en yüksek etki derecesine sahip ve en verimli dizel motor tipi direkt enjeksiyonlu motordur.

Yüksek basınçlı enjeksiyona sahip bir turbo dizel motor, egzoz turbo şarj sistemli modern benzinli motorlar ile kıyaslandığında karşılaştırılabilir bir performans sergileyebilmektedir.

Discover Media
Radyo Navigasyon Sistemi

Discover Media Radyo Navigasyon Sistemi

Eşsiz bir multimedya deneyimi...

Türkçe dil seçenekli Discover Media radyo navigasyon sistemi, modele bağlı olarak 6.5" ve 8” büyüklüğünde renkli kapasitif dokunmatik ekranı, CD çalar, 2 adet SD kart girişi, AUX-IN, USB ve Bluetooth desteği sayesinde sürücünün bir multimedya sisteminden beklediği tüm temel fonksiyonları yerine getirir. Ayrıca navigasyon sistemi gidilmek istenen adres ya da POI’leri bularak sürücüye yön gösterir.

Discover Pro
Radyo Navigasyon Sistemi

Discover Pro Radyo Navigasyon Sistemi

Tüm beklentilerinizi karşılamaya hazır.

Sağdan sola veya soldan sağa el hareketleriyle menü fonksiyonları arasında ekrana dokunmadan geçiş yapmaya olanak sağlayan harekete duyarlı kontrol “Gesture Control” özelliği sayesinde yepyeni bir teknolojiyle tanışmanızı sağlıyor. Modele bağlı olarak 9.2" ve 8"  yüksek çözünürlüklü renkli ekrana sahip olan Discover Pro kapasitif dokunmatik ekranı sayesinde çoklu parmak hareketlerini algılayabilmekte ve ekranlar arasında kolay geçiş yapılmasını sağlamaktadır. Composition Media sistemine benzer olarak SD ve AUX-IN bağlantılarının yanı sıra Bluetooth ve USB bağlantılarını da desteklemektedir. Navigasyon fonksiyonu gitmek istenen adres ya da POI’leri ekran üzerinde göstererek uygun rotanın çizilmesini sağlar. Sistemin genel özellikleri aşağıda özetlenmiştir.

  • Türkçe dil seçeneği
  • 9.2" ve 8" yüksek çözünürlüklü renkli dokunmatik kapasitif ekran
  • DVD çalar ünitesi üzerinden müzik ve video oynatma desteği
  • DVD çalar, SD ve USB ara yüzleri üzerinden AVI, MPEG, Divx ve H.246 video format desteği
  • DVD çalar, SD ve USB ara yüzleri üzerinden MP3, WMA ve AAC müzik dosyaları format desteği
  • Bağlantı ara yüzleri içerisinde kayıtlı olan albümleri, albüm kapağı resmi ile birlikte gruplama desteği
  • 64 GB dahili hafıza
  • 2 SD kart, 1 USB bağlantı ara yüzleri
  • Bluetooth bağlantı desteği
  • Harekete duyarllı kontrol özelliği

Not: Otomobil hareket halindeyken sürücünün güvenliği adına DVD çalar otomatik olarak devre dışı kalır.

Dizel Partikül Filtresi

Dizel partikül filtresi, dizel motorlardaki egzoz gazlarının ayrıştırılmasına hizmet eden bir sistemdir.

Katalitik kaplı filtre, katkı maddeleri olmadan çalışır ve bunun yerine iki yönlü etkiye sahip bir asil metal içerikli filtre kaplaması kullanır. Sistem, yanma sonucu ortaya çıkan insan sağlığına ve çevreye zararlı partikülleri (kurum, ağır metaller) tutarak atmosfere salmaz, biriktirir. Ancak belirli bir kapasiteye sahip bu filtre zamanla dolar ve bu partiküllerden kurtulması gerekir. Bu işleme rejenerasyon adı verilir.

Pasif rejenerasyonda, katalizatör içinde depolanan kurumun yavaş ve çevre dostu bir şekilde CO2’ye dönüştürülmesi söz konusudur. Bu süreç, egzoz sistemi 350 - 500 °C sıcaklık aralığına ulaştığında ve özel bir tedbir gerektirmeden, çoğunlukla otoyol sürüşleri esnasında sürekli bir şekilde gerçekleştirilir.

Uzun süre düşük hızlarda gerçekleştirilen sürüşlerde ise (örneğin şehir içi trafiğinde) her 1000 ile 1200 kilometrede bir, egzoz gazı sıcaklığın aktif bir şekilde 600 °C değerine arttırılması ek bir filtre rejenerasyonu yapılmasını sağlar. Buna aktif rejenerasyon denilmektedir. Filtre içinde depolanan partiküller bu sıcaklıkta yakılır ve zararsız ya da daha az zararlı gazlar olarak atmosfere salınır.

Dönme Açısı Sensörü

Dönme Açısı Sensörü

Navigasyon sistemine bağlı dönme açısı sensörü, aracın sağ veya sol tarafa doğru gerçekleştirilen seyir yönündeki değişiklikleri algılar.

Navigasyon kontrol ünitesi, kat edilen mesafeyle ilgili tekerlek devir sayısı sensörlerinden gelen bilgiler aracılığıyla seyir sürecini ve viraj çapını da hesaplar. Bu veriler, birleştirme navigasyonu olarak adlandırılan navigasyon için büyük önem taşır. Birleştirme navigasyonu konum belirleme işinin hassasiyetini arttırır ve tünel geçişleri gibi, GPS sinyallerinin alınamadığı durumlarda mesafe hesaplamasına olanak sağlar.

DSG Şanzıman - 6 Kademeli

DSG Şanzıman - 6 Kademeli

“Direct-Shift-Gearbox” veya başka bir deyişle “Çift Kavramalı Şanzıman” DSG, otomatik vites sistemlerinde bir devrim niteliği taşımaktadır.

Konvansiyonel otomatik vites sistemlerinin, yüksek yakıt tüketimi, yüksek ağırlık, düşük performans ve yüksek emisyon değerlerinden ibaret olan tüm kötü yönlerini ortadan kaldıran bu kompakt ve hafif şanzıman sistemi ile Volkswagen otomobilleri, manuel vitesli modellerden bile daha performanslı, daha düşük yakıt tüketimine sahip ve daha çevreci olabilmiştir.

Temel yapı itibariyle, birbiri ile senkronize çalışabilen iki ayrı milde sıralanmış vites seviyeleri, çoklu plakalı çift kavrama (debriyaj) ve yüksek kapasiteli bir mekatronik üniteden meydana gelen DSG şanzımanda, 1-3-5-7 numaralı vitesler bir milde, 2-4-6-R numaralı vitesler ise ikinci bir milde sıralanmıştır. Örneğin, 3. viteste seyrederken sistem, 3 numaralı vitesin miline bağlı olan kavramayı kapatmış ve gücü bu milden aksa aktarmaktadır. Bu esnada, olası bir vites yükseltmesine ön hazırlık için ise 4. vites, ikinci mil üzerinden seçilmiş ancak debriyajı açık bekletilmektedir. Vites yükseltme aşamasında yapılacak şey basittir: birinci milin debriyajını açmak ve hızla ikinci milin debriyajını kapatmak... Bu işlem sadece 300 ms sürmektedir (DSG tiplerine göre farklılık gösterebilir)

Bu yüksek hızlı vites değişim yeteneği, DSG’nin kesintisiz güç aktarımının, hissedilemeyen vites geçişlerinin, yüksek performansının ve düşük yakıt tüketimi ile düşük emisyon değerlerinin sırrıdır.

6 ileri DSG tiplerinde ıslak kavrama sayesinde yüksek 350 NM’e kadarki torklar kaldırılabilmektedir. Daha düşük torka sahip motorlarda ise daha seri vites geçişlerine ve bir miktar daha yüksek verimliliğe sahip kuru kavramalı 7 ileri DSG tipi kullanılmaktadır (maksimum 250 NM tork dayanımlı). Daha yüksek performanslı motorlar ve ağır motor yükü şartlarında çalışacak modeller için ise ıslak kavramalı 7 ileri DSG tipleri kullanılmaktadır.

7 kademeli DSG, iki farklı spesifikasyonda mevcuttur.

  • Daha küçük motorlar için; maksimum torku 250 Nm olan motorlar. Buradaki çift debriyaj, yağ banyosu olmaksızın kuru bir şekilde çalışır.
  • Yüksek yüklemeye maruz motorlar için; maksimum torku 600 Nm olan motorlar. Buradaki DSG özellikle yüksek tork çıktısı için tasarlanmıştır.

DSG Şanzıman - 7 Kademeli

DSG Şanzıman - 7 Kademeli

“Direct-Shift-Gearbox” veya başka bir deyişle “Çift Kavramalı Şanzıman” DSG, otomatik vites sistemlerinde bir devrim niteliği taşımaktadır.

Konvansiyonel otomatik vites sistemlerinin, yüksek yakıt tüketimi, yüksek ağırlık, düşük performans ve yüksek emisyon değerlerinden ibaret olan tüm kötü yönlerini ortadan kaldıran bu kompakt ve hafif şanzıman sistemi ile Volkswagen otomobilleri, manuel vitesli modellerden bile daha performanslı, daha düşük yakıt tüketimine sahip ve daha çevreci olabilmiştir.

Temel yapı itibariyle, birbiri ile senkronize çalışabilen iki ayrı milde sıralanmış vites seviyeleri, çoklu plakalı çift kavrama (debriyaj) ve yüksek kapasiteli bir mekatronik üniteden meydana gelen DSG şanzımanda, 1-3-5-7 numaralı vitesler bir milde, 2-4-6-R numaralı vitesler ise ikinci bir milde sıralanmıştır. Örneğin, 3. viteste seyrederken sistem, 3 numaralı vitesin miline bağlı olan kavramayı kapatmış ve gücü bu milden aksa aktarmaktadır. Bu esnada, olası bir vites yükseltmesine ön hazırlık için ise 4. vites, ikinci mil üzerinden seçilmiş ancak debriyajı açık bekletilmektedir. Vites yükseltme aşamasında yapılacak şey basittir: birinci milin debriyajını açmak ve hızla ikinci milin debriyajını kapatmak... Bu işlem sadece 300 ms sürmektedir (DSG tiplerine göre farklılık gösterebilir)

Bu yüksek hızlı vites değişim yeteneği, DSG’nin kesintisiz güç aktarımının, hissedilemeyen vites geçişlerinin, yüksek performansının ve düşük yakıt tüketimi ile düşük emisyon değerlerinin sırrıdır.

6 ileri DSG tiplerinde ıslak kavrama sayesinde yüksek 350 NM’e kadarki torklar kaldırılabilmektedir. Daha düşük torka sahip motorlarda ise daha seri vites geçişlerine ve bir miktar daha yüksek verimliliğe sahip kuru kavramalı 7 ileri DSG tipi kullanılmaktadır (maksimum 250 NM tork dayanımlı). Daha yüksek performanslı motorlar ve ağır motor yükü şartlarında çalışacak modeller için ise ıslak kavramalı 7 ileri DSG tipleri kullanılmaktadır.

Dynaudio Ses Sistemi

Dynaudio Ses Sistemi

Şimdiye kadar sadece High-End alanında bilinen mükemmel ses kalitesi.

Bir araya getirilen sofistike tiz ses hoparlörleri, yüksek kaliteli derin bas hoparlörleri ve diğer bileşenler bugüne kadar tanıdığımız geleneksel sese büyüleyici bir ruh eşliğinde hayat verir. Hoparlörler, en yüksek ve en derin frekanslar için doğal bir çözümleme ve ayrıca ses dalgalarının komple iç mekâna homojen bir şekilde dağıtılmasını sağlar. Ayrıca kullanılan malzemeler de çok özel bir kaliteye sahiptir: Tüm bunları mümkün kılan ise çok hafif, boyutsal açıdan kararlı ve neredeyse tümüyle rezonanssız olan MSP’dir (Magnezyum Silikat Polimer).

Egzantrik Mili

Egzantrik Mili

Egzantrik mili, emme ve egzoz valflerinin doğru zamanda ve doğru sırada çalışmasını sağlayarak ateşleme sistemini kumanda etmekle görevlidir. Valflerin açılma sürelerini optimum şekilde düzenleyerek sistemin kusursuz bir şekilde farklı sürüş tiplerine adaptasyonunu sağlar.

Bu sayede çok farklı devir aralıklarında ve motor yüklerinde ideal gaz değişimi sağlanır. Yakıt tüketimi ve zararlı madde emisyonları düşürülür, tork ve motorun çalışma konforu arttırılır. Üstten çift kam miline sahip olan motorlarda artan valf sayısına bağlı olarak silindir başına düşen kesişim alanı artırılarak motor verimi artar ve daha etkin gaz değişimi sağlanır.

Bu sistemlerde sunulan değişken subap zamanlaması sayesinde valf açılış ve kapanış zamanlamaları belirli parametrelere bağlı olarak değişkenlik gösterir ve etkin gaz değişimi sağlanır.

Egzoz Gazı Arıtma Sistemi

Egzoz Gazı Arıtma Sistemi

NOx depolu katalitik konvertör , asil metal katalizatöründen ve NOx depolama bileşeninden oluşan bir kombinasyonla azot oksitlerin geçici bir süre için depolanmasını sağlar. Belli aralıklarla depolanan azot oksit bileşeni, sürekli olarak okside edilerek egzoz gazı sürecinden çıkartılır.

Düzenli aralıklarda depolanmış olan azot oksitleri, azot oluşturacak şekilde indirgenir ve katalizatör bir sonraki depolama süreci için hazır duruma getirilir.

Egzoz Turbo Şarj Sistemi

Egzoz Turbo Şarj Sistemi

Egzoz turbo şarj sistemleri, yanma için gerekli olan havayı yoğunlaştırarak motora yöneltilen havanın debisini arttırır. Atmosferik emişli motorlar ile kıyaslandığında (eşit motor hacminde), turbo şarj sistemini kullanan motorlarda performans, tork ve verimlilik önemli derecede artar.

Egzoz turbo şarj sistemi, statik şekilde birbirine bağlanmış olan iki adet türbinden oluşur. Bunlardan birisi, sıcak egzoz gazının oluşturduğu akışla tahrik edilir. Kompresör olarak adlandırılan diğer türbin ise statik bağlantı üzerinden tahrik edilir ve içeriye akan temiz havayı sıkıştırarak yoğunlaştırır. Hava hacmini azaltmak ve bu sayede yanma odasına daha fazla hava, yani daha fazla oksijen doldurmak üzere yoğunlaştırılmış havanın sıcaklığı bir soğutucu vasıtasıyla (Intercooler) düşürülür. Egzoz turbo şarj sisteminin kullanımı ile sadece performans artışı değil, aynı zamanda ve daha önemlisi ciddi oranda enerji tasarrufu ve çok daha düşük emisyonlar da elde edilebilmektedir.

Eğim İniş Asistanı
“Hill Decent Assist”

Eğim İniş Asistanı “Hill Decent Assist”

Motor yönetim sistemi ve eğim iniş asistanı, motor devrinin kısılması sayesinde ve gerekli olduğu durumlarda frenlere müdahale ederek arazi sürüşlerinde yokuştan güvenli ve kontrollü bir iniş yapılabilmesine olanak tanır.

Yokuş aşağı sürüş asistanı ile zorlu eğimlerden kolay ve emniyetli bir şekilde geçilebiliyor. Araç hızı, sürücünün müdahalesine gerek duyulmaksızın, sabit bir şekilde adım hızında tutularak sürücünün üzerine binen yük azaltılır.

Elektrik Soketi

Elektrik Soketi

Orta konsolda, aracın arka bölmesinde ya da bagaj bölmesinde bulunan 12 V’luk elektrik soketler, mobil cihazların bağlanmasına olanak tanır. Ayrıca birçok modelde opsiyonel olarak 230 V’luk bir priz de sunulmaktadır.

Elektrikli Açılır Cam Tavan

Elektrikli Açılır Cam Tavan

Bazı  modellerinde kullanılan Elektrikli Açılır Cam Tavan, elektrikli olarak yukarı doğru kaldırma ve geriye doğru açılma fonksiyonlarına sahiptir.

Kompakt boyutları sayesinde, geriye doğru açılırken araç tavanının altına girerek gözden kaybolur ve bu bağlamda aerodinamik olarak verimlilik sunar. Elektrikli Açılır Cam Tavan, güneş ışınlarına karşı ek bir koruma önlemi olarak sert bir siperliğe sahiptir. Bu siperlik manuel olarak açılıp kapatılabilir.

Elektrikli Ayarlanabilir ve Isıtmalı Aynalar

Isıtmalı ayna fonksiyonu soğuk havalarda dış dikiz aynalarında oluşan buğuların giderilmesini sağlar.

Dış dikiz aynalarının arkasında yer alan resistans sistemi yardımıyla ayna yüzeyini ısıtan sistem, ayna kumandası üzerinden devreye alındıktan sonra 10 dakika boyunca çalışır ve buğuları çözer. Arıca ayna kumandası R(right-sağ) konumuna getirildiğinde sağ dış dikiz aynası, L(left-sol) konumuna getirildiğinde sol dış dikiz aynası elektrikli olarak ayarlanabilir. Bunun için kumanda elemanı, aynanın hareket etmesi istenilen yöne itilerek ayarlanır.

Elektrikli Bagaj Kapağı

Elektrikli Bagaj Kapağı

Elektrikli bagaj kapağı, sürücü koltuğundan veya uzaktan kumandalı anahtar ile rahat bir şekilde açılabilir.

Kapakta bulunan bir düğmeye basılması sonucunda ise kendi kendine kapanır. Tavan yüksekliği düşük olan garajlar gibi ortamlarda çarpmayı önlemek için maksimum açma yüksekliğini ayarlama olanağı tanınır.

Elektrikli Katlanır Dış Dikiz Aynaları

Elektrikli Katlanır Dış Dikiz Aynaları

Elektrikli katlanır dış dikiz aynaları sunmuş olduğu konforla hayatınızı kolaylaştıracak.

Kısıtlı geçiş imkanı olan yollarda sürüş yaparken veya aracınızı dar yollara park ettiğinizde, dış dikiz aynalarını katlamak olası kazaları önlemek için faydalı  bir önlemdir. Kokpitte yer alan ayna kumanda elemanı üzerinden tek bir hareketle kolayca katlanabilen dış dikiz aynaları sayesinde bu işlemi pratik bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca bazı modellerde elektrikli katlanır dış dikiz aynaları, çevresel aydınlatma fonksiyonu ile birlikte sunulmaktadır.

Elektro Hidrolik Servo Direksiyon

Elektro Hidrolik Servo Direksiyon

Bilinen hidrolik direksiyonun geliştirilmiş bir türüdür. Temel farkı, direksiyon desteği için gerekli hidrolik basıncın motora bağlı bir kayışla değil de ayrı bir elektrik motoruyla sağlanmasıdır.

Çok düşük hızlarda veya araç durur haldeyken, yüksek direksiyon desteği için hidrolik pompanın basınç miktarı arttırılır. Yüksek hızlarda ise, destek gerekli olmadığından devir sayısı düşürülür. Enerji çekişi ihtiyaca uygun şekilde gerçekleştiğinden, elektro hidrolik servo direksiyon yakıt tasarrufu yapılmasına yardımcı olur.

Elektro Mekanik Servo Direksiyon

Elektro Mekanik Servo Direksiyon

Hıza bağlı şekilde ayarlanan elektrikli bir güç destekli yardımcı direksiyondur ve sadece sürücünün ihtiyaç duyduğu anlarda devreye girer.

Hidrolik bileşenlere hiç ihtiyaç duymadan çalışır. Hidrolik servo direksiyonlara kıyasla bu direksiyon türünün avantajları arasında daha düşük yakıt tüketimi, yenilenmiş konfor ve güvenlik fonksiyonları yer almaktadır. Direksiyonun aktif bir şekilde orta konuma geri getirilmesi orta hissini iyileştirir ve yan rüzgâr kompansasyonu, tek taraflı eğimli yollarda veya sabit yan rüzgârda sürücü üzerindeki yükü azaltır. Otomatik park sistemi "Park Assist" ve şerit takip asistanı "Lane Assist" gibi destek fonksiyonları da onun yardımıyla gerçekleştirilir. Direksiyon desteğinin ilgili motor tipine ve donanıma özel bir şekilde uyarlanması da eşsiz bir direksiyon hissi sunar.

Elektromekanik Park Freni

Elektromekanik Park Freni

Standart el freninin yerini alan elektromekanik park freni konsolda yer alan bir buton sayesinde aktive edilir.

Standart el freninin kalkmasıyla ön koltukların arasında eşya gözleri için daha fazla yer açılmıştır. Elektromekanik park freni iki dişli elektrik motoru yardımıyla arkadaki disk frenlerini kumanda eder. Bu sistem elektromekanik bir yapıya sahip olmasına rağmen, merkezi araç elektriği devre dışı kaldığında da park edilmiş olan aracı güvenli bir şekilde sabit tutacak yapıda tasarlanmıştır. Gösterge panelinde ve buton üzerinde yer alan kontrol ışıkları, park freninin etkin durumda olup olmadığını gösterir.

Kolay kullanımı dışında, elektromekanik park freni sunmuş olduğu dinamik kalkış asistanı ve Auto hold fonksiyonu ile sürücüsüne ek konfor ve güvenlik fonksiyonları sağlar.

Elektronik Amortisör Ayarı
"CDC"

Elektronik Amortisör Ayarı "CDC"

Elektronik amortisör ayarı, süreklilik sunan ve önceden programlanmış kumandalı bir havalı süspansiyon uyarlamasıdır.

Elektronik amortisör ayarında, optimum amortisör ayarının hesaplanması için eşzamanlı olarak birçok sayıda parametre değerlendirilir. Elektronik kumandalı amortisörler hıza ve yol durumuna bağlı olarak ayarlanır. Kumanda, tekerleklerde ve karoseri üzerinde bulunan hızlanma sensörlerinden gelen bilgileri kullanarak gerekli amortisör ayarını hesaplar.

Sürücü buna ilave olarak amortisörün karakteristiğine de etki edebilmektedir. İki temel ayar mevcuttur; daha sert tasarlanmış olan sportif versiyon ve konforu ön plana çıkartan ikinci bir versiyon.

Elektronik amortisör ayarına sahip havalı süspansiyon bu şekilde daha fazla sürüş konforu, zevki ve güvenliği ile birlikte asfaltsız zeminlerde ve arazide iyileştirilmiş kullanabilirlik sunar. Bu sayede karoseri hareketleri dengelenir ve titreşimler optimum şekilde sönümleniyor.

Elektronik Diferansiyel Kilidi
“EDL”

Elektronik Diferansiyel Kilidi

Elektronik diferansiyel kilidi “EDL”, tutuş özellikleri birbirinden çok farklı olan zeminlerde güvenli ve konforlu kalkış imkânı tanır.

Bir tekerleğin patinaj yapması durumunda, elektronik diferansiyel kilidi o tekerleğe hassas bir şekilde fren uygular ve güç daha iyi tutuşa sahip olan tekerleğe aktarılır. Elektronik diferansiyel kilidi, lastik aşınmasını azaltır ve yaklaşık 40 km/s hıza kadar (4MOTION: yaklaşık 80 km/s kadar) çalışır. Elektronik diferansiyel kilidi, yazılım fonksiyonu olarak elektronik stabilizasyon programının “ESP” ve anti patinaj sisteminin “ASR” bir bileşenidir.

Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi
“XDS”

Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi “XDS”

Elektronik dinamik diferansiyel kilidi “XDS”, bilinen EDL fonksiyonunun geliştirilmiş ve genişletilmiş versiyonudur.

Ancak, XDS çekiş kaybına odaklanmak yerine hızlı viraj geçişlerinde virajın iç bölgesinde bulunan ön tekerlek yükünün azalmasına tepki verir. XDS, tekerleğin patinaj yapmasını önlemek için virajın iç bölgesindeki tekerleğe ESP hidroliği üzerinden fren basıncı üretir. Bu şekilde çekiş iyileştirilir ve yetersiz yönlendirme eğilimi azaltılır. Bu esnada basınç seviyesi yaklaşık 5 bar’dan 15 bar’a kadar uzanan aralıkta hareket edebilmektedir. Sürüş izlenimi, ayarlı bir diferansiyel kilidinin hafifletilmiş şekline benzer. Tek taraflı, hassas bir fren basıncı yapılandırılması sayesinde daha sportif, daha hızlı ve hedef konusunda daha hassas bir viraj kabiliyeti elde edilir.

Elektronik Gaz Pedalı

Elektronik Gaz Pedalı

Günümüz araçlardaki gaz pedalı bir sensör gibi etki eder. Bu sensör, pedal konumunu göz önünde bulundurarak sürücünün talep ettiği performansı algılar.

Motor elektroniği, oluşan sinyalleri dikkate alarak gaz kelebeğini, turbo veya kompresör şarj basıncını ve ateşlemeyi kumanda eder. Bu elektronik sistem, elektronik motor kumandasını kolaylaştırır, hızlı bir şekilde tepki verir ve elektronik stabilizasyon programı (ESP) için teknolojik bir ön koşul oluşturur.

Elektronik Motor Çekiş Kontrolü
"MSR"

Elektronik Motor Çekiş Kontrolü "MSR"

Elektronik motor çekiş kontrolü (MSR), kaygan zeminde motor freni ektisi sayesinde tahrik tekerleklerinin bloke edilme ihtimalini önler. Bu durum sürücü aniden ayağını gazdan çektiğinde veya hızlı bir şekilde vites küçülttüğüne ortaya çıkmaktadır. Motor freni etkisi nedeniyle tahrik tekerleklerinde kayma meydana gelebilir. Bu kayma, kısa süreliğine zemin tutuşunun kaybedilmesine ve sürüş durumunun dengesizleşmesine neden olur. MSR, bu durumlarda sürüş dengesini muhafaza eder ve böylece güvenliği arttırır.

MSR, gerekli bilgileri tekerlek devir sensörlerinden ve motor ya da şanzıman kontrol ünitesinden alır. Kontrol ünitesi tahrik tekerleklerinde kayma algıladığı anda MSR veri yolu üzerinden motor kontrol ünitesine bilgi verir. Tahrik tekerlekleri yeniden araç hızına uygun şekilde dönene kadar, motor devri hafif bir şekilde arttırılır. Bu sayede araç yönlendirilebilir durumda kalır ve sürüş dengesi muhafaza edilir.

Elektronik Motor Yönetimi

Elektronik Motor Yönetimi

Elektronik motor yönetiminin başlıca görevi, mümkün olan en verimli motor işletimini garanti etmek için tüm parametreleri sürekli süreç kumandası eşliğinde koordine etmektir.

Elektronik motor yönetiminin kumanda işlevleri devir sayısı, motor sıcaklığı, yakıt kalitesi (bir vuruntu sensörü üzerinden belirlenir) ve gaz pedalı konumu dikkate alınarak gerçekleştirilir. Kontrol ünitesine gelen tüm bilgiler işlenir ve bu işlemler sonucunda münferit yapı grupları için gerekli kumanda sinyalleri belirlenir. Verilerin tümüyle başa çıkmak için 16 veya 32 Bit işlemcilere gerek duyulur.

Motor tipine bağlı olarak ateşleme anı, enjeksiyon miktarı, enjeksiyon süresi, egzoz gazı geri basıncı, gaz kelebeği konumu, değişken emme manifoldu konumu, değişken türbin geometrisi (egzoz turbo şarj sisteminde) ve kam mili ayarı gibi parametreler kumanda edilmektedir. Normal işletimden sapmalar söz konusu olduğunda ilgili bilgiler arıza hafızasına kaydedilir ve böylece gelecek serviste bu hususun ele alınmasını mümkün kılınır.

Elektronik Stabilizasyon Programı
“ESP”

Elektronik Stabilizasyon Programı “ESP”

Elektronik stabilizasyon programı (ESP), savrulma tehlikesi gibi kritik sürüş durumlarını önceden algılar ve aracın savrulmasını önlemeye yardımcı olur.

ESP’nin kritik sürüş durumlarına tepki verebilmesi için sürekli olarak gerekli verilerle bilgilendirilmesi gerekir. Örneğin; sürücünün direksiyonu ne tarafa kırdığı ve aracın ne yönde hareket ettiği gibi... Sistem, birinci sorunun cevabını sistem direksiyon açısı ve tekerlek devir sayısı sensörlerinden alır. Kontrol ünitesi bu iki bilgiyi kullanarak optimum hareket yönünü ve optimum sürüş tutumunu hesaplar. Aracın savrulma oranı ve yanal akselerasyonu da bu önemli bilgiler arasında yer alır. Kontrol ünitesi bu bilgiler yardımıyla aracın gerçek durumunu hesaplayabilir.

ESP, aracın viraj geçişlerindeki hızının viraja uygun olmaması, yol yüzeyindeki beklenmedik değişikliklerle karşılaşması (ıslaklık, buzlanma, kirlenme) veya ani direksiyon manevrası gibi durumlara tepki vermesi gibi olası dengesizlikleri önler. Dengesizliğin, aracın viraj dışına savrulması (understeer: aracın, tekerlekler doğru yöne çevrilmiş olmasına rağmen viraj kenarına doğru itilmesi) veya aşırı yönlendirme (oversteer: aracın arka tarafının savrulması) ile ortaya çıkması bir fark yaratmaz.

Elektronik stabilize programının elektronik kontrol ünitesi dengesizliğin türünü sensör sistemi tarafından sağlanan bilgiler üzerinden algılar ve düzeltmeyi fren sistemine ve motor yönetimine gerçekleştirdiği müdahaleler üzerinden kumanda eder. ESP, yetersiz direksiyon hareketi uygulandığında (understeer) virajın iç bölgesinde bulunan arka tekerleği frenler. ESP aynı zamanda araç tekrar dengelenene kadar motor gücünü azaltır. ESP, aşırı yönlendirmeyi ise (oversteer) virajın dış bölgesindeki ön freni hedefli bir şekilde tetikleyerek ve aynı zamanda motor ve şanzıman yönetimine müdahale ederek önler.

Deneyimlerin artması ve belirgin oranda daha hassas sensör sistemleri kullanılması, bu karmaşık ayar sisteminin sürekli şekilde geliştirilmesine olanak sağlıyor.

Sistem, aşağıda belirtilen güvenlik ve konfor fonksiyonlarını içerir:

  • ABS “Anti Blokaj Fren Sistemi”
  • EBD “Elektronik Fren Gücü Dağıtımı”
  • HVV “Arka Aks Tam Frenleme”
  • ASR “Anti Patinaj Sistemi”
  • EDL “Elektronik Diferansiyel Kilidi”
  • MSR “Elektronik Motor Çekiş Kontrolü”
  • HBA “Hidrolik Fren Asistanı”
  • Overboost “Hidrolik Ek Güçlendirme”
  • HBV “Hidrolik Fren Kuvveti Güçlendirmesi”
  • Römork Stabilizasyonu.

Emme Manifoldu

Emme Manifoldu

Motordaki yanma işlemi için gerekli olan hava, emme manifoldu üzerinden emme valfine, burdan da silindirin içine aktarılır. Motorun değişken performans ihtiyacına bağlı olarak emme manifoldu üzerinde değişiklikler yapılabilir. Ancak bu şekilde tüm koşullarda ve devir hızlarında silindirlerin yeteri miktarda hava ile beslenmesine imkân sağlanabilir. Bu da çok yollu emme manifoltu sistemi ile mümkündür.

Düşük devir hızlarından olabildiğince hızlı bir şekilde yüksek devir aralıklarına ulaşmak için uzun emme manifoldu kullanılır. Yüksek devirlerde ise optimum performans gücünün sağlanması için daha kısa emme manifolduna ihtiyaç duyulur. Emme manifoldu, sahip olduğu elektronik kumandalı kelebek sistemi sayesinde, düşük devir hızlarında uzun boru üzerinden hava aktarımı sağlarken, yüksek devir hızlarında ise daha kısa boru mesafesi sunar.

Emniyet Kemeri

Emniyet Kemeri

Yolcu koruma sisteminin en önemli koruma bileşenlerinden biri de üç noktalı otomatik emniyet kemeridir.

Üç noktalı otomatik emniyet kemerinin görevi, olası bir kaza durumunda tüm yolcuları koltuklarında tutmak, yolcuların olabildiğince yolcu bölmesi ile birlikte hareket etmelerine olanak tanımak ve aşırı ya da kontrolsüz güçlere maruz kalmamalarını sağlamaktır. Emniyet kemerleri kolaylıkla takılmak için tasarlanmıştır ve her türlü vücut ile oturma pozisyonları için en iyi konfor koşullarının sağlanması için gerekli tüm ihtiyaçları karşılar. Emniyet kemeri gergi sistemi, çarpışma sırasında var olan kemer boşluklarını sıkar ve kemerin vücuda sıkıca oturmasını sağlar. Emniyet kemeri  güç sınırlayıcı sistemi ise maksimum kemer üzerinde kaza anında oluşa kuvveti azaltır ve bu sayede araç içerisinde bulunan yolcuların üst vücutlarına gelebilecek yararlanmalara karşı büyük koruma sunar.

 

Euro NCAP

Euro NCAP

Günümüzde araç teknolojisi için en önemli kriterlerden biri; Euro NCAP.

Euro NCAP, New Car Assessment Programme, yani Yeni Araç Değerlendirme Programı... Euro NCAP üyeleri arasında çeşitli AB devletlerinin trafik kurumları, FIA ve ADAC gibi merkezleri Avrupa’da bulunan otomobil kulüpleri bulunur.

Euro NCAP tarafından tanımlanmış olan testler aşağıdaki 4 alana ilişkin değerlendirmeler sunar:

  • Yetişkin sürücü ve yolcuların korunması
  • Çocukların korunması
  • Yayaların korunması
  • Sürücü destek sistemleri

Evden Çıkış Fonksiyonu
“Leaving Home”

Evden Çıkış “Leaving Home” Fonksiyonu

Sürücü uzaktan kumandayı kullanarak kapıların kilitlerini açtığında (evden çıkış/leaving home) kısa farlar, LED gündüz sürüş farları, dış dikiz aynalarının gövdelerinde yer alan çevre aydınlatmaları, stop lambaları ve plaka aydınlatması açılır.

Bu şekilde aracın dış aydınlatması karanlıkta araca giden yolun aydınlatılması için kullanılabilir. Aydınlatmanın açık kalma süresi çok fonksiyonlu gösterge üzerinden ayarlanabilir.

Eve Geliş Fonksiyonu
"Coming Home"

Eve Geliş "Coming Home" Fonksiyonu

Eve geliş fonksiyonunda, araç terk edildiğinde kısa farlar, dış aynaların gövdelerinde bulunan çevresel aydınlatma lambaları, arka park lambaları ve plaka aydınlatması gecikmeli bir şekilde kapatılır

Bu sayede sürücü ve yolcular, önceden belirlenebilen bir süre boyunca iyi aydınlatılmış bir yolda yürüyebilirler (eve geliş). Sürücü, uzaktan kumandayla kapıların kilitlerini açtığında da aynı şekilde tüm bu lambalar açılır (evden çıkış) ve böylece evden araca giden yolun aydınlatılması sağlanır.

Daha fazlası için...