2.3.47.2, 2017-10-10 18:26:25

Volkswagen Sözlük

Merak edilen Volkswagen Teknolojileri

Tüm Volkswagen modelleri, sayısız teknolojileriyle donatılmış olmalarına rağmen, neredeyse kullanım kılavuzuna bile ihtiyaç duymadan kullanabileceğiniz kadar kullanıcı dostudur. Ancak yine de ne anlama geldiğini merak ettiğiniz ya da daha detaylı bilgi edinmek istediğiniz Volkswagen teknolojilerinin sizlere sunduğu avantajları, benzer ve farklı noktalarını öğrenmek isterseniz, doğru yerdesiniz! Şimdi arkanıza yaslanın ve keşfetmenin tadını çıkarın.

Uzun Far Asistanı
”Light Assist"

Uzun Far Asistanı ”Light Assist"

Uzun far asistanı, otomatik uzun far ayarı ile trafikte konfor ve güvenlik sağlar.

Dikiz aynası üzerinde bulunan bir kamera trafiği yakından takip eder. Uzun far asistanı, 60 km/s’lik hızlardan itibaren ve hava tümüyle karardığında uzun farı otomatik olarak devreye alır. Sistem, önde seyreden veya karşıdan gelen araçları algılar ve bu araçlarda bulunan sürücülerin gözlerini kamaştırmadan uzun hüzmeli farları otomatik şekilde kapatır.

Uzun ve kısa hüzmeli far arasındaki otomatik geçiş sayesinde yol en iyi şekilde aydınlatılmaktadır. Bu özellik istendiği taktirde yalnızca halojen farlar ile birlikte sipariş edilebilir.

Veri Yolu

Veri Yolu

Veri yolu, araç içindeki sensörler, aktüatörler ve kontrol üniteleri arasında her türlü bilgi alışverişinin hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesine hizmet eder.

Bu özellik dijital veri alışverişi yöntemi ile bir sensörün gönderdiği bilgilerin birden fazla kontrol ünitesine iletilmesine ve buralarda işlenmesine olanak sağlar. Sistemin tamamen devre dışı kalması olasılığı bu şekilde büyük ölçüde düşürülür. Çalışma şekline ilişkin bir örnek yağmur sensörüdür:

Bu sensör "yağmur yağıyor" bildiriminde bulunduğunda veri yolu silecekleri, fren disk sileceklerini (bulunan modellerde), ön cam için buğu çözücüyü ve belirli bir süratin üzerinde olunan durumlarda (bu özellliğin bulunduğu modellerde) farları etkinleştirir.

Vites Değiştirme Önerisi

Vites Değiştirme Önerisi

Vites değiştirme önerisi özelliği bir ok işareti yardımıyla, vites değiştirmenin daha ekonomik olduğu durumlara işaret eder.

Motor kontrol ünitesi, motorun optimum şekilde işletilmesi için gerekli tüm hesaplamaları üstlenir. Toplanan bilgileri kullanarak her sürüş durumu için optimum vites kademesini hesaplar. Araç böylece mümkün olan en iyi işletim noktasında işletilir, yakıt ise en verimli şekilde kullanılır.

Volkswagen Sound Ses Sistemi

Volkswagen Sound Ses Sistemi

Volkswagen Sound ses sistemi, 300 Watt’a kadar performans sunan DSP kumandalı 8 kanallı amplifikatör ve sekiz ile on adet arasında değişen sayıda hoparlörden oluşur.

Her ses kanalında bulunan araca özel ses filtreleri ve iki veya dört ohm’luk hoparlörler üstün performans sunan güçlü bir bas üretir. Güçlü bas hoparlörleri ile tweeterlerden oluşan bu sistem titreşimsiz bir ses atmosferi yaratır.

Xenon Farlar

Xenon Farlar

Xenon farlar, geleneksel halojen farlara karşın gözle görülür iyileştirmeler sunar.

Gün ışığını benzer bir aydınlatma teknolojisi kullanan Xenon farlar gece sürüşleri esnasında sürücüyü büyük ölçüde rahatlatarak daha güvenli bir şekilde seyahat etmelerini sağlar. Bu farları ön plana çıkaran özellikler arasında sahip oldukları uzun ve yanal aydınlatma karakteristikleri yer alıyor. Sundukları diğer avantajlar arasında ise düşük güç tüketimi yanı sıra klasik halojen farlara nazaran daha uzun bir kullanım ömürleri olmasıdır..

Çalışma prensibine göre iki elektrot arasında oluşturulan bir kıvılcım üzerinde lamba içerisindeki Xenon gazında bir gaz hortumu oluşturulur ve oluşturulan bu hortumdan daha sonra elektrik akımı geçirilir. Ortaya çıkan tepkime ile birlikte farlar aktive olur.. 18.000 ile 30.000 V arasında bir güce ihtiyaç duyan bu lambaların çalışması, daha sonra otomatik olarak yeniden yanması ve süreklilik sunan bir çalışmanın (yalnızca 35 W’lık bir güçte) sağlanması için karmaşık bir elektronik sistem gerekmektedir.

Yağmur Sensörü

Yağmur Sensörü

Yağmur sensörü, sileceklerin yağmur şiddetine uygun olarak camları hangi sıklıkla sileceğini otomatik olarak ayarlar.

İç dikiz aynasının arkasında yer alan sensör, birden fazla kızıl ötesi LED ve bir adet merkezi algılayıcıdan oluşur. LED'lerden gönderilen ışınlar ön camdan geri yansıtılarak merkezi algılıyıcıya aktarılır. Ön camda bulunan su damlacıkların sayısı arttıkça, algılayıcının  yakaladığı ışık miktarı azalır. Bu durumda veriler bir elektronik kontrol ünitesine iletilir ve bu sayede sileceklerin silme sıklığının duruma göre uyarlanması sağlanır. Ayrıca silecek kontrol kolu üzerinden sensör hassasiyeti kişisel tercihlere göre ayarlanabilir. Yağmur sensörü, ön camda meydana gelebilecek küçük hasarlar, kirlenmeler ya da eskime belirtilerinden etkilenmeyecek şekilde konumlandırılmıştır.

Yağmur sensörünün sunduğu en önemli avantajlar arasında konfor ve güvenlik yer alır. Sürücü, bu özellik sayesinde sileceklerin silme sıklığına müdahale etmeye ihtiyaç duymadan tamamen sürüşe odaklanabilir. Islak zeminde sürüş sırasında, örneğin bir kamyonun yanından geçerken, ön cama yoğun şekilde sıçrayan su kütlesi görüşün kaybolmasına yol açar fakat hızlı bir şekilde devreye giren bu sistem camın temizlenmesini sağlayarak güvenliğinize büyük katkı sağlar.

Yaklaşma Açısı

Yaklaşma Açısı

Yatay bir düzlemden eğimli bir bölgeye geçiş sağlamak için ihtiyacınız olan açı, yaklaşma açısı olarak tanımlanır.

Yan Darbe Koruması

Yan Darbe Koruması

Yolcuların darbe bölgesine yakın olmasından dolayı yan taraftan gerçekleşen çarpışmalar sonucunda ortaya çıkan sonuçların ön çarpışmalar ile karşılaştırılması pek mümkün değildir.

Karoserinin ön ya da arka tarafında bulunan malzemelerin deformasyonu sonucunda emilen enerji miktarının, yan yüzeylerde de aynı sonuçları göstermesi beklenemez. Olası bir yan çarpışma sonucunda yolcu bölümünün olabildiğince düzgün bir şekilde deforme olması için bu bölge özellikle sağlam olmalıdır ve kullanılan güvenlik sistemleri sadece birkaç mili saniye içerisinde tepki verecek şekilde tasarlanmalıdır.

Yaralanma tehlikesini mümkün olan en iyi şekilde azaltmak için tüm Volkswagen araçlarının bu bölgelerinde çeşitli koruma mekanizmaları kullanılır:

  • Yan darbe kirişleri kapıların daha sağlam olmasını sağlar ve yan taraftan gerçekleşen çarpışma sırasında ortaya çıkan enerjiyi eşit bir şekilde dağıtır.
  • Özel olarak dizayn edilen kalın ve güçlü kapılar aracın yan darbelere karşı deformasyon özelliklerini arttırır. Çarpışma esnasında ortaya çıkan güçler bu sayede daha etkin bir biçimde aracın tabanına ve tavanına aktarılabilir.
  • Sağlam A, B ve C sütunları, deformasyona karşı yolcu kabininde büyük dayanıklılık sunar.
  • Araç tabanında bulunan çapraz gergiler, yolcular için gerekli hayatta kalma alanını sağlar.
  • Optimum şekilde uyarlanmış yan ve baş hava yastıkları, çarpışma sırasında ortaya çıkan tehlikelere karşı etkili bir güvenlik sistemi oluşturur.

Yan Rüzgâr Dengeleme Sistemi

Yan Rüzgâr Dengeleme Sistemi

Yan Rüzgâr Dengeleme sistemi, elektro mekanik servo direksiyonlu(EPS) araçlar için daha fazla konfor ve daha fazla güvenlik sunar.

Bu konfor özelliği, artan yan rüzgârda ve tek taraflı eğimli yollarda sürücü üzerine binen yükü azaltır. EPS’nin kontrol ünitesi sürücünün sürekli olarak araç üzerinde oluşan yanal kuvvetin tersine direksiyon hareketi uyguladığını fark ederse, servo direksiyonu bu koşula uygun olacak şekilde otomatik olarak ayarlar. Sürücünün bu direksiyon hareketini artık aktif bir şekilde kendisi uygulamak zorunda olmadığından dolayı üzerine binen yük azaltılır ve belirgin bir konfor artışı sunulur.

Yanal Eğimde Seyretme Açısı

Zusatzinstrument

Yanal eğimde seyredebilme açısı, arazi kabiliyetine sahip bir aracın düşük hızlarda seyir ederken devrilmeden ve herhangi bir ciddi tutunma kaybına uğramadan üzerinden geçebileceği açıyı tanımlar.

Yanal İvme Sensörü

Yanal İvme Sensörü

Elektronik stabilizasyon programı (ESP), gerçek sürüş durumunu belirlemek amacıyla aracın yanal ivmesini ölçen bir ivme sensörü kullanır.

Yanal ivme, aracın seyir ettiği yöne karşın çapraz bir yön izler. Bunun sonucunda, örneğin bir virajı dönerken, dışa doğru uygulanan bir merkezkaç kuvveti hissedilir. Yanal ivme sensörü, tekerlek devir sensörleri ile beraber aynı yerde bulunur.

Yaya Korunması

Yaya Korunması

Bir aracın çarpışma güvenliği kapsamında yayaların güvenliği de önemli bir kriter oluşturmaktadır. Volkswagen araçlarını, trafikte bulunan yayaların da mümkün olan en düşük tehlikelere maruz kalacakları şekilde tasarlar.

Volkswagen’in yaya korunmasına yönelik çok sayıdaki tedbirlerin arasında; ön tamponda kullanılan özel deformasyon elemanları, kaput ve motor arasındaki mesafenin mümkün olduğu kadar geniş tutulması ve kısmen plastikten de üretilen esnek çamurluklar bulunur. Bu tedbirlerin hedefi, "temas bölgelerinin" mümkün olduğunca esnek tasarlanarak yaralanma riskinin asgariye indirilmesidir.

Yokuş Kalkış Asistanı
“Auto Hold”

Yokuş Kalkış Asistanı “Auto Hold”

Elektromekanik park freni bulunan araçlarda bulunan yokuş kalkış asistanı “Auto Hold”, sürücünün kalkış yapma konforunu büyük ölçüde arttırır.

Sürücü, park frenini serbest bırakmadan kolayca aracı hareket ettirebilir. Bu, özellikle "rampalarda kalkışta" sürücüye büyük kolaylık sunan bir özelliktir. Mümkün olan en iyi kalkış olanağını sağlamak için düz şanzımanlı bazı modellerde bir debriyaj sensörü mevcuttur. Bu debriyaj sensörü, debriyaj kumandasını değerlendirir ve böylece sistemin optimum şekilde tepki vermesini garanti eder. Aracı harekete geçirmek için basit bir şekilde gaz vermek ve debriyaj kavraması sağlamak yeterlidir.

Otomatik şanzımanlı modellerde ise sürücünün sadece gaz pedalına basması yeterlidir. Teknik açıdan incelendiğinde süreç şu prensipte işlemektedir: Freni en ideal anda serbest bırakmak için elektromekanik park freni kontrol ünitesi, motor torku ve devir sayısı, rampa eğimi, gaz ve debriyaj pedalının konumu ile ilgili gelen sinyalleri değerlendirir.

Yokuş Kalkış Asistanı
“Hill Hold”

Yokuş Kalkış Asistanı “Hill Hold”

Yokuş kalkış asistanı Hill Hold, araç yokuş yukarı durduğunda kalkış torkunu düzenler ve frenlere müdahale ederek aracın geriye doğru kaymasını önler.

Hidrolik frenleri kullanarak aracı durdurmuş olan sürücü, kalkış için ayağını fren pedalından kaldırdığında yokuş kalkış asistanı Hill Hold oluşturulmuş bu fren basıncını 2 saniyeliğine sabit tutmaya devam eder. Bu sayede yokuş yukarı kalkışta, sürücünün aracı kolay ve konforlu bir şekilde hareket ettirmesine olanak sağlar. Sistem sayesinde aracın geri kaymasının dışında, motorun boğulması ve hatta debrijaj sisteminin aşınması etkili bir şekilde önlenmektedir.

Yol Bilgisayarı

Yol Bilgisayarı

Yol bilgisayarı, gösterge panelindeki göstergeler üzerinden anlık ve ortalama yakıt tüketimi hakkında sürekli olarak bilgi verir.

Yol bilgisayarı, bu bilgileri kullanarak güncel yakıt seviyesiyle mümkün olan maksimum erişim mesafesini de hesaplayabilmektedir. Sürücü, bu bilgiler sayesinde mümkün olan en verimli ve yakıt tasarrufu sağlayan sürüş tarzı ile ilgili önemli ipuçları elde edebilir. Ayrıca, ortalama hız, dış ortam sıcaklığı veya toplam sürüş süresi gibi ek bilgilerin sorgulanması da mümkün olur.

Yol Bilgisayarı ve Lastik Basınç Sistemi

Yol Bilgisayarı ve Lastik Basınç Sistemi

Yol bilgisayarı ve lastik basınç kontrol sistemi otomobiliniz ile yaptığınız yolculuklarda hayatınızı kolaylaştırıyor.

Yol bilgisayarı, gösterge paneli üzerinden anlık ve ortalama yakıt tüketimi gibi birçok faydalı veriyi sürekli olarak  ekran üzerinden gösterirken, lastik basınç sistemi lastik basıncının azaldığı durumlarda sürücüyü uyararak güvenliğinizi sağlar.

Yolcu Bölmesi

Yolcu Bölmesi

Araç içerisindeki yolcuların bulunduğu kısım, yolcu bölmesi olarak adlandırılır. Yolcu bölmesi, yolcuların etrafını saran "eğilmeyen/bükülmeyen" bir güvenlik kafesi oluşturur.

Güvenlik kafesi, karoserin deformasyon bölgelerinden (sönümleme bölgesi) farklı olarak çok zor deforme olur ve böylece kazalarda araç içindekilerin hayatta kalmaları için gerekli olan şekilsel bütünlük muhafaza edilebilir. Yolcu bölmesinin gelişmiş tasarımı, diğer yöntemlerle birlikte çarpışma testleri yardımıyla da optimize edilmektedir.

Yorgunluk Tespit Sistemi
"Fatigue Detection"

Yorgunluk Tespit Sistemi "Fatigue Detection"

Yorgunluk tespit sistemi, 65 km/h ve daha yüksek hızlarda direksiyon üzerinde konumlandırılan sensörlerin yardımıyla sürekli bir şekilde sürücünün sürüş tutumunu değerlendirir ve sürücünün sürüş elverişliliği hakkında çıkarımlar yapar.

Sistem normal sürüş alışganlığı dışında farklı tutum algıladığında, yolculuğa ara verilmesi gerektiğini hem çok fonksiyonlu gösterge üzerinde görsel olarak belirtirken hemde sesli olarak sürücüyü uyarır. Bu sayede sistem sürücüye doğru karar vermesi konusunda destek sağlar.

Yürür Aksam

Yürür Aksam

Yürür aksam, aracın yola bağlantısını sağlayan tüm hareketli parçalarından oluşur. Bunların arasında tekerlekler, süspansiyon sistemi, yaylar, amortisörler, direksiyon ve fren sistemi bulunur.

Sportif yürür aksam, daha alçak tasarlanmış karoseri ve yayların, amortisörlerin ve stabilizatörlerin özel bir şekilde uyumlaştırılması sayesinde iyi bir konfor yanı sıra daha da arttırılmış sürüş keyfi sunar

Zorlu yol koşullarına uygun yürür aksam, standart yürür aksama kıyasla, araç tabanı yerden daha yüksek olacak şekilde tasarlanmıştır ve özel koşullara uyarlanmış yay sistemi, amortisörler ve stabilizatörler içerir.

Daha fazlası için...