Takım Seti

Volkswagen Takım Seti

Takım seti, tekerlek değiştirilmesi gibi basit servis işlerinde sürücüye büyük kolaylık sunar.

Takım seti araç krikosu, tornavida, İngiliz anahtarı ve ayrıca bir adet çeki demiri bileşenlerini içerir. Fakat tekerleğin değiştirilmesi her zaman gerekli olmayabilir: Alternatif olarak Volkswagen araçları, isteğe bağlı olarak sunulan bir lastik mobilite seti Tire Mobility Set ile teslim edilebilmektedir.

 

 

Tam Otomatik Klima Sistemi "Climatronik"

Volkswagen Tam Otomatik Klima Sistemi

Fan devrini otomatik olarak uyarlayarak ve hava dağıtım klapelerini kumanda ederek, iç mekân sıcaklığını kişinin önceden seçtiği sıcaklığa uygun şekilde düzenler.

Bu sayede, tüm ortamlarda ve hava koşullarında keyifli bir atmosfer garanti edecek bir sistemden yararlanarak, aracın iç mekânındaki havayı mümkün olan en düzenli şekilde dolaştırabilir. Klimatronik’in elektronik kumandası; güneşin konumu, güneş ışınları ve hava sıcaklığı gibi önemli etkiye sahip ve rahatsızlık veren tüm faktörleri tespit etmekte ve bu faktörlere göre iç mekâna yeteri kadar hava akışı sağlamaktadır.

CAN veri yoluna entegre edilmiş kontrol ünitesi sayesinde daha kapsamlı konfor özellikleri de sunar: Cam yıkama sistemi etkinleştirildiğinde veya geri vitese geçildiğinde devreye giren otomatik devridaim havalandırması, araç içerisinde bulunan yolcuları rahatsız edici kokulardan korur. Bununla birlikte, havalandırma sıcaklığını otomatik olarak uyarlayan hıza bağlı kumanda sistemi, yavaş sürüşlerde meydana gelen gürültü seviyesini azaltmaktadır.

Klimatronik, buğulanmış veya buz tutmuş camlar oluşması durumunda tek bir düğme üzerinden buz çözme fonksiyonunun kolayca etkinleştirilmesine imkân tanımaktadır. Yüksek fan gücünün oluşturduğu tüm hava akımı bu sayede camların iç yüzeyine yönlendirilir. Hava sıcaklığı 2,5 °C’nin üzerinde olduğunda, havanın kurutulması amacıyla soğutma sistemi otomatik olarak devreye girer..

Volkswagen’in Tam Otomatik Klima Sistemi, böylece yolcuların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar ve tüm bunlar yanı sıra herkes için daha fazla konfor ve güvenlik sunar. Emniyetli sürüşler için önemli bir ön koşulu teşkil eden sürücü konsantrasyonu ve tepki verme kabiliyeti, araç içerisindeki sıcaklığın ve nem seviyesinin uygun bir seviyede tutulması sayesinde muhafaza edilir.

“Rest” fonksiyonu bulunan modellerde, aracın kontağının kapatılmasından itibaren klimatronik kumanda elemanları içerisinde yer alan “Rest” tuşuna basıldığında havalandırma sistemi aktif hale getirilebilir. Bu sayede kontak kapalı olsa bile belirli bir süre daha araç içinde hava sirkülasyonu gerçekleştirilerek temiz hava girişi ve kabin sıcaklığının sürdürülmesi sağlanır. Bu süre zarfında araç çalışmadığı için kısa süreli duraklamalarda yakıt tasarrufu da sağlanmış olur.

Araca bağlı olarak farklı donanımlar kullanılmaktadır:

  • Tek Bölgeli Sıcaklık Ayarı
  • İki Bölgeli Sıcaklık Ayarı: Araç içerisinde iki ayrı atmosfer yaratır. Sürücü ve ön yolcunun, kendileri için en uygun sıcaklığı birbirinden bağımsız olarak seçebilmelerine imkânı sunar.
  • Üç Bölgeli Sıcaklık Ayarı: Sürücü, ön yolcu ve aracın arka kısmında oturan yolcuların, kendileri için en uygun sıcaklığı birbirinden bağımsız olarak seçebilmelerine imkânı sunar.
  • Dört Bölgeli Sıcaklık Ayarı: Araç içerisinde, her biri için özel sıcaklık ayarının yapılması mümkün olduğu, dört ayrı iklim bölgesi yaratır.
 
 

TDI Teknolojisi

Volkswagen TDI Teknolojisi

TDI, Volkswagen grubu tarafından kullanılan tüm atmosferik olmayan dizel motorlar için kullanılan bir kısaltmadır.

Modern, yüksek basınçlı ve sessiz Commonrail Dizel Enjeksiyon sistemine sahip bu motorlarda yakıt, tek bir yüksek basınç yakıt pompası tarafından hatta verilir. Ortak hatta bulunan bu yüksek basınçlı dizel yakıtı, elektronik motor kontrol ünitesince sıradaki silindirlere, piezzo enjektörler tarafından püskürtülür.

Sistemin üstünlüğü, birden falza öncül, bir ana ve birden fazla ardıl enjeksiyonu tek bir ateşleme sekansında gerçekleştirebilmesidir. Bu sayede, yüksek sıcaklığa sahip sıkıştırılmış havanın içine küçük enjeksiyonlar yapılarak sessiz ön yanmalar yaratılabilmekte ve ana enjeksiyonun yaratacağı gürültü azaltılabilmektedir. Ardıl enjeksiyon ise yanma zamanından sonra silindirde bulunan egzoz gazına yapılmakta ve böylece yanmamış gazların da yanması sağlanarak emisyon değerlerinde düşüş sağlanmaktadır.

Esnek, verimli ve güçlü! TDI motorların sırrı, Volkswagen’in uzmanlığından gelmektedir. Tüm TDI motorlarda, yüksek verimli ve düşük devirlerden itibaren etkinlik kazanabilmesi için değişken geometriye sahip bir egzoz turboşarjı kullanılmaktadır. Düşük devirlerde egzoz gazı çıkışının yavaş kalması nedeniyle etkinlik kazanamayan turbo türbini harekete geçirmek için elektronik kontrollü kanatçıklar, havanın geçiş yolunu daraltarak debisini hızlandırmakta ve bu sayede türbini döndürecek moment yakalanmaktadır.

Yüksek devirlerde, turbo türbinin aşırı hızlanmasını ve limitlerin üzerinde basınçlara maruz kalmasını önlemek için, tüm TDI motorlar bir “Wastegate” ile donatılmıştır.. Vites değişimlerinde ise, aniden serbest bırakılan gaz pedalı nedeniyle turbo türbinin moment kaybetmesini engellemek için, “blow-off” benzeri bir kaçış valfi de bulunur.

Aşırı besleme sistemlerinin  binek araçlarda kullanımıyla, sabit bir yükleme basıncı garanti edilmiştir. Bu, düz bir tork eğrisinin elde edilmesini ve böylece tek bir zirve noktasında değil, geniş bir devir bandında aynı çekiş gücünün (tork) elde edilmesini sağlamıştır.

 

 

Tekerlek Devir Sensörleri

Volkswagen Tekerlek Devir Sensörleri

Tekerlek devir sensörleri, tekerleklerin hızını veya başka bir deyişle belli bir zaman dilimi içerisinde kat edilen yolu ya da açıyı ölçer.

Tekerlek devir sensörlerinin ölçümleri araç içerisinde yer alan birçok sistem tarafından da kullanılır. Anti blokaj fren sistemi, elektronik patinaj önleme sistemi ve elektronik stabilizasyon programının çalışma prensibleri bu sensörler tarafından elde edilen verilere büyük ölçüde bağlıdır. Ayrıca navigasyon sistemleri de bu sensörlerin oluşturduğu sinyallerden yararlanır. Bu sayede aracın kat ettiği mesafe hesaplanır.

Tekerlek devir sensörleri, hem pasif hem de aktif sensörlerin bir araya gelmesinden oluşur. Ancak, sahip oldukları kusursuz veri sağlama özelliği ve kompakt yapıları sayesinde aktif sensörlerin kullanımı daha yaygın olmaya başlamıştır. Pasif sensörler harici bir güç kaynağına gerek duymazken, aktif sensörler ilave bir güç kaynağına ihtiyaç duymaktadır.

 

 

 

Teknoloji Paketi

Teknoloji paketi içeriğinde yer alan ön/arka park sensörleri, aracınızı kolaylıkla park etmenize yardımcı olur.

Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır.

  • Ön/arka park sensörü
  • Akustik park destek sistemi “Park Pilot”
  • Görsel park desteği
  • Lastik basınç sistemi

Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.

 

 

Tırmanma Kabiliyeti

Volkswagen Tırmanma Kabiliyeti

Tırmanma kabiliyeti denildiğinde akla gelen ilk şey, bir aracın belli bir oranda tırmanış gerçekleştirebilme kabiliyetidir.

Tırmanış kabiliyeti, ya derece ya da yüzdelik birimler yardımıyla ölçülür. 45°’lik bir eğim, %100 anlamına gelir. Tırmanış kabiliyeti; motor gücü, tahrik türü, dişli oranı, ağırlık, ağırlık dağılımı, ağırlık noktası ve yol tutuşuna bağlıdır.

 

 

Tiptronik Şanzıman

Volkswagen Tiptronik Şanzıman

Tiptronic şanzımanlar, otomatik şanzımanların sahip olduğu tüm avantajları ve özellikleri kullanıcısına sunar.

Tiptronic özelliğine sahip otomatik şanzıman, vites üzerinde yer alan ikinci bir seçenek aracılığıyla sürücünün manuel vites kontrolüne geçiş yapmasını sağlar. Manuel modda vites kolunun ileriye itilmesi ya da geri çekilmesi sayesinde vites değiştirilir. Ayrıca vites değiştirme işlemi, direksiyon arkasında yer alan vites değiştirme butonları yardımıyla da kumanda edilebilir.

Tiptronic şanzıman, hem otomatik şanzımanın sunduğu konforu hem de manuel şanzımanın sunduğu sportif sürüş eğlencesini bir araya getirir. Ayrıca otomatik vites büyültme özelliği, özellikle başka araçları sollama sırasında azami devir sınırına ulaşıldığında vites artırarak gerekli güvenliği ve desteği sunar. Sportif sürüşü tercih eden sürücüler manuel olarak vites küçülterek ve motor frenini devreye sokarak virajlarda ve yokuş aşağı sürüşlerde daha keyfili bir sürüş imkânına sahip olur.

 

 

Torsen Diferansiyeli

Volkswagen Torsen Diferansiyeli

Torsen diferansiyeli, 4MOTION dört çeker sisteminin bir bileşenidir. Bu diferansiyel, ön ve arka aks arasındaki kuvveti ihtiyaca göre dağıtan, kendi kendini mekanik olarak kilitleyen bir ara diferansiyelidir.

 

 

Trafikte Sürüş Asistanı "Traffic Jam Assist"

Volkswagen Trafikte Sürüş Asistanı

Trafikte Sürüş Asistanı "Traffic Jam Assist", konvoy halinde ilerlerken yarı otomatik konvoy sürüşüne olanak sağlar.

Sistem, 0-60 km/h arasında aktiftir. Sistem, gaz ve fren pedalını otomatik olarak kontrol eder. İlk defa olmak üzere, burada 60 km/h altındaki hızlarda Şerit Desteği fonksiyonu da aktiftir. Sistem, çift şerit çizgisi algılaması gerekir.

Sistem gereksinimleri:

 
 

TSI Teknolojisi

Volkswagen TSI Teknolojisi

TSI teknolojisi, Volkswagen’in direk püskürtmeli benzinli motorlarını temsil eder.

TSI motorlar, Volkswagen grubunun önceki nesil FSI motorlarında kullanılmaya başlayan yüksek basınçlı direkt benzin enjeksiyonu teknolojisine sahiptir. Direkt enjeksiyon sayesinde yakıt - hava karışımı yanma odasında gerçekleşmekte ve yüksek basınçlı enjektörlerin de yardımıyla yakıtın daha iyi homojenize olması sağlanmaktadır. Bu, daha iyi yanma ve verim artışını beraberinde getirir; Performans, yakıt ekonomisi ve düşük egzoz emisyonu bir aradadır.

TSI motorlar, bir veya iki ayrı aşırı besleme ünitesiyle de güçlendirilmiştir. Tek şarjlı TSI motorlarda, yüksek verimli ve düşük devirlerden itibaren etkinlik kazanabilen ve böylece minimum turbo boşluğuna sahip (turbo lag) bir egzoz turboşarjı kullanılmaktadır. Yüksek devirlerde, turbo türbinin aşırı hızlanmasını ve limitlerin üzerinde basınçlara maruz kalmasını önlemek için, tüm TSI motorlar bir “Wastegate” ile donatılmıştır.. Vites değişimlerinde ise, aniden serbest bırakılan gaz pedalı nedeniyle turbo türbinin moment kaybetmesini engellemek için, “blow-off” benzeri bir kaçış valfi de bulunur. Maksimum 1,8 bar yükleme basıncı sunan tek şarjlı TSI motorlarda herşey en yüksek verim ve performans sunmak için özenle geliştirilmiştir.

Çift şarjlı TSI motorlarda ise egzoz turboşarjına ek olarak, esas olarak düşük devirleri beslemeyi amaçlayan bir Kompresör de bulunur. Motora, ayrılabilir bir kavrama ile direkt olarak krank milinden bağlı olan bu ünite, daha rolanti devrinden itibaren çok yüksek bir basınç üreterek motoru besleyebilmektedir. Yüksek devirlerde, ayrılabilir kavrama ile motordan ayrılan kompresör, aşırı besleme görevini turboya bırakır ve böylece tüm devir bantlarında sürekli yüksek çekiş gücü garanti edilir. Çift şarjlı TSI motorların maksimum yükleme basıncı bir spor otomobil seviyesi olan 2,5 bar’dır!

Aşırı besleme sistemlerinin  binek araçlarda kullanımıyla, sabit bir yükleme basıncı garanti edilmiştir. Bu, düz bir tork eğrisinin elde edilmesini ve böylece tek bir zirve noktasında değil, geniş bir devir bandında aynı çekiş gücünün (tork) elde edilmesini sağlamıştır.

MQB ile yeniden yorumlanan yeni nesil TSI motorlarda, 13 kg’a varan bir ağırlık tasarrufu sağlamak için alüminyum blok ve trigger sisteminde kayış kullanılmaya başlanmıştır.

 

 

Type C USB Girişi

Type C USB girişi akıllı telefonların daha hızlı şarj edilmesi ve aynı zamanda daha hızlı veri alışverişi yapılmasına imkan tanımaktadır. Type C USB girişi ince bir girişe sahip olmasından dolayı normal USB (Type A) ile uyumlu değildir.