2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Volkswagen Sözlük

Merak edilen Volkswagen Teknolojileri

Tüm Volkswagen modelleri, sayısız teknolojileriyle donatılmış olmalarına rağmen, neredeyse kullanım kılavuzuna bile ihtiyaç duymadan kullanabileceğiniz kadar kullanıcı dostudur. Ancak yine de ne anlama geldiğini merak ettiğiniz ya da daha detaylı bilgi edinmek istediğiniz Volkswagen teknolojilerinin sizlere sunduğu avantajları, benzer ve farklı noktalarını öğrenmek isterseniz, doğru yerdesiniz! Şimdi arkanıza yaslanın ve keşfetmenin tadını çıkarın.

Panoramik Açılır Cam Tavan

Panoramik Açılır Cam Tavan

Panoramik açılır cam tavan Volkswagen modellerinde sunulan bir tavan açma sistemidir ve modele bağlı olarak bir veya iki ayrı cam parçadan  oluşur.

Panoramik açılır cam tavan elektrikli olarak kontrol edilen yukarı kaldırma ve geriye doğru açılma fonksiyonuna sahiptir. . Geriye doğru açılma esnasında 2 ayrı parçadan oluşan cam tavanın önde yer alan cam bileşeni, arkada yer alan cam bileşeninin üstüne doğru sürülür. Bu tip sistemlerde arkadaki cam elemanı sabittir ve açılma fonksiyonu bulunmamaktadır.

Panoramik Cam Tavan

Panoramik Cam Tavan

Bazı modellerinde kullanılan Panoramik Cam Tavan sistemleri, tek parça büyük boyutlu bir cam yüzey sunar.

Ön cam üst çizgisinden itibaren araç tavanının yaklaşık ¾’lük bir bölümünü kaplayan Panoramik Cam Tavan, elektrikli olarak yukarı doğru kaldırma fonksiyonuna sahiptir. Bu tavan tipi, güneş ışınlarına karşı ek bir koruma önlemi olarak yarı şeffaf bir siperliğe sahiptir.

Park Asistanı
“Park Assist”

Park Asistanı “Park Assist”

Park asistanı "Park Assist", aracınızı otomatik şekilde yola paralel ya da dik olarak park etmenize yardımcı olur.

Ayrıca paralel olarak park ettiğiniz yerden bu sistem sayesinde otomatik olarak çıkabilirsiniz. Sistem sürücüye, uygun park alanına ideal çizgide park edebilmek için kendi kendine optimum direksiyon hareketlerini gerçekleştirerek destek sunar. Bu esnada park boşluğun ölçümü, start pozisyonunun belirlenmesini ve direksiyon hareketlerinin kumandasını otomatik olarak "Park Assist" kontrol eder. Sürücüye ise sadece gaz vermek ve fren yapmak görevleri kalır. Bu esnada sürücü her zaman araç hâkimiyetine sahiptir ve istediği an sistemi devreden çıkartabilir.

Sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmeli ve sonra azami 40 km/h hızla ve 0,5 ile 1,5 m arasında kalan bir mesafeyle yol kenarında ilerlemelidir. Park asistanı"Park Assist", geçiş esnasında (örneğin tek yönlü bir yolda) hem sağ hem sol yol kenarıda kalan mevcut park yerleri konusunda tarama yapar. Sürücü, park etmek istediği yöne doğru sinyal vererek yolun hangi tarafına park etmek istediğini sisteme bildirebilir. Park asistanı, araçtan en az 1,1 m daha uzun olan bir park boşluğu algıladığında, çok fonksiyonlu göstergede "Park yeri algılandı" mesajını gösterir. Ardından sürücü doğru başlangıç konumuna yönlendirilir ve sürücüden geri vitese geçmesi talep edilir. Bu adımdan sonra geri vitese geçildiği an, park asistanı devreye girer ve otomatik olarak direksiyon manevralarını gerçekleştirir. Bu esnada çok fonksiyonlu göstergede sistemin devrede olduğuna ve otomatik park esnasında ters yönden gelen araç ya da cisimlere dikkat edilmesi gerektiği hususunda  bir metin belirir.  

Sistem hassas bir şekilde aracın hızını ayarlayarak aracı park yerine yönlendirilir ve park etme işlemi bittiğinde görsel park desteği sistemini aktifleştirerek radyo ve radyo navigasyon sistemi üzerinde aracın ön ve arkaya olan uzaklıkları gösterilir. Otomatik park esnasında yapılan manevraların adedi, park boşluğun uzunluğuna bağlıdır. Park boşluğu ne kadar kısa ise, o kadar çok park manevrası gerekli olur. Paralel park için aktivasyon butonuna bir kere, dikine park için iki kere basılması gerekmektedir.

Park asistanı "Park Assist 3.0" özelliğine sahip modeller, normal park asistanının özelliklerine ilave olarak sürücünün aracı ileri doğru ön kısımdan yola dik olarak boylamasına park etme işlemi gerçekleştirilemediğinde otomatik olarak park edilmesine yardımcı olur. Sistemin çalışması için boylamasına park işleminin önce sürücü tarafından denenmesi gerekmektedir. Park işlemi gerçekleştirilemediğinde sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmelidir. Sistem boylamasına park işlemi için araç uzunluğundan 80 cm daha fazla boş alana ihtiyaç duymaktadır.

Bu özellik modelden modele değişiklik gösterebilir. Daha detaylı bilgi için Volkswagen Yetkili Satıcınıza başvurabilirsiniz.

Sürücü, park yardım asistanını istediği an kapatabilir ve aracı kendisi kontrol edebilir.

Pasif Güvenlik Sistemleri

Pasif Güvenlik Sistemleri

Pasif güvenlik sistemler denildiğinde akla gelen ilk şey, yolcuların yaralanmalarını önlemeye veya yaralanma tehlikelerini mümkün olduğunca azaltmaya yarayan tüm yapısal önlemlerdir.

Bu tanımlama özellikle çarpışma davranışlarıyla ilgilidir ve bireysel koruma yanı sıra, yolu kullanan diğer kişilerin korumasını da kapsamaktadır (ortak koruma).

Günümüz araçlarının en önemli pasif korumaları arasında emniyet kemerleri ve hava yastıkları yanında artık deformasyona karşı yüksek dirençli yolcu bölmeleri ve ön ile arka kısımlarda deformasyon bölgeleri yer alır. Bu korumalar, darbe enerjisinin büyük bir kısmını emerek ek güvenlik sağlar. Sahip oldukları aktif ve pasif güvenlik sistemleri ile birlikte tüm Volkswagen modelleri kapsamlı bir koruma sunar.

Premium Lastik Basınç Sistemi

Premium Lastik Basınç Sistemi

Premium lastik basınç sistemi sürücüye hem sürüşten önce hem de sürüş sırasında mevcut lastik basınçları hakkında bilgi verir.

Bu amaç doğrultusunda her bir tekerleğin (stepne dahil) içerisine basınç sensörleri entegre edilmiştir. Basınç sensörleri sinyalleri arka bölge bulunan bir kontrol ünitesine göndererek veri sağlar. Bu veriler lastiğin basıncı ve sıcaklığı hakkında sürücüye bilgi verir.Lastik basıncının düşük olması ya da basınçta ani bir düşüş saptanması durumunda sürücü optik ve/veya sesli bir sinyal ile uyarılır.

Her bir lastiğin ayrı olarak basınçlarının yakından takip edilmesini sağlayan bu sistem sürücüye büyük destek ve yardım sunar. Kontrolün sunduğu süreklilik sayesinde yüksek güvenlik sağlanır. Tekerlek basınçlarının optimum seviyede tutulması sonucunda lastiklerin kullanım ömrü uzar ve yakıt tüketimi düşürülür.

Hatırlatma: Lastik basıncı izleme sistemi, sürücünün şahsen gerçekleştirmesi gereken kontrollerin yerini tutamaz.

Proaktif Yolcu Koruma Sistemi

Proaktif Yolcu Koruma Sistemi

Proaktif Yolcu Koruma Sistemi, ESP sensörleri ve Front Assist çevre gözlem sistemi yardımıyla kaza potansiyeline sahip kritik durumları tespit eder.

Böyle bir durumun tespit edilmesi halinde sistem araç içerisinde bulunan tüm yolcuların güvenliğini sağlamak için aşağıda yer alan önlemlerini alır.

  • Ön koltukta bulunan emniyet kemerler gerdirilir ve sürücü ile ön yolcu pozisyonu korunur.
  • Açık olan camlar ve cam tavan belli bir aralığa kadar kapatılır.     

Güvenli koşullar yeniden sağlandıktan ve araç dinamik sağlamlığına ulaştıktan sonra ön koltuklarda bulunan emniyet kemerleri tekrar gevşetilir. Yan camlar ve cam tavan eski pozisyonlarına geri getirilir.

Progresif Direksiyon

Progresif Direksiyon

Progresif direksiyon, değişken direksiyon turuyla konforu arttırmaktadır.

Düşük hızlarda gerçekleştirilen dönüşlerde, örneğin bir sokağa girerken, direksiyon turunu azaltarak direksiyonun çok daha az çevrilmesini yeterli kılmaktadır.

Rampa Açısı

Rampa Açısı

Rampa açısı, aracın düşük hızlarda seyir ederken eğimli yüzeye temas etmeden üzerinden geçebileceği açıyı tanımlar

RCD 310
Radyo-CD-MP3 Çalar

RCD 310 Radyo-CD-MP3 Çalar

Sade ve şık bir müzik sistemi: RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar

Türkçe dil seçenekli RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar, kolay kullanımı ve sahip olduğu CD çalar ve AUX-IN multimedya bağlantı kaynakları sayesinde müzik dosyalarının oynatılabilmesini sağlar. Sistem, MP3 ve WMA formatındaki dosyaları destekler.

RCD 510
Radyo-CD-MP3 Çalar

RCD 510 Radyo-CD-MP3 Çalar

RCD 510 radyo-CD-MP3 çalar ile otomobilinizde eğlence standart.

6,5” renkli  ve yüksek çözünürlüklü geniş dokunmatik ekrana sahip Türkçe dil seçenekli RCD 510 radyo sistemi, AUX-IN, SD kart yuvası ve CD yuvasına entegre 6’lı CD değiştirici yardımıyla farklı kaynaklardan müzik dinlenebilmesini sağlar.

Ayrıca sürüş konfor paketi yada park sensörleri ile birlikte alındığında sunulan görsel park yardım sistemi sayesinde otomobilin park esnasında engele olan mesafesi, RCD 510 ekranı üzerinden sanal  olarak görüntülenebilir.

Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı
“Head Up Display”

Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display”

Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display”, asistan sistemleri, navigasyon yönlendirme ve anlık hız bilgilerini sürücünün göz hizasında görmesini sağlar.

10x15 cm ölçüler ve 480x240 piksel çözünürlüğe sahip ekranın açılıp, kapanması ve yükseklik ayarı far kontrol grubunun olduğu alanda yer alan özel buton ile yapılabilmektedir. Sürücü, bilgi ve eğlence sistemi üzerinden görüntülenmesini istediği fonksiyonu seçebilir.

RNS 315
Navigasyon-Radyo-CD-MP3 çalar

RNS 315 navigasyon-radyo-CD-MP3 çalar ile hep doğru yolda ilerleyeceksiniz.

Türkçe dil seçenekli RNS 315, navigasyon-radyo-CD-MP3 çaları 5” renkli dokunmatik ekranı aracılığıyla kontrol edebilirsiniz. Görsel ve sesli yönlendirme fonksiyonlarını bir arada sunan navigasyon sistemi, gitmek istenen adres ya da POI girişleri ardından sürücü için uygun rota seçeneklerini ekran üzerinde gösterir. Ayrıca sistem CD çalar, AUX-IN ve SD kart arayüzü üzerinden MP3 ve WMA formatindaki müzik dosyalarını destekler.

RNS 510
Navigasyon-Radyo-CD-MP3 çalar

RNS 510 Navigasyon-Radyo-CD-MP3 çalar

Kolay kullanımı ve sunmuş olduğu sayısız fonksiyonu sayesinde RNS 510 navigasyon-radyo-DVD-MP3 çalar görenleri kendisine hayran bırakıyor.

Türkçe dil seçenekli RNS 510 navigasyon-radyo-DVD-MP3 çalar, 6,5” yüksek çözünürlüklü renkli dokunmatik ekranı, 30 GB dahili hafızası, harici ses girişi (AUX-IN) ve SD kart yuvasıyla benzersiz bir navigasyon ve müzik sistemi sunar.

Sistemin sahip olduğu DVD çalar, AUX-IN ve SD kart ara yüzleri sayesinde MP3 ve WMA desteklenir. Ayrıca DVD çalar video oynatma imkanı sunar.

Not: Otomobil hareket halindeyken sürücünün güvenliği adına DVD çalar otomatik olarak devre dışı kalır.

Römork Stabilizasyon Sistemi
“Trailer Assist”

Römork Stabilizasyon Sistemi “Trailer Assist”

Römork stabilizasyon sistemi  “Trailer Assist”, bir römork bağlıyken geri yönde manevraya başlandığında otomatik direksiyon müdahaleleri ile sürücüye destek olur.

Geri manevra kamerasının görüntü işleme algoritmalarına dayalı olarak, römorkun dönüş açısı takip edilir ve değerlendirilir. Direksiyon açısının hesaplanması için, dönüş açısının sanal kaydı kullanılır. " Römork stabilizasyon" fonksiyonunun aktif hale getirilmesi için, geri vites seçildikten sonra Park Desteği düğmesine basılmalıdır. Sistemin aktif hale getirildiği, çok fonksiyonlu ekranda belirtilir. Bağlı römorkun istenen dönüş açısı ve manevra yönü, yan ayna kumandalarıyla ayarlanır. Manevra sırasında, araç direksiyon müdahalelerini otomatik olarak gerçekleştirir; sürücünün tek yapması gereken gaz ve fren pedallarını kullanmaktır. Son olarak, ayna kumandası geri çekildiğinde, manevranın tamamlanması için römorkun o anki hareket yönü kaydedilir ve römork kaydedilen yönde düz olarak ilerleyecek şekilde direksiyon müdahaleleri gerçekleştirilir.

Römork Stabilizasyonu

Römork Stabilizasyonu

Römork stabilizasyonu, elektronik stabilizasyon programı ESP’nin bir alt fonksiyonudur.

Sistem, araca takılı bulunan römorktan kaynaklanan araç dengesizliğini algılar. Motor torkunun hedefli bir şekilde azaltılması ve münferit tekerleklerin uygun şekilde frenlenmesi sayesinde, araç ve römorktan oluşan bütün tekrar stabil bir duruma getirilir. Römork stabilizasyonu böylece araç/römork kombinasyonunun sürüş güvenliğin arttırılmasına önemli bir katkı sağlar.

ESP’nin bir alt kolu olan römork stabilizasyonunun araçta bulunması için araçta, fabrika çıkışı bir çeki demiri tertibatının bulunması gerekmektedir.

Run-Flat Özellikli Lastikler

Run-Flat Özellikli Lastikler

ST (Kendinden Destekli Lastik/Self Supporting Tire) ya da Run-Flat lastikler olarak da adlandırılan patlamış halde dahi yola devam etme özelliğine sahip lastikler yüksek güvenlik ve konfor sunar.

Kendinden destekli lastikler, güçlendirilmiş dış yüzeyleri sayesinde içlerinde hava olmadan dahi maksimum 80 km/s’ye ulaşan hızlarda 200 km'ye kadar kullanılabilir. Güvenlik gerekçeleri nedeniyle bu tip lastikler sadece lastik basınç sistemi ile birlikte sipariş edilebilir çünkü normal sürüşler sırasında lastik hasarları her zaman anında fark edilemeyebilir ve virajlarda veya sert frenler yapılması sonucunda bu durumlar tehlikeli durumlar yaşanmasına neden olabilir.

SCR Katalitik Konvertör

SCR Katalitik Konvertör

SCR katalitik konvertörü, egzozdan gelen azot oksit (NOx) gaz bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.

Bu dönüştürme işlemi, AdBlue adıyla anılan ve sentetik olarak oluşturulan, sulu bir üre çözeltisi kullanılarak gerçekleştirilir ve ayrı bir hazneye yönlendirilir. Bu madde yüzde 32,5 oranında üre içerir ve sürekli şekilde SCR katalitik konvertörü tarafından egzoz gazı sistemine enjekte edilir. Enjekte edilecek dozaj, egzoz gazı akış miktarına göre motor kontrol ünitesi tarafından belirlenir. SCR katalitik konvertörün arkasında bulunan bir Nox sensörü tarafından bilgilendirilen motor yönetimi, dozajın hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar. NOx egzoz gazı arıtma sistemi SCR, Volkswagen’in BlueMotion teknolojileri çatısı altında topladığı verimli ve çevre dostu teknolojilerin arasında bulunmaktadır.

Serbest Sürüş Modu

Serbest Sürüş Modu

Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur.

Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz.

Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir.

Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır.

Skyhook Süspansiyon Sistemi

Skyhook Süspansiyon Sistemi

Skyhook süspansiyonunda bulunan sensörler, aracın yapısal ve tekerlek ivmelenmelerini tespit eder ve buna göre süspansiyonları duruma uygun bir şekilde ayarlar.

Süspansiyonları sürüş koşullarına göre adapte eden sistem, aracın yoldan çıkma ya da devrilme olasılığını en düşük düzeye getirir.Yürür aksam bu sistem sayesinde aracın yolda yer alan her türlü çukurun ve engelin üstesinden kolayca gelmesini sağlar.

Spor Koltuklar

Spor Koltuklar

Volkswagen spor koltuklar güvenliğinize büyük katkı sağlarken, sahip oldukları yüksek konfor ve çekici görünüşleri ile de görenleri büyüler.

Dikkat çekici tasarıma sahip yan destekler, virajlarda iyi bir sürüş pozisyonunda durmanızı sağlarken, zorlu sürüş koşullarında aracınızı daha etkin kullanmanızı sağlar.

Spor Süspansiyon

Spor Süspansiyon

Spor süspansiyon, modelden modele farklılık göstermekle birlikte, aracın yerden yüksekliğini 1-1,5cm kadar azaltan ve nispeten daha sert ayarlanmış amotisörleri ve buna uygun helezon yayları içermektedir.

Darbeleri daha sert bir şekilde sönümleyen amortisörler sayesinde aracın virajlarda yana yatma eğilimi hissedilir şekilde azalır, viraj kabiliyeti yükselir. Öte yandan yere yaklaşan karoser sayesinde yüksek hızlarda aracın altına giren hava miktarı azaltılarak aerodinamik etkinlik artırılır.

Start-Stop Sistemi

Start-Stop Sistemi

Start-Stop sistemi, aracınızı kırmızı ışıkta ya da trafik sebebiyle durdurduğunuzda motoru otomatik olarak durdurur ve böylece aracınız sadece çalışması gerektiği zamanlarda çalışır.

Manuel şanzımanlı araçlarda araç durdurulup, ayak debriyajdan çekildiğinde, otomatik şanzımanlı araçlarda ise araç durur pozisyona getirildikten sonra sürücünün ayağı frene basıldığı süre boyunca sistem otomatik olarak motoru geçici olarak durdurur. Bu sırada çok fonksiyonlu göstergede ise „Start Stop" yazısı belirir. Aracı tekrar hareket ettirmek için manuel araçlarda debriyaja basılır basılmaz, otomatik araçlarda ise ayak frenden çekilir çekilmez sistem,  motoru otomatik olarak yeniden çalıştırır. Start-Stop sistemi, Volkswagen’in BlueMotion teknolojileri çatısı altında topladığı verimli ve çevre dostu teknolojilerin arasında yer alır.

Start-stop sistemi orta konsolda yer alan kontrol butonu yardımıyla devre dışı bırakılabilir.

Statik Viraj Farı

Statik Viraj Farı

Statik viraj farı, dönüş alanının aydınlatılmasını sağlar. Far, hızın 40 km/s’den düşük olduğu kavşaklarda ya da yol ağızlarında direksiyonun kırılmasına veya sinyal lambasının kumanda edilmesine bağlı olarak otomatik olarak devreye girer.

Bu özellik sayesinde, sürücü dönerken aracın etrafında bulunan yayaları çok daha erken fark edebilir ve böylece kaza riskinde kayda değer bir düşüş elde edilir. Viraj farı, modele bağlı olarak ana farlara ya da sis farlarına entegre edilmektedir.

Sürdürülebilirlik

Sürdürülebilirlik

Sürdürülebilirlik, doğal yaşam temellerimizin güvenliğini sağlamak için gerekli olan tüm tedbirleri kapsamaktadır.

Öngörülü çevre koruması, ileri görüşlü planlama ve yeni çevreci teknolojiler (su bazlı boyalar, yenilikçi motor yönetimi, yakıt tasarrufu sağlayan sürüş tarzı vs.) sayesinde gürültü ve emisyon gibi negatif etikler daha oluşum aşamasında önlenir. İyileştirici çevre koruması ise mevcut potansiyellerin (atık su arıtma, katalizatör, ses yalıtımı) negatif etkilerini ortadan kaldırır. Otomobil üretiminde çevrenin korunması, yeni araçların ve üretim tesislerinin planlama ve üretim/inşaat aşamasında başlar ve monte edilmiş ya da kullanılan maddelerin yeniden değerlendirilmesi ve geri dönüştürülmesine kadar uzanır. Sürücüler de, otomobillerini çevre bilinci esaslarına dikkat ederek tasarruflu vir şekilde kullanır ise çevrenin korunmasına katkı sağlayabilir.

Sürüş Destek Sistemleri

Sürüş Destek Sistemleri

Volkswagen’in hedefi, önünü gören araçlar ile kazasız sürüşlere olanak sağlamaktır.

Sürüş destek sistemleri, kritik durumları önceden algılamaya katkı sağlar ve kaza riskinin azaltılmasına yardımcı olur.

Sürüş destek sistemleri sürücüye daha fazla konfor sunar ve sürüş sırasında daha az yorulmasını sağlar.

Sürüş Destek Sistemleri

  • Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”
  • Ön Bölge Asistanı "Front Assist"
  • Şerit Takip Asistanı "Lane Assist"
  • Park Yardım Asistanı "Park Assist"
  • Şerit Değiştirme Asistanı  "Side Assist"
  • Geri Görüş Kamerası "Rear Assist"

Sürüş Konfor Paketi

Sürüş Konfor Paketi

Sürüş konfor paketi içeriğinde yer alan park sensörleri, aracınızı kolaylıkla park etmenize yardımcı olurken,  hız sabitleyici, özellikle uzun yoluluklarda konforunuzu artırarak düşük yakıt tüketimini destekler.

Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır.

  • Arka ya da ön/arka park sensörü
  • Akustik park destek sistemi “Park Pilot”
  • Görsel park desteği
  • Hız sabitleme sistemi
  • Yol bilgisayarı
  • Lastik basınç sistemi

Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Sürüş Profil Seçimi
“Driving Profile Selection”

Sürüş Profil Seçimi “Driving Profile Selection”

Merkezi multimedya ekranı üzerinden kontrol edilebilen sürüş profilleri Driving Profile Selection, Normal, Comfort*, Sport, Eco, Individual sürüş profilleri arasında seçim imkanı sunmaktadır. Bu modlar, araçta bulunan ekipmanlara bağlı olarak ACC, Klimatronik ve kemer gerdiricilerine müdahale edebilmektedir.

Örneğin Sport modu seçildiğinde, direksiyon elektromekanik desteği azaltılarak daha sert bir karakter kazanırken, gaz pedalının hassasiyeti ve gaz kelebeğinin tepkileri hızlanmaktadır. Araçta adaptif Bi-Xenon farlar bulunuyorsa (Top Xenon), dinamik viraj farının hareketleri hızlanmaktadır. Aynı zamanda emniyet kemeri gerdiricileri de gerilerek sürücüyü koltuğuna sabitlemekte ve hızlı girilen virajlarda daha iyi bir hakimiyet sağlamayı amaçlamaktadır.

*Comfort modu sadece DCC alındığında gelmektedir.

Şehir İçi Acil Frenleme Fonksiyonu

Şehir İçi Acil Frenleme Fonksiyonu

Şehir içi acil frenleme fonksiyonu 30 km/s gibi düşük hızlarda destek sunar.

Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında sistem otomatik şekilde frenleme yaparak çarpışma hızının düşürülmesini sağlamaktadır. İdeal koşullar sağlandığında çarpışma tamamıyla da önlenebilir.

Şerit Değiştirme Asistanı
"Side Assist"

Şerit Değiştirme Asistanı "Side Assist"

Sürücüyü şerit değiştirme sırasında bilgilendirerek hata payını minimuma indirger. Aracın arka tamponunun sağ ve sol tarafında bulunan iki adet radar sistemi, yaklaşık olarak 50 m'lik bir alanı ve aracın yanında bulunan ölü noktaları sürücüyü uyarabilmek için sürekli olarak tarar.

Sistem, takip edilen alanda tehlike yaratabilecek bir araç bulunduğunda yan dikiz aynalarına entegre edilmiş olan LED uyarı ışıklarını sabit bir şekilde yakarak sürücüyü, şerit değiştirmesi halinde karşılaşacağı olası tehlikelere karşı uyarır.

Sürücünün buna rağmen sinyal vermesi durumunda ilgili LED ışıklar daha parlak olarak yanıp söner ve sürücünün dikkatini mevcut tehlikeye çeker. Şerit değiştirme asistanı “Side Assist” şerit değiştirme ihtiyacı bulunmadığı anlarda bile sürücüyü, kör noktada yer alan araçlar hakkında bilgilendirir.

Sürücünün dikkatini gereksiz uyarılarla sürekli olarak dağıtmak yerine sistem kör noktada yer alan araçların hızına göre tehlike oluşturup, oluşturmayacağına karar verip sürücüyü bu doğrultuda uyarır. Yani kısaca, şerit değiştirme asistanı “Side Assist” sadece şerit değiştirme sırasında gerçekten tehlike oluşturabilecek araçlara karşı sürücüyü bilgilendirir.

Şerit değiştirme asistanı “Side Assist” bir tuş yardımıyla etkinleştirilir ve 30 km/s üzerindeki süratlerde aktif olarak görev yapabilir.

Şerit değiştirme asistanı “Side Assist”, şerit değiştirme sırasında ortaya çıkan tehlikelere karşı önlem oluşturmak ve sürücü üzerine binen yükü azaltmak anlamında teknik açıdan aracın (yan dikiz aynaları) ve sürücünün (bakış açısı) mükemmel bir tamamlayıcısıdır.

Şerit Takip Asistanı
"Lane Assist"

Şerit Takip Asistanı "Lane Assist"

İstenmedik şekilde şeritten çıkma nedeniyle oluşan kazaların önlenmesine yardımcı olur ve sürüş güvenliğini artırır. Aracın istenmedik bir şekilde şeritten çıkacağı sistem tarafından algılandığında, sürücüyü görsel olarak uyarırken aynı zamanda direksiyonu geçici olarak devralarak aracı içinde bulunulan şeride doğru hafif bir şekilde yönlendirir.

Modele bağlı olarak şerit takip asistanı "Lane Assist" sürekli ve yumuşak bir şekilde direksiyon açısını düzeltir.

Sistem, yaklaşık 65 km/s ve üzeri hızlarda devreye girerek, iç dikiz aynasında bulunan bir kamera yardımıyla kesintili ve kesintisiz şerit işaretlerini okumaya başlar.  Golf ve Touareg modellerinde şerit takip asistanı "Lane Assist", sadece tek bir şerit algılandığında bile sistemi aktif tutabilmektedir. Buna ek olarak Golf modeli, her iki şerit çizgisi de okunabildiği durumlarda aracı şeridin tam ortasına yerleştirir ve eğer sürücünün tercih ettiği bir sürüş çizgisi varsa (örneğin sola veya sağa daha yakın gitmek gibi) bunu da öğrenerek aracı o çizgide tutabilir.

Sistem, elektro-mekanik direksiyon sistemine sahip modellerden farklı olarak Touareg’de değişik bir tarzda çalışmaktadır. Şerit ihlali durumunda Touareg, direksiyon simidinin içinde bulunan hassas mekanizma sayesinde bir titreşim yayarak sürücüyü uyarır ancak direksiyonu devralarak otomatik olarak aracı şeridine geri döndürmez.

Algılama işlemi karanlıkta ve sisli yol koşullarında da çalışmaya devam eder. Fakat, yol üzerinde algılanabilir şerit ya da yol çizgisi bulunmuyorsa, sürücü direksiyonu tutmuyorsa ya da hız 60 km/s’nin altına düşmüşse sistem devre dışı kalır.

Şerit takip asistanı “Lane Assist” ayrıca, sinyal lambası tetiklendiğinde sürücünün isteği doğrultusunda bulunduğu şeridi terk edeceğini anlar ve tepki vermez. Sürücü, şerit takip asistanı “Lane Assist” müdahalelerini, çok düşük bir kuvvet kullanımı ile baskılayabilir ve bu sayede sürücünün aracı bilinçli ve sorumlu bir şekilde sürme yükümlülüğü kesinlikle ortadan kalkmaz.

Takım Seti

Takım Seti

Takım seti, tekerlek değiştirilmesi gibi basit servis işlerinde sürücüye büyük kolaylık sunar.

Takım seti araç krikosu, tornavida, İngiliz anahtarı ve ayrıca bir adet çeki demiri bileşenlerini içerir. Fakat tekerleğin değiştirilmesi her zaman gerekli olmayabilir: Alternatif olarak Volkswagen araçları, isteğe bağlı olarak sunulan bir lastik mobilite seti Tire Mobility Set ile teslim edilebilmektedir.

Tam Otomatik Klima Sistemi "Klimatronik"

Klimatronik

Fan devrini otomatik olarak uyarlayarak ve hava dağıtım klapelerini kumanda ederek, iç mekân sıcaklığını kişinin önceden seçtiği sıcaklığa uygun şekilde düzenler.

Bu sayede, tüm ortamlarda ve hava koşullarında keyifli bir atmosfer garanti edecek bir sistemden yararlanarak, aracın iç mekânındaki havayı mümkün olan en düzenli şekilde dolaştırabilir. Klimatronik’in elektronik kumandası; güneşin konumu, güneş ışınları ve hava sıcaklığı gibi önemli etkiye sahip ve rahatsızlık veren tüm faktörleri tespit etmekte ve bu faktörlere göre iç mekâna yeteri kadar hava akışı sağlamaktadır.

CAN veri yoluna entegre edilmiş kontrol ünitesi sayesinde daha kapsamlı konfor özellikleri de sunar: Cam yıkama sistemi etkinleştirildiğinde veya geri vitese geçildiğinde devreye giren otomatik devridaim havalandırması, araç içerisinde bulunan yolcuları rahatsız edici kokulardan korur. Bununla birlikte, havalandırma sıcaklığını otomatik olarak uyarlayan hıza bağlı kumanda sistemi, yavaş sürüşlerde meydana gelen gürültü seviyesini azaltmaktadır.

Klimatronik, buğulanmış veya buz tutmuş camlar oluşması durumunda tek bir düğme üzerinden buz çözme fonksiyonunun kolayca etkinleştirilmesine imkân tanımaktadır. Yüksek fan gücünün oluşturduğu tüm hava akımı bu sayede camların iç yüzeyine yönlendirilir. Hava sıcaklığı 2,5 °C’nin üzerinde olduğunda, havanın kurutulması amacıyla soğutma sistemi otomatik olarak devreye girer..

Volkswagen’in tam otomatik klima sistemi böylece yolcuların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar ve tüm bunlar yanı sıra herkes için daha fazla konfor ve güvenlik sunar. Emniyetli sürüşler için önemli bir ön koşulu teşkil eden sürücü konsantrasyonu ve tepki verme kabiliyeti, araç içerisindeki sıcaklığın ve nem seviyesinin uygun bir seviyede tutulması sayesinde muhafaza edilir.

“Rest” fonksiyonu bulunan modellerde, aracın kontağının kapatılmasından itibaren klimatronik kumanda elemanları içerisinde yer alan “Rest” tuşuna basıldığında havalandırma sistemi aktif hale getirilebilir. Bu sayede kontak kapalı olsa bile belirli bir süre daha araç içinde hava sirkülasyonu gerçekleştirilerek temiz hava girişi ve kabin sıcaklığının sürdürülmesi sağlanır. Bu süre zarfında araç çalışmadığı için kısa süreli duraklamalarda yakıt tasarrufu da sağlanmış olur.

Araca bağlı olarak farklı donanımlar kullanılmaktadır:

  • Tek Bölgeli Sıcaklık Ayarı
  • İki Bölgeli Sıcaklık Ayarı: Araç içerisinde iki ayrı atmosfer yaratır. Sürücü ve ön yolcunun, kendileri için en uygun sıcaklığı birbirinden bağımsız olarak seçebilmelerine imkânı sunar.
  • Üç Bölgeli Sıcaklık Ayarı: Sürücü, ön yolcu ve aracın arka kısmında oturan yolcuların, kendileri için en uygun sıcaklığı birbirinden bağımsız olarak seçebilmelerine imkânı sunar.
  • Dört Bölgeli Sıcaklık Ayarı: Araç içerisinde, her biri için özel sıcaklık ayarının yapılması mümkün olduğu, dört ayrı iklim bölgesi yaratır.

TDI Teknolojisi

TDI

TDI, Volkswagen grubu tarafından kullanılan tüm atmosferik olmayan dizel motorlar için kullanılan bir kısaltmadır.

Modern, yüksek basınçlı ve sessiz Commonrail Dizel Enjeksiyon sistemine sahip bu motorlarda yakıt, tek bir yüksek basınç yakıt pompası tarafından hatta verilir. Ortak hatta bulunan bu yüksek basınçlı dizel yakıtı, elektronik motor kontrol ünitesince sıradaki silindirlere, piezzo enjektörler tarafından püskürtülür.

Sistemin üstünlüğü, birden falza öncül, bir ana ve birden fazla ardıl enjeksiyonu tek bir ateşleme sekansında gerçekleştirebilmesidir. Bu sayede, yüksek sıcaklığa sahip sıkıştırılmış havanın içine küçük enjeksiyonlar yapılarak sessiz ön yanmalar yaratılabilmekte ve ana enjeksiyonun yaratacağı gürültü azaltılabilmektedir. Ardıl enjeksiyon ise yanma zamanından sonra silindirde bulunan egzoz gazına yapılmakta ve böylece yanmamış gazların da yanması sağlanarak emisyon değerlerinde düşüş sağlanmaktadır.

Esnek, verimli ve güçlü! TDI motorların sırrı, Volkswagen’in uzmanlığından gelmektedir. Tüm TDI motorlarda, yüksek verimli ve düşük devirlerden itibaren etkinlik kazanabilmesi için değişken geometriye sahip bir egzoz turboşarjı kullanılmaktadır. Düşük devirlerde egzoz gazı çıkışının yavaş kalması nedeniyle etkinlik kazanamayan turbo türbini harekete geçirmek için elektronik kontrollü kanatçıklar, havanın geçiş yolunu daraltarak debisini hızlandırmakta ve bu sayede türbini döndürecek moment yakalanmaktadır.

Yüksek devirlerde, turbo türbinin aşırı hızlanmasını ve limitlerin üzerinde basınçlara maruz kalmasını önlemek için, tüm TDI motorlar bir “Wastegate” ile donatılmıştır.. Vites değişimlerinde ise, aniden serbest bırakılan gaz pedalı nedeniyle turbo türbinin moment kaybetmesini engellemek için, “blow-off” benzeri bir kaçış valfi de bulunur.

Aşırı besleme sistemlerinin  binek araçlarda kullanımıyla, sabit bir yükleme basıncı garanti edilmiştir. Bu, düz bir tork eğrisinin elde edilmesini ve böylece tek bir zirve noktasında değil, geniş bir devir bandında aynı çekiş gücünün (tork) elde edilmesini sağlamıştır.

Tekerlek Devir Sensörleri

Tekerlek Devir Sensörleri

Tekerlek devir sensörleri, tekerleklerin hızını veya başka bir deyişle belli bir zaman dilimi içerisinde kat edilen yolu ya da açıyı ölçer.

Tekerlek devir sensörlerinin ölçümleri araç içerisinde yer alan birçok sistem tarafından da kullanılır. Anti blokaj fren sistemi, elektronik patinaj önleme sistemi ve elektronik stabilizasyon programının çalışma prensibleri bu sensörler tarafından elde edilen verilere büyük ölçüde bağlıdır. Ayrıca navigasyon sistemleri de bu sensörlerin oluşturduğu sinyallerden yararlanır. Bu sayede aracın kat ettiği mesafe hesaplanır.

Tekerlek devir sensörleri hem pasif hem de aktif sensörlerin bir araya gelmesinden oluşur. Ancak, sahip oldukları kusursuz veri sağlama özelliği ve kompakt yapıları sayesinde aktif sensörlerin kullanımı daha yaygın olmaya başlamıştır. Pasif sensörler harici bir güç kaynağına gerek duymazken, aktif sensörler ilave bir güç kaynağına ihtiyaç duymaktadır.

Teknoloji Paketi

Teknoloji Paketi

Teknoloji paketi içeriğinde yer alan ön/arka park sensörleri, aracınızı kolaylıkla park etmenize yardımcı olur.

Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır.

  • Ön/arka park sensörü
  • Akustik park destek sistemi “Park Pilot”
  • Görsel park desteği
  • Lastik basınç sistemi

Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Tırmanma Kabiliyeti

Tırmanma Kabiliyeti

Tırmanma kabiliyeti denildiğinde akla gelen ilk şey, bir aracın belli bir oranda tırmanış gerçekleştirebilme kabiliyetidir.

Tırmanış kabiliyeti ya derece ya da yüzdelik birimler yardımıyla ölçülür. 45°’lik bir eğim, %100 anlamına gelir. Tırmanış kabiliyeti; motor gücü, tahrik türü, dişli oranı, ağırlık, ağırlık dağılımı, ağırlık noktası ve yol tutuşuna bağlıdır.

Tiptronic Şanzıman

Tiptronic Şanzıman

Tiptronic şanzımanlar, otomatik şanzımanların sahip olduğu tüm avantajları ve özellikleri kullanıcısına sunar.

Tiptronic özelliğine sahip otomatik şanzıman, vites üzerinde yer alan ikinci bir seçenek aracılığıyla sürücünün manuel vites kontrolüne geçiş yapmasını sağlar. Manuel modda vites kolunun ileriye itilmesi ya da geri çekilmesi sayesinde vites değiştirilir. Ayrıca vites değiştirme işlemi, direksiyon arkasında yer alan vites değiştirme butonları yardımıyla da kumanda edilebilir.

Tiptronic şanzıman, hem otomatik şanzımanın sunduğu konforu hem de manuel şanzımanın sunduğu sportif sürüş eğlencesini bir araya getirir. Ayrıca otomatik vites büyültme özelliği, özellikle başka araçları sollama sırasında azami devir sınırına ulaşıldığında vites artırarak gerekli güvenliği ve desteği sunar. Sportif sürüşü tercih eden sürücüler manuel olarak vites küçülterek ve motor frenini devreye sokarak virajlarda ve yokuş aşağı sürüşlerde daha keyfili bir sürüş imkânına sahip olur.

Torsen Diferansiyeli

Torsen Diferansiyeli

Torsen diferansiyeli, 4MOTION dört çeker sisteminin bir bileşenidir. Bu diferansiyel, ön ve arka aks arasındaki kuvveti ihtiyaca göre dağıtan, kendi kendini mekanik olarak kilitleyen bir ara diferansiyelidir.

Trafikte Sürüş Asistanı
“Traffic Jam Assist”

Trafikte Sürüş Asistanı “Traffic Jam Assist”

Trafikte sürüş asistanı, konvoy halinde ilerlerken yarı otomatik konvoy sürüşüne olanak sağlar.

Sistem, 0-60 km/h arasında aktiftir. Sistem, gaz ve fren pedalını otomatik olarak kontrol eder. İlk defa olmak üzere, burada 60 km/h altındaki hızlarda Şerit Desteği fonksiyonu da aktiftir. Sistem, çift şerit çizgisi algılaması gerekir

Sistem gereksinimleri:

  • Çift kavramalı şanzıman DSG
  • Adaptif hız sabitleme sistemi “ACC”
  • Şerit takip asistanı “Lane Assist”

TSI Teknolojisi

TSI

TSI teknolojisi, Volkswagen’in direk püskürtmeli benzinli motorlarını temsil eder.

TSI motorlar, Volkswagen grubunun önceki nesil FSI motorlarında kullanılmaya başlayan yüksek basınçlı direkt benzin enjeksiyonu teknolojisine sahiptir. Direkt enjeksiyon sayesinde yakıt - hava karışımı yanma odasında gerçekleşmekte ve yüksek basınçlı enjektörlerin de yardımıyla yakıtın daha iyi homojenize olması sağlanmaktadır. Bu, daha iyi yanma ve verim artışını beraberinde getirir; Performans, yakıt ekonomisi ve düşük egzoz emisyonu bir aradadır.

TSI motorlar, bir veya iki ayrı aşırı besleme ünitesiyle de güçlendirilmiştir. Tek şarjlı TSI motorlarda, yüksek verimli ve düşük devirlerden itibaren etkinlik kazanabilen ve böylece minimum turbo boşluğuna sahip (turbo lag) bir egzoz turboşarjı kullanılmaktadır. Yüksek devirlerde, turbo türbinin aşırı hızlanmasını ve limitlerin üzerinde basınçlara maruz kalmasını önlemek için, tüm TSI motorlar bir “Wastegate” ile donatılmıştır.. Vites değişimlerinde ise, aniden serbest bırakılan gaz pedalı nedeniyle turbo türbinin moment kaybetmesini engellemek için, “blow-off” benzeri bir kaçış valfi de bulunur. Maksimum 1,8 bar yükleme basıncı sunan tek şarjlı TSI motorlarda herşey en yüksek verim ve performans sunmak için özenle geliştirilmiştir.

Çift şarjlı TSI motorlarda ise egzoz turboşarjına ek olarak, esas olarak düşük devirleri beslemeyi amaçlayan bir Kompresör de bulunur. Motora, ayrılabilir bir kavrama ile direkt olarak krank milinden bağlı olan bu ünite, daha rolanti devrinden itibaren çok yüksek bir basınç üreterek motoru besleyebilmektedir. Yüksek devirlerde, ayrılabilir kavrama ile motordan ayrılan kompresör, aşırı besleme görevini turboya bırakır ve böylece tüm devir bantlarında sürekli yüksek çekiş gücü garanti edilir. Çift şarjlı TSI motorların maksimum yükleme basıncı bir spor otomobil seviyesi olan 2,5 bar’dır!

Aşırı besleme sistemlerinin  binek araçlarda kullanımıyla, sabit bir yükleme basıncı garanti edilmiştir. Bu, düz bir tork eğrisinin elde edilmesini ve böylece tek bir zirve noktasında değil, geniş bir devir bandında aynı çekiş gücünün (tork) elde edilmesini sağlamıştır.

MQB ile yeniden yorumlanan yeni nesil TSI motorlarda, 13 kg’a varan bir ağırlık tasarrufu sağlamak için alüminyum blok ve trigger sisteminde kayış kullanılmaya başlanmıştır.

Daha fazlası için...