2.5.53.11, 2018-06-05 17:40:41

Volkswagen Sözlük

Merak edilen Volkswagen Teknolojileri

Tüm Volkswagen modelleri, sayısız teknolojileriyle donatılmış olmalarına rağmen, neredeyse kullanım kılavuzuna bile ihtiyaç duymadan kullanabileceğiniz kadar kullanıcı dostudur. Ancak yine de ne anlama geldiğini merak ettiğiniz ya da daha detaylı bilgi edinmek istediğiniz Volkswagen teknolojilerinin sizlere sunduğu avantajları, benzer ve farklı noktalarını öğrenmek isterseniz, doğru yerdesiniz! Şimdi arkanıza yaslanın ve keşfetmenin tadını çıkarın.

image

Katlanabilir Römork Bağlantı Tertibatı

Katlanabilir römork bağlantı tertibatı araca bağlı olarak elektrikli veya manuel olarak katlanabilmektedir.

Kitleme işlemi araç içerisinde veya bagaj bölmesinde bulunan bir düğme veya kol üzerinden gerçekleştirilir. İçe doğru döndürme işlemi, kilidin açılmasından sonra daima manuel olarak yapılmalıdır. Römork bağlantı tertibatı içeriye doğru katlandığından aracın altında tamamen gizlenebilmektedir.

image

Kendiliğinden Kararan İç Dikiz Aynası

Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, gece araç kullanırken arkadaki araçların farlarından dolayı sürücünün gözünün kamaşmasını önler.

İç dikiz aynasının üzerinde yer alan elektronik kontrol ünitesi ve iki adet foto sensörünün oluşturduğu sistemin çalışma prensibinde sensörler aracın ön ve arka bölümünden gelen ışıkları sürekli takip eder ve doğru zamanda otomatik kararmayı sağlaması için elektronik kontrol ünitesine bilgi verir. Pratikte, aracın arkasından gelen ışık, önden gelenden fazla ise, ayna uygun şekilde karartılır.

Kararma fonksiyonunun gerçekleşebilmesi için ayna yüzeyi, cep telefonlarındaki LCD ekran yapısına benzer bir şekilde elektrolitlerden oluşan bir katmana sahiptir. Bu elektrolitler ise şekilleri birbirinin aynısı olan kristallerden oluşur. Bu yüzeye belli bir gerilimin uygulanması, sonucu kristallerin belirli bir açıyla yönlenmesi sağlanır ve bu açı, yansıtılan ışığın miktarını belirler. Bu işlemde gerilimin gücü kararmanın derecesini belirler.

Kararma etkisi ve ardından gerçekleşen aydınlanma, neredeyse gecikmesiz ve kademesiz şekilde gerçekleşir. Bu nedenle sürücü yolculuk sırasında aynayı elle kumanda etmek zorunda olmadığından ve dikkatinin dağılması engellendiğinden dolayı önemli ölçüde güvenlik sağlanır.

image

Kış Paketi

Kış Paketi soğuk kış aylarında size ekstra konfor sunuyor.

Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, ısıtmalı ön cam fıskiyeleri ve ön far yıkama sisteminden oluşmaktadır. Ayrıca isteğe bağlı olarak bazı modellerde arka koltuk ısıtmaları da alınabilmektedir.

Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.

image

Kolay Açılır Bagaj Kapağı
“Easy Open”

Alışveriş dönüşü garajda arabanıza doğru yürüdüğünüzü düşünün. Elleriniz dolu olduğundan dolayı önce alışveriş torbalarınızı bir yere bırakmanız daha sonra da bagaj kapağını açmanız gerekmektedir.

Kolay Açılır Bagaj Kapağı “Easy Open” sayesinde elleriniz doluyken bile, tamponun alt kısmına doğru yapılan bir ayak hareketiyle bagaj kapağını otomatik olarak açabilirsiniz.  Sistem Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi “Keyless Access”  özelliği yardımıyla uzaktan kumandayı algılar ve bagaj kapağını açar.

Passat Variant ve Touareg gibi bazı modellerde ayrıca opsiyonel olarak elektrikli kapanan bagaj kapağı seçeneği sunulmaktadır.

image

Kolay Biniş Fonksiyonu
“Easy Entry”

Kolay biniş fonksiyonu ”Easy Entry”,iki kapılı araçlarda arka koltuklara özellikle geniş ve buna bağlı olarak da rahat bir erişim sunar.

Bu rahat biniş olanağı, azami şekilde öne doğru sürülebilen ön koltuklar ve çok daha fazla öne doğru katlanabilen sırtlık sayesinde sağlanır. Bir mekanik hafıza fonksiyonu ise kullanım konforunu yeni bir boyuta taşır. Çünkü bu fonksiyon sayesinde ön koltukların minder ve sırtlıkları geri katlandıktan sonra yeniden önceki konumlarına geri döner.

image

Kör Nokta Uyarı Sistemi
“Blind Spot Detection”

Kör nokta uyarı sistemi “Blind Spot Detection” aracın arka tamponlarının iki yanında bulunan sensörler ile arkadan yaklaşarak gelen 50 metre mesafe içindeki araçların farkedilmesi durumunda ayna içindeki LED lambalar ile sürücüye görsel bilgi verir.

Bu sayede sürücünün aynalardan göremediği kör noktalarda bir araç olması durumunda şerit değiştirme ve sollamalarda olası tehlikelerin önüne geçilmesi sağlanır.

image

Kuvvet Limitörü

Kuvvet limitörü, belirli bir eşik değerinden itibaren emniyet kemeri bandının araç içindekilere olan etkisini azaltır. Kuvvet limitörü, kemer gerdiricileri ve hava yastıkları ile koordinasyonlu bir şekilde ön yolcu ve sürücünün üst gövde bölgesindeki yaralanma riskini azaltır.

Bu korumanın sağlanması için kemer sarma otomatiği içinde bulunan burulma çubuğu deforme olur. Sistem böylece kemer bandını belirli bir güç seviyesine kadar yavaşça serbest bırakır. Azami omuz kemeri gücü böylece azaltır ve araç içindekiler daha yumuşak bir şekilde kemer ve hava yastığı tarafından tutulur. Ek hava yastığı veya aktif gergi sistemi  bulunmayan koltuklarda da (örneğin aracın arka koltukları için) bu kuvvet limitörü araç içindekiler üzerindeki yükü azaltır.

image

Küresel Konumlama Sistemi
"GPS"

Navigasyon sistemi yolu nasıl buluyor? Elektronik iz sürücüsünün doğru güzergâh önerisi yapabilmesi için gerekli ön koşul GPS sistemidir.

Asıl olarak askeri amaçlar için yapılandırılan sistemde 24 uydu hassas bir şekilde tanımlanmış yörüngelerde dünyanın etrafında döner. Bu uydular sürekli bir şekilde GPS alıcıları tarafından ölçülen sinyaller gönderir. Konumun, yaklaşık 10 metrelik bir hassasiyetle doğru bir şekilde belirlenmesi için üç uydunun senkronize sinyali yeterlidir. Navigasyon sistemi bu bilgiyi, kayıtlı yol haritalarıyla ilişkilendirerek bir güzergâh önerisine dönüştürür.

image

Lastik Basınç Sistemi

Lastik basınç sistemi, ABS’nin tekerlek devir sensörleri ile ortaklaşa olarak çalışır. Lastik basıncının azalması sonucunda ilgili tekerleğin yuvarlanma yarıçapı küçülür ve aynı hızda seyir edilmesine rağmen diğer tekerleklere göre daha hızlı dönmeye başlar. Bu gibi bir durumda sistem gösterge panelinde belirtilen uyarı ikonu sayesinde sizi uyarır. Lastik basıncı sürücü tarafından kontrol edildikten sonra, torpido gözünde yer alan lastik basınç sistemi butonuna basılarak sistem sıfırlanır.

Lastik basıncını yakından izleyen kontrol sistemi bu sayede sürücüye büyük destek sunar. Lastik basınçlarının optimum şekilde tutulması sonucunda lastiklerin kullanım ömrü uzar ve yakıt tüketimi düşürülür.

image

Lastik Tamir Kiti

Lastik tamir kiti “Tyre Mobility Kit”, özellikle lastiklerin yerle temas etmiş olduğu yüzeyde yer alan küçük hasarları (azami 4 mm çapa kadar) sızdırmaz duruma getirmek ve onarılmış lastiği yeniden şişirmek için kullanılır.

Kit aşağıda yer alan bileşenleri içerir:

  • Subap takımı tornavidası
  • "Azami 80 km/h" veya "Azami 50 mph" hız bilgileri içeren çıkartmalar
  • Kapatma tıpalı doldurma hortumu
  • Kompresör
  • Lastik şişirme hortumu
  • Lastik dolum basıncı göstergesi 
  • Hava tahliye cıvatası 
  • Açma ve Kapatma şalteri
  • 12 Volt’luk soket kablosu
  • Sızdırmazlık maddeli lastik dolum tüpü 
  • Yedek supap
image

LED "Basic" Farlar

LED farlar, halojen farlara göre %15 daha fazla aydınlatma performansı sunar. Halojen farlara göre gün ışığına daha yakın bir aydınlatma teknolojisi kullanan LED farlar gece sürüşleri esnasında sürücüyü büyük ölçüde rahatlatarak daha güvenli bir şekilde seyahat etmelerini sağlar.

Bu farları ön plana çıkaran özellikler arasında sahip oldukları uzun ve yanal aydınlatma karakteristikleri yer alıyor. Sundukları diğer avantajlar arasında ise düşük güç tüketimi yanı sıra klasik halojen ve xenon farlara nazaran daha uzun bir kullanım ömürleri olmasıdır. Passat modelinde; reflektör teknolojisi ile aydınlatma sağlayan LED “Basic” farların ışık şiddeti 640 lümen’dir. Far grubu 12 LED elemanından oluşan sistemde sinyal lambaları da  aynı teknoloji ile çalışmaktadır.

image

LED “High” Farlar

LED “High” farlar, projeksiyon teknolojisi (lensler) ile yapılan aydınlatma sayesinde dinamik viraj farları, bagaj yükü/otoyol/şehir içi için ışık huzmesini otomatik olarak uyarlayabilir.

Gelişmiş ön bölge aydınlatma sistemi “AFS” ve Dinamik Viraj Farları ile birlikte sürüş koşullarına en uygun şekilde aydınlatma sağlar. LED “Basic” farlara göre daha fazla olan 1.100 lümen’lik ışık şiddeti ile aydınlatma sağlamaktadırlar. Aydınlatma grubu 32 LED elemanından oluşmaktadır.

image

LED “High” Stop Lambaları

LED “High” stop lambalarının en önemli farklılığı fren yapıldığında animatif ışık değişiklikleri frenleme sırasında; ortadaki lambanın ışık şekli, yataydan dikey çizgilere dönüşür.

Bu özellik sayesinde arkadan gelen araç sürücülerinin daha çabuk uyarılması sağlanır.

image

LED Stop Lambaları

LED stop lambaları aracınızın dış görünümüne zenginlik katmanın dışında sürüş güvenliğinizi de artırır.

Özellikle gece sürüş koşullarında akkor lambalara oranla daha parlak ışık yayan, daha hızlı ve keskin tepkiler veren ve daha uzun ömürlü olan LED farlar, aracınızın karanlıkta diğer sürücüler tarafından rahatlıkla fark edilebilmesini sağlar ve olası kazaları önlemeye yardımcı olur. Benzer bir senaryo kötü hava koşullarında, özellike sisli sürüş koşullarında da geçerlidir.

image

LED Teknolojisi

LED farlar (Light Emitting Diode), halojen ampullerle kıyasla çok daha uzun bir ömre ve çok daha düşük elektrik tüketimine sahip olan yarı iletken ışık kaynaklarıdır.

Alışılmış ampullere kıyasla LED teknolojisinin avantajları şunlardır: Daha düşük enerji tüketimi, daha kısa tepki süresi, daha kompakt dizayn ve daha uzun ömür.

Volkswagen’de LED farlar, stop lambalarında, dış dikiz aynalarının gövdesindeki sinyal lambalarının içinde ve benzeri alanlarda kullanılır. LED’lerin yüksek işletim güvenliği ve ömrü, stop lambaların devre dışı kalma olasılığını düşürdüğünden dolayı güvenliği arttırır.

image

Manuel Klima Sistemi
“Klimatik”

Klimatik, elektrikli bir klima kumandasına sahip klima sistemidir.

Sıcaklık ön seçimi, hava dağıtımı ve fan devir sayısı ayarı sürücü tarafından kendi isteği doğrultusunda gerçekleştirilir. Modele göre değişmekle birlikte, hava yönlendirme ve sıcaklık ayar düğmeleri, ilgili sistemlere geleneksel esnek mekanik bağlantılar yerine elektrikli olarak kumanda edebilmektedir.

image

MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı

MEDIA-IN multimedya bağlantısı USB bağlantılı MP3 çalarlar, dördüncü nesil sonrası Apple iPod’lar ve USB veri depolama birimleri için geliştirilen bir arabirimdir. Bu arabirim, Volkswagen araçlara entegre edilmiş Infotainment sistemler üzerinden ses dosyalarını doğrudan mobil veri taşıyıcısından çalınmasına olanak sağlar.

Radyo veya radyo navigasyon sistemleri üzerinden kumanda edilebilen sistem harici veri taşıyıcılar içerisinde yer alan şarkıları ve şarkı listelerini dokunmatik ekran üzerinde görüntülenmesini ve kontrol edilmesini sağlar.

image

MEDIA-IN USB Bağlantısı

MEDIA-IN USB bağlantısı sayesinde USB depolama birimlerinde yer alan müzik dosyaları kolay bir şekilde radyo veya radyo-navigasyon sistemleri üzerinden dinlenebilir.

Ayrıca sistem radyo veya radyo-navigasyon sistemi ya da çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden rahatlıkla kumanda edilebilir.USB arabirimi aşağıda yer alan dosya formatlarını destekler:

  • MP3
  • WAV
  • WMA

Ses dosyaların oynatılması için USB belleğinin veya USB çaların orta konsolda ya da torpido gözünde bulunan çok fonksiyonlu MEDIA-IN bağlantı noktasında bağlanması yeteri olacaktır.

image

Merkezi Diferansiyel

Çeşitli viraj koşullarından kaynaklanan ya da arazi sürüşlerinde meydana gelen farklı ön ve arka aks hızlarını dengelemek için dört çeker sistemlerde (4MOTION, 4XMOTION) diferansiyel fonksiyonlu bir dağıtıcı sistem bulunur. Tahrikte meydana gelen farklılıkları eşitleyen bu sistem, gücü homojen bir şekilde tekerleklere dağıtır. Bu sayede daha iyi yol tutuşuna ve çekiş gücüne sahip tekerleklere daha fazla güç aktarılır.

Farklı gereksinimler nedeniyle farklı özellikte 4MOTION konfigürasyonları kullanılır. Bunlar;

  • Haldex Debriyajı veya
  • Torsen Diferansiyeli
image

Merkezi Kilitleme Sistemi

Merkezi kilitleme sistemine ait uzaktan kumanda optimum kullanım konforunu garanti eder.

Bu uzaktan kumandayla bir telsiz sinyal üzerinden aracın tüm kapıları ve bagaj kapağı kilitlenebilir ve yeniden açılabilir. Donanıma bağlı olarak basit bir ayar üzerinden kilit açma işlevi sadece sürücü kapısı olarak da sınırlandırılabilir (tek kapı açma özelliği).

Depo kapağına erişim de otomatik olarak merkezi kilitleme sistemi üzerinden kumanda edilir. Bagaj kapağı ihtiyaç olması halinde uzaktan kumanda üzerindeki ayrı bir tuş üzerinden tek başına açılabilmektedir. Araç kilitleri, uzaktan kumanda üzerinden kilitleme gerçekleştikten sonra araç içindeki kollar üzerinden kapıların açılması mümkün olmayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu tasarım sayesinde hırsızlık koruması önemli ölçüde iyileştirilmiştir. Hırsızlık ve gaspa karşı ek koruma, araç içinde bulunan kilitleme düğmesi tarafından sunulur. Sürücü tehlikeli bir durumda düğmeye kısa süreli bir basışla tüm kapıları ve bagaj kapağını eşzamanlı olarak içeriden kilitleyebilir.

Bagaj kapağına erişim, araç harekete geçer geçmez merkezi kilitleme sistemi tarafından engellenir. Trafik lambalarında veya trafik sıkıştığı durumlarda yaşanan beklemeler esnasındaki olası yetkisiz erişimler bu sayede engellenir. Kontak anahtarı kilitten çekilir çekilmez veya bir kişi aracı terk ettiğinde bu kilitleme otomatik şekilde kaldırılır.

Tüm bunlara ek olarak hıza bağlı otomatik kilitleme de etkinleştirilebilir. Aracın hızı 15 km/s üzerine çıktığında kilitleme sisteminin tamamen devreye girer ve tüm kapılar ve bagaj kapağı kilitlenir. Anahtar kontaktan çekildiğinde veya bir kişi içeriden kapıyı açtığında da kilitlerin açılması otomatik şekilde gerçekleştirilir.

image

Mobil bağlantı arayüzü “App-Connect”

Mobil bağlantı arayüzü “App-Connect”, kullanıcıların mobil cihazlarının ekranlarını USB bağlantısı üzerinden radyo – navigasyon ya da bilgi eğlence sistemlerine aktarılmasını ve bazı uygulamaların bu sistemler üzerinden kontrol edilmesini sağlayan bir uygulamadır.

Mobil bağlantı arayüzü “App-Connect”, 3 farklı bağlantı özelliğini kapsamaktadır. Bu özellikler;

  • IOS işletim sistemine sahip telefonlar için “Car Play”,
  • Android işletim sistemine sahip telefonlar için “Android Auto” (Bu uygulama henüz Türkiye Google Play sanal mağazasında sunulmamaktadır. )
  • Windows / Android işletim sistemlerine sahip kısıtlı sayıda telefonda kullanılabilen “Mirrorlink"

Genel olarak bu arayüzün en büyük faydası, mobil cihazlarda yer alan belirli navigasyon uygulamalarının ve örneğin Spotify gibi üçüncü parti uygulamaların bilgi – eğlence sistemi üzerinden kolay yönetimidir.

image

Modüler Platform Yönetimi
“MQB”

Volkswagen’nin ilk kez Golf VII modeli ile kullanmaya başladığı MQB (Modular Transversal Matrix) yani enlemesine yerleşimli motorlar için modüler platform yönetimi, segmentler arası da kullanılabilen, yani sadece A segmenti değil, A0’dan B’ye kadar tüm segmentlerde kullanılabilen bir yapıya sahiptir.

MQB, aynı zamanda üretim hattında ve aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon anlamına da gelmektedir. Örneğin, Golf VI’da benzinli motorlar aracın önüne doğru 10 derecelik bir eğimle yerleştirilirken TDI motorlar 12 derecelik bir eğimle aracın arkasına doğru bir açıya sahipti. Golf VII’de ise tüm motorlar arkaya doğru 12 derecelik açı yapacak şekilde monte edilmektedir. Bu, hem montaj noktalarının standardizasyonunu sağlamakta hem de aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu yönde etkilemektedir.

MQB platformunun sağladığı en büyük gelişimlerden biri de ağırlık tasarrufu olmuştur. Golf VII, genişleyen boyutları ve artan teknolojilerine rağmen, Golf VI’dan modele ve konfigürasyona bağlı olmakla birlikte maksimum 100 kg daha hafif olacak şekilde geliştirilmiştir. Örneğin gövde genelinde daha yaygın olarak kullanılan ısıl işlemle şekillendirilmiş çelikler (hot formed) sayesinde 18 kg. tasarruf sağlanmıştır. Aracın A ve B direklerinde, orta aks tüneli ve zemin plakaları ile kapı içlerinde kullanılan bu çelikler daha yüksek mukavemeti daha ince ve hafif yapılarla sağlamanın önünü açmaktadır.

Bununla birlikte, motor bloklarında alüminyum kullanılmasıyla 21kg.lık ek tasarruf sağlanmıştır. Daha hafif HEVAC ünitesi (kalorifer ve iklimlendirme sistemi), daha hafif koltuk iskeletleri ve daha pek çok unsurla birlikte toplam tasarruf, verimliliği fark edilebilir seviyeye çıkarmak için yeterli olmaktadır.

image

MP3 Oynatma Fonksiyonu

MP3 formatı dijital ses dosyalarının sıkıştırılması için çok yaygın bir standarttır.

Neredeyse eşdeğer ses kalitesinde MP3 dosyaları bir ses CD'sinin kapladığı hafıza alanının sadece onda biri kadar bir alanı kaplar. "MP3", MPEG 1 Audio Layer 3 ifadesini temsil eder. MPEG, video ve ses dosyaların sıkıştırılması için  "Motion Picture Experts Group" şirketi tarafından geliştirilmiş bir yöntemdir.

Volkswagen radyo ve radyo-navigasyon sistemleri, MP3 dosyalarının veri CD’lerinden okunabilmesi için gerekli desteği sağlar.

Ayrıca MEDIA-IN multimedya bağlantısı yardımıyla USB veri depolama biriminde ya da iPod/iPhone taşınabilir müzik çalar içerisinde yer alan MP3 dosyaları Volkswagen radyo ve radyo navigasyon sistemlerinde oynatılabilir.

image

Navigasyon Sistemi

Navigasyon sistemi sürücünün, tanımlı bir hedefe ulaşması için gerekli olan desteği sahip olduğu harita üzerinde yapılan görsel yönlendirmeler ile sağlar. Ayrıca sistemin desteklediği sesli komut yardımıyla, sürücünün sürüş anında dikkatini dağıtmayacak şekilde optimum gidiş güzergahı sesli olarak bildirilir.

Sistemin ana komponentlerinden olan küresel konumlandırma sistemi (Global Positioning System / GPS) yardımıyla birkaç metrelik hassasiyet payı ile aracın konumunu belirlenir.

GPS’ten elde edilen güncel konum verilerinin anti blokaj sistemine ait tekerlek devir sensörlerinin sağladığı verilerle karşılaştırma işlemi ile birlikte, bilgisayar seçili rotayı hesaplama olanağını sunar. Rotayı hesaplarken ise sistemde bulunan entegre dijital haritadaki yol seçeneklerini baz alır. Entegre harita farklı sistem yapılarına bağlı olarak CD-ROM, DVD veya sabit disk üzerinde kayıtlı durumdadır.

Hedef adresin girilmesinin ardından entegre navigasyon bilgisayarı en uygun olan rotayı hesaplar ve harita üzerinde gösterir. Sürücünün navigasyon yönlendirmesini başlatması ile sistem sürekli olarak sesli ve görsel aktif hedef yönledirmesi yaparken bir yandan da sürüş esnasında hesaplanan rota güzergahını ve aracın güncel konumunu karşılaştırır. Bilgiler birbirinden farklı ise, örneğin sürücü bir trafik sıkışıklığı nedeniyle başka bir yola saptığında veya yanlışlıkla farklı bir güzergâha karar verdiğinde sistem yeni bir rota hesaplayarak sürücüyü yönlendirmeye devam eder.

image

Nem Sensörü

Klimatronik kontrol ünitesi içindeki bir ayar algoritması ile bağlantılı olarak özel bir sensör sistemi, camların buğulanması riskini azaltmaktadır.

Klimatronik kontrol ünitesi, iç dikiz aynası gövdesinin içinde bulunan nem ve sıcaklık sensörlerinin sağladığı verilerle, havanın yoğuşma noktası sıcaklığını, yani havadaki nemin yoğuşmaya başladığı sıcaklığı, hesaplar. Bir kızılötesi sensör de ön camın ısı yayımını ve buna bağlı olarak cam sıcaklığını ölçer. Klimatronik, camın buğulanmaması için ön cama ulaştırılan hava miktarını ayarlar ve kompresör açık durumdayken iç mekândaki havanın nem oranını da optimize eder.

Ayrıca, araç iç mekân sıcaklığına bağlı olarak nem seviyesi yolcular için optimum seviyeye getirilmektedir.

image

Offroad Modu

Offroad-Modu şanzımanlarda bulunan ek bir şanzıman/diferansiyel kademesini tanımlar.  

Bu takviye kademesi zorlu arazi koşullarında ve dik rampalarda gerçekleştirilen sürüşü kolaylaştırır. Bu fonksiyon Touareg modelinde yer alan 4x4 tahrik sistemi 4XMOTION ile birlikte zorlu arazide sorunsuz bir şekilde ilerlemek için gerekli ön koşulu sunar.

Touareg’te, zorlu arazi kullanımı için geliştirilmiş son derece kısa ve bu nedenle de yüksek tork iletimi sağlayan 2,66:1 takviye kademesi yürür aksam kontrolü üzerinden elektronik şekilde devreye alınabilmektedir. Bu sistem, çok düşük hızlarda dahi maksimum tahrik gücü elde edilebilmesine olanak tanır. Touareg bu sayede azami yüzde 100’e (45°) kadar bir tırmanma kabiliyeti elde edebilmektedir.

image

Offroad Navigasyon Özelliği

Offroad navigasyon özelliği sayesinde harita üzerinde dijitalleştirilmemiş bölgelerde, yol ve caddelerin dışında (off road) da yolun bulunmasını sağlıyor.

image

Offroad Sürüş Programı

Off-Road sürüş programı diğer unsurların yanı sıra bir yokuş iniş asistanını, zorlu arazi şartları için geliştirilmiş bir kalkış destek fonksiyonunu, kullanıma almaktadır.

Bu program, aynı zamanda zorlu arazi şartları için değiştirilebilen gaz pedalı karakteristiği ve özel olarak  optimize edilmiş bir ABS sistemi içermektedir (ABSPlus). Sistem bu sayede her türlü arazi koşulunda araç üzerinde optimum hakimiyete olanak sağlar.

image

Otomatik Far Yükseklik Ayarı

Seyir farlarının yüksekliğinin ve dolayısıyla da aydınlatma mesafesinin en iyi şekilde ayarlanmasını ve yolun optimum şekilde aydınlatılmasını sağlar.

Far yükseklik ayarı, tüm yük koşullarında aydınlatma mesafesinin aynı kalmasını sağlar ve karşıdan gelenlerin gözlerin kamaşmasını önler. Farlar, otomatik gerçekleşen ayarlama esnasında eğime ve yük durumuna göre uyarlanır. Otomatik far yükseklik ayarı için genelde iki farklı sistem kullanılır: bir statik bir de dinamik çözüm. Statik düzeltme yolcu ve bagaj tarafından oluşan ek yükleri dengelerken, dinamik sistem far ayarını kalkış, hızlanma ve frenleme esnasında da düzeltmektedir.

Kontrol ünitesi statik düzeltme esnasında eğim sensörlerinden gelen sinyallerle birlikte elektronik takometre ve ABS kontrol ünitesinden gelen sinyalleri de değerlendirir. Böylece sistem, aracın durması ve aracın sürekli hareket etmesi arasındaki farkı algılayabilir.

Volkswagen’in otomatik far yükseklik ayarı, her sürüş durumunda aydınlatma mesafesinin doğru şekilde ayarlanmış olmasını garanti eder. Kontrol ünitesi yukarıda belirtilen durumlara ek olarak hız sinyallerindeki değişimi de (hızlanma ve frenleme) algılar. Bu ek sinyallerin işlenmesi, belirgin oranda daha yüksek performanslı bir kontrol ünitesi gerektirir. Aydınlatma mesafesini saliseler gibi kısa sürelerde gerçekleştirmek amacıyla ayar motoru da daha yüksek bir ayar hızına sahiptir. Bununla birlikte, Xenon farlı bir araçta, otomatik aydınlatma mesafesi bulunması yasal olarak zorunludur.

Otomatik Seviye Ayarı

Otomatik seviye ayarı sayesinde, havalı süspansiyon sistemi aracı, yük durumundan bağımsız olarak, her iki aksta sabit bir seviyede tutar. Dört adet yükseklik sensörü bu ayarlama esnasında sürekli şekilde aks ve karoser arasındaki mesafeyi ölçümleyerek referans mesafesine göre farklılıklar sergileyen durumlarda aracı dengeler.

Dengenin oluşturulması için konvansiyonel ve havalı süspansiyonda çeşitli sistemler kullanılır.

Aracın yüklü olması durumunda arka bölümünün nispeten aşağıda kalmasını önlediğinden, otomatik seviye ayarı daha fazla sürüş güvenliği ve konforu sağlar. Ayrıca römorklu sürüşlerde de güvenlik artar.

image

Otomatik Şanzıman

Otomatik şanzımanlar; kalkış ve kavrama sürecini, aktarma oranının seçilmesini ve viteslere geçilmesini kendi kendilerine gerçekleştiren otomatik sistemlerdir. Sürücünün sol ayağının ve sağ elinin hareketlerini üstlenerek, hem trafik güvenliğini hem kişisel konforu arttırırlar.

Geleneksel bir otomatik şanzımanda bulunan dahili bir tork konvertörü, motordan gelen gücü şanzımana aktarma işini üstlenir. Otomatik şanzımanın diğer bileşenleri arasında sekiz kadar sürüş kademesi sunan bir planet dişli seti ve ayrıca bir hidrolik ya da elektronik/hidrolik kontrol ünitesi yer alır.

image

Ön Bölge Asistanı
“Front Assist”

Ön bölge asistanı “Front Assist”, radar sensörleri yardımıyla kritik mesafe durumlarını algılar ve durma mesafesini kısaltmaya yardımcı olur.

Sistem, tehlikeli durumlarda sürücüyü tedbir amaçlı olarak gerçekleştirilen ani ve kısa bir fren darbesi eşliğinde hem görsel hem de sesli bir şekilde uyarır. Ön bölge asistanı “Front Assist”, adaptif hız sabitleyici “ACC”nin bir bileşenidir, fakat bağımsız ve mesafe ile hız ayar sistemi kapatıldığında da çalışmaya devam eder. Bu sistem, kritik yaklaşım durumlarına iki kademede tepki verir: Asistan sistemi, sert şekilde yavaşlayan veya yavaş seyreden araçlar konusunda ve buna bağlı olarak çarpışma tehlikesine karşı sürücüyü sesli ve görsel sinyallerle uyarır. Araç, buna paralel olarak bir acil frenlemeye "hazırlanır". Fren balataları, aracı frenlemeden önce fren disklerine yakınlaştırılır ve hidrolik fren asistanının tepki verme tutumu daha hassas bir şekilde kumanda edilir. Sürücü bu uyarıya tepki vermezse, ikinci kademede bir kerelik kısa bir fren darbesiyle olası çarpışma tehlikesi konusunda uyarı verilir ve fren asistanının tepki verme tutumu daha da arttırılır. Sürücü bu durumda frene basarsa, derhal komple fren gücü devreye girer. Frenleme yeteri kadar sert değilse ön bölge asistanı “Front Assist” fren basıncını gerekli ölçüde arttırır ve böylece aracın engelden önce durdurulmasını sağlar.

Araca bağlı olarak ön bölge asistanı “Front Assist” iki fonksiyon daha hizmete sunuyor. Birinci durumda çarpışma uyarısından sonra kendi kendine, aracı frenlemek ve sürücünün dikkatini yeniden çekmek için yeterli olan otomatik bir kısmi frenleme gerçekleştirir.

Çarpışmanın kaçınılmaz olduğu ikinci bir durumdaysa, sürücü bağımsız bir otomatik tam frenlemeyle desteklenir. Bu süreçte ön bölge asistanı “Front Assist”, çarpışma hızını düşürmek ve çarpışmayı mümkün olduğu ölçüde yumuşak tutmak için aracı mümkün olan en üst düzeyde frenler.

Ön bölge asistanı “Front Assist” araca bağlı olarak ayrıca 30 km/s gibi düşük hızlarda da destek sunar. Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında sistem otomatik şekilde frenleme yapar ve çarpışma hızının düşürülmesini sağlar. İdeal koşullar sağlandığında kazalar tamamıyla önlenir.

image

Önden Çekiş Sistemi

Günümüzde orta sınıfa kadar binek otomobillerde ağırlıklı olarak önden çekiş sistemi kullanılmaktadır.

Çekiş, ön tekerlekler üzerinden gerçekleştirilir. Motor, şanzıman, aks tahriki ve dengeleme grubu kompakt bir bütün oluşturacak şekilde bir araya getirilmiş durumdadır. Önden çekiş sisteminde araç gerçek anlamda "çekilir", böylece çekiş güçleri ve aracın hareketi arasında stabil bir durum sağlanır.

Daha fazlası için...