Off-Road Modu

Volkswagen Off-Road Modu

Off-Road Modu, şanzımanlarda bulunan ek bir şanzıman/diferansiyel kademesini tanımlar.  

Bu takviye kademesi zorlu arazi koşullarında ve dik rampalarda gerçekleştirilen sürüşü kolaylaştırır. Bu fonksiyon Touareg modelinde yer alan 4x4 tahrik sistemi 4XMOTION ile birlikte zorlu arazide sorunsuz bir şekilde ilerlemek için gerekli ön koşulu sunar.

Touareg’te, zorlu arazi kullanımı için geliştirilmiş son derece kısa ve bu nedenle de yüksek tork iletimi sağlayan 2,66:1 takviye kademesi yürür aksam kontrolü üzerinden elektronik şekilde devreye alınabilmektedir. Bu sistem, çok düşük hızlarda dahi maksimum tahrik gücü elde edilebilmesine olanak tanır. Touareg bu sayede azami yüzde 100’e (45°) kadar bir tırmanma kabiliyeti elde edebilmektedir.

 

 

Off-Road Navigasyon Özelliği

Volkswagen Off-Road Navigasyon Özelliği

Off-Road navigasyon özelliği sayesinde harita üzerinde dijitalleştirilmemiş bölgelerde, yol ve caddelerin dışında (Off-Road) da yolun bulunmasını sağlıyor.

 

 

Off-Road Sürüş Programı

Volkswagen Off-Road Sürüş Programı

Off-Road Sürüş Programı, diğer unsurların yanı sıra bir yokuş iniş asistanını, zorlu arazi şartları için geliştirilmiş bir kalkış destek fonksiyonunu, kullanıma almaktadır.

Bu program, aynı zamanda zorlu arazi şartları için değiştirilebilen gaz pedalı karakteristiği ve özel olarak  optimize edilmiş bir ABS sistemi içermektedir (ABSPlus). Sistem bu sayede her türlü arazi koşulunda araç üzerinde optimum hakimiyete olanak sağlar.

 

 

Otomatik Far Yükseklik Ayarı

Volkswagen Otomatik Far Yükseklik Ayarı

Seyir farlarının yüksekliğinin ve dolayısıyla da aydınlatma mesafesinin en iyi şekilde ayarlanmasını ve yolun optimum şekilde aydınlatılmasını sağlar.

Far yükseklik ayarı, tüm yük koşullarında aydınlatma mesafesinin aynı kalmasını sağlar ve karşıdan gelenlerin gözlerin kamaşmasını önler. Farlar, otomatik gerçekleşen ayarlama esnasında eğime ve yük durumuna göre uyarlanır. Otomatik far yükseklik ayarı için genelde iki farklı sistem kullanılır: bir statik bir de dinamik çözüm. Statik düzeltme yolcu ve bagaj tarafından oluşan ek yükleri dengelerken, dinamik sistem far ayarını kalkış, hızlanma ve frenleme esnasında da düzeltmektedir.

Kontrol ünitesi statik düzeltme esnasında eğim sensörlerinden gelen sinyallerle birlikte elektronik takometre ve ABS kontrol ünitesinden gelen sinyalleri de değerlendirir. Böylece sistem, aracın durması ve aracın sürekli hareket etmesi arasındaki farkı algılayabilir.

Volkswagen’in otomatik far yükseklik ayarı, her sürüş durumunda aydınlatma mesafesinin doğru şekilde ayarlanmış olmasını garanti eder. Kontrol ünitesi yukarıda belirtilen durumlara ek olarak hız sinyallerindeki değişimi de (hızlanma ve frenleme) algılar. Bu ek sinyallerin işlenmesi, belirgin oranda daha yüksek performanslı bir kontrol ünitesi gerektirir. Aydınlatma mesafesini saliseler gibi kısa sürelerde gerçekleştirmek amacıyla ayar motoru da daha yüksek bir ayar hızına sahiptir. Bununla birlikte, Xenon farlı bir araçta, otomatik aydınlatma mesafesi bulunması yasal olarak zorunludur.

 

 

Otomatik Seviye Ayarı

Otomatik seviye ayarı sayesinde, havalı süspansiyon sistemi aracı, yük durumundan bağımsız olarak, her iki aksta sabit bir seviyede tutar. Dört adet yükseklik sensörü bu ayarlama esnasında sürekli şekilde aks ve karoser arasındaki mesafeyi ölçümleyerek referans mesafesine göre farklılıklar sergileyen durumlarda aracı dengeler.

Dengenin oluşturulması için konvansiyonel ve havalı süspansiyonda çeşitli sistemler kullanılır.

Aracın yüklü olması durumunda arka bölümünün nispeten aşağıda kalmasını önlediğinden, otomatik seviye ayarı daha fazla sürüş güvenliği ve konforu sağlar. Ayrıca römorklu sürüşlerde de güvenlik artar.

 

 

Otomatik Şanzıman

Volkswagen Otomatik Şanzıman

Otomatik şanzımanlar; kalkış ve kavrama sürecini, aktarma oranının seçilmesini ve viteslere geçilmesini kendi kendilerine gerçekleştiren otomatik sistemlerdir. Sürücünün sol ayağının ve sağ elinin hareketlerini üstlenerek, hem trafik güvenliğini hem kişisel konforu arttırırlar.

Geleneksel bir otomatik şanzımanda bulunan dahili bir tork konvertörü, motordan gelen gücü şanzımana aktarma işini üstlenir. Otomatik şanzımanın diğer bileşenleri arasında sekiz kadar sürüş kademesi sunan bir planet dişli seti ve ayrıca bir hidrolik ya da elektronik/hidrolik kontrol ünitesi yer alır.

 

 

Ön Bölge Asistanı "Front Assist"

Volkswagen Ön Bölge Asistanı "Front Assist"

Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, radar sensörleri yardımıyla kritik mesafe durumlarını algılar ve durma mesafesini kısaltmaya yardımcı olur.

Sistem, tehlikeli durumlarda sürücüyü tedbir amaçlı olarak gerçekleştirilen ani ve kısa bir fren darbesi eşliğinde hem görsel hem de sesli bir şekilde uyarır. Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”nin bir bileşenidir, fakat bağımsız ve mesafe ile hız ayar sistemi kapatıldığında da çalışmaya devam eder. Bu sistem, kritik yaklaşım durumlarına iki kademede tepki verir: Asistan sistemi, sert şekilde yavaşlayan veya yavaş seyreden araçlar konusunda ve buna bağlı olarak çarpışma tehlikesine karşı sürücüyü sesli ve görsel sinyallerle uyarır. Araç, buna paralel olarak bir acil frenlemeye "hazırlanır". Fren balataları, aracı frenlemeden önce fren disklerine yakınlaştırılır ve hidrolik fren asistanının tepki verme tutumu daha hassas bir şekilde kumanda edilir. Sürücü bu uyarıya tepki vermezse, ikinci kademede bir kerelik kısa bir fren darbesiyle olası çarpışma tehlikesi konusunda uyarı verilir ve fren asistanının tepki verme tutumu daha da arttırılır. Sürücü bu durumda frene basarsa, derhal komple fren gücü devreye girer. Frenleme yeteri kadar sert değilse Ön Bölge Asistanı “Front Assist” fren basıncını gerekli ölçüde arttırır ve böylece aracın engelden önce durdurulmasını sağlar.

Araca bağlı olarak, Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, iki fonksiyon daha hizmete sunuyor. Birinci durumda çarpışma uyarısından sonra kendi kendine, aracı frenlemek ve sürücünün dikkatini yeniden çekmek için yeterli olan otomatik bir kısmi frenleme gerçekleştirir.

Çarpışmanın kaçınılmaz olduğu ikinci bir durumdaysa, sürücü bağımsız bir otomatik tam frenlemeyle desteklenir. Bu süreçte, Ön Bölge Asistanı “Front Assist”, çarpışma hızını düşürmek ve çarpışmayı mümkün olduğu ölçüde yumuşak tutmak için aracı mümkün olan en üst düzeyde frenler.

Ön Bölge Asistanı “Front Assist” araca bağlı olarak ayrıca 30 km/s gibi düşük hızlarda da destek sunar. Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında sistem otomatik şekilde frenleme yapar ve çarpışma hızının düşürülmesini sağlar. İdeal koşullar sağlandığında kazalar tamamıyla önlenir.

 

 

Önden Çekiş Sistemi

Volkswagen Önden Çekiş Sistemi

Günümüzde orta sınıfa kadar binek otomobillerde ağırlıklı olarak önden çekiş sistemi kullanılmaktadır.

Çekiş, ön tekerlekler üzerinden gerçekleştirilir. Motor, şanzıman, aks tahriki ve dengeleme grubu kompakt bir bütün oluşturacak şekilde bir araya getirilmiş durumdadır. Önden çekiş sisteminde araç gerçek anlamda "çekilir", böylece çekiş güçleri ve aracın hareketi arasında stabil bir durum sağlanır.