Yağmur Sensörü

Volkswagen Yagmur Sensörü

Yağmur sensörü, sileceklerin yağmur şiddetine uygun olarak camları hangi sıklıkla sileceğini otomatik olarak ayarlar.

İç dikiz aynasının arkasında yer alan sensör, birden fazla kızıl ötesi LED ve bir adet merkezi algılayıcıdan oluşur. LED'lerden gönderilen ışınlar ön camdan geri yansıtılarak merkezi algılıyıcıya aktarılır. Ön camda bulunan su damlacıkların sayısı arttıkça, algılayıcının  yakaladığı ışık miktarı azalır. Bu durumda veriler bir elektronik kontrol ünitesine iletilir ve bu sayede sileceklerin silme sıklığının duruma göre uyarlanması sağlanır. Ayrıca silecek kontrol kolu üzerinden sensör hassasiyeti kişisel tercihlere göre ayarlanabilir. Yağmur sensörü, ön camda meydana gelebilecek küçük hasarlar, kirlenmeler ya da eskime belirtilerinden etkilenmeyecek şekilde konumlandırılmıştır.

Yağmur sensörünün sunduğu en önemli avantajlar arasında konfor ve güvenlik yer alır. Sürücü, bu özellik sayesinde sileceklerin silme sıklığına müdahale etmeye ihtiyaç duymadan tamamen sürüşe odaklanabilir. Islak zeminde sürüş sırasında, örneğin bir kamyonun yanından geçerken, ön cama yoğun şekilde sıçrayan su kütlesi görüşün kaybolmasına yol açar fakat hızlı bir şekilde devreye giren bu sistem camın temizlenmesini sağlayarak güvenliğinize büyük katkı sağlar.

 

 

 

Yaklaşma Açısı

Volkswagen Yaklaşma Açısı

Yatay bir düzlemden eğimli bir bölgeye geçiş sağlamak için ihtiyacınız olan açı, yaklaşma açısı olarak tanımlanır.

 

 

Yamaç Eğimi

Yatay bir düzlemden eğimli bir bölgeye geçme eğimi, yamaç eğimi olarak tanımlanır.

 

 

 

Yan Darbe Koruması

Volkswagen Yan Darbe Koruması

Yolcuların darbe bölgesine yakın olmasından dolayı yan taraftan gerçekleşen çarpışmalar sonucunda ortaya çıkan sonuçların ön çarpışmalar ile karşılaştırılması pek mümkün değildir.

Karoserinin ön ya da arka tarafında bulunan malzemelerin deformasyonu sonucunda emilen enerji miktarının, yan yüzeylerde de aynı sonuçları göstermesi beklenemez. Olası bir yan çarpışma sonucunda yolcu bölümünün olabildiğince düzgün bir şekilde deforme olması için bu bölge özellikle sağlam olmalıdır ve kullanılan güvenlik sistemleri sadece birkaç mili saniye içerisinde tepki verecek şekilde tasarlanmalıdır.

Yaralanma tehlikesini mümkün olan en iyi şekilde azaltmak için tüm Volkswagen araçlarının bu bölgelerinde çeşitli koruma mekanizmaları kullanılır:

  • Yan darbe kirişleri kapıların daha sağlam olmasını sağlar ve yan taraftan gerçekleşen çarpışma sırasında ortaya çıkan enerjiyi eşit bir şekilde dağıtır.
  • Özel olarak dizayn edilen kalın ve güçlü kapılar aracın yan darbelere karşı deformasyon özelliklerini arttırır. Çarpışma esnasında ortaya çıkan güçler bu sayede daha etkin bir biçimde aracın tabanına ve tavanına aktarılabilir.
  • Sağlam A, B ve C sütunları, deformasyona karşı yolcu kabininde büyük dayanıklılık sunar.
  • Araç tabanında bulunan çapraz gergiler, yolcular için gerekli hayatta kalma alanını sağlar.
  • Optimum şekilde uyarlanmış yan ve baş hava yastıkları, çarpışma sırasında ortaya çıkan tehlikelere karşı etkili bir güvenlik sistemi oluşturur.
 
 

Yan Rüzgar Dengeleme Sistemi

Volkswagen Yan Rüzgar Dengeleme Sistemi

Yan Rüzgâr Dengeleme sistemi, elektro mekanik servo direksiyonlu (EPS) araçlar için daha fazla konfor ve daha fazla güvenlik sunar.

Bu konfor özelliği, artan yan rüzgârda ve tek taraflı eğimli yollarda sürücü üzerine binen yükü azaltır. EPS’nin kontrol ünitesi sürücünün sürekli olarak araç üzerinde oluşan yanal kuvvetin tersine direksiyon hareketi uyguladığını fark ederse, servo direksiyonu bu koşula uygun olacak şekilde otomatik olarak ayarlar. Sürücünün bu direksiyon hareketini artık aktif bir şekilde kendisi uygulamak zorunda olmadığından dolayı üzerine binen yük azaltılır ve belirgin bir konfor artışı sunulur.

 

 

Yanal Eğimde Seyretme Açısı

Volkswagen Yanal Eğimde Seyretme Açısı

Yanal eğimde seyredebilme açısı, arazi kabiliyetine sahip bir aracın düşük hızlarda seyir ederken devrilmeden ve herhangi bir ciddi tutunma kaybına uğramadan üzerinden geçebileceği açıyı tanımlar.

 

 

Yanal İvme Sensörü

Elektronik Stabilizasyon Programı (ESP), gerçek sürüş durumunu belirleme