Volkswagen WLTP ve Yakıt Tasarruf İpuçları

WLTP ve
Yakıt Tasarruf İpuçları

WLTP Prosedürleri

WLTP ve RDE Hakkında Her Şey

WLTP standartlarına göre hesaplanan tüketim değerleri, 2017 yılının Eylül ayından beri geçerlidir. “Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü”nün bir kısaltması olan WLTP, araçların yakıt tüketimlerini ve egzoz emisyonlarını belirlemek amacıyla dünya genelinde uygulanan standartlaştırılmış bir test prosedürüdür.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Yakıt Tasarruf İpuçları

Aracınızın yakıt tüketimi, sürücü olarak üzerinde herhangi bir etkiye sahip olduğunuz ve olmadığınız birçok faktöre bağlıdır. Üzerinde etkiye sahip olduğunuz kısım için size aktaracağımız bazı basit ipuçlarını dikkate alarak yakıt tüketiminizi önemli ölçüde azaltabilir, Volkswagen’inizin fabrika verilerinden bile daha düşük tüketim değerlerini yakalayabilirsiniz.

WLTP ile Her Şey Daha Net.

WLTP hakkında her şey

Yeni bir Volkswagen ne kadar yakıt tüketir? Yeni ve standartlaştırılmış WLTP test prosedürü sayesinde Volkswagen, bu soruya artık çok daha net cevap verebilmektedir. Öngörülen yakıt tüketimini ve emisyon miktarını ölçmek için kullanılan bu yeni test prosedürü, günlük sürüş davranışlarıyla ilgili çok daha gerçekçi bilgiler sağlar. WLTP, 2017 Eylül tarihinden itibaren kademeli olarak, bir önceki nesil test prosedürü olan NEDC standardının yerini almaya başlamıştır.

Yeni Ölçüm Prosedürü WLTP’nin Avantajları

Remaining time, --:--

NEDC, WLTP ve RDE Karşılaştırması

Daha uzun mesafeler ve daha kısa rolantide bekleme süreleri ile daha gerçekçi ölçüm değerleri: WLTP test prosedürleri ile gerçek hayata daha yakın sürüş döngüleri kullanılarak araçların yakıt tüketimi ve egzoz emisyon değerleri ölçülür. WLTP’nin ve ona ek olarak uygulanan RDE (Gerçek Sürüş Emisyonları) test prosedürlerinin, bir önceki nesil test prosedürü olan NEDC’den (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) üstün yönü budur.

NEDC’ye Genel Bakış

Volkswagen NEDC Prosedürleri

Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü ifadesinin bir kısaltması olan NEDC standardı, Avrupa'da satılan tüm binek ve hafif ticari araçlar için geçerlidir. Bu standart, yakıt tüketimi ve araca özel emisyonları belirlemek ve karşılaştırılabilir değerlere dönüştürmek amacıyla Avrupa Birliği tarafından 1992 yılında geliştirilmiştir. NEDC ölçümlerinde aşağıdaki koşullar temel alınır.

  • Test Odası Sıcaklığı: 20°C - 30°C.
  • Test Mesafesi: 11 km.
  • Test Süresi: 20 dakika.
  • Test Çevrimi: 13 dakikalık simüle sürüş (şehir içi) ve 7 dakikalık simüle sürüş (şehir dışı).
  • Ortalama Hız: Yaklaşık 33 km/s.
  • Rölanti Oranı: %25.
  • Azami Hız: 120 km/h.
  • Manuel vitesli araçlardaki vites geçiş noktaları tek tek belirtilmiştir.

WLTP’ye Genel Bakış

Volkswagen WLTP Prosedürleri

Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürünün bir kısaltması olan WLTP, dünya genelinde satılan tüm binek araçlar ve hafif ticari araçlar için uygulanan standartlaştırılmış bir test prosedürüdür. Bu test prosedürü, Eylül 2017 itibariyle daha dinamik test parametreleriyle daha gerçekçi tüketim değerleri elde etmek üzere özel olarak geliştirilmiştir. WLTP ölçümlerinde aşağıdaki koşullar temel alınır.

  • Test Odası Sıcaklığı: 23° C.
  • Test Mesafesi: 23 km.
  • Test Süresi: 30 dakika.
  • Test Çevrimi: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek tüketim seviyeleri.
  • Ortalama Hız: 47 km/s.
  • Rölanti Oranı: %13.
  • Azami Hız: 130 km/h.
  • Vites geçiş noktaları her bir araç için öncesinde ayrı ayrı hesaplanır.
  • Analize, araç ağırlığı ve ek donanımlar dahil edilir.

RDE’ye Genel Bakış

Volkswagen RDE Prosedürleri

Gerçek Sürüş Emisyonlarının bir kısaltması olan RDE, Eylül 2017 tarihinden bu yana Avrupa'da WLTP’ye ek bir test prosedürü olarak uygulanmaya başlanmıştır. RDE test prosedürü, NEDC ve WLTP'den farklı olarak emisyon ölçümleri için dinamometre adı verilen bir labaratuvar test cihazını değil, gerçek trafik koşullarını temel alır. RDE kapsamında test edilen tüm araçlar, rastgele hızlanma ve yavaşlama aksiyonları alınarak üç farklı ortam koşulunda (şehir içi, şehir dışı ve otoyol) eşit olarak test edilir. Bu test sürüşleri esnasında tüm geçerli trafik kurallarına uyulur. Şehir içi için azami hız 60 km/s’yi aşmayacak şekilde, 15 ile 40 km/s arası bir ortalama hız kullanılır. Bu ortalama hız, şehir dışında 60 ile 90 km/s arasındadır. Otoyolda ise bu hız, 145 km/s ve kısa süreliğine 160 km/s’ye kadar ulaşabilmektedir.

Bu tür testlere tabi tutulan tüm araçlar Taşınabilir Emisyon Ölçüm Sisteminin bir kısaltması olan bir PEMS ölçüm sistemiyle donatılır. Bu cihaz, toksik emisyonları ölçer (NOx (Azotoksit) ve CO (Karbonmonoksit)). Sürüşün tamamı, yaklaşık olarak 90 ile 120 dakika sürer. Hava sıcaklığı -7 ile +35 °C arasındadır ve test süresince klima sistemi çalıştırılabilir.

Sıkça Sorulan Sorular

Yakıt Tasarruf İpuçları

Aracınızın yakıt tüketimi, sürücü olarak üzerinde herhangi bir etkiye sahip olduğunuz ve olmadığınız birçok faktöre bağlıdır. Üzerinde etkiye sahip olduğunuz kısım için size aktaracağımız bazı basit ipuçlarını dikkate alarak yakıt tüketiminizi önemli ölçüde azaltabilir, Volkswagen’inizin fabrika verilerinden bile daha düşük tüketim değerlerini yakalayabilirsiniz.

Sakin Bir Sürüş Karakteri Benimseyin.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Stresi azaltın ve kazançlı çıkın. Spor değil, sakin bir sürüş karakteri benimseyin. Düşük ve orta hız bandında ve hızınızı sabit tutarak, daha az fren yaparak ilerlemeye çalışın. Önünüzdeki araçla takip mesafenizi uzun tutmak, sık sık fren ve gaz komutları vermenizin önüne geçeceği gibi size, önünüzdeki aracın da önündeki trafiği görebilmenizi sağlayan geniş bir bakış açısı kazandıracaktır. Bu şekilde trafikte mümkün olduğunca ileriyi takip ederek, örneğin trafik ışıklarının yandığını gördüğünüzde ayağınızı gazdan çekerek ve bu sayede aracın süzülmesine izin vererek önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz. Otoyollar için de aynı şekilde: 120 km/s yerine 90 km/s ile giderek önemli ölçüde tasarruf edebilirsiniz. Unutmayın! Sürtünme kayıpları, aracın hızındaki artışın karesi oranında artar ve yüksek yakıt tüketimine neden olur.

Vitesi Yükseltin, Tüketimi Düşürün.

Volkswagen WLTP Vites

Düşük devirlerde araç kullanmak zararlı mıdır? Kesinlikle hayır. Volkswagen’in modern TSI ve TDI motorları, sadece 2.000 dv/dk’da bile şaşırtıcı bir çekiş gücü üretir. Bu yüzden güç üretmek için, klasik atmosferik motorlarda olduğu gibi yüksek devir çevirmenize gerek olmaz. Çift Kavramalı Şanzıman “DSG”, zaten bu şekilde programlanmıştır. Her zaman “D” pozisyonunda kullanın, gerisini DSG’ye bırakın. Manuel vitesli araçlarda aracınız hareket etmeye başlar başlamaz hemen ikinci vitese geçin, 30 km/s hıza ulaştığınızda da 3. vitesi seçerek ilerleyin. Vites yükseltirken bir vitesi atlamaktan çekinmeyin. Bu şekilde mümkün olduğunca her zaman en yüksek vitesi seçin. Beşinci viteste 50 km/s hızla gitmek günümüz Volkswagen’leri için son derece normaldir: Aracınız normal ses çıkardığı ve sorunsuz çalıştığı sürece düşük motor devri herhangi bir sorun oluşturmaz.

Yakıt Kesme Özelliğinden Faydalanın.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

0,0 litre – tasarruf dediğiniz böyle olur! Doğru teknikleri kullanarak olağanüstü düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşabilirsiniz. Peki, tam olarak 0,0 l/100 km'lik bir “yakıt tüketimine” nasıl ulaşabileceğinizi biliyor musunuz? Cevap: araç vitesteyken ayağınızı gaz pedalından tamamen kaldırıp, onun süzülmesine izin vererek. Bu hareketinizle yakıt kesme (Cut-off) özelliği devreye girer ve motoru beslenen yakıt akışı durdurulur. Aracınız bu şekilde süzülürken bir damla yakıt bile tüketmezsiniz. Bu akıllı yöntemi kullanmak için en iyi zaman, motor frenlemesinden yararlanabileceğiniz zamanlardır. Başka bir deyişle, nispeten dik yokuşlardan aşağı inerken veya kırmızı bir ışığa yaklaşırken bu yöntemden faydalanabilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra vitesi boşa atarak da yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz. Nispeten daha az dik yokuşlardan aşağı inerken veya eğim olmayan düz bir yolda ilerlerken kullanabileceğiniz bu yöntem, dikkatli ve ileri görüşlü bir sürüş stili benimsediğiniz sürece ve özellikle uzun mesafelerde oldukça etkilidir.

Araç İçi Donanımları Akıllıca Kullanın.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Doğru tercihleri yaparak 100 kilometrede 2 litreye kadar tasarruf edebilirsiniz. Konforlu araç donanımları yanlış kullanıldığında fazladan yakıt tüketmenize sebep olabilir. Örneğin, klima sistemleri aslında oldukça fazla yakıt tüketen donanımlardır. Sıcak yaz günlerinde kullanılan klima sistemleri hem araç içerisini soğutmak hem de sabit bir sıcaklığı korumak için düşük hızlarda 2 l/100 km’ye kadar yakıt tüketir. Sıcak havalarda aracınıza biner binmez klima sistemini çalıştırmak yerine aracı hareket ettirmeden önce camları veya kapıları açarak araç içerisini havalandırabilir ve kısa sürede sıcaklığı etkili bir şekilde düşürebilirsiniz. Bundan sonra devreye sokacağınız klima sistemi, istediğiniz sıcaklık seviyesini çok daha az güç çekerek elde edebilecektir. Ayrıca klima sisteminin motordan çektiği gücü, ihtiyaç duyduğunuz seviyede ayarlamanız da çok etkili olacaktır. Tam otomatik klima “Klimatronik” ekipmanı ile donatılmış Volkswagen modellerinde, klima üzerindeki “MENU” tuşuna basarak açılan ekranda sağ üst köşede bulunan “Hafif” ve “Orta” seçenekleri, aşırı sıcak olmayan günlerde ve araç içinde 1-2 kişi olduğu sürece fazlasıyla yeterli olacaktır.

Lastik Basınçlarını Kontrol Edin.

WLTP Yakıt Tasarruf Önerileri

Doğru hava basıncı sayesinde %15’e kadar tasarruf sağlayabilirsiniz. Lastikleriniz henüz soğukken (yola çıkmadan) yapacağınız basit bir lastik basınç kontrolü sayesinde ciddi bir tasarruf elde edebilirsiniz. Lastiklerden ileri gelen yuvarlanma direnci, toplam yakıt tüketiminin %15'ini oluşturur. Lastik basınçlarını, yük durumuna uygun değerlere ayarlamayı unutmayın (değerleri, yakıt depo kapağının veya sürücü kapısının içinde bulabilirsiniz). Normal yük değerlerinden 1 -2 PSI daha yüksek değerler ayarlamak hem yuvarlanma direncini hem de yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltabilir, bundan çekinmeyin. Lastik seçimi esnasında da mümkün olan en düşük yuvarlanma direncine sahip lastikleri seçtiğinizden emin olun. Bu sayede hem %3 yakıt tasarrufu sağlayabilir hem de daha sessiz ve konforlu bir sürüş deneyimi yaşayabilirsiniz.

Kısa Mesafelerden Kaçının.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Rotaları birleştirebilir, önemli ölçüde tasarruf edebilirsiniz. Motorlar en çok soğuk oldukları zaman yakıt tüketir. Başka bir deyişle: Aracınızı sık sık sadece kısa mesafelerde kullanıyorsanız, yakıt tüketiminiz çok kısa sürede 30 l/100 km seviyelerine ulaşabilir. Ancak, birçok noktaya uğramanızı sağlayacak tek bir rota oluşturarak önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz. Daha uzun yolculuklarda motorunuz gerekli çalışma sıcaklığına kolayca ulaşabilir ve daha az yakıt tüketmenizi sağlayabilir. Bununla birlikte aracınızı her türlü hava şartında çalıştırır çalıştırmaz ilerleyebilirsiniz. Motoru, aracı sabit tutarak ısıtmak gereksiz bir davranıştır. Günümüz modern motorları, etkin yağlama sistemleri ile bu tip davranışlara gerek bırakmayacak şekilde daha ilk çevrimde harekete hazır hale gelir. Hemen hareket edin ve bırakın aracınızın motoru yolda ısınsın.

Tüm Dirençlerden Kaçının.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Sürtünmeyi olabildiğince azaltarak daha fazla tasarruf sağlayın. Doğru aerodinamiğe sahip olmanız, özellikle nispeten yüksek hızlarda daha düşük yakıt tüketimi sağlamanızın en önemli etkenlerinden biridir. Tam da bu yüzden bütün Volkswagenler direnci en aza indiren tasarımlara sahiptir. Ancak, araç tavanına yerleştireceğiniz bisiklet taşıyıcıları ve portbagajların, bu durumu olumsuz yönde etkileyeceğini unutmayın. Bu nedenle kayak ve dağ bisikleti gezileriniz dışında bu tür ek donanımları çıkarmanız, size büyük fayda sağlayacaktır. Aracınızda bu ekipmanlar olmasa bile aralık veya açık camlarla ve/veya cam tavanlarla seyahat etmek, aerodinamik etkinliği azaltarak yakıt tüketimini artıracaktır. Özellikle 50 km/s hızın üstünde seyahat ederken tüm camları ve cam tavanı tamamen kapatıp klima sistemini kullanmak, yakıt tüketimini azaltacaktır.

Gereksiz Yükler Taşımayın.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Araçta bulunan tüm gereksiz ağırlıklardan kurtularak 100 kilometrede 0,3 litreye kadar tasarruf sağlayabilirsiniz. Taşıdığınız her bir ek kilogram, size fazladan maliyet olarak geri dönecektir. Başka bir deyişle; taşıdığınız her 100 kg, tüketimi artırarak size 100 km’de +0,3 litre yakıta mal olur. Bu nedenle bagajınızı düzenli olarak kontrol edin ve gereksiz eşyaları geride bırakın. Ayrıca, yakıt deposunu doldururken bile tasarruf sağlayabilirsiniz. Nasıl mı? Günümüz modern şehirlerinde yakıt istasyonu bulmak çok da zor değil. Bu nedenle daha az yakıt alın, depoyu en fazla yarıya kadar doldurun. Tam dolu bir depo, modelden modele farklılık göstermekle birlikte 40 ila 75 kg arasında bir ağırlığa sahip olacak ve tüketimin artmasına neden olacaktır.

Daha fazlası için...

Daha fazlası için...