Manevra Frenleme Fonksiyonu

Manevra Frenleme Fonksiyonu, ön ve arka park sensörü bulunan modellerde park manevrası esnasında oluşabilecek hasarların önüne geçilmesini sağlar.

Geriye doğru yapılan manevralarda 1,5 km/s ile 10 km/s hız aralığında, öne doğru yapılan manevralarda ise 2,5 km/s ile 10 km/s arasında devrede olan sistem herhangi bir engel algıladığında otomatik olarak aracı durdurur.

Sistemin devreye girmesi için ayrıca sürücü emniyet kemerinin takılı olması gerekmektedir.

Manevra Frenleme Fonksiyonu, Bilgi ve Eğlence Sistemi ekranındaki araç ayarları menüsünden istenildiğinde devre dışı bırakılabilir.

 

 

Manuel Klima Sistemi "Klimatik"

Klimatik, elektrikli bir klima kumandasına sahip klima sistemidir.

Sıcaklık ön seçimi, hava dağıtımı ve fan devir sayısı ayarı sürücü tarafından kendi isteği doğrultusunda gerçekleştirilir. Modele göre değişmekle birlikte, hava yönlendirme ve sıcaklık ayar düğmeleri, ilgili sistemlere geleneksel esnek mekanik bağlantılar yerine elektrikli olarak kumanda edebilmektedir.

 

 

MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı

Volkswagen Media-in Multimedya Bağlantısı

MEDIA-IN multimedya bağlantısı; USB bağlantılı MP3 çalarlar, dördüncü nesil sonrası Apple iPod’lar ve USB veri depolama birimleri için geliştirilen bir arabirimdir. Bu arabirim, Volkswagen araçlara entegre edilmiş Infotainment sistemler üzerinden ses dosyalarını doğrudan mobil veri taşıyıcısından çalınmasına olanak sağlar.

Radyo veya radyo navigasyon sistemleri üzerinden kumanda edilebilen sistem harici veri taşıyıcılar içerisinde yer alan şarkıları ve şarkı listelerini dokunmatik ekran üzerinde görüntülenmesini ve kontrol edilmesini sağlar.

 

 

MEDIA-IN USB Bağlantısı

MEDIA-IN USB bağlantısı sayesinde USB depolama birimlerinde yer alan müzik dosyaları kolay bir şekilde radyo veya radyo-navigasyon sistemleri üzerinden dinlenebilir.

Ayrıca sistem radyo veya radyo-navigasyon sistemi ya da çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden rahatlıkla kumanda edilebilir.USB arabirimi aşağıda yer alan dosya formatlarını destekler:

  • MP3
  • WAV
  • WMA

Ses dosyaların oynatılması için USB belleğinin veya USB çaların orta konsolda ya da torpido gözünde bulunan çok fonksiyonlu MEDIA-IN bağlantı noktasında bağlanması yeteri olacaktır.

 

 

Merkezi Diferansiyel

Volkswagen Merkezi Diferansiyel

Çeşitli viraj koşullarından kaynaklanan ya da arazi sürüşlerinde meydana gelen farklı ön ve arka aks hızlarını dengelemek için dört çeker sistemlerde (4MOTION, 4XMOTION) diferansiyel fonksiyonlu bir dağıtıcı sistem bulunur. Tahrikte meydana gelen farklılıkları eşitleyen bu sistem, gücü homojen bir şekilde tekerleklere dağıtır. Bu sayede daha iyi yol tutuşuna ve çekiş gücüne sahip tekerleklere daha fazla güç aktarılır.

Farklı gereksinimler nedeniyle farklı özellikte 4MOTION konfigürasyonları kullanılır:

  • Haldex Debriyajı
  • Torsen Diferansiyeli
 
 

Merkezi Kilitleme Sistemi

Merkezi kilitleme sistemine ait uzaktan kumanda optimum kullanım konforunu garanti eder.

Bu uzaktan kumandayla bir telsiz sinyal üzerinden aracın tüm kapıları ve bagaj kapağı kilitlenebilir ve yeniden açılabilir. Donanıma bağlı olarak basit bir ayar üzerinden kilit açma işlevi sadece sürücü kapısı olarak da sınırlandırılabilir (tek kapı açma özelliği).

Depo kapağına erişim de otomatik olarak merkezi kilitleme sistemi üzerinden kumanda edilir. Bagaj kapağı ihtiyaç olması halinde uzaktan kumanda üzerindeki ayrı bir tuş üzerinden tek başına açılabilmektedir. Araç kilitleri, uzaktan kumanda üzerinden kilitleme gerçekleştikten sonra araç içindeki kollar üzerinden kapıların açılması mümkün olmayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu tasarım sayesinde hırsızlık koruması önemli ölçüde iyileştirilmiştir. Hırsızlık ve gaspa karşı ek koruma, araç içinde bulunan kilitleme düğmesi tarafından sunulur. Sürücü tehlikeli bir durumda düğmeye kısa süreli bir basışla tüm kapıları ve bagaj kapağını eşzamanlı olarak içeriden kilitleyebilir.

Bagaj kapağına erişim, araç harekete geçer geçmez merkezi kilitleme sistemi tarafından engellenir. Trafik lambalarında veya trafik sıkıştığı durumlarda yaşanan beklemeler esnasındaki olası yetkisiz erişimler bu sayede engellenir. Kontak anahtarı kilitten çekilir çekilmez veya bir kişi aracı terk ettiğinde bu kilitleme otomatik şekilde kaldırılır.

Tüm bunlara ek olarak hıza bağlı otomatik kilitleme de etkinleştirilebilir. Aracın hızı 15 km/s üzerine çıktığında kilitleme sisteminin tamamen devreye girer ve tüm kapılar ve bagaj kapağı kilitlenir. Anahtar kontaktan çekildiğinde veya bir kişi içeriden kapıyı açtığında da kilitlerin açılması otomatik şekilde gerçekleştirilir.

 

 

Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”

Volkswagen Mobil Bağlantı Arayüzü

Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, kullanıcıların mobil cihazlarının ekranlarını USB bağlantısı üzerinden radyo – navigasyon ya da bilgi eğlence sistemlerine aktarılmasını ve bazı uygulamaların bu sistemler üzerinden kontrol edilmesini sağlayan bir uygulamadır.

Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, 3 farklı bağlantı özelliğini kapsamaktadır. Bu özellikler;

  • IOS işletim sistemine sahip telefonlar için “Car Play”.
  • Android işletim sistemine sahip telefonlar için “Android Auto” (Bu uygulama henüz Türkiye Google Play sanal mağazasında sunulmamaktadır. )
  • Windows / Android işletim sistemlerine sahip kısıtlı sayıda telefonda kullanılabilen “Mirrorlink".

Genel olarak bu arayüzün en büyük faydası, mobil cihazlarda yer alan belirli navigasyon uygulamalarının ve örneğin Spotify gibi üçüncü parti uygulamaların Bilgi ve Eğlence Sistemi üzerinden kolay yönetimidir.

 

 

Modüler Platform Yönetimi “MQB”

Volkswagen Modüler Platform Yönetimi

Volkswagen’nin ilk kez Golf VII modeli ile kullanmaya başladığı MQB (Modular Transversal Matrix) yani enlemesine yerleşimli motorlar için modüler platform yönetimi, segmentler arası da kullanılabilen, yani sadece A segmenti değil, A0’dan B’ye kadar tüm segmentlerde kullanılabilen bir yapıya sahiptir.

MQB, aynı zamanda üretim hattında ve aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon anlamına da gelmektedir. Örneğin, Golf VI’da benzinli motorlar aracın önüne doğru 10 derecelik bir eğimle yerleştirilirken TDI motorlar 12 derecelik bir eğimle aracın arkasına doğru bir açıya sahipti. Golf VII’de ise tüm motorlar arkaya doğru 12 derecelik açı yapacak şekilde monte edilmektedir. Bu, hem montaj noktalarının standardizasyonunu sağlamakta hem de aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu yönde etkilemektedir.

MQB platformunun sağladığı en büyük gelişimlerden biri de ağırlık tasarrufu olmuştur. Golf VII, genişleyen boyutları ve artan teknolojilerine rağmen, Golf VI’dan modele ve konfigürasyona bağlı olmakla birlikte maksimum 100 kg daha hafif olacak şekilde geliştirilmiştir. Örneğin gövde genelinde daha yaygın olarak kullanılan ısıl işlemle şekillendirilmiş çelikler (hot formed) sayesinde 18 kg. tasarruf sağlanmıştır. Aracın A ve B direklerinde, orta aks tüneli ve zemin plakaları ile kapı içlerinde kullanılan bu çelikler daha yüksek mukavemeti daha ince ve hafif yapılarla sağlamanın önünü açmaktadır.

Bununla birlikte, motor bloklarında alüminyum kullanılmasıyla 21kg.lık ek tasarruf sağlanmıştır. Daha hafif HEVAC ünitesi (kalorifer ve iklimlendirme sistemi), daha hafif koltuk iskeletleri ve daha pek çok unsurla birlikte toplam tasarruf, verimliliği fark edilebilir seviyeye çıkarmak için yeterli olmaktadır.

 

 

MP3 Oynatma Fonksiyonu

MP3 formatı dijital ses dosyalarının sıkıştırılması için çok yaygın bir standarttır.

Neredeyse eşdeğer ses kalitesinde MP3 dosyaları bir ses CD'sinin kapladığı hafıza alanının sadece onda biri kadar bir alanı kaplar. "MP3", MPEG 1 Audio Layer 3 ifadesini temsil eder. MPEG, video ve ses dosyaların sıkıştırılması için  "Motion Picture Experts Group" şirketi tarafından geliştirilmiş bir yöntemdir.

Volkswagen radyo ve radyo-navigasyon sistemleri, MP3 dosyalarının veri CD’lerinden okunabilmesi için gerekli desteği sağlar.

Ayrıca MEDIA-IN Multimedya Bağlantısı yardımıyla USB veri depolama biriminde ya da iPod/iPhone taşınabilir müzik çalar içerisinde yer alan MP3 dosyaları Volkswagen radyo ve radyo navigasyon sistemlerinde oynatılabilir.