Yağmur Sensörü
Yağmur sensörü, sileceklerin yağmur şiddetine uygun olarak camları hangi sıklıkla sileceğini otomatik olarak ayarlar.
İç dikiz aynasının arkasında yer alan sensör, birden fazla kızıl ötesi LED ve bir adet merkezi algılayıcıdan oluşur. LED'lerden gönderilen ışınlar ön camdan geri yansıtılarak merkezi algılıyıcıya aktarılır. Ön camda bulunan su damlacıkların sayısı arttıkça, algılayıcının yakaladığı ışık miktarı azalır. Bu durumda veriler bir elektronik kontrol ünitesine iletilir ve bu sayede sileceklerin silme sıklığının duruma göre uyarlanması sağlanır. Ayrıca silecek kontrol kolu üzerinden sensör hassasiyeti kişisel tercihlere göre ayarlanabilir. Yağmur sensörü, ön camda meydana gelebilecek küçük hasarlar, kirlenmeler ya da eskime belirtilerinden etkilenmeyecek şekilde konumlandırılmıştır.
Yağmur sensörünün sunduğu en önemli avantajlar arasında konfor ve güvenlik yer alır. Sürücü, bu özellik sayesinde sileceklerin silme sıklığına müdahale etmeye ihtiyaç duymadan tamamen sürüşe odaklanabilir. Islak zeminde sürüş sırasında, örneğin bir kamyonun yanından geçerken, ön cama yoğun şekilde sıçrayan su kütlesi görüşün kaybolmasına yol açar fakat hızlı bir şekilde devreye giren bu sistem camın temizlenmesini sağlayarak güvenliğinize büyük katkı sağlar.
Yaklaşma Açısı
Yatay bir düzlemden eğimli bir bölgeye geçiş sağlamak için ihtiyacınız olan açı, yaklaşma açısı olarak tanımlanır.
Yamaç Eğimi
Yatay bir düzlemden eğimli bir bölgeye geçme eğimi, yamaç eğimi olarak tanımlanır.
Yan Darbe Koruması
Yolcuların darbe bölgesine yakın olmasından dolayı yan taraftan gerçekleşen çarpışmalar sonucunda ortaya çıkan sonuçların ön çarpışmalar ile karşılaştırılması pek mümkün değildir.
Karoserinin ön ya da arka tarafında bulunan malzemelerin deformasyonu sonucunda emilen enerji miktarının, yan yüzeylerde de aynı sonuçları göstermesi beklenemez. Olası bir yan çarpışma sonucunda yolcu bölümünün olabildiğince düzgün bir şekilde deforme olması için bu bölge özellikle sağlam olmalıdır ve kullanılan güvenlik sistemleri sadece birkaç mili saniye içerisinde tepki verecek şekilde tasarlanmalıdır.
Yaralanma tehlikesini mümkün olan en iyi şekilde azaltmak için tüm Volkswagen araçlarının bu bölgelerinde çeşitli koruma mekanizmaları kullanılır:
- Yan darbe kirişleri kapıların daha sağlam olmasını sağlar ve yan taraftan gerçekleşen çarpışma sırasında ortaya çıkan enerjiyi eşit bir şekilde dağıtır.
- Özel olarak dizayn edilen kalın ve güçlü kapılar aracın yan darbelere karşı deformasyon özelliklerini arttırır. Çarpışma esnasında ortaya çıkan güçler bu sayede daha etkin bir biçimde aracın tabanına ve tavanına aktarılabilir.
- Sağlam A, B ve C sütunları, deformasyona karşı yolcu kabininde büyük dayanıklılık sunar.
- Araç tabanında bulunan çapraz gergiler, yolcular için gerekli hayatta kalma alanını sağlar.
- Optimum şekilde uyarlanmış yan ve baş hava yastıkları, çarpışma sırasında ortaya çıkan tehlikelere karşı etkili bir güvenlik sistemi oluşturur.
Yan Rüzgar Dengeleme Sistemi
Yan Rüzgâr Dengeleme sistemi, elektro mekanik servo direksiyonlu (EPS) araçlar için daha fazla konfor ve daha fazla güvenlik sunar.
Bu konfor özelliği, artan yan rüzgârda ve tek taraflı eğimli yollarda sürücü üzerine binen yükü azaltır. EPS’nin kontrol ünitesi sürücünün sürekli olarak araç üzerinde oluşan yanal kuvvetin tersine direksiyon hareketi uyguladığını fark ederse, servo direksiyonu bu koşula uygun olacak şekilde otomatik olarak ayarlar. Sürücünün bu direksiyon hareketini artık aktif bir şekilde kendisi uygulamak zorunda olmadığından dolayı üzerine binen yük azaltılır ve belirgin bir konfor artışı sunulur.
Yanal Eğimde Seyretme Açısı
Yanal eğimde seyredebilme açısı, arazi kabiliyetine sahip bir aracın düşük hızlarda seyir ederken devrilmeden ve herhangi bir ciddi tutunma kaybına uğramadan üzerinden geçebileceği açıyı tanımlar.
Yanal İvme Sensörü
Elektronik Stabilizasyon Programı (ESP), gerçek sürüş durumunu belirlemek amacıyla aracın yanal ivmesini ölçen bir ivme sensörü kullanır.
Yanal ivme, aracın seyir ettiği yöne karşın çapraz bir yön izler. Bunun sonucunda, örneğin bir virajı dönerken, dışa doğru uygulanan bir merkezkaç kuvveti hissedilir. Yanal ivme sensörü, tekerlek devir sensörleri ile beraber aynı yerde bulunur.
Yarı Otonom Sürüş Asistanı "Travel Assist"
Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist”, direksiyon üzerindeki tek bir düğme ile aktif edilebiliyor. Saatte 210 km hıza kadar çalışan sistem çevreyi dikkatlice izleyen bir dizi özel sensör ile çalışıyor. Ön tarafta yer alan radar sayesinde önündeki araçlar ile güvenli takip mesafesini korurken orta dikiz aynasının önündeki kamera ile yol çizgilerini okur ve aracın kendi şeridinde kalmasını sağlar.
Sistem Adaptif Hız Sabitleyicisi “ACC” ile belirlediğiniz hızı güvenli takip mesafesini de koruyarak otomatik olarak ayarlar.
Şerit değiştirirken devreye giren Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist” kör noktadaki araçları algılayarak uyarır.
Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist”, yol kenarındaki bariyeleri veya yol çalışması için çizilen şeritleri de algılayabilmektedir.
Tüm bunlar için gerekli olan sürücünün ellerini direksiyonda tutması şartı ise Kapasitif Direksiyon sayesinde çok rahat bir şekilde yerine getirilebilmektedir.
Yaya Korunması
Bir aracın çarpışma güvenliği kapsamında yayaların güvenliği de önemli bir kriter oluşturmaktadır. Volkswagen araçlarını, trafikte bulunan yayaların da mümkün olan en düşük tehlikelere maruz kalacakları şekilde tasarlar.
Volkswagen’in yaya korunmasına yönelik çok sayıdaki tedbirlerin arasında; ön tamponda kullanılan özel deformasyon elemanları, kaput ve motor arasındaki mesafenin mümkün olduğu kadar geniş tutulması ve kısmen plastikten de üretilen esnek çamurluklar bulunur. Bu tedbirlerin hedefi, "temas bölgelerinin" mümkün olduğunca esnek tasarlanarak yaralanma riskinin asgariye indirilmesidir.
Yokuş Kalkış Asistanı "Auto Hold"
Elektromekanik park freni bulunan araçlarda bulunan Yokuş Kalkış Asistanı “Auto Hold”, sürücünün kalkış yapma konforunu büyük ölçüde arttırır.
Sürücü, park frenini serbest bırakmadan kolayca aracı hareket ettirebilir. Bu, özellikle "rampalarda kalkışta" sürücüye büyük kolaylık sunan bir özelliktir. Mümkün olan en iyi kalkış olanağını sağlamak için düz şanzımanlı bazı modellerde bir debriyaj sensörü mevcuttur. Bu debriyaj sensörü, debriyaj kumandasını değerlendirir ve böylece sistemin optimum şekilde tepki vermesini garanti eder. Aracı harekete geçirmek için basit bir şekilde gaz vermek ve debriyaj kavraması sağlamak yeterlidir.
Otomatik şanzımanlı modellerde ise sürücünün sadece gaz pedalına basması yeterlidir. Teknik açıdan incelendiğinde süreç şu prensipte işlemektedir: Freni en ideal anda serbest bırakmak için elektromekanik park freni kontrol ünitesi, motor torku ve devir sayısı, rampa eğimi, gaz ve debriyaj pedalının konumu ile ilgili gelen sinyalleri değerlendirir.
Yol Bilgisayarı
Yol bilgisayarı, gösterge panelindeki göstergeler üzerinden anlık ve ortalama yakıt tüketimi hakkında sürekli olarak bilgi verir.
Yol bilgisayarı, bu bilgileri kullanarak güncel yakıt seviyesiyle mümkün olan maksimum erişim mesafesini de hesaplayabilmektedir. Sürücü, bu bilgiler sayesinde mümkün olan en verimli ve yakıt tasarrufu sağlayan sürüş tarzı ile ilgili önemli ipuçları elde edebilir. Ayrıca, ortalama hız, dış ortam sıcaklığı veya toplam sürüş süresi gibi ek bilgilerin sorgulanması da mümkün olur.
Yol Bilgisayarı ve Lastik Basınç Sistemi
Yol bilgisayarı ve lastik basınç kontrol sistemi, otomobiliniz ile yaptığınız yolculuklarda hayatınızı kolaylaştırıyor.
Yol bilgisayarı, gösterge paneli üzerinden anlık ve ortalama yakıt tüketimi gibi birçok faydalı veriyi sürekli olarak ekran üzerinden gösterirken, lastik basınç sistemi lastik basıncının azaldığı durumlarda sürücüyü uyararak güvenliğinizi sağlar.
Yolcu Bölmesi
Araç içerisindeki yolcuların bulunduğu kısım, yolcu bölmesi olarak adlandırılır. Yolcu bölmesi, yolcuların etrafını saran "eğilmeyen/bükülmeyen" bir güvenlik kafesi oluşturur.
Güvenlik kafesi, karoserin deformasyon bölgelerinden (sönümleme bölgesi) farklı olarak çok zor deforme olur ve böylece kazalarda araç içindekilerin hayatta kalmaları için gerekli olan şekilsel bütünlük muhafaza edilebilir. Yolcu bölmesinin gelişmiş tasarımı, diğer yöntemlerle birlikte çarpışma testleri yardımıyla da optimize edilmektedir.
Yorgunluk Tespit Sistemi "Fatigue Detection"
Yorgunluk Tespit Sistemi, 65 km/h ve daha yüksek hızlarda direksiyon üzerinde konumlandırılan sensörlerin yardımıyla sürekli bir şekilde sürücünün sürüş tutumunu değerlendirir ve sürücünün sürüş elverişliliği hakkında çıkarımlar yapar.
Sistem normal sürüş alışkanlığı dışında farklı tutum algıladığında, yolculuğa ara verilmesi gerektiğini hem çok fonksiyonlu gösterge üzerinde görsel olarak belirtirken hemde sesli olarak sürücüyü uyarır. Bu sayede sistem sürücüye doğru karar vermesi konusunda destek sağlar.
Yürür Aksam
Yürür aksam, aracın yola bağlantısını sağlayan tüm hareketli parçalarından oluşur. Bunların arasında tekerlekler, süspansiyon sistemi, yaylar, amortisörler, direksiyon ve fren sistemi bulunur.
Sportif yürür aksam, daha alçak tasarlanmış karoseri ve yayların, amortisörlerin ve stabilizatörlerin özel bir şekilde uyumlaştırılması sayesinde iyi bir konfor yanı sıra daha da arttırılmış sürüş keyfi sunar
Zorlu yol koşullarına uygun yürür aksam, standart yürür aksama kıyasla, araç tabanı yerden daha yüksek olacak şekilde tasarlanmıştır ve özel koşullara uyarlanmış yay sistemi, amortisörler ve stabilizatörler içerir.