Manevra Frenleme Fonksiyonu
Manevra Frenleme Fonksiyonu, ön ve arka park sensörü bulunan modellerde park manevrası esnasında oluşabilecek hasarların önüne geçilmesini sağlar.
Geriye doğru yapılan manevralarda 1,5 km/s ile 10 km/s hız aralığında, öne doğru yapılan manevralarda ise 2,5 km/s ile 10 km/s arasında devrede olan sistem herhangi bir engel algıladığında otomatik olarak aracı durdurur.
Sistemin devreye girmesi için ayrıca sürücü emniyet kemerinin takılı olması gerekmektedir.
Manevra Frenleme Fonksiyonu, Bilgi ve Eğlence Sistemi ekranındaki araç ayarları menüsünden istenildiğinde devre dışı bırakılabilir.
Manuel Klima Sistemi "Climatic"
Klimatik, elektrikli bir klima kumandasına sahip klima sistemidir.
Sıcaklık ön seçimi, hava dağıtımı ve fan devir sayısı ayarı sürücü tarafından kendi isteği doğrultusunda gerçekleştirilir. Modele göre değişmekle birlikte, hava yönlendirme ve sıcaklık ayar düğmeleri, ilgili sistemlere geleneksel esnek mekanik bağlantılar yerine elektrikli olarak kumanda edebilmektedir.
MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı
MEDIA-IN multimedya bağlantısı; USB bağlantılı MP3 çalarlar, dördüncü nesil sonrası Apple iPod’lar ve USB veri depolama birimleri için geliştirilen bir arabirimdir. Bu arabirim, Volkswagen araçlara entegre edilmiş Infotainment sistemler üzerinden ses dosyalarını doğrudan mobil veri taşıyıcısından çalınmasına olanak sağlar.
Radyo veya radyo navigasyon sistemleri üzerinden kumanda edilebilen sistem harici veri taşıyıcılar içerisinde yer alan şarkıları ve şarkı listelerini dokunmatik ekran üzerinde görüntülenmesini ve kontrol edilmesini sağlar.
MEDIA-IN USB Bağlantısı
MEDIA-IN USB bağlantısı sayesinde USB depolama birimlerinde yer alan müzik dosyaları kolay bir şekilde radyo veya radyo-navigasyon sistemleri üzerinden dinlenebilir.
Ayrıca sistem radyo veya radyo-navigasyon sistemi ya da çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden rahatlıkla kumanda edilebilir.USB arabirimi aşağıda yer alan dosya formatlarını destekler:
- MP3
- WAV
- WMA
Ses dosyaların oynatılması için USB belleğinin veya USB çaların orta konsolda ya da torpido gözünde bulunan çok fonksiyonlu MEDIA-IN bağlantı noktasında bağlanması yeteri olacaktır.
Merkezi Diferansiyel
Çeşitli viraj koşullarından kaynaklanan ya da arazi sürüşlerinde meydana gelen farklı ön ve arka aks hızlarını dengelemek için dört çeker sistemlerde (4MOTION, 4XMOTION) diferansiyel fonksiyonlu bir dağıtıcı sistem bulunur. Tahrikte meydana gelen farklılıkları eşitleyen bu sistem, gücü homojen bir şekilde tekerleklere dağıtır. Bu sayede daha iyi yol tutuşuna ve çekiş gücüne sahip tekerleklere daha fazla güç aktarılır.
Farklı gereksinimler nedeniyle farklı özellikte 4MOTION konfigürasyonları kullanılır:
- Haldex Debriyajı
- Torsen Diferansiyeli
Merkezi Kilitleme Sistemi
Merkezi kilitleme sistemine ait uzaktan kumanda optimum kullanım konforunu garanti eder.
Bu uzaktan kumandayla bir telsiz sinyal üzerinden aracın tüm kapıları ve bagaj kapağı kilitlenebilir ve yeniden açılabilir. Donanıma bağlı olarak basit bir ayar üzerinden kilit açma işlevi sadece sürücü kapısı olarak da sınırlandırılabilir (tek kapı açma özelliği).
Depo kapağına erişim de otomatik olarak merkezi kilitleme sistemi üzerinden kumanda edilir. Bagaj kapağı ihtiyaç olması halinde uzaktan kumanda üzerindeki ayrı bir tuş üzerinden tek başına açılabilmektedir. Araç kilitleri, uzaktan kumanda üzerinden kilitleme gerçekleştikten sonra araç içindeki kollar üzerinden kapıların açılması mümkün olmayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu tasarım sayesinde hırsızlık koruması önemli ölçüde iyileştirilmiştir. Hırsızlık ve gaspa karşı ek koruma, araç içinde bulunan kilitleme düğmesi tarafından sunulur. Sürücü tehlikeli bir durumda düğmeye kısa süreli bir basışla tüm kapıları ve bagaj kapağını eşzamanlı olarak içeriden kilitleyebilir.
Bagaj kapağına erişim, araç harekete geçer geçmez merkezi kilitleme sistemi tarafından engellenir. Trafik lambalarında veya trafik sıkıştığı durumlarda yaşanan beklemeler esnasındaki olası yetkisiz erişimler bu sayede engellenir. Kontak anahtarı kilitten çekilir çekilmez veya bir kişi aracı terk ettiğinde bu kilitleme otomatik şekilde kaldırılır.
Tüm bunlara ek olarak hıza bağlı otomatik kilitleme de etkinleştirilebilir. Aracın hızı 15 km/s üzerine çıktığında kilitleme sisteminin tamamen devreye girer ve tüm kapılar ve bagaj kapağı kilitlenir. Anahtar kontaktan çekildiğinde veya bir kişi içeriden kapıyı açtığında da kilitlerin açılması otomatik şekilde gerçekleştirilir.
Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”
Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, kullanıcıların mobil cihazlarının ekranlarını USB bağlantısı üzerinden radyo – navigasyon ya da bilgi eğlence sistemlerine aktarılmasını ve bazı uygulamaların bu sistemler üzerinden kontrol edilmesini sağlayan bir uygulamadır.
Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, 3 farklı bağlantı özelliğini kapsamaktadır. Bu özellikler;
- IOS işletim sistemine sahip telefonlar için “Car Play”.
- Android işletim sistemine sahip telefonlar için “Android Auto” (Bu uygulama henüz Türkiye Google Play sanal mağazasında sunulmamaktadır. )
- Windows / Android işletim sistemlerine sahip kısıtlı sayıda telefonda kullanılabilen “Mirrorlink".
Genel olarak bu arayüzün en büyük faydası, mobil cihazlarda yer alan belirli navigasyon uygulamalarının ve örneğin Spotify gibi üçüncü parti uygulamaların Bilgi ve Eğlence Sistemi üzerinden kolay yönetimidir.
Mobilite Lastikler
Mobilite lastikleri, araçta bir lastik patlaması veya delinme durumunda kısa mesafelerde daha güvenli bir şekilde sürüş yapmaya devam edilmesini sağlar. Bu sayede, sürücüler acil durumda bir tamir yeri veya lastik değişimi yapabilecekleri bir yere güvenli bir şekilde ulaşabilirler.
Ayrıca, geleneksel lastiklere göre daha dayanıklıdır ve özel bir yapıya sahiptir. Bu, lastik patlaması riskini azaltır ve sürücünün yolculuğuna kesintisiz devam etmesini sağlar.
Mod 2 Şarj Kablosu
Mod 2 şarj kablosu, elektrikli araç kullanıcılarının standart ev tipi prizlerden (AC - alternatif akım) güvenli ve kontrollü şekilde enerji aktarımı yapabilmesini sağlayan taşınabilir bir şarj çözümüdür. Özellikle sabit şarj istasyonuna (wallbox) erişimi olmayan kullanıcılar için pratik bir alternatif sunar. Volkswagen’in ID. Ailesi modelleriyle uyumlu şekilde kullanılan bu kablo, aracın bataryasını düşük güçlü prizlerden şarj etmeye olanak tanır.
Kablonun bir ucunda araç tarafına bağlanan Tip 2 konnektör, diğer ucunda ise ülkeye göre değişen ev tipi fiş (örneğin Schuko) bulunur. Ancak Mod 2 kablonun asıl fark yaratan kısmı, kablo üzerinde yer alan entegre kontrol kutusudur (IC-CPD). Bu kutu, şarj sürecini hem izler hem de yönetir; elektrik akımını düzenler, kaçak akım ve aşırı ısınma gibi riskleri önceden algılayarak süreci kesintiye uğratır. Bu güvenlik modülü olmadan sıradan bir fiş aracılığıyla doğrudan şarj işlemi gerçekleştirmek, hem araç hem de şebeke altyapısı açısından ciddi riskler doğurabilir.
Güç çıkışı genellikle 2.3 kW civarındadır ve bu da tam şarj için uzun süreli bağlantı anlamına gelir. Örneğin 77 kWh kapasiteli bir bataryayı bu kablo ile tam doluluğa ulaştırmak 30 saatten fazla sürebilir. Bu nedenle Mod 2 kablolar, çoğunlukla "acil durum" ya da "gece boyunca yavaş şarj" senaryolarında tercih edilir. Sıklıkla seyahat eden kullanıcılar için bagajda taşınması tavsiye edilen bir ekipmandır.
Volkswagen’in sunduğu orijinal Mod 2 kablolar, nem ve toz korumalı (IP54) yapıları sayesinde dış mekân kullanımına da sınırlı olarak uygundur.
Mod 3 Şarj Kablosu
Mod 3 şarj kablosu, elektrikli araçların evde veya halka açık şarj istasyonlarında hızlı ve güvenli bir şekilde şarj edilmesini sağlayan, yaygın olarak kullanılan bir bağlantı ekipmanıdır. Volkswagen'in ID. serisi ve diğer elektrikli modelleri için uyumlu olan bu kablo, genellikle AC (Alternatif Akım) ile şarj sağlamak için kullanılır ve tipik olarak Tip 2 (Mennekes) konnektörleriyle donatılmıştır.
Mod 3 kablosu, şarj istasyonlarıyla arasında güvenli ve hızlı enerji aktarımını sağlayan bir bağlantı işlevi görür. Kablonun içinde IC-CPD (In-Cable Control and Protection Device) olarak adlandırılan bir güvenlik modülü yer alır. Bu modül, şarj işlemi sırasında elektriksel hataları algılar ve kullanıcıyı korur. Şarj istasyonu bu kabloyu tanır ve güvenli bir şarj süreci başlatır. Mod 3, 3 fazlı bağlantıyı destekler, bu da yüksek güç kapasitesine sahip bir şarj çözümü sunar. Tipik olarak 11 kW veya 22 kW gibi güç çıkışlarına sahiptir.
Mod 3 kabloları, yüksek şarj hızları ve gelişmiş güvenlik önlemleri ile Mod 2'ye göre belirgin bir fark yaratır. Mod 2 kabloları, yalnızca tek fazlı, daha düşük kapasiteli prizlerde kullanılabilirken, Mod 3 kabloları, 3 fazlı altyapı ile daha hızlı şarj imkânı sunar. Bu, özellikle şehir içindeki şarj noktalarında veya wallbox tipi ev içi şarj ünitelerinde büyük avantaj sağlar. Kablonun bir ucu, şarj istasyonuna bağlanan Tip 2 konektörüne sahipken, diğer ucu araçta bulunan Tip 2 soketiyle uyumludur.
Modüler Platform Yönetimi "MEB"
Modüler Platform Yönetimi "MEB", Volkswagen'in tamamen elektrikli araçlar için geliştirdiği, esnek ve ölçeklenebilir bir platform yapısıdır. MEB, özellikle elektrikli araçların üretim verimliliğini, maliyet etkinliğini ve performansını iyileştirmeyi amaçlayan bir altyapı çözümüdür. Bu platform, Volkswagen’in elektrikli araç stratejisinin temelini oluşturur ve ID. Ailesi gibi tam elektrikli araçların geliştirilmesinde kullanılır.
MEB platformunun en önemli özelliği, modüler yapı sunmasıdır. Bu sayede farklı araç segmentlerine ve boyutlarına göre özelleştirilebilen bir yapı sunar. Örneğin, ID.3 gibi kompakt hatchback modellerden ID.7 gibi uzun sedan modellere kadar geniş bir yelpazede araç üretimi mümkündür. Aynı platform üzerinde farklı tasarım, donanım seviyeleri ve şasi seçenekleri sunularak, hem maliyet avantajları elde edilir hem de üretim süreçleri standardize edilir.
Teknik olarak, MEB platformu, tamamen elektrikli sürüş için optimize edilmiştir. Batarya yerleşimi, motor konumlandırması ve güç aktarım organları, araçların düşük ağırlık merkezi sağlamasını ve daha iyi sürüş dinamikleri sunmasını mümkün kılar. Batarya modülü, zemine yerleştirilmiş şekilde tasarlanır, böylece daha geniş iç alan sağlanırken aracın güvenliği de artırılmış olur.
Modüler Platform Yönetimi “MQB”
Volkswagen’nin ilk kez Golf VII modeli ile kullanmaya başladığı MQB (Modular Transversal Matrix) yani enlemesine yerleşimli motorlar için modüler platform yönetimi, segmentler arası da kullanılabilen, yani sadece A segmenti değil, A0’dan B’ye kadar tüm segmentlerde kullanılabilen bir yapıya sahiptir.
MQB, aynı zamanda üretim hattında ve aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon anlamına da gelmektedir. Örneğin, Golf VI’da benzinli motorlar aracın önüne doğru 10 derecelik bir eğimle yerleştirilirken TDI motorlar 12 derecelik bir eğimle aracın arkasına doğru bir açıya sahipti. Golf VII’de ise tüm motorlar arkaya doğru 12 derecelik açı yapacak şekilde monte edilmektedir. Bu, hem montaj noktalarının standardizasyonunu sağlamakta hem de aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu yönde etkilemektedir.
MQB platformunun sağladığı en büyük gelişimlerden biri de ağırlık tasarrufu olmuştur. Golf VII, genişleyen boyutları ve artan teknolojilerine rağmen, Golf VI’dan modele ve konfigürasyona bağlı olmakla birlikte maksimum 100 kg daha hafif olacak şekilde geliştirilmiştir. Örneğin gövde genelinde daha yaygın olarak kullanılan ısıl işlemle şekillendirilmiş çelikler (hot formed) sayesinde 18 kg. tasarruf sağlanmıştır. Aracın A ve B direklerinde, orta aks tüneli ve zemin plakaları ile kapı içlerinde kullanılan bu çelikler daha yüksek mukavemeti daha ince ve hafif yapılarla sağlamanın önünü açmaktadır.
Bununla birlikte, motor bloklarında alüminyum kullanılmasıyla 21kg.lık ek tasarruf sağlanmıştır. Daha hafif HEVAC ünitesi (kalorifer ve iklimlendirme sistemi), daha hafif koltuk iskeletleri ve daha pek çok unsurla birlikte toplam tasarruf, verimliliği fark edilebilir seviyeye çıkarmak için yeterli olmaktadır.
Motor Gücü
Motor gücü, motorlu taşıtlarda kullanılan bir terimdir ve aracın motorunun üretebildiği enerji miktarını ifade eder. Motor gücü, tipik olarak beygir gücü (HP) veya kilowatt (kW) cinsinden ölçülür. Motor gücü, aracın hızlanma, performans ve taşıma kapasitesi üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Daha yüksek motor gücü, aracın daha hızlı hızlanmasını ve daha ağır yükleri taşımasını sağlar.
Motor gücü, içten yanmalı motorlar için genellikle silindir sayısı, motorun silindir hacmi ve diğer faktörlere dayalı olarak hesaplanır. Elektrikli araçlarda ise motor gücü, elektrik motorlarının ürettiği güçle ölçülür. Motor gücü, sürücülerin araç seçimlerini ve performans beklentilerini anlamalarına yardımcı olur. Bu terim, otomobil endüstrisinde önemli bir ölçüttür ve araçların teknik özelliklerini değerlendirmede kullanılır.
MP3 Oynatma Fonksiyonu
MP3 formatı dijital ses dosyalarının sıkıştırılması için çok yaygın bir standarttır.
Neredeyse eşdeğer ses kalitesinde MP3 dosyaları bir ses CD'sinin kapladığı hafıza alanının sadece onda biri kadar bir alanı kaplar. "MP3", MPEG 1 Audio Layer 3 ifadesini temsil eder. MPEG, video ve ses dosyaların sıkıştırılması için "Motion Picture Experts Group" şirketi tarafından geliştirilmiş bir yöntemdir.
Volkswagen radyo ve radyo-navigasyon sistemleri, MP3 dosyalarının veri CD’lerinden okunabilmesi için gerekli desteği sağlar.
Ayrıca MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı yardımıyla USB veri depolama biriminde ya da iPod/iPhone taşınabilir müzik çalar içerisinde yer alan MP3 dosyaları Volkswagen radyo ve radyo navigasyon sistemlerinde oynatılabilir.
Multifonksiyonel Kamera
Volkswagen'lerde kullanılan asistan sistemler için bilgi sağlayan görüntüleme sistemidir. Multifonksiyonel kamera, genellikle otomobilin ön camına entegre edilmiştir ve sürüş asistan sistemleri için gerekli verileri sağlar.
Multifonksiyonel kameralar, geniş bir görüş alanına sahiptir ve çevresel koşullara göre ayarlanabilir. Bu kameralar, sürücüye aşağıdaki ekipmanlara çalışması için bilgi sağlar:
Şerit Takip Asistanı "Lane Assist"
Ön Bölge Asistanı "Front Assist"
Adaptif Hız Sabitleyici "ACC"
Yarı Otonom Sürüş Asistanı "Travel Assist"
Multifonksiyonel kamera, güvenliği ve konforu artırmak amacıyla tasarlanmış önemli bir sürüş yardımcısıdır. Bu kamera, sürücülerin yoldaki çevresel koşulları daha iyi anlamalarına ve daha bilinçli sürüş kararları almalarına yardımcı olur.