Volkswagen Araç Terimleri Sözlüğü M-R
Mobil Bağlantı Arayüzü "App-Connect" hakkında daha detaylı mı bilgi almak istiyorsunuz? Ya da Park Asistanı "Park Assist" ve Ön Bölge Asistanı "Front Assist" gibi gelişmiş asistan sistemleri ile ilgili daha fazla bilgi sahibi mi olmak istiyorsunuz? Volkswagen'in sayısız teknolojilerinin göz alıcı dünyasını şimdi keşfedebilirsiniz.
Manevra Frenleme Fonksiyonu
Manevra Frenleme Fonksiyonu, ön ve arka park sensörü bulunan modellerde park manevrası esnasında oluşabilecek hasarların önüne geçilmesini sağlar.
Geriye doğru yapılan manevralarda 1,5 km/s ile 10 km/s hız aralığında, öne doğru yapılan manevralarda ise 2,5 km/s ile 10 km/s arasında devrede olan sistem herhangi bir engel algıladığında otomatik olarak aracı durdurur.
Sistemin devreye girmesi için ayrıca sürücü emniyet kemerinin takılı olması gerekmektedir.
Manevra Frenleme Fonksiyonu, Bilgi ve Eğlence Sistemi ekranındaki araç ayarları menüsünden istenildiğinde devre dışı bırakılabilir.
Manuel Klima Sistemi "Klimatik"
Klimatik, elektrikli bir klima kumandasına sahip klima sistemidir.
Sıcaklık ön seçimi, hava dağıtımı ve fan devir sayısı ayarı sürücü tarafından kendi isteği doğrultusunda gerçekleştirilir. Modele göre değişmekle birlikte, hava yönlendirme ve sıcaklık ayar düğmeleri, ilgili sistemlere geleneksel esnek mekanik bağlantılar yerine elektrikli olarak kumanda edebilmektedir.
MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı
MEDIA-IN multimedya bağlantısı; USB bağlantılı MP3 çalarlar, dördüncü nesil sonrası Apple iPod’lar ve USB veri depolama birimleri için geliştirilen bir arabirimdir. Bu arabirim, Volkswagen araçlara entegre edilmiş Infotainment sistemler üzerinden ses dosyalarını doğrudan mobil veri taşıyıcısından çalınmasına olanak sağlar.
Radyo veya radyo navigasyon sistemleri üzerinden kumanda edilebilen sistem harici veri taşıyıcılar içerisinde yer alan şarkıları ve şarkı listelerini dokunmatik ekran üzerinde görüntülenmesini ve kontrol edilmesini sağlar.
MEDIA-IN USB Bağlantısı
MEDIA-IN USB bağlantısı sayesinde USB depolama birimlerinde yer alan müzik dosyaları kolay bir şekilde radyo veya radyo-navigasyon sistemleri üzerinden dinlenebilir.
Ayrıca sistem radyo veya radyo-navigasyon sistemi ya da çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden rahatlıkla kumanda edilebilir.USB arabirimi aşağıda yer alan dosya formatlarını destekler:
- MP3
- WAV
- WMA
Ses dosyaların oynatılması için USB belleğinin veya USB çaların orta konsolda ya da torpido gözünde bulunan çok fonksiyonlu MEDIA-IN bağlantı noktasında bağlanması yeteri olacaktır.
Merkezi Diferansiyel
Çeşitli viraj koşullarından kaynaklanan ya da arazi sürüşlerinde meydana gelen farklı ön ve arka aks hızlarını dengelemek için dört çeker sistemlerde (4MOTION, 4XMOTION) diferansiyel fonksiyonlu bir dağıtıcı sistem bulunur. Tahrikte meydana gelen farklılıkları eşitleyen bu sistem, gücü homojen bir şekilde tekerleklere dağıtır. Bu sayede daha iyi yol tutuşuna ve çekiş gücüne sahip tekerleklere daha fazla güç aktarılır.
Farklı gereksinimler nedeniyle farklı özellikte 4MOTION konfigürasyonları kullanılır:
- Haldex Debriyajı
- Torsen Diferansiyeli
Merkezi Kilitleme Sistemi
Merkezi kilitleme sistemine ait uzaktan kumanda optimum kullanım konforunu garanti eder.
Bu uzaktan kumandayla bir telsiz sinyal üzerinden aracın tüm kapıları ve bagaj kapağı kilitlenebilir ve yeniden açılabilir. Donanıma bağlı olarak basit bir ayar üzerinden kilit açma işlevi sadece sürücü kapısı olarak da sınırlandırılabilir (tek kapı açma özelliği).
Depo kapağına erişim de otomatik olarak merkezi kilitleme sistemi üzerinden kumanda edilir. Bagaj kapağı ihtiyaç olması halinde uzaktan kumanda üzerindeki ayrı bir tuş üzerinden tek başına açılabilmektedir. Araç kilitleri, uzaktan kumanda üzerinden kilitleme gerçekleştikten sonra araç içindeki kollar üzerinden kapıların açılması mümkün olmayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu tasarım sayesinde hırsızlık koruması önemli ölçüde iyileştirilmiştir. Hırsızlık ve gaspa karşı ek koruma, araç içinde bulunan kilitleme düğmesi tarafından sunulur. Sürücü tehlikeli bir durumda düğmeye kısa süreli bir basışla tüm kapıları ve bagaj kapağını eşzamanlı olarak içeriden kilitleyebilir.
Bagaj kapağına erişim, araç harekete geçer geçmez merkezi kilitleme sistemi tarafından engellenir. Trafik lambalarında veya trafik sıkıştığı durumlarda yaşanan beklemeler esnasındaki olası yetkisiz erişimler bu sayede engellenir. Kontak anahtarı kilitten çekilir çekilmez veya bir kişi aracı terk ettiğinde bu kilitleme otomatik şekilde kaldırılır.
Tüm bunlara ek olarak hıza bağlı otomatik kilitleme de etkinleştirilebilir. Aracın hızı 15 km/s üzerine çıktığında kilitleme sisteminin tamamen devreye girer ve tüm kapılar ve bagaj kapağı kilitlenir. Anahtar kontaktan çekildiğinde veya bir kişi içeriden kapıyı açtığında da kilitlerin açılması otomatik şekilde gerçekleştirilir.
Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”
Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, kullanıcıların mobil cihazlarının ekranlarını USB bağlantısı üzerinden radyo – navigasyon ya da bilgi eğlence sistemlerine aktarılmasını ve bazı uygulamaların bu sistemler üzerinden kontrol edilmesini sağlayan bir uygulamadır.
Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, 3 farklı bağlantı özelliğini kapsamaktadır. Bu özellikler;
- IOS işletim sistemine sahip telefonlar için “Car Play”.
- Android işletim sistemine sahip telefonlar için “Android Auto” (Bu uygulama henüz Türkiye Google Play sanal mağazasında sunulmamaktadır. )
- Windows / Android işletim sistemlerine sahip kısıtlı sayıda telefonda kullanılabilen “Mirrorlink".
Genel olarak bu arayüzün en büyük faydası, mobil cihazlarda yer alan belirli navigasyon uygulamalarının ve örneğin Spotify gibi üçüncü parti uygulamaların Bilgi ve Eğlence Sistemi üzerinden kolay yönetimidir.
Modüler Platform Yönetimi “MQB”
Volkswagen’nin ilk kez Golf VII modeli ile kullanmaya başladığı MQB (Modular Transversal Matrix) yani enlemesine yerleşimli motorlar için modüler platform yönetimi, segmentler arası da kullanılabilen, yani sadece A segmenti değil, A0’dan B’ye kadar tüm segmentlerde kullanılabilen bir yapıya sahiptir.
MQB, aynı zamanda üretim hattında ve aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon anlamına da gelmektedir. Örneğin, Golf VI’da benzinli motorlar aracın önüne doğru 10 derecelik bir eğimle yerleştirilirken TDI motorlar 12 derecelik bir eğimle aracın arkasına doğru bir açıya sahipti. Golf VII’de ise tüm motorlar arkaya doğru 12 derecelik açı yapacak şekilde monte edilmektedir. Bu, hem montaj noktalarının standardizasyonunu sağlamakta hem de aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu yönde etkilemektedir.
MQB platformunun sağladığı en büyük gelişimlerden biri de ağırlık tasarrufu olmuştur. Golf VII, genişleyen boyutları ve artan teknolojilerine rağmen, Golf VI’dan modele ve konfigürasyona bağlı olmakla birlikte maksimum 100 kg daha hafif olacak şekilde geliştirilmiştir. Örneğin gövde genelinde daha yaygın olarak kullanılan ısıl işlemle şekillendirilmiş çelikler (hot formed) sayesinde 18 kg. tasarruf sağlanmıştır. Aracın A ve B direklerinde, orta aks tüneli ve zemin plakaları ile kapı içlerinde kullanılan bu çelikler daha yüksek mukavemeti daha ince ve hafif yapılarla sağlamanın önünü açmaktadır.
Bununla birlikte, motor bloklarında alüminyum kullanılmasıyla 21kg.lık ek tasarruf sağlanmıştır. Daha hafif HEVAC ünitesi (kalorifer ve iklimlendirme sistemi), daha hafif koltuk iskeletleri ve daha pek çok unsurla birlikte toplam tasarruf, verimliliği fark edilebilir seviyeye çıkarmak için yeterli olmaktadır.
MP3 Oynatma Fonksiyonu
MP3 formatı dijital ses dosyalarının sıkıştırılması için çok yaygın bir standarttır.
Neredeyse eşdeğer ses kalitesinde MP3 dosyaları bir ses CD'sinin kapladığı hafıza alanının sadece onda biri kadar bir alanı kaplar. "MP3", MPEG 1 Audio Layer 3 ifadesini temsil eder. MPEG, video ve ses dosyaların sıkıştırılması için "Motion Picture Experts Group" şirketi tarafından geliştirilmiş bir yöntemdir.
Volkswagen radyo ve radyo-navigasyon sistemleri, MP3 dosyalarının veri CD’lerinden okunabilmesi için gerekli desteği sağlar.
Ayrıca MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı yardımıyla USB veri depolama biriminde ya da iPod/iPhone taşınabilir müzik çalar içerisinde yer alan MP3 dosyaları Volkswagen radyo ve radyo navigasyon sistemlerinde oynatılabilir.
Nem Sensörü
Klimatronik kontrol ünitesi içindeki bir ayar algoritması ile bağlantılı olarak özel bir sensör sistemi, camların buğulanması riskini azaltmaktadır.
Klimatronik kontrol ünitesi, iç dikiz aynası gövdesinin içinde bulunan nem ve sıcaklık sensörlerinin sağladığı verilerle, havanın yoğuşma noktası sıcaklığını, yani havadaki nemin yoğuşmaya başladığı sıcaklığı, hesaplar. Bir kızılötesi sensör de ön camın ısı yayımını ve buna bağlı olarak cam sıcaklığını ölçer. Klimatronik, camın buğulanmaması için ön cama ulaştırılan hava miktarını ayarlar ve kompresör açık durumdayken iç mekândaki havanın nem oranını da optimize eder.
Ayrıca, araç iç mekân sıcaklığına bağlı olarak nem seviyesi yolcular için optimum seviyeye getirilmektedir.
Off-Road Modu
Off-Road Modu, şanzımanlarda bulunan ek bir şanzıman/diferansiyel kademesini tanımlar.
Bu takviye kademesi zorlu arazi koşullarında ve dik rampalarda gerçekleştirilen sürüşü kolaylaştırır. Bu fonksiyon Touareg modelinde yer alan 4x4 tahrik sistemi 4XMOTION ile birlikte zorlu arazide sorunsuz bir şekilde ilerlemek için gerekli ön koşulu sunar.
Touareg’te, zorlu arazi kullanımı için geliştirilmiş son derece kısa ve bu nedenle de yüksek tork iletimi sağlayan 2,66:1 takviye kademesi yürür aksam kontrolü üzerinden elektronik şekilde devreye alınabilmektedir. Bu sistem, çok düşük hızlarda dahi maksimum tahrik gücü elde edilebilmesine olanak tanır. Touareg bu sayede azami yüzde 100’e (45°) kadar bir tırmanma kabiliyeti elde edebilmektedir.
Off-Road Sürüş Programı
Off-Road Sürüş Programı, diğer unsurların yanı sıra bir yokuş iniş asistanını, zorlu arazi şartları için geliştirilmiş bir kalkış destek fonksiyonunu, kullanıma almaktadır.
Bu program, aynı zamanda zorlu arazi şartları için değiştirilebilen gaz pedalı karakteristiği ve özel olarak optimize edilmiş bir ABS sistemi içermektedir (ABSPlus). Sistem bu sayede her türlü arazi koşulunda araç üzerinde optimum hakimiyete olanak sağlar.
Otomatik Far Yükseklik Ayarı
Seyir farlarının yüksekliğinin ve dolayısıyla da aydınlatma mesafesinin en iyi şekilde ayarlanmasını ve yolun optimum şekilde aydınlatılmasını sağlar.
Far yükseklik ayarı, tüm yük koşullarında aydınlatma mesafesinin aynı kalmasını sağlar ve karşıdan gelenlerin gözlerin kamaşmasını önler. Farlar, otomatik gerçekleşen ayarlama esnasında eğime ve yük durumuna göre uyarlanır. Otomatik far yükseklik ayarı için genelde iki farklı sistem kullanılır: bir statik bir de dinamik çözüm. Statik düzeltme yolcu ve bagaj tarafından oluşan ek yükleri dengelerken, dinamik sistem far ayarını kalkış, hızlanma ve frenleme esnasında da düzeltmektedir.
Kontrol ünitesi statik düzeltme esnasında eğim sensörlerinden gelen sinyallerle birlikte elektronik takometre ve ABS kontrol ünitesinden gelen sinyalleri de değerlendirir. Böylece sistem, aracın durması ve aracın sürekli hareket etmesi arasındaki farkı algılayabilir.
Volkswagen’in otomatik far yükseklik ayarı, her sürüş durumunda aydınlatma mesafesinin doğru şekilde ayarlanmış olmasını garanti eder. Kontrol ünitesi yukarıda belirtilen durumlara ek olarak hız sinyallerindeki değişimi de (hızlanma ve frenleme) algılar. Bu ek sinyallerin işlenmesi, belirgin oranda daha yüksek performanslı bir kontrol ünitesi gerektirir. Aydınlatma mesafesini saliseler gibi kısa sürelerde gerçekleştirmek amacıyla ayar motoru da daha yüksek bir ayar hızına sahiptir. Bununla birlikte, Xenon farlı bir araçta, otomatik aydınlatma mesafesi bulunması yasal olarak zorunludur.
Otomatik Seviye Ayarı
Otomatik seviye ayarı sayesinde, havalı süspansiyon sistemi aracı, yük durumundan bağımsız olarak, her iki aksta sabit bir seviyede tutar. Dört adet yükseklik sensörü bu ayarlama esnasında sürekli şekilde aks ve karoser arasındaki mesafeyi ölçümleyerek referans mesafesine göre farklılıklar sergileyen durumlarda aracı dengeler.
Dengenin oluşturulması için konvansiyonel ve havalı süspansiyonda çeşitli sistemler kullanılır.
Aracın yüklü olması durumunda arka bölümünün nispeten aşağıda kalmasını önlediğinden, otomatik seviye ayarı daha fazla sürüş güvenliği ve konforu sağlar. Ayrıca römorklu sürüşlerde de güvenlik artar.
Otomatik Şanzıman
Otomatik şanzımanlar; kalkış ve kavrama sürecini, aktarma oranının seçilmesini ve viteslere geçilmesini kendi kendilerine gerçekleştiren otomatik sistemlerdir. Sürücünün sol ayağının ve sağ elinin hareketlerini üstlenerek, hem trafik güvenliğini hem kişisel konforu arttırırlar.
Geleneksel bir otomatik şanzımanda bulunan dahili bir tork konvertörü, motordan gelen gücü şanzımana aktarma işini üstlenir. Otomatik şanzımanın diğer bileşenleri arasında sekiz kadar sürüş kademesi sunan bir planet dişli seti ve ayrıca bir hidrolik ya da elektronik/hidrolik kontrol ünitesi yer alır.
Ön Bölge Asistanı "Front Assist"
Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, radar sensörleri yardımıyla kritik mesafe durumlarını algılar ve durma mesafesini kısaltmaya yardımcı olur.
Sistem, tehlikeli durumlarda sürücüyü tedbir amaçlı olarak gerçekleştirilen ani ve kısa bir fren darbesi eşliğinde hem görsel hem de sesli bir şekilde uyarır. Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”nin bir bileşenidir, fakat bağımsız ve mesafe ile hız ayar sistemi kapatıldığında da çalışmaya devam eder. Bu sistem, kritik yaklaşım durumlarına iki kademede tepki verir: Asistan sistemi, sert şekilde yavaşlayan veya yavaş seyreden araçlar konusunda ve buna bağlı olarak çarpışma tehlikesine karşı sürücüyü sesli ve görsel sinyallerle uyarır. Araç, buna paralel olarak bir acil frenlemeye "hazırlanır". Fren balataları, aracı frenlemeden önce fren disklerine yakınlaştırılır ve hidrolik fren asistanının tepki verme tutumu daha hassas bir şekilde kumanda edilir. Sürücü bu uyarıya tepki vermezse, ikinci kademede bir kerelik kısa bir fren darbesiyle olası çarpışma tehlikesi konusunda uyarı verilir ve fren asistanının tepki verme tutumu daha da arttırılır. Sürücü bu durumda frene basarsa, derhal komple fren gücü devreye girer. Frenleme yeteri kadar sert değilse Ön Bölge Asistanı “Front Assist” fren basıncını gerekli ölçüde arttırır ve böylece aracın engelden önce durdurulmasını sağlar.
Araca bağlı olarak, Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, iki fonksiyon daha hizmete sunuyor. Birinci durumda çarpışma uyarısından sonra kendi kendine, aracı frenlemek ve sürücünün dikkatini yeniden çekmek için yeterli olan otomatik bir kısmi frenleme gerçekleştirir.
Çarpışmanın kaçınılmaz olduğu ikinci bir durumdaysa, sürücü bağımsız bir otomatik tam frenlemeyle desteklenir. Bu süreçte, Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, çarpışma hızını düşürmek ve çarpışmayı mümkün olduğu ölçüde yumuşak tutmak için aracı mümkün olan en üst düzeyde frenler.
Ön Bölge Asistanı “Front Assist” araca bağlı olarak ayrıca 30 km/s gibi düşük hızlarda da destek sunar. Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında sistem otomatik şekilde frenleme yapar ve çarpışma hızının düşürülmesini sağlar. İdeal koşullar sağlandığında kazalar tamamıyla önlenir.
Önden Çekiş Sistemi
Günümüzde orta sınıfa kadar binek otomobillerde ağırlıklı olarak önden çekiş sistemi kullanılmaktadır.
Çekiş, ön tekerlekler üzerinden gerçekleştirilir. Motor, şanzıman, aks tahriki ve dengeleme grubu kompakt bir bütün oluşturacak şekilde bir araya getirilmiş durumdadır. Önden çekiş sisteminde araç gerçek anlamda "çekilir", böylece çekiş güçleri ve aracın hareketi arasında stabil bir durum sağlanır.
Panoramik Açılır Cam Tavan
Panoramik Açılır Cam Tavan, Volkswagen modellerinde sunulan bir tavan açma sistemidir ve modele bağlı olarak bir veya iki ayrı cam parçadan oluşur.
Panoramik Açılır Cam Tavan, elektrikli olarak kontrol edilen yukarı kaldırma ve geriye doğru açılma fonksiyonuna sahiptir. Geriye doğru açılma esnasında 2 ayrı parçadan oluşan cam tavanın önde yer alan cam bileşeni, arkada yer alan cam bileşeninin üstüne doğru sürülür. Bu tip sistemlerde arkadaki cam elemanı sabittir ve açılma fonksiyonu bulunmamaktadır.
Panoramik Cam Tavan
Bazı modellerinde kullanılan Panoramik Cam Tavan sistemleri, tek parça büyük boyutlu bir cam yüzey sunar.
Ön cam üst çizgisinden itibaren araç tavanının yaklaşık ¾’lük bir bölümünü kaplayan Panoramik Cam Tavan, elektrikli olarak yukarı doğru kaldırma fonksiyonuna sahiptir. Bu tavan tipi, güneş ışınlarına karşı ek bir koruma önlemi olarak yarı şeffaf bir siperliğe sahiptir.
Park Asistanı "Park Assist"
Park Asistanı "Park Assist", aracınızı otomatik şekilde yola paralel ya da dik olarak park etmenize yardımcı olur.
Ayrıca paralel olarak park ettiğiniz yerden bu sistem sayesinde otomatik olarak çıkabilirsiniz. Sistem sürücüye, uygun park alanına ideal çizgide park edebilmek için kendi kendine optimum direksiyon hareketlerini gerçekleştirerek destek sunar. Bu esnada park boşluğun ölçümü, start pozisyonunun belirlenmesini ve direksiyon hareketlerinin kumandasını otomatik olarak "Park Assist" kontrol eder. Sürücüye ise sadece gaz vermek ve fren yapmak görevleri kalır. Bu esnada sürücü her zaman araç hâkimiyetine sahiptir ve istediği an sistemi devreden çıkartabilir.
Sürücü Park Asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmeli ve sonra azami 40 km/h hızla ve 0,5 ile 1,5 m arasında kalan bir mesafeyle yol kenarında ilerlemelidir. Park asistanı "Park Assist", geçiş esnasında (örneğin tek yönlü bir yolda) hem sağ hem sol yol kenarıda kalan mevcut park yerleri konusunda tarama yapar. Sürücü, park etmek istediği yöne doğru sinyal vererek yolun hangi tarafına park etmek istediğini sisteme bildirebilir. Park Asistanı, araçtan en az 1,1 m daha uzun olan bir park boşluğu algıladığında, çok fonksiyonlu göstergede "Park yeri algılandı" mesajını gösterir. Ardından sürücü doğru başlangıç konumuna yönlendirilir ve sürücüden geri vitese geçmesi talep edilir. Bu adımdan sonra geri vitese geçildiği an, park asistanı devreye girer ve otomatik olarak direksiyon manevralarını gerçekleştirir. Bu esnada çok fonksiyonlu göstergede sistemin devrede olduğuna ve otomatik park esnasında ters yönden gelen araç ya da cisimlere dikkat edilmesi gerektiği hususunda bir metin belirir.
Sistem hassas bir şekilde aracın hızını ayarlayarak aracı park yerine yönlendirilir ve park etme işlemi bittiğinde görsel park desteği sistemini aktifleştirerek radyo ve radyo navigasyon sistemi üzerinde aracın ön ve arkaya olan uzaklıkları gösterilir. Otomatik park esnasında yapılan manevraların adedi, park boşluğun uzunluğuna bağlıdır. Park boşluğu ne kadar kısa ise, o kadar çok park manevrası gerekli olur. Paralel park için aktivasyon butonuna bir kere, dikine park için iki kere basılması gerekmektedir.
Park Asistanı "Park Assist 3.0" özelliğine sahip modeller, normal park asistanının özelliklerine ilave olarak sürücünün aracı ileri doğru ön kısımdan yola dik olarak boylamasına park etme işlemi gerçekleştirilemediğinde otomatik olarak park edilmesine yardımcı olur. Sistemin çalışması için boylamasına park işleminin önce sürücü tarafından denenmesi gerekmektedir. Park işlemi gerçekleştirilemediğinde sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmelidir. Sistem boylamasına park işlemi için araç uzunluğundan 80 cm daha fazla boş alana ihtiyaç duymaktadır.
Bu özellik modelden modele değişiklik gösterebilir. Daha detaylı bilgi için Volkswagen Yetkili Satıcınıza başvurabilirsiniz.
Sürücü, park yardım asistanını istediği an kapatabilir ve aracı kendisi kontrol edebilir.
Pasif Güvenlik Sistemleri
Pasif Güvenlik Sistemleri denildiğinde akla gelen ilk şey, yolcuların yaralanmalarını önlemeye veya yaralanma tehlikelerini mümkün olduğunca azaltmaya yarayan tüm yapısal önlemlerdir.
Bu tanımlama özellikle çarpışma davranışlarıyla ilgilidir ve bireysel koruma yanı sıra, yolu kullanan diğer kişilerin korumasını da kapsamaktadır (ortak koruma).
Günümüz araçlarının en önemli pasif korumaları arasında emniyet kemerleri ve hava yastıkları yanında artık deformasyona karşı yüksek dirençli yolcu bölmeleri ve ön ile arka kısımlarda deformasyon bölgeleri yer alır. Bu korumalar, darbe enerjisinin büyük bir kısmını emerek ek güvenlik sağlar. Sahip oldukları Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri ile birlikte tüm Volkswagen modelleri kapsamlı bir koruma sunar.
Proaktif Yolcu Koruma Sistemi
Proaktif Yolcu Koruma Sistemi, ESP sensörleri ve Front Assist çevre gözlem sistemi yardımıyla kaza potansiyeline sahip kritik durumları tespit eder.
Böyle bir durumun tespit edilmesi halinde sistem araç içerisinde bulunan tüm yolcuların güvenliğini sağlamak için aşağıda yer alan önlemlerini alır.
Ön koltukta bulunan emniyet kemerler gerdirilir ve sürücü ile ön yolcu pozisyonu korunur.
Açık olan camlar ve cam tavan belli bir aralığa kadar kapatılır.
Güvenli koşullar yeniden sağlandıktan ve araç dinamik sağlamlığına ulaştıktan sonra ön koltuklarda bulunan emniyet kemerleri tekrar gevşetilir. Yan camlar ve cam tavan eski pozisyonlarına geri getirilir.
Progresif Direksiyon
Progresif direksiyon, değişken direksiyon turuyla konforu arttırmaktadır.
Düşük hızlarda gerçekleştirilen dönüşlerde, örneğin bir sokağa girerken, direksiyon turunu azaltarak direksiyonun çok daha az çevrilmesini yeterli kılmaktadır.
R-Line Türkiye Paketi
Passat modelinde R-Line Türkiye paketinde aşağıdaki özellikler yer almaktadır.
- R-Line Dış gövde tasarımı
- Panoramik açılır cam tavan
- 19” Verona alüminyum alaşımlı jantlar
T-Roc modelinde sunulan R-Line Türkiye paketinde aşağıdaki özellikler yer almaktadır.
- R-Line Dış gövde tasarımı
- Elektrikli açılır / kapanır bagaj kapağı
- 18” Sebring alüminyum alaşımlı jantlar
Rampa Açısı
Rampa açısı, aracın düşük hızlarda seyir ederken eğimli yüzeye temas etmeden üzerinden geçebileceği açıyı tanımlar.
RCD 310 Radyo-CD-MP3 Çalar
Sade ve şık bir müzik sistemi: RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar
Türkçe dil seçenekli RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar, kolay kullanımı ve sahip olduğu CD çalar ve AUX-IN multimedya bağlantı kaynakları sayesinde müzik dosyalarının oynatılabilmesini sağlar. Sistem, MP3 ve WMA formatındaki dosyaları destekler.
RCD 510 Radyo-CD-MP3 Çalar
RCD 510 radyo-CD-MP3 çalar ile otomobilinizde eğlence standart.
6,5” renkli ve yüksek çözünürlüklü geniş dokunmatik ekrana sahip Türkçe dil seçenekli RCD 510 radyo sistemi, AUX-IN, SD kart yuvası ve CD yuvasına entegre 6’lı CD değiştirici yardımıyla farklı kaynaklardan müzik dinlenebilmesini sağlar.
Ayrıca sürüş konfor paketi yada park sensörleri ile birlikte alındığında sunulan görsel park yardım sistemi sayesinde otomobilin park esnasında engele olan mesafesi, RCD 510 ekranı üzerinden sanal olarak görüntülenebilir.
Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display”
Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display”, asistan sistemleri, navigasyon yönlendirme ve anlık hız bilgilerini sürücünün göz hizasında görmesini sağlar.
10x15 cm ölçüler ve 480x240 piksel çözünürlüğe sahip ekranın açılıp, kapanması ve yükseklik ayarı far kontrol grubunun olduğu alanda yer alan özel buton ile yapılabilmektedir. Sürücü, bilgi ve eğlence sistemi üzerinden görüntülenmesini istediği fonksiyonu seçebilir.
Touareg modelinde sunulan Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display”, ön cam yüzeyinde 217 mm genişlik ve 88 mm yüksekliğe sahip bir alana yansıtılmaktadır.
Run-Flat Özellikli Lastikler
ST (Kendinden Destekli Lastik/Self Supporting Tire) ya da Run-Flat lastikler olarak da adlandırılan patlamış halde dahi yola devam etme özelliğine sahip lastikler yüksek güvenlik ve konfor sunar.
Kendinden destekli lastikler, güçlendirilmiş dış yüzeyleri sayesinde içlerinde hava olmadan dahi maksimum 80 km/s’ye ulaşan hızlarda 200 km'ye kadar kullanılabilir. Güvenlik gerekçeleri nedeniyle bu tip lastikler sadece lastik basınç sistemi ile birlikte sipariş edilebilir çünkü normal sürüşler sırasında lastik hasarları her zaman anında fark edilemeyebilir ve virajlarda veya sert frenler yapılması sonucunda bu durumlar tehlikeli durumlar yaşanmasına neden olabilir.
Römork Manevra Asistanı "Trailer Assist"
Römork Manevra Asistanı “Trailer Assist”, bir römork bağlıyken geri yönde manevraya başlandığında otomatik direksiyon müdahaleleri ile sürücüye destek olur.
Geri manevra kamerasının görüntü işleme algoritmalarına dayalı olarak, römorkun dönüş açısı takip edilir ve değerlendirilir. Direksiyon açısının hesaplanması için, dönüş açısının sanal kaydı kullanılır. "Römork Manevra Asistanı" fonksiyonunun aktif hale getirilmesi için, geri vites seçildikten sonra Park Desteği düğmesine basılmalıdır. Sistemin aktif hale getirildiği, çok fonksiyonlu ekranda belirtilir. Bağlı römorkun istenen dönüş açısı ve manevra yönü, yan ayna kumandalarıyla ayarlanır. Manevra sırasında, araç direksiyon müdahalelerini otomatik olarak gerçekleştirir; sürücünün tek yapması gereken gaz ve fren pedallarını kullanmaktır. Son olarak, ayna kumandası geri çekildiğinde, manevranın tamamlanması için römorkun o anki hareket yönü kaydedilir ve römork kaydedilen yönde düz olarak ilerleyecek şekilde direksiyon müdahaleleri gerçekleştirilir.