Volkswagen Araç Terimleri Sözlüğü H-L
Havalı Süspansiyon hakkında daha detaylı mı bilgi almak istiyorsunuz? Ya da Hız Sabitleme Sistemi ve Hız Sınırlama Sistemi arasındaki farkları mı öğrenmek istiyorsunuz? Volkswagen'in sayısız teknolojilerinin göz alıcı dünyasını şimdi keşfedebilirsiniz.
Hafızalı Sürücü Koltuğu
Hafızalı Sürücü Koltuğu, farklı kişilere ait bireysel koltuk ayarlarını kayıt etme ve bir düğmeye basılarak yeniden çağırmaya olanak sunar.
Koltuk pozisyonu istenen konuma ayarlandıktan sonra “Set” düğmesine bir kere basılır ve daha sonra 1,2 ya da 3 numaralı seçeneklerden istenen düğmeye basılı tutularak koltuk pozisyonu hafızaya alınır. Sistem koltuk pozisyonunu hafızaya aldığını göstermek için sizi sesli olarak uyarır.
Haldex Kavrama
Haldex Kavrama, elektronik kumandalı bir çoklu lamelli kavrama sistemidir. Akıllı 4x4 çekiş sistemi 4MOTION’da çekiş gücünün değişken şekilde ön ve arka aks arasında dağıtılmasına olanak sağlar.
Kademesiz ayar, sürüş dinamiğine balı durumları ve çekiş torklarını dikkate alan bir kontrol ünitesi tarafından gerçekleştirilir. Haldex Kavrama ayrıca Elektronik Stabilizasyon Programı "ESP"’ye bağlanmış durumdadır ve böylece araç güvenliğine de katkı sağlar.
Hava Kalite Sensörü
Hava Kalite Sensörü, Tam Otomatik Klima "Climatronik" sistemi içerisinde alınabilen bir bileşendir.
Hava Kalitesi Sensörü, oksitlenebilir (yükseltgenebilir) veya indirgenebilir gazlar halinde mevcut olan havadaki zararlı maddeleri tespit etmekle görevlidir. Örneğin, karbon monoksit (CO), hidrokarbonlar (benzol veya benzin buharları) veya diğer natamam yanmış yakıt bileşenleri oksitlenebilir (yükseltgenebilir) gazlardır. Azot oksitler (NOx) ise indirgenebilir gazlardır.
Trafik sıkışıklığı veya tünel geçişi gibi hava kalitesinin kötü olduğu yerlerde kumanda, Klimatronik’in iç hava sirkülasyonu işletimini etkinleştirir ve böylece sorunlu dış havanın iç mekândaki hava kalitesini bozmasını önler.
Hava Yastıkları
Emniyet kemerleri yanı sıra hava yastıkları da belirli bir şiddetteki çarpışmalarda ağır baş ve üst gövde yaralanma risklerini azaltmak için kullanılmaktadır.
Çarpışma sensörleri tarafından tetikleme değerine denk bir çarpışma kaydedildiğinde, hava yastığının kontrol ünitesi bir gaz jeneratörünü ateşler. Bu sistem hava yastığını 35 ile 45 mili saniye arasında şişirir. Devreye giren hava yastıkları hem başı hem üst gövdeyi yakalayarak sarar ve binen yükleri mümkün olduğunca büyük bir alana dağıtır. Çarpışma sonunda sadece 120 mili saniye gibi kısa bir süre içerisinde gaz tümüyle boşaltılır ve hava yastığı söner. Önemli bir nokta ise optimum korumanın yalnızca araç içindekiler emniyet kemerlerini doğru şekilde bağladığında sağlanabilir olmasıdır. Bunun nedeni, hava yastıklarının emniyet kemeri gerdiricileri ve kuvvet limitörleri ile birlikte uyumlu bir güvenlik sistemi oluşturuyor olmasıdır. Ön hava yastıkları yanı sıra yan hava yastıkları, diz hava yastıkları ve bir de baş hava yastığı sistemleri de sunulmaktadır.
Hava Yastığı Kontrol Ünitesi
Hava yastıklarının bağlı olduğu kontrol ünitesi bir çarpışmayı algılayarak değerlendirmek için çalışmaktadır. Daha sonra kazanın türüne ve şiddetine uygun şekilde ilgili tüm güvenlik sistemlerini etkinleştirir.
Kontrol ünitesine gerekli olan bilgileri altı adede kadar harici ivmelenme sensörü (çarpışma sensörü) sağlar. Hava yastığı kontrol ünitesi, aracın boylamasına, enlemesine ve dik eksende hızlanma sensörleri ile donatılmıştır. Kontrol ünitesi bunların yanı sıra aracın kendi ekseni etrafındaki dönüşünü tespit eden bir dönme oranı sensörüne de sahiptir. Kontrol ünitesinin içinde bulunan sensörler, diğer sensörlerden gelen sinyallerin değerlendirilmesine ve karşılaştırılmasına hizmet eder. Bu yapı sayesinde kontrol ünitesi kazanın yönünü ve şiddetini belirleyebilir ve ilgili güvenlik sistemlerinin tetiklenmesini sağlayabilir.
Kontrol ünitesi ayrıca, kazadan sonra araç içindekilerin yönlerini bulmaları ve gerekli kurtarma çalışmalarını kolaylaştırmak için çarpışma sinyal çıkışları üzerinden diğer CAN veri yolu sistemleri ile bağlı durumdadır.
Volkswagen’de gerçekleştirilen kapsamlı araştırma ve sürekli geliştirme çalışmaları, güvenlik sistemlerine ait kumanda sisteminin çok farklı çarpışmalara dahi optimum koruma sağlayacak şekilde tasarlanabilmelerine olanak tanımaktadır. Ön hava yastıklarının kazanın şiddetine bağlı olarak iki kademeli olarak tetiklenmesi, sürücü ve ön yolcu için yaralanma riskinin daha da azaltılmasına katkı sağlar.
Bu sistem, çarpışmanın ve çarpışma şiddetinin oluşturduğu güçlü sarsıntının bir taş darbesi ya da derin çukurdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını ayırabilmektedir. Bu şekilde güvenlik sisteminin bir çarpışma olmadan tetiklenmesi durumu önlenmiş olur.
Havalandırma ve Masaj Fonksiyonlu Koltuklar
Havalandırma ve masaj fonksiyonlu koltuklar, sahip oldukları yüksek konfor seviyesi sayesinde beden sağlığını pozitif etkilerken aynı zamanda ekstra güvenlik de sunarlar.
Havalandırma Fonksiyonu: Oturma yüzeylerinin ve koltuk sırtlıklarının havalandırılması sayesinde sürücünün kendisini rahat hissetmesi sağlar ve bu nedenle kasılmış bir oturma pozisyonu önlenir. Ayrıca hareket özgürlüğünü kısıtlayan kışlık kıyafetlere gerek kalmadığı gibi bu sayede emniyet kemerleri vücudu daha iyi sarar ve bunun sonucunda daha iyi koruma sağlanır.
Masaj Fonksiyonu: Masaj fonksiyonu omurga üzerindeki yükü azaltır ve fiziksel olarak zinde olmayı destekler. Bir düğme üzerinden etkinleştirildiğinde masaj fonksiyonu on dakika süreyle bel desteği mekanizmasının hareketiyle sağlanır. Bu mekanik sistemin pnömatik çözümlere kıyasla avantajı omurganın daha etkili bir şekilde hareket ettirilmesinde yatıyor; ki bu hareket sırt bölgesi kaslarının doğal şekilde rahatlamasını sağlar.
Havalı Süspansiyon
Havalı Süspansiyon, olağanüstü yüksek bir sürüş konforu sunar.
Havalı Süspansiyon, konvansiyonel çelik yaylar yerine basınçlı hava ile doldurulmuş lastik körüklere sahiptir. Sistem, hava miktarının uyarlanması sayesinde karoserinin yüksekliğini ayarlayabilir. Havalı Süspansiyon sayesinde araç karoseri yükleme durumundan bağımsız olarak sabit bir seviyede tutulur Ayrıca frenleme veya hızlanma esnasındaki eğilme hareketleri dengelenir. Havalı Süspansiyon ve amortisör sistemi sürüş ve süspansiyon konforunu belirgin şekilde iyileştirir.
Hibrit Aktarım Sistemleri
Hibrit Aktarım Sistemi, bir TSI ve bir elektrikli motor gibi iki tahrik prensibinin kombinasyonundan oluşur.
Hibrit konsepti sayesinde özellikle şehir içi tüketim değerleri ve zararlı maddelerin salınımı konusunda belli tasarruflar elde edilebilmektedir. Hibrit Aktarım Sistemi, Volkswagen’in BlueMotionTechnologies çatısı altında topladığı verimli ve çevre dostu teknolojilerin arasında bulunmaktadır.
Hidrolik Fren Asistanı "HBA"
Hidrolik Fren Asistanı “HBA”, sürücüye acil veya panik frenleme durumlarında destek verir.
Hidrolik Fren Asistanı, fren pedalına basma hızı üzerinden sürücünün tam frenleme isteyip istemediğini algılar ve sürücü fren pedalına tam bastığı sürece fren basıncını otomatik şekilde ABS ayarına kadar arttırır. Sürücü tarafından fren basınç talebi azaldığında, sistem fren basıncını tekrar ön ayarlı değere geri düşürür.
Hidrolik Fren Asistanı ile durma mesafesi önemli oranda kısaltılabilmektedir. Sistem, sürücünün neredeyse hissedemeyeceği bir hassasiyette çalışır.
Hırsızlık Alarm Sistemi
İç denetim özellikli hırsızlık alarm sistemi, araç hırsızlığına karşı optimum koruma sunmaktadır.
Sesli ve görsel uyarı sinyalleri çevredekilerin dikkatini çeker ve hırsızları uzaklaştırır. Araca izinsiz giriş yapıldığında, kapılardaki ve kaputtaki kontaklar veya ultrasonik hareket sensörleri üzerinden sesli bir alarm tetiklenir. Ultrasonik hareket sensörleri, bir kişinin aracın kırılan bir camı üzerinden araç içerisine erişmek istediğini de algılayabilmektedir. Yeni nesil hırsızlık alarm sistemi, aracın merkezi elektriğinden bağımsız olarak çalışan bir back-up kornası ve kapının yetkisiz bir şekilde açılması sonucunda devreye giren zaman kumandalı bir alarmdan meydana gelir. . Aracın kilitlenmesiyle birlikte hırsızlık alarm sistemi devreye alınır ve açılmasıyla da devreden çıkarılır.
Volkswagen modelleri ayrıca, modele bağlı olarak, hırsızlık uyarı sisteminin bir parçası olan eğim sensörlerine de sahiptir. Bu sensörler aracın konum değişikliğini saptayarak (taşımayla hırsızlık) alarmı tetikleyebilmektedir. Hırsızlık uyarı sistemi önce 30 saniyelik bir korna alarmı ile ikazda bulunur. Bir sonraki aşamada ise dörtlü flaşör sistemi sürekli olarak yanıp sönmeye başlar.
"Plus" hırsızlık uyarı sistemi tüm bu özelliklere ek olarak bir de zorlanarak gerçekleştirilen çekmelere karşı bir çekme koruması da sunuyor.
Hız Sabitleme Sistemi
Hız Sabitleme Sistemi, araç hızının kumanda edilmesi için elektronik destekleyici bir aygıttır.
Sistem, sürücü tarafından seçilen hızı kaydeder ve muhafaza eder. Sürücü bu durumda hızı kısa süreli manuel olarak tanımlı bir değer kadar arttırabilir veya azaltabilir ve ardından istediği takdirde tekrar en son kayıtlı hıza geri dönebilir. Hız ayar sistemi, "Off" kullanım düğmesi üzerinden ya da fren veya debriyaj pedalına basıldığında devre dışı bırakılabilir. Sistem, sürücüye özellikle sabit hızla gerçekleştirilen uzun yolculuklarda yüksek bir konfor sunuyor.
Hız Sınırlama Sistemi
Yeni nesil Hız Sabitleme Sisteminin içinde yer alan Hız Sınırlama Sistemi, sürücü tarafından belirlenen hıza ulaşıldığında gaz pedalına daha fazla basılsa bile hızlanmayı otomatik olarak engeller.
Bu sayede hız sınırlarına konforlu bir şekilde uyulması sağlanır. Direksiyon veya sinyal kolunda yer alan “MODE“ tuşuna basılarak hız sabitleme sisteminden hız sınırlama sistemine geçiş yapılabilir. 30 km/s hızın üzerinde aktif edilebilir. Ayarlanan hız aşıldığında sistem görsel ve sesli uyarılar verir. Manuel olarak veya gaz pedalına ani bir şekilde sonuna kadar basılması durumunda (kick-down) devreden çıkartılabilir. Hız sınırlarının farkında olmadan aşılmasına engel olmaya yardımcı olur. Özellikle uzun yol sürüşlerinde konforu ve güvenliği arttırır.
İlgili Linkler:
Hıza Bağlı Ses Seviyesi Ayarı "GALA"
Hıza Bağlı Ses Seviyesi Ayarı "GALA", müzik sisteminin ses seviyesini anlık araç hızına uyarlar, müzik sübjektif olarak her zaman aynı ses şiddetiyle algılanır.
Bunun için radyo-navigasyon sistemi, CAN veri yolu ile takometre sinyaline giden ayrı bir devreye sahiptir.
Hıza Duyarlı Servo Direksiyon
Hıza Duyarlı Servo Direksiyon Sistemi, kullanışlılığı, güvenliği ve konforu arttırır.
Düşük hızlarda – örneğin aracı park ederken – servo desteği en yüksek seviyededir. Bu sayede araç çok daha kolay yönlendirilebilir. Daha yüksek hızlarda servo desteği, elektroniğin yardımıyla giderek azaltılır. Sürücü, bu sayede aracı yüksek hızlarda standart bir servo direksiyonla çok daha hassas ve çok daha kesin bir şekilde yönlendirebilir.
İkincil Çarpışma Freni "Multi Collusion Brake"
Araştırmalar, yaralanmalı kazaların %25’inde ana çarpışmayı takiben ikincil çarpışmaların da yaşandığını göstermektedir.
İkincil Çarpışma Freni “Multi Collusion Brake”, eğer çarpışma yeterince kuvvetliyse, ana çarpışmanın ardından frenleme sistemi üzerinden aracı frenler ve hızı 10 km/s’ye düşürür. Böylece darbenin etkisiyle hızlanan araç yavaşlatılarak başka bir çarpışmaya girmesi riski azaltılmış olur.
Immobilizer
Elektronik Hırsızlık Önleme Sistemi olan Immobilizer kontak anahtarının yerinden çıkartılmasıyla devreye girer ve aracın motor kontrol ünitesi ile paralel çalışarak yetkisiz kişiler tarafından çalıştırılmasını önler.
Sistem, kontak anahtarına entegre edilen bir verici ve alıcı birimini kullanır. Aracın her çalıştırılmasından önce sistem yeni bir aktivasyon kodu üretir ve bu kodu kontak anahtarına transfer eder. Sadece bu aktivasyon koduna sahip orijinal anahtarın kullanılmasıyla sistem aktive olur ve araç güvenli bir şekilde çalıştırılır. Kullanılan gelişmiş şifreleme teknolojisi sayesinde, sistem aracınızı elektronik olarak kopyalanan kontak anahtarlarına karşıda korur.
Hatırlatma: Hiçbir sistem hırsızlığa karşı %100 güvenlik garanti edemez. Ciddi yasadışı yollara başvurulması sonucunda immobilizer sisteminin devre dışı bırakılma olasılığı ender olsa dahi mümkündür.
ISOFIX Sistemi
ISOFIX, dünyaca ünlü otomobil üreticilerinin, çocuk koltuklarının sabitlenmesi için tek düzen ve optimum bir standart geliştirme çabasının ürünüdür.
ISOFIX çocuk koltuklar, sade bir sabitleme tertibatı ile donatılmıştır ve standartlaştırılmış soket bağlantılarıyla donatılmış olan tüm araçlarda kullanılabilirler. Çocuk koltuğunun alt yapısı, karoseriye ayrılmaz bir şekilde bağlanmış iki tutma aparatına sahiptir. ISOFIX’e uygun çocuk koltukları, iki adet yerleştirme kolu üzerinden bu bağlantılara sağlam bir şekilde sabitlenir.
ISOFIX çocuk koltukları, kolayca monte edilebilir ve karoseri üzerindeki sağlam sabitleme sayesinde maksimum güvenlik sunar. Volkswagen model yelpazesindeki tüm araçlar, arka koltuklarında ISOFIX tutma aparatına sahiptir.
İzolasyonlu Camlar
Isı izolasyonlu ve kızıl ötesi ışınları yansıtan camlar, konforlu bir iç mekân iklimi sunar.
Bu özel camlar, çok yüksek hava sıcaklıklarında iç mekânın ısınma oranını azaltarak araç içindekilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlar. Ayrıca kima sistemi, araç içerisini istenilen sıcaklığa soğutmak için daha az enerjiye ihtiyaç duyduğundan, yakıt tüketimini düşürerek çok daha verimli bir kişilik sergiler. Bu sayede hem yakıt tüketimi hem de emisyonlar azaltılır.
Işık ve Görüş Paketi
Işık ve Görüş paketi, size hem konforlu hem de güvenli sürüşü birlikte sunar.
Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır:
- Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
- Yağmur sensörü
- Eve geliş “Coming Home” fonksiyonu
- Evden çıkış “Leaving Home” fonksiyonu
- Far sensörü
Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
İlgili Linkler:
Kablosuz Şarj "Wireless Charging"
Kablosuz Şarj “Wireless Charging” özelliğini destekleyen QI standardına sahip akıllı telefonların kolay bir şekilde şarj edilmesini sağlamaktadır.
“Comfort” telefon arayüzü ile beraber veya tek başına tercih edilebilen Kablosuz Şarj “Wireless Charging” özelliği akıllı telefonun orta konsoldaki özel alana konulması ile otomatik olarak başlamaktadır.
Kapasitif Direksiyon
Kapasitif Direksiyon sistemi, tasarımı ve yüzeyindeki sensörler sayesinde sürücünün ellerinin direksiyon üzerinde olup olmadığını kontrol etmektedir.
Sürüş asistan sistemlerinin sürücünün kontrolü sağladığını anlaması için direksiyonun ufak hareketlerle yönlendirilmesi gerekirken, Kapasitif Direksiyon Sistemini sunan modellerde bu yönlendirmelere ihtiyaç duyulmamaktadır. Sürücünün ellerini sadece direksiyon üzerinde tutması ve dokunması yeterlidir. Bu sayede; sürüş asistan sistemleri, daha verimli ve konforlu bir şekilde kullanılabilmektedir.
Katlanabilir Römork Bağlantı Tertibatı
Katlanabilir römork bağlantı tertibatı, araca bağlı olarak elektrikli veya manuel olarak katlanabilmektedir.
Kitleme işlemi araç içerisinde veya bagaj bölmesinde bulunan bir düğme veya kol üzerinden gerçekleştirilir. İçe doğru döndürme işlemi, kilidin açılmasından sonra daima manuel olarak yapılmalıdır. Römork bağlantı tertibatı, içeriye doğru katlandığından aracın altında tamamen gizlenebilmektedir.
Kavşak Asistanı “Front Cross Traffic Assist”
Kavşak Asistanı “Front Cross Traffic Assist”, ön tampona yerleştirilen iki radar sensörü sayesinde saatte 10 km hıza kadar kavşak, otopark çıkışı, sokak başı gibi sürücünün görüş alanı dışında kalan ön kısımları tarayarak yaklaşan araçları algılamaktadır. Tehlike anında önce görsel ve sesli uyarı vermektedir. Sürücünün tepki vermemesi ve tehlikenin devam etmesi durumunda da otomatik acil frenleme ile aracı durdurmaktadır.
Kendiliğinden Kararan İç Dikiz Aynası
Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, gece araç kullanırken arkadaki araçların farlarından dolayı sürücünün gözünün kamaşmasını önler.
İç dikiz aynasının üzerinde yer alan elektronik kontrol ünitesi ve iki adet foto sensörünün oluşturduğu sistemin çalışma prensibinde sensörler aracın ön ve arka bölümünden gelen ışıkları sürekli takip eder ve doğru zamanda otomatik kararmayı sağlaması için elektronik kontrol ünitesine bilgi verir. Pratikte, aracın arkasından gelen ışık, önden gelenden fazla ise, ayna uygun şekilde karartılır.
Kararma fonksiyonunun gerçekleşebilmesi için ayna yüzeyi, cep telefonlarındaki LCD ekran yapısına benzer bir şekilde elektrolitlerden oluşan bir katmana sahiptir. Bu elektrolitler ise şekilleri birbirinin aynısı olan kristallerden oluşur. Bu yüzeye belli bir gerilimin uygulanması, sonucu kristallerin belirli bir açıyla yönlenmesi sağlanır ve bu açı, yansıtılan ışığın miktarını belirler. Bu işlemde gerilimin gücü kararmanın derecesini belirler.
Kararma etkisi ve ardından gerçekleşen aydınlanma, neredeyse gecikmesiz ve kademesiz şekilde gerçekleşir. Bu nedenle sürücü yolculuk sırasında aynayı elle kumanda etmek zorunda olmadığından ve dikkatinin dağılması engellendiğinden dolayı önemli ölçüde güvenlik sağlanır.
Kış Paketi
Kış Paketi, soğuk kış aylarında size ekstra konfor sunuyor.
Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, ısıtmalı ön cam fıskiyeleri ve ön far yıkama sisteminden oluşmaktadır. Ayrıca isteğe bağlı olarak bazı modellerde arka koltuk ısıtmaları da alınabilmektedir.
Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Kolay Açılır/Kapanır Bagaj Kapağı “Easy Open/Close”
Kolay Açılır Bagaj Kapağı “Easy Open” fonksiyonlarına ek olarak, bagajdan eşyalar alındıktan sonra da bagaj kapağının otomatik olarak kapanmasını sağlayan Kolay Kapanır Bagaj Kapağı “Easy Close” özelliği Tiguan, Passat Variant ve Touareg modellerinde bagaj kapağı üzerindeki düğme sayesinde aktif edilebilmektedir. Aktifleştirildikten sonra 20 saniye içerisinde bagaj içerisindeki eşyalar alınıp uzaklaşıldığında bagaj kapağı otomatik olarak kapanmaktadır.
Kolay Biniş Fonksiyonu “Easy Entry”
Kolay Biniş Fonksiyonu ”Easy Entry”, iki kapılı araçlarda arka koltuklara özellikle geniş ve buna bağlı olarak da rahat bir erişim sunar.
Bu rahat biniş olanağı, azami şekilde öne doğru sürülebilen ön koltuklar ve çok daha fazla öne doğru katlanabilen sırtlık sayesinde sağlanır. Bir mekanik hafıza fonksiyonu ise kullanım konforunu yeni bir boyuta taşır. Çünkü bu fonksiyon sayesinde ön koltukların minder ve sırtlıkları geri katlandıktan sonra yeniden önceki konumlarına geri döner.
Koltuk Konfor Paketi
T-Roc modelinde sunulan Koltuk Konfor Paketi, ön koltuklar için bel desteği ve öne doğru tamamen katlanabilen ön yolcu kolcu koltuğu sırtlığını içermektedir.
Kuvvet Limitörü
Kuvvet limitörü, belirli bir eşik değerinden itibaren emniyet kemeri bandının araç içindekilere olan etkisini azaltır. Kuvvet limitörü, kemer gerdiricileri ve hava yastıkları ile koordinasyonlu bir şekilde ön yolcu ve sürücünün üst gövde bölgesindeki yaralanma riskini azaltır.
Bu korumanın sağlanması için kemer sarma otomatiği içinde bulunan burulma çubuğu deforme olur. Sistem böylece kemer bandını belirli bir güç seviyesine kadar yavaşça serbest bırakır. Azami omuz kemeri gücü böylece azaltır ve araç içindekiler daha yumuşak bir şekilde kemer ve hava yastığı tarafından tutulur. Ek hava yastığı veya aktif gergi sistemi bulunmayan koltuklarda da (örneğin aracın arka koltukları için) bu kuvvet limitörü araç içindekiler üzerindeki yükü azaltır.
Kör Nokta Uyarı Sistemi “Blind Spot Detection”
Kör Nokta Uyarı Sistemi “Blind Spot Detection”, aracın arka tamponlarının iki yanında bulunan sensörler ile arkadan yaklaşarak gelen 50 metre mesafe içindeki araçların farkedilmesi durumunda ayna içindeki LED lambalar ile sürücüye görsel bilgi verir.
Bu sayede sürücünün aynalardan göremediği kör noktalarda bir araç olması durumunda şerit değiştirme ve sollamalarda olası tehlikelerin önüne geçilmesi sağlanır.
Küresel Konumlama Sistemi "GPS"
Navigasyon sistemi yolu nasıl buluyor? Elektronik iz sürücüsünün doğru güzergâh önerisi yapabilmesi için gerekli ön koşul GPS sistemidir.
Asıl olarak askeri amaçlar için yapılandırılan sistemde 24 uydu hassas bir şekilde tanımlanmış yörüngelerde dünyanın etrafında döner. Bu uydular sürekli bir şekilde GPS alıcıları tarafından ölçülen sinyaller gönderir. Konumun, yaklaşık 10 metrelik bir hassasiyetle doğru bir şekilde belirlenmesi için üç uydunun senkronize sinyali yeterlidir. Navigasyon sistemi bu bilgiyi, kayıtlı yol haritalarıyla ilişkilendirerek bir güzergâh önerisine dönüştürür.
Lastik Basınç Sistemi
Lastik basınç sistemi, ABS’nin tekerlek devir sensörleri ile ortaklaşa olarak çalışır. Lastik basıncının azalması sonucunda ilgili tekerleğin yuvarlanma yarıçapı küçülür ve aynı hızda seyir edilmesine rağmen diğer tekerleklere göre daha hızlı dönmeye başlar. Bu gibi bir durumda sistem gösterge panelinde belirtilen uyarı ikonu sayesinde sizi uyarır. Lastik basıncı sürücü tarafından kontrol edildikten sonra, torpido gözünde yer alan lastik basınç sistemi butonuna basılarak sistem sıfırlanır.
Lastik basıncını yakından izleyen kontrol sistemi bu sayede sürücüye büyük destek sunar. Lastik basınçlarının optimum şekilde tutulması sonucunda lastiklerin kullanım ömrü uzar ve yakıt tüketimi düşürülür.
Lastik Tamir Kiti
Lastik tamir kiti “Tyre Mobility Kit”, özellikle lastiklerin yerle temas etmiş olduğu yüzeyde yer alan küçük hasarları (azami 4 mm çapa kadar) sızdırmaz duruma getirmek ve onarılmış lastiği yeniden şişirmek için kullanılır.
Kit aşağıda yer alan bileşenleri içerir:
- Subap takımı tornavidası
- "Azami 80 km/h" veya "Azami 50 mph" hız bilgileri içeren çıkartmalar
- Kapatma tıpalı doldurma hortumu
- Kompresör
- Lastik şişirme hortumu
- Lastik dolum basıncı göstergesi
- Hava tahliye cıvatası
- Açma ve Kapatma şalteri
- 12 Volt’luk soket kablosu
- Sızdırmazlık maddeli lastik dolum tüpü
- Yedek supap
LED "Basic" Farlar
LED farlar, halojen farlara göre %15 daha fazla aydınlatma performansı sunar. Halojen farlara göre gün ışığına daha yakın bir aydınlatma teknolojisi kullanan LED farlar gece sürüşleri esnasında sürücüyü büyük ölçüde rahatlatarak daha güvenli bir şekilde seyahat etmelerini sağlar.
Bu farları ön plana çıkaran özellikler arasında sahip oldukları uzun ve yanal aydınlatma karakteristikleri yer alıyor. Sundukları diğer avantajlar arasında ise düşük güç tüketimi yanı sıra klasik halojen ve xenon farlara nazaran daha uzun bir kullanım ömürleri olmasıdır. Passat modelinde; reflektör teknolojisi ile aydınlatma sağlayan LED “Basic” farların ışık şiddeti 640 lümen’dir. Far grubu 12 LED elemanından oluşan sistemde sinyal lambaları da aynı teknoloji ile çalışmaktadır.
İlgili Linkler:
LED "High" Farlar
LED “High” farlar, projeksiyon teknolojisi (lensler) ile yapılan aydınlatma sayesinde dinamik viraj farları, bagaj yükü/otoyol/şehir içi için ışık huzmesini otomatik olarak uyarlayabilir.
Gelişmiş ön bölge aydınlatma sistemi “AFS” ve Dinamik Viraj Farları ile birlikte sürüş koşullarına en uygun şekilde aydınlatma sağlar. LED “Basic” farlara göre daha fazla olan 1.100 lümen’lik ışık şiddeti ile aydınlatma sağlamaktadırlar. Aydınlatma grubu 32 LED elemanından oluşmaktadır.
İlgili Linkler:
LED Matrix Farlar “IQ. LIGHT”
Sürüş ortamına uygun tepkiler veren ve birbirinden bağımsız hareket birçok (128 adet) LED modülden oluşmaktadır.
Saatte 35 km hıza kadar olan hızlarda sürücünün görüş alanında kalan aracın ön çevresi daha geniş aydınlatılır. Bu sayede kaldırım veya yol kenarındaki olası engel ve tehlikeler daha rahat tespit edilebilir.
Saatte 35 km hız aşıldığında ise far grubundaki aydınlatmalar otomatik olarak yolun daha uzak kısımlarını gösterecek şekilde çalışır.
Virajlarda ise bağımsız LED modülleri direksiyondan gelen yönlendirme komutlarına göre viraj içini aydınlatarak sürücünün daha geniş bir görüş açısına sahip olmasını sağlamaktadır.
LED Matrix farlar “”IQ. LIGHT”, Dinamik Uzun Far Asistanı “Dynamic Light Assist” ile entegre edildiğinde ise ön cama yerleştirilen bir kamera sayesinde uzun hüzmeli farlar açıldığında bağımsız LED modüller önde ilerleyen ve karşıdan gelen diğer sürücülerin gözünü almayacak şekilde ışık dağılımını dinamik olarak ayarlamaktadır. Kalan diğer LED modüller ise uzun hüzmeli far konumunda çalışmaya devam etmektedir. Bu sistem ayrıca trafik işaret levhalarından yansımayı engelleyerek sürücünün görüş açısını en iyi şekilde muhafaza etmektedir.
LED Stop Lambaları
LED stop lambaları, aracınızın dış görünümüne zenginlik katmanın dışında sürüş güvenliğinizi de artırır.
Özellikle gece sürüş koşullarında akkor lambalara oranla daha parlak ışık yayan, daha hızlı ve keskin tepkiler veren ve daha uzun ömürlü olan LED farlar, aracınızın karanlıkta diğer sürücüler tarafından rahatlıkla fark edilebilmesini sağlar ve olası kazaları önlemeye yardımcı olur. Benzer bir senaryo kötü hava koşullarında, özellike sisli sürüş koşullarında da geçerlidir.
LED Teknolojisi
LED farlar (Light Emitting Diode), halojen ampullerle kıyasla çok daha uzun bir ömre ve çok daha düşük elektrik tüketimine sahip olan yarı iletken ışık kaynaklarıdır.
Alışılmış ampullere kıyasla LED teknolojisinin avantajları şunlardır: Daha düşük enerji tüketimi, daha kısa tepki süresi, daha kompakt dizayn ve daha uzun ömür.
Volkswagen’de LED farlar, stop lambalarında, dış dikiz aynalarının gövdesindeki sinyal lambalarının içinde ve benzeri alanlarda kullanılır. LED’lerin yüksek işletim güvenliği ve ömrü, stop lambaların devre dışı kalma olasılığını düşürdüğünden dolayı güvenliği arttırır.
LED “Mid” Farlar
LED “Mid” farlar kısa hüzmeli farlarda projeksiyon, uzun hüzmeli farlarda ise reflektör teknolojisini kullanmaktadır.
Golf modelinde sunulan Led “Mid” farların sadece bir tanesinde toplam 35 LED modül yer almaktadır.
Bu sayede gece sürüşlerinde gün ışığına en yakın aydınlatma sağlanarak sürüş güvenliği arttırılmaktadır.