Volkswagen WLTP ve Yakıt Tasarruf Önerileri
Volkswagen WLTP ve Yakıt Tasarruf Önerileri
Volkswagen WLTP ve Yakıt Tasarruf Önerileri

WLTP ve
Yakıt Tasarruf İpuçları

WLTP Prosedürleri

WLTP ve RDE Hakkında Her Şey

WLTP standartlarına göre hesaplanan tüketim değerleri, 2017 yılının Eylül ayından beri geçerlidir. “Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü”nün bir kısaltması olan WLTP, araçların yakıt tüketimlerini ve egzoz emisyonlarını belirlemek amacıyla dünya genelinde uygulanan standartlaştırılmış bir test prosedürüdür.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Yakıt Tasarruf İpuçları

Aracınızın yakıt tüketimi, sürücü olarak üzerinde herhangi bir etkiye sahip olduğunuz ve olmadığınız birçok faktöre bağlıdır. Üzerinde etkiye sahip olduğunuz kısım için size aktaracağımız bazı basit ipuçlarını dikkate alarak yakıt tüketiminizi önemli ölçüde azaltabilir, Volkswagen’inizin fabrika verilerinden bile daha düşük tüketim değerlerini yakalayabilirsiniz.

WLTP ile Her Şey Daha Net.

WLTP hakkında her şey

Yeni bir Volkswagen ne kadar yakıt tüketir? Yeni ve standartlaştırılmış WLTP test prosedürü sayesinde Volkswagen, bu soruya artık çok daha net cevap verebilmektedir. Öngörülen yakıt tüketimini ve emisyon miktarını ölçmek için kullanılan bu yeni test prosedürü, günlük sürüş davranışlarıyla ilgili çok daha gerçekçi bilgiler sağlar. WLTP, 2017 Eylül tarihinden itibaren kademeli olarak, bir önceki nesil test prosedürü olan NEDC standardının yerini almaya başlamıştır.

Yeni Ölçüm Prosedürü WLTP’nin Avantajları

--:--

NEDC, WLTP ve RDE Karşılaştırması

Daha uzun mesafeler ve daha kısa rolantide bekleme süreleri ile daha gerçekçi ölçüm değerleri: WLTP test prosedürleri ile gerçek hayata daha yakın sürüş döngüleri kullanılarak araçların yakıt tüketimi ve egzoz emisyon değerleri ölçülür. WLTP’nin ve ona ek olarak uygulanan RDE (Gerçek Sürüş Emisyonları) test prosedürlerinin, bir önceki nesil test prosedürü olan NEDC’den (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) üstün yönü budur.

NEDC’ye Genel Bakış

Volkswagen NEDC Prosedürleri

Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü ifadesinin bir kısaltması olan NEDC standardı, Avrupa'da satılan tüm binek ve hafif ticari araçlar için geçerlidir. Bu standart, yakıt tüketimi ve araca özel emisyonları belirlemek ve karşılaştırılabilir değerlere dönüştürmek amacıyla Avrupa Birliği tarafından 1992 yılında geliştirilmiştir. NEDC ölçümlerinde aşağıdaki koşullar temel alınır.

  • Test Odası Sıcaklığı: 20°C - 30°C.
  • Test Mesafesi: 11 km.
  • Test Süresi: 20 dakika.
  • Test Çevrimi: 13 dakikalık simüle sürüş (şehir içi) ve 7 dakikalık simüle sürüş (şehir dışı).
  • Ortalama Hız: Yaklaşık 33 km/s.
  • Rölanti Oranı: %25.
  • Azami Hız: 120 km/h.
  • Manuel vitesli araçlardaki vites geçiş noktaları tek tek belirtilmiştir.

WLTP’ye Genel Bakış

Volkswagen WLTP Prosedürleri

Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürünün bir kısaltması olan WLTP, dünya genelinde satılan tüm binek araçlar ve hafif ticari araçlar için uygulanan standartlaştırılmış bir test prosedürüdür. Bu test prosedürü, Eylül 2017 itibariyle daha dinamik test parametreleriyle daha gerçekçi tüketim değerleri elde etmek üzere özel olarak geliştirilmiştir. WLTP ölçümlerinde aşağıdaki koşullar temel alınır.

  • Test Odası Sıcaklığı: 23° C.
  • Test Mesafesi: 23 km.
  • Test Süresi: 30 dakika.
  • Test Çevrimi: Düşük, orta, yüksek ve çok yüksek tüketim seviyeleri.
  • Ortalama Hız: 47 km/s.
  • Rölanti Oranı: %13.
  • Azami Hız: 130 km/h.
  • Vites geçiş noktaları her bir araç için öncesinde ayrı ayrı hesaplanır.
  • Analize, araç ağırlığı ve ek donanımlar dahil edilir.

RDE’ye Genel Bakış

Volkswagen RDE Prosedürleri

Gerçek Sürüş Emisyonlarının bir kısaltması olan RDE, Eylül 2017 tarihinden bu yana Avrupa'da WLTP’ye ek bir test prosedürü olarak uygulanmaya başlanmıştır. RDE test prosedürü, NEDC ve WLTP'den farklı olarak emisyon ölçümleri için dinamometre adı verilen bir labaratuvar test cihazını değil, gerçek trafik koşullarını temel alır. RDE kapsamında test edilen tüm araçlar, rastgele hızlanma ve yavaşlama aksiyonları alınarak üç farklı ortam koşulunda (şehir içi, şehir dışı ve otoyol) eşit olarak test edilir. Bu test sürüşleri esnasında tüm geçerli trafik kurallarına uyulur. Şehir içi için azami hız 60 km/s’yi aşmayacak şekilde, 15 ile 40 km/s arası bir ortalama hız kullanılır. Bu ortalama hız, şehir dışında 60 ile 90 km/s arasındadır. Otoyolda ise bu hız, 145 km/s ve kısa süreliğine 160 km/s’ye kadar ulaşabilmektedir.

Bu tür testlere tabi tutulan tüm araçlar Taşınabilir Emisyon Ölçüm Sisteminin bir kısaltması olan bir PEMS ölçüm sistemiyle donatılır. Bu cihaz, toksik emisyonları ölçer (NOx (Azotoksit) ve CO (Karbonmonoksit)). Sürüşün tamamı, yaklaşık olarak 90 ile 120 dakika sürer. Hava sıcaklığı -7 ile +35 °C arasındadır ve test süresince klima sistemi çalıştırılabilir.

Sıkça Sorulan Sorular

İletişim Formu

NEDC, WLTP ve RDE emisyon ölçüm standartları hakkında daha detaylı bilgi almak mı istiyorsunuz? Formumuzu doldurun, sizi hemen arayıp bilgilendirelim.

Yakıt Tasarruf İpuçları

Aracınızın yakıt tüketimi, sürücü olarak üzerinde herhangi bir etkiye sahip olduğunuz ve olmadığınız birçok faktöre bağlıdır. Üzerinde etkiye sahip olduğunuz kısım için size aktaracağımız bazı basit ipuçlarını dikkate alarak yakıt tüketiminizi önemli ölçüde azaltabilir, Volkswagen’inizin fabrika verilerinden bile daha düşük tüketim değerlerini yakalayabilirsiniz.

Sakin Bir Sürüş Karakteri Benimseyin.

Volkswagen Yakıt Tasarruf Önerileri

Stresi azaltın ve kazançlı çıkın. Spor değil, sakin bir sürüş karakteri benimseyin. Düşük ve orta hız bandında ve hızınızı sabit tutarak, daha az fren yaparak ilerlemeye çalışın. Önünüzdeki araçla takip mesafenizi uzun tutmak, sık sık fren ve gaz komutları vermenizin önüne geçeceği gibi size, önünüzdeki aracın da önündeki trafiği görebilmenizi sağlayan geniş bir bakış açısı kazandıracaktır. Bu şekilde trafikte mümkün olduğunca ileriyi takip ederek, örneğin trafik ışıklarının yandığını gördüğünüzde ayağınızı gazdan çekerek ve bu sayede aracın süzülmesine izin vererek önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz. Otoyollar için de aynı şekilde: 120 km/s yerine 90 km/s ile giderek önemli ölçüde tasarruf edebilirsiniz. Unutmayın! Sürtünme kayıpları, aracın hızındaki artışın karesi oranında artar ve yüksek yakıt tüketimine neden olur.

Vitesi Yükseltin, Tüketimi Düşürün.

Volkswagen WLTP Vites

Düşük devirlerde araç kullanmak zararlı mıdır? Kesinlikle hayır. Volkswagen’in modern TSI ve TDI motorları, sadece 2.000 dv/dk’da bile şaşırtıcı bir çekiş gücü üretir. Bu yüzden güç üretmek için, klasik atmosferik motorlarda olduğu gibi yüksek devir çevirmenize gerek olmaz. Çift Kavramalı Şanzıman “DSG”, zaten bu şekilde programlanmıştır. Her zaman “D” pozisyonunda kullanın, gerisini DSG’ye bırakın. Manuel vitesli araçlarda aracınız hareket etmeye başlar başlamaz hemen ikinci vitese geçin, 30 km/s hıza ulaştığınızda da 3. vitesi seçerek ilerleyin. Vites yükseltirken bir vitesi atlamaktan çekinmeyin. Bu şekilde mümkün olduğunca her zaman en yüksek vitesi seçin. Beşinci viteste 50 km/s hızla gitmek günümüz Volkswagen’leri için son derece normaldir: Aracınız normal ses çıkardığı ve sorunsuz çalıştığı sürece düşük motor devri herhangi bir sorun oluşturmaz.

</