Kablosuz Şarj "Wireless Charging"
Kablosuz Şarj “Wireless Charging” özelliğini destekleyen QI standardına sahip akıllı telefonların kolay bir şekilde şarj edilmesini sağlamaktadır.
“Comfort” telefon arayüzü ile beraber veya tek başına tercih edilebilen Kablosuz Şarj “Wireless Charging” özelliği akıllı telefonun orta konsoldaki özel alana konulması ile otomatik olarak başlamaktadır.
Kapasitif Direksiyon
Kapasitif Direksiyon sistemi, tasarımı ve yüzeyindeki sensörler sayesinde sürücünün ellerinin direksiyon üzerinde olup olmadığını kontrol etmektedir.
Sürüş asistan sistemlerinin sürücünün kontrolü sağladığını anlaması için direksiyonun ufak hareketlerle yönlendirilmesi gerekirken, Kapasitif Direksiyon Sistemini sunan modellerde bu yönlendirmelere ihtiyaç duyulmamaktadır. Sürücünün ellerini sadece direksiyon üzerinde tutması ve dokunması yeterlidir. Bu sayede; sürüş asistan sistemleri, daha verimli ve konforlu bir şekilde kullanılabilmektedir.
Katlanabilir Römork Bağlantı Tertibatı
Katlanabilir römork bağlantı tertibatı, araca bağlı olarak elektrikli veya manuel olarak katlanabilmektedir.
Kitleme işlemi araç içerisinde veya bagaj bölmesinde bulunan bir düğme veya kol üzerinden gerçekleştirilir. İçe doğru döndürme işlemi, kilidin açılmasından sonra daima manuel olarak yapılmalıdır. Römork bağlantı tertibatı, içeriye doğru katlandığından aracın altında tamamen gizlenebilmektedir.
Kavşak Asistanı “Front Cross Traffic Assist”
Kavşak Asistanı “Front Cross Traffic Assist”, ön tampona yerleştirilen iki radar sensörü sayesinde saatte 10 km hıza kadar kavşak, otopark çıkışı, sokak başı gibi sürücünün görüş alanı dışında kalan ön kısımları tarayarak yaklaşan araçları algılamaktadır. Tehlike anında önce görsel ve sesli uyarı vermektedir. Sürücünün tepki vermemesi ve tehlikenin devam etmesi durumunda da otomatik acil frenleme ile aracı durdurmaktadır.
Kendiliğinden Kararan İç Dikiz Aynası
Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, gece araç kullanırken arkadaki araçların farlarından dolayı sürücünün gözünün kamaşmasını önler.
İç dikiz aynasının üzerinde yer alan elektronik kontrol ünitesi ve iki adet foto sensörünün oluşturduğu sistemin çalışma prensibinde sensörler aracın ön ve arka bölümünden gelen ışıkları sürekli takip eder ve doğru zamanda otomatik kararmayı sağlaması için elektronik kontrol ünitesine bilgi verir. Pratikte, aracın arkasından gelen ışık, önden gelenden fazla ise, ayna uygun şekilde karartılır.
Kararma fonksiyonunun gerçekleşebilmesi için ayna yüzeyi, cep telefonlarındaki LCD ekran yapısına benzer bir şekilde elektrolitlerden oluşan bir katmana sahiptir. Bu elektrolitler ise şekilleri birbirinin aynısı olan kristallerden oluşur. Bu yüzeye belli bir gerilimin uygulanması, sonucu kristallerin belirli bir açıyla yönlenmesi sağlanır ve bu açı, yansıtılan ışığın miktarını belirler. Bu işlemde gerilimin gücü kararmanın derecesini belirler.
Kararma etkisi ve ardından gerçekleşen aydınlanma, neredeyse gecikmesiz ve kademesiz şekilde gerçekleşir. Bu nedenle sürücü yolculuk sırasında aynayı elle kumanda etmek zorunda olmadığından ve dikkatinin dağılması engellendiğinden dolayı önemli ölçüde güvenlik sağlanır.
Kış Paketi
Kış Paketi, soğuk kış aylarında size ekstra konfor sunuyor.
Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, ısıtmalı ön cam fıskiyeleri ve ön far yıkama sisteminden oluşmaktadır. Ayrıca isteğe bağlı olarak bazı modellerde arka koltuk ısıtmaları da alınabilmektedir.
Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Kolay Açılır/Kapanır Bagaj Kapağı “Easy Open/Close”
Kolay Açılır Bagaj Kapağı “Easy Open” fonksiyonlarına ek olarak, bagajdan eşyalar alındıktan sonra da bagaj kapağının otomatik olarak kapanmasını sağlayan Kolay Kapanır Bagaj Kapağı “Easy Close” özelliği Tiguan, Passat Variant ve Touareg modellerinde bagaj kapağı üzerindeki düğme sayesinde aktif edilebilmektedir. Aktifleştirildikten sonra 20 saniye içerisinde bagaj içerisindeki eşyalar alınıp uzaklaşıldığında bagaj kapağı otomatik olarak kapanmaktadır.
Kolay Biniş Fonksiyonu “Easy Entry”
Kolay Biniş Fonksiyonu ”Easy Entry”, iki kapılı araçlarda arka koltuklara özellikle geniş ve buna bağlı olarak da rahat bir erişim sunar.
Bu rahat biniş olanağı, azami şekilde öne doğru sürülebilen ön koltuklar ve çok daha fazla öne doğru katlanabilen sırtlık sayesinde sağlanır. Bir mekanik hafıza fonksiyonu ise kullanım konforunu yeni bir boyuta taşır. Çünkü bu fonksiyon sayesinde ön koltukların minder ve sırtlıkları geri katlandıktan sonra yeniden önceki konumlarına geri döner.
Koltuk Konfor Paketi
T-Roc modelinde sunulan Koltuk Konfor Paketi, ön koltuklar için bel desteği ve öne doğru tamamen katlanabilen ön yolcu kolcu koltuğu sırtlığını içermektedir.
Kör Nokta Uyarı Sistemi “Blind Spot Detection”
Kör Nokta Uyarı Sistemi “Blind Spot Detection”, aracın arka tamponlarının iki yanında bulunan sensörler ile arkadan yaklaşarak gelen 50 metre mesafe içindeki araçların farkedilmesi durumunda ayna içindeki LED lambalar ile sürücüye görsel bilgi verir.
Bu sayede sürücünün aynalardan göremediği kör noktalarda bir araç olması durumunda şerit değiştirme ve sollamalarda olası tehlikelerin önüne geçilmesi sağlanır.
Kuvvet Limitörü
Kuvvet limitörü, belirli bir eşik değerinden itibaren emniyet kemeri bandının araç içindekilere olan etkisini azaltır. Kuvvet limitörü, kemer gerdiricileri ve hava yastıkları ile koordinasyonlu bir şekilde ön yolcu ve sürücünün üst gövde bölgesindeki yaralanma riskini azaltır.
Bu korumanın sağlanması için kemer sarma otomatiği içinde bulunan burulma çubuğu deforme olur. Sistem böylece kemer bandını belirli bir güç seviyesine kadar yavaşça serbest bırakır. Azami omuz kemeri gücü böylece azaltır ve araç içindekiler daha yumuşak bir şekilde kemer ve hava yastığı tarafından tutulur. Ek hava yastığı veya aktif gergi sistemi bulunmayan koltuklarda da (örneğin aracın arka koltukları için) bu kuvvet limitörü araç içindekiler üzerindeki yükü azaltır.
Küresel Konumlama Sistemi "GPS"
Navigasyon sistemi yolu nasıl buluyor? Elektronik iz sürücüsünün doğru güzergâh önerisi yapabilmesi için gerekli ön koşul GPS sistemidir.
Asıl olarak askeri amaçlar için yapılandırılan sistemde 24 uydu hassas bir şekilde tanımlanmış yörüngelerde dünyanın etrafında döner. Bu uydular sürekli bir şekilde GPS alıcıları tarafından ölçülen sinyaller gönderir. Konumun, yaklaşık 10 metrelik bir hassasiyetle doğru bir şekilde belirlenmesi için üç uydunun senkronize sinyali yeterlidir. Navigasyon sistemi bu bilgiyi, kayıtlı yol haritalarıyla ilişkilendirerek bir güzergâh önerisine dönüştürür.