4MOTION®

Volkswagen 4motion

4MOTION®, Volkswagen’in 4x4 çekiş sistemidir.

Volkswagen’in 4x4 çekiş sistemindeki motor gücü, ihtiyaca uygun bir şekilde dört tekerleğe dağıtılır.

Motorun boylamasına monte edildiği modellerde, tahrik güçlerinin ön ve arka aksa dağıtılmasını sağlayan bir Torsen® diferansiyeli bulunur. Enine monte edilmiş motorlarda ise bir Haldex® kavrama kullanılır.

4MOTION® sistemi yüksek seviyede aktif güvenlik, neredeyse tüm zeminlerde güvenli çekiş ve yandan esen rüzgârda bile daima sağlam bir yol tutuş sunuyor. 4x4 çekiş sisteminin etkinleştirilmesiyle birlikte devreye giren ve “süreklilik sunan güvenlik avantajları", onun diğer sistemlerden belirgin şekilde üstün olduğunu hemen fark ettirir. 4MOTION® teknolojisi aynı zamanda elektronik stabilizasyon programı (ESP), elektronik patinaj önleme sistemi (ASR), elektronik motor çekiş kontrolü (MSR) ve elektronik diferansiyel kilidi (EDL) gibi tüm sürüş dinamiği kontrol sistemleri ile kombine edilebiliyor.

 

 

4XMOTION®

Volkswagen 4xmotion

4XMOTION®, Touareg modelinin elektronik kumandalı ve sürekli 4x4 çekiş sistemidir.

Bu aracın arazide olağanüstü performans sunmasının temelinde sürekli 4x4 çekiş sistemi yatıyor. Touareg, lamelli bir kavramaya ve redüksiyon dişli grubuna sahip kilitlenebilir bir merkezi diferansiyele sahiptir. Normal işletim sırasında kaymaya bağlı olarak ön ve arka aksta kademesiz güç dağıtımı gerçekleşir. Ayrıca diferansiyelin kilitlenmesi de mümkün olduğundan istikrarlı bir tahrik dağıtımı sağlar. Zorlu arazi kullanımı için şanzımanın redüksiyon kademesi (2,69:1), yürür aksam şalteri üzerinden elektrikli olarak etkinleştirilebilir. Bu sayede, çok düşük hızlarda dahi maksimum tahrik gücü elde edilebilmesine olanak tanınır. Touareg bu özellik sayesinde %100’e (45°) kadar ulaşan bir tırmanış kabiliyetine ulaşabilmektedir. İsteğe bağlı olarak %100 kilitleme etkisi olan bir çapraz kilitlemeli arka aks diferansiyeli de sipariş edilebilir. Diferansiyel kilidinin etkinleştirilmesi (%100) sürücünün kendi talebine bağlıdır. Çapraz kilitleme, çekiş ve sürüş dinamiğin iyileştirilmesi amacıyla duruma bağlı olarak otomatik bir şekilde de etkinleştirilir.