ABS "Anti Blokaj Fren Sistemi"
Anti blokaj fren sistemi (ABS), tam frenleme anında veya kaygan zeminde tekerleklerin bloke olmasını önleyerek aracın kontrol edilebilir durumda kalmasını sağlar.
Özellikle ön tekerleklerin bloke edilmesi sonucunda yanal yönlendirme kuvvetleri bu tekerleklere aktarılamaz ve bu nedenle araç kontrol edilemez duruma gelir. ABS kontrol ünitesi, böyle bir durumun yaşanmaması için sensörler aracılığıyla tekerlek devir sayılarını sürekli olarak takip eder. Tekerleklerden birinin bloke olma riski söz konusu olduğunda, anti blokaj fren sisteminin kontrol ünitesinde bulunan bir solenoid valf, ilgili tekerleği yeniden serbest bırakmak amacıyla bu tekerlekteki fren basıncını düşürür. Ardından, frenleme etkisinin devam edebilmesi için basınç yeniden blokaj sınırına kadar arttırılır ve bu döngü bloke olma riski devam ettiği süre boyunca tekrar eder.
İlgili Linkler:
ABSplus
Offroad ABS olarak da bilinen ABSPlus, ABS kontrol ünitesine dâhil özel bir programdır.
Bu program, aşırı zorlu arazi kullanımlarda (özellikle 5 km/s’den düşük hızlarda ve orta diferansiyel kilitli durumda iken) otomatik olarak etkinleştirilir.
Offroad ABS sistemine bağlı tekerlekler, sistem fren basıncını azaltmadan önce kısa bir süre bloke durumda kalmakta ve bu sayede tekerleğin önünde biriken zemin kaplama malzemesinden (örneğin çakıl ya da kum) küçük bir kama oluşturmaktadır. Bu kama, ekstra bir yavaşlatıcı etki ile fren performansını arttırır. Araç bu esnada hem yönlendirebilirliğini korur hem de belirgin oranda daha kısa fren mesafesi sunar.
Acil Durum Asistanı "Emergency Assist"
Volkswagen’in “kazasız sürüş” idealine ulaşma yolundaki çalışmalarının en somut örneklerinden biri olan Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, sınırlı da olsa tamamen otonom (otomatik) sürüş sağlayan bir aktif güvenlik teknolojisidir.
Basitçe Şerit Takip Asistanının "Lane Assist" gelişmiş bir ek fonksiyonu olan sistemde, sürücünün bilincini yitirdiği ya da ciddi bir rahatsızlık geçirdiği durumlarda direksiyona müdahale edememe olasılığı da düşünülmüştür. Normalde Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”, sürücü direksiyondan ellerini kaldırdığında, kısa bir süre sonra (önceden tanımlı bir zaman aşımı süresi) çalışmamakta ve aracın şerit dışına çıkmasına izin vermektedir.
Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, "Lane Assist"’in “sürücü müdahalesi beklentisi” zaman aşımına uğrayıp devreden çıkmasıyla birlikte devreye girer. Böyle bir durumda, önce sürücüyü hem sesli hem de görsel bir uyarıyla uyarır. Eğer tepki alamazsa bir fren atımı “pulse braking” ile son bir kez daha sürücüyü uyandırmaya/dikkatini çekmeye çalışır. Hala tepki alamadıysa ve eğer şerit çizgileri okunabilir durumdaysa aracı otonom sürüşle şeridinde tutar ve bir yandan da hızı çok yavaş bir şekilde düşürmeye başlar. Bu esnada 4’lü ikazları da yakarak çevrede seyreden araçları uyaran sistem sonunda aracı mevcut şeridinde tamamen durdurarak olası bir kazayı önlemede yardımcı olur.
Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”
Adaptif Hız Sabitleyici "ACC"’, gelişmiş bir radar yardımıyla önde bulunan araçlara olan güvenli takip mesafesini sürekli olarak korur.
Sürücü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerinde bulunan düğmeler veya direksiyonun yanında bulunan kumanda kolu üzerinden istediği zaman bazlı takip mesafesini ayarlayabilme ve mevcut hızı sabitleyebilme imkânına sahiptir (ayar kumandası araç modeline göre değişiklik gösterebilir). Çok fonksiyonlu gösterge, konvoy halindeki sürüşler esnasında korunması gereken mesafe ile gerçek mesafeyi karşılaştırmalı olarak gösterebilmektedir.
Bir radar, araç önünde bulunan yaklaşık 200 m’lik bir alanı sürekli olarak tarar. Sürücü, gaz pedalına basarak Adaptif Hız Sabitleyici “ACC” programına istediği zaman ara verebilir ve böylece gerekli durumlarda daha hızlı bir şekilde hızlanabilir. Fren veya gaz pedalına basılması, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC” fonksiyonun derhal devreden çıkmasına neden olur.
Adaptif Şasi Kontrolü "DCC"
Adaptif Şasi Kontrolü “DCC”ye sahip şasi, sürücü tarafından normal, sportif ve konforlu olmak üzere üç farklı şekilde ayarlanabilmektedir. Bununla birlikte, elektrikli olarak kontrol edilebilen Adaptif Şasi Kontrolü “DCC” amortisörleri, tıpkı elektromekanik servo direksiyon gibi değişken şartlara göre kendini otomatik şekilde uyarlayabilmektedir.
Adaptif Şasi Kontrolü “DCC”, değişken sürüş durumlarını sürekli olarak takip etmek için fren, direksiyon ve hızlanma süreçlerini dikkate almakta ve hesaplamalarında kullanmaktadır.
Adaptif Şasi Kontrolü “DCC”, sürüş özelliklerinin belirgin oranda iyileşmesini sağlamaktadır. Sürücü artık belirli ve sabitlenmiş bir şasi ayarına bağlı olmadan, aracı bireysel sürüş tarzına uygun olacak şekilde uyarlayabilmektedir. Seçim, normal, sportif ve konforlu olmak üzere üç farklı ayar arasında orta konsol üzerinde bulunan bir düğmeye basılarak rahat bir şekilde gerçekleştirilebilir.
AdBlue®
SCR katalizatörü, azot oksit (NOx) egzoz gazı bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.
Bu dönüştürme işlemi, AdBlue® gibi sentetik olarak oluşturulan, sulu bir üre çözeltisi kullanılarak gerçekleştirilir ve ayrı bir hazneden sisteme yönlendirilir. AdBlue®, yüzde 32,5 oranında üre içermektedir ve sürekli şekilde SCR katalizatörü tarafından egzoz gazı sistemine enjekte edilir. Dozaj, egzoz gazı akış miktarına göre sürekli olarak ayarlanır.
SCR katalizatörünün arkasında bulunan bir NOx sensörü tarafından bilgilendirilen motor yönetim sistemi, dozajın hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar.
Aero Silecekler
Volkswagen’in aero silecekleri, azami hız da dâhil olmak üzere tüm hız aralıklarında silme kalitesinin aynı kalmasını sağlar.
Aero silecekler, konvansiyonel sileceklere kıyasla daha düşük ses oluşumuyla da ön plana çıkmaktadır. Bu silecek teknolojisi, büyük özenle tasarlanan silecek yaprağının üzerine hassas ve büyük bir dikkatle yerleştirilmiş hava yönlendirme kanatçıklarından faydalanır. Silecek yapraklarının konvansiyonel silecek yapraklarına kıyasla daha iyi bir cw değerine ve daha hafif bir yapıya sahip olması, CO2 salınımının azaltılmasına ayrıca katkı sağlamaktadır. Silecek kolu yüksek bir burulma dayanıklılığı ile öne çıkarak, ek yapılara ihtiyaç duymadan silecek yaprağı için fazladan bastırma kuvveti sunmaktadır. Bu tasarım sayesinde, sileceklerde sıkça rastlanan "titreme" artık geçmişte kalmıştır. Üstelik, silecek lastiğinin daha zor aşınan yapısı sayesinde, değiştirme işlemine daha az ihtiyaç duyulur ve bakım giderleri azaltılır.
Aero silecekler, azami hız aralığında ve kuru havada da tüm talepleri yerine getirecek şekilde tasarlanmıştır.
Aerodinami
Karoser tasarımının önemli bir parçası olan ve yakıt tüketimini, azami hızı ve gürültü oluşumunu doğrudan etkileyen aerodinami çok büyük bir önem taşımaktadır.
Rüzgâr tünelinde belirlenen x-doğrultusundaki hava direnci katsayısı aerodinamik özellikleri (cw değeri) özetlemek için kullanılır. Karoser büyüklüğü (Hatchback, Sedan, SUV, Coupe-Cabrio, Variant) gibi farklı etkenler cw değeri üzerinde büyük etkiye sahiptir. Aracın alt tasarımı da cw değerine etki eder. Hava sürtünmesi; aracı çevreleyen havanın etkisi ve havanın araç yüzeyine sürtünmesi ile oluşur.
Volkswagen’in tipik ve has karoser tasarımı ile azaltılmış kaporta panel aralıkları ve derz ölçüleri, hava türbülanslarını azaltmak için düşünülmüştür; düşük hava sürtünmesi değerinin ve buna bağlı olarak düşük tüketim değerlerinin ve düşük CO2 emisyonlarının oluşması sayesinde olumlu sonuçlar elde edilebilmesini sağlar. Bu bağlamda araç hızı en önemli etkendir, çünkü unutulmamalıdır ki araç hızı iki katına çıktığında hava sürtünmesi dört kat artmaktadır.
Hava sürtünmesine ilişkin hesaplama formülü:
Hava sürtünmesi = Araç hızının karesi x alın yüzeyi x cw değeri x ½ hava yoğunluğu.
Aktif Gergi Sistemi
Emniyet kemeri bir kaza anında araç içindekileri mümkün olduğunca erken bir aşamada tutmalı ve vücudu gergin bir şekilde sarmalıdır. Özellikle kabarık giysiler söz konusu olduğunda bu her zaman sağlanamayabilir. Bu etki, kemer boşluğu olarak adlandırılır.
Günümüzün aktif gergi sistemleri, tetikleme esnasında kemeri geren küçük bir piroteknik şarj seti içerir. Bu sayede gevşek kemer gerdirilir.
Aktif Gergi Sistemi, elektriksel olarak hava yastığı kontrol ünitesi üzerinden tetiklenir ve saliseler içinde kemer bandını gerer. Kemer bandı gövdeyi daha sıkı sardığından, araç içindekiler daha erken bir aşamada yavaşlatılmaya başlanır ve vücuda binen yük daha düzenli bir şekilde dağılır. Buna bağlı olarak özellikle göğüs bölgesinden yaralanma tehlikesi azaltılır.
Aktif Geri Konumlandırma
Aktif Geri Konumlandırma, Volkswagen’in elektromekanik servo direksiyon sistemine ait bir konfor ve güvenlik fonksiyonudur.
Keskin dönüşlerden sonra (örneğin 90 derecelik manevralardan sonra) direksiyonun merkez konuma otomatik olarak geri dönmesi, şimdiye kadar hiç görülmemiş bir hassasiyet sunar. Aktif Geri Konumlandırma, daha az direksiyon düzeltmesine ihtiyaç duyduğundan, direksiyon konforunu iyileştirir ve güvenlik duygusunu arttırır.
Aktif Güvenlik Sistemleri
Sürüşe aktif bir şekilde müdahale eden ve bu şekilde kritik durumlarda oluşan riskleri azaltan ve kazaların önlenmesine yardımcı olan tüm sistemler aktif güvenlik kapsamına girer. En önemli örnekler arasında Elektronik Stabilizasyon Sistemi “ESP”, Fren Asistanı “HBA” gibi sürüş destek sistemleri yer alır.
Aktif güvenliğin en önemli bileşenleri şunlardır;
Sürüş Dengesi: Sürüş dengesi, şasi tasarımının bir parçası olan tahrik konseptinin, süspansiyonun ve viraj dengesinin bir ürünüdür. Bunlara aynı zamanda direksiyon yönlendirme hassasiyeti, fren performansı ve fren dengesi de dâhildir.
Koşul Güvenliği: Bu, araç içindekilerin aracın titreşimi nedeniyle maruz kaldıkları yükü, şasi ve motor gibi bileşenlerden gelen sesleri ve klima sisteminin etkilerini kapsar. Gürültü, titreşim ve yüksek nem ile sıcaklık gibi yorucu etkileri gideremek için kullanılan bileşenler ve alınan önlemler (örneğin klima sistemi) de aktif güvenlik sisteminin birer parçasıdır.
Algılama Güvenliği: Algılama güvenliği, araç üzerindeki aydınlatma donanımlarının ihtiyaca uygun iyi tasarımı ve görüş alanı (çepeçevre görüş, açının mümkün olduğunca dar olduğu arkaya doğru iyi bir görüş) ile iyileştirilir.
Kullanım Güvenliği: Kullanım güvenliği iyi ergonomi ve aydınlatma, silecek, klima sistemi ve Infotainment gibi sistemlere ait tüm kullanım kolları ve düğmelerin mantıklı ve doğru bir şekilde düzenlenmesiyle sağlanır. Bu elemanlar sürücü konumundan iyi ve olabildiğince optimum bir şekilde erişilebilir durumda olmalıdır.
Aktif ve pasif güvenlik donanımlarının kombinasyonu, araç içindekilerin optimum şekilde korunmasını sağlar.
Aktif Silindir Yönetimi "ACT"
Volkswagen’in küçük ama güçlü 1,4 TSI 150 PS motoru, ayrıca Aktif Silindir Yönetimi “ACT” teknolojisiyle tercih edilebilmektedir.
4 silindirli ve egzoz turboşarjı ile aşırı beslenen bu 16 subaplı modern motor, 250 NM maksimum torkunun 100 NM ve daha düşüğü talep edildiği durumlarda ve 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirlerini kapatır. Bunu, egzoz ve emme subaplarına kumanda eden egzantirik milini 0 dereceli bir noktaya kaydırarak yapar ve aynı anda yakıt enjeksiyonunu ve buji ateşlemesini de keser.
Merak edilen soru; “ihtiyaç halinde” ne olacağıdır. Cevap, ortalama 11 ms içinde (krank milinin 1,5 turu yeterlidir) ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye girer şeklinde olacaktır. Tüm bunların sayesinde ortalama %16 daha az yakıt sarfiyatı elde edilebilmektedir (NEDC normlarına göre 0,4 lt/100 km daha düşük tüketim).
Aktif Sürüş Destek Sistemleri Paketi
Touareg modelinde sunulan Aktif Sürüş Destek Sistemleri aşağıdaki sürüş asistan sistemlerini içermektedir.
- Kavşak Asistanı “Front Cross Traffic Assist"
- Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”
- Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”
- Gelişmiş Çarpışma Hazırlığı “Pre Crash 360”
Akustik Park Destek Sistemi “Park Pilot”
Akustik Park Destek Sistemi “Park Pilot”, sürücüye park ederken ekstra destek sunar. Park sensörlerinden gelen veriler doğrultusunda yapılan sesli uyarılar park etme sırasında aracın önünde veya arkasında kalan mesafe hakkında bilgi vererek sürücüyü uyarır. Engelle yaklaştıkça, sinyal seslerin frekansı da artarken, engele 30 cm’den daha fazla yaklaşıldığında bu duruma dikkat çekecek şekilde kesintisiz bir sesle belirtilir.
Görsel Park Yardım Sistemi “OPS” sayesinde radyo veya radyo navigasyon sisteminin modeline bağlı olarak, engele olan mesafe ekranda ayrıca görsel olarak da sunulur. Sistem, sürücüye görüş alanının kısıtlı olduğu durumlarda destek sağlarken, rahatsızlık verici ufak hasarların oluşmasını da önler.
Ambiyans Aydınlatma
Kapsamı ve şekli modelden modele göre değişmekle birlikte ambiyans aydınlatma genel olarak sürücü ve ön yolcu tarafı kapı iç dekorları, ön ayak bölgesi ve ön tavan aydınlatması üzerinde yer alan LED ışıklandırmalar sayesinde otomobilin iç ortamını aydınlatır.
Ayrıca bazı modellerde sunulan ambiyans aydınlatma sisteminde kumanda elemanı üzerinden farklı renkler arasında geçiş yapılabilir.
Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Anahtarsız Çalıştırma Sistemi "Keyless Go"
Anahtarsız Çalıştırma Sistemi “Keyless Go”, otomatik araç çalıştırma özelliği sayesinde sürücüye yüksek konfor sağlar.
Sürücü araç içerisindeyken anahtarı üzerinde taşıyorsa, start düğmesine basarak aracı çalıştırılabilir. Araç anahtarı aynı zamanda geleneksel bir anahtar gibi merkezi kilitlemenin kumanda edilmesi için de kullanılabilir.
İlgili Linkler:
Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi "Keyless Access"
Anahtarsız Giriş ve Çalıştırma Sistemi "Keyless Access"in sunduğu otomatik kilitleme ve araç çalıştırma özellikleri sürücüye yüksek konfor sunar.
Araç anahtarını cebinizden ya da çantanızdan çıkarmanıza gerek kalmadan kapıların kitlenmesini ya da açılmasını sağlayan sistemin en önemli bileşenleri, araç anahtarı içindeki ID vericisi, elektronik kontak kilidi, konsolda yer alan start düğmesi, kontrol ünitesi, direksiyon kolonunun elektrikli kilitleme sistemi ve ayrıca kapı kollarının içerisinde yar alan yaklaşma sensörleridir. Bu sitemde araç anahtarı, sürücünün aracın yaklaşık 1,5 metre yakınına geldiği anda kapı kollarında bulunan yaklaşma sensörleri tarafından algılanır. Kapı kolları (veya bagaj kapağı) sürücü tarafından kullanıldığı anda araç kilitleri otomatik olarak açılır. Ayrıca sürücü araç içerisindeyken anahtarı üzerinde taşıyorsa, start düğmesine basarak aracı çalıştırılabilir (Anahtarsız Çalıştırma Sistemi “Keyless Go”). Araç anahtarı aynı zamanda geleneksel bir anahtar gibi merkezi kilitlemenin kumanda edilmesi için de kullanılabilir. Araç terk edilirken, aracın kilitlenmesi için kapı kollarında yer alan küçük kilitleme düğmesine basmak yeterlidir.
Modele bağlı olarak sunulan sistem ayrıca Kolay Açılan Bagaj Kapağı "Easy Open" ve “Easy Open/Close” sistemleri ile birlikte kullanıldığında bagaj kapağının temassız bir şekilde açılmasını ve/veya kapanmasını sağlar. Bu sistemde ayakla yapılan basit bir tekme hareketiyle aracın arka tamponu altında yer alan ek sensörler etkinleştirir ve bagaj kapağının kendi kendine açılması sağlanır. Bu sistem ellerin dolu olduğu durumlarda bagaj kapağının otomatik olarak açılmasını sağlayarak ekstra konfor sağlar.
Arka Yan Hava Yastıkları
Arka yan hava yastıkları, arkada oturan yolcular için ek bir pasif güvenlik tedbiridir.
Bu paketin içeriği, modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak arka sağ ve sol emniyet kemerleri için aktif gergili piroteknik emniyet kemerlerini de içerir.
İlgili Linkler:
Asferik Dış Dikiz Aynası
Asferik dış aynalar iki parçalı, kısmen bükümlü (konveks) bir ayna yüzeyine sahiptir. Bu yapı, dış aynanın sahip olduğu görüş alanının daha büyük olmasını sağlar.
Yan aynaların sürücünün oturma konumuna göre doğru bir şekilde ayarlanması ile birlikte asferik dış aynalar, ölü noktaların neredeyse tamamen ortadan kaldırılmasına olanak tanır. Volkswagen modellerin çoğu, sürücü tarafında bulunan bir asferik dış aynayla donatılmıştır.
AUX-IN Multimedya Bağlantısı
AUX-IN Multimedya Bağlantısı üzerinden, harici ses kaynakları Bilgi ve Eğlence Sistemine doğrudan bağlanabilmektedir.
Kumanda süreci bağlı bulunan cihaz üzerinden gerçekleştirilir, ses şiddeti ise Bilgi ve Eğlence Sistemi üzerinden ayarlanır.
Ayak Koruması
Sürücü ayak bölgesinde bulunan pedallar nedeniyle, çarpışmanın türüne ve şiddetine bağlı olarak sürücünün ayakları ciddi bir yaralanma tehlikesine maruz kalabilmektedir.
Volkswagen, yaralanma tehlikesinin azaltılması için hedefli bir şekilde ayak pedalı tertibatında ve ayak desteğinde deformasyon elemanları kullanmaktadır. Örneğin, Euro NCAP-Offset çarpışmasında ortaya çıkan gövde deformasyonu, tanımlı bir kuvvet seviyesinden itibaren ayak pedalı tertibatının kasıtlı bir şekilde serbest kalmasına neden olmaktadır. Bu sayede pedallar intrüzyondan (içeriye göçme hareketinden) bağımsızlaştırılırlar, hareketli durumda kalırlar ve büyük ölçüde kuvvet uygulamaz duruma gelirler. Bu durum ayaklar ve alt bacak bölgesi için yaralanma riskini azaltır.
Ayna Paketi
Ayna paketi içeriğinde yer alan elektrikli katlanır aynalar ile dar alanlardan geçmek artık daha kolay.
Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır.
- Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
- Yağmur sensörü
- Eve geliş “Coming Home” fonksiyonu
- Evden çıkış “Leaving Home” fonksiyonu
- Far sensörü
- Elektrikli katlanır dış dikiz aynaları
- Dış dikiz aynaları altında çevresel aydınlatma