Common-Rail Sistemi

Volkswagen Common-Rail Sistemi

Common Rail kavramı ile dizel motorlarda kullanılan yakıt direkt enjeksiyon sisteminin mimarisi adlandırılmaktadır.

Bu mimaride basınç üretimi ve yakıt enjeksiyonu birbirinden tamamen ayrılmış durumdadır. Motorun istenen bir noktasına monte edilebilen, ayrı bir pompa sayesinde sürekli basınç üretilirken, bu basınç ortak bir dağıtım hattında depolanır. Tüm silindirlerin püskürtme memeleri bağımsız yan hatlar üzerinden Common Rail olarak adlandırılan ortak dağıtım hattına İngilizce, "ortak hat", paralel şekilde bağlanmış durumadır. Sistem, tüm silindirlerin püskürtme memelerine kesintisiz bir şekilde sabit basınç aktarır. Enjeksiyon miktarı ve anı, anlık değişebilen ihtiyaçlar doğrultusunda Elektronik Motor Kontrol ünitesince belirlenir ve bu püskürtme memelerinde bulunan solenoid valfler aracılığıyla gerçekleştirilir.

 

 

"Composition Colour" Bilgi ve Eğlence Sistemi

Volkswagen Composition Colour Bilgi ve Eğlence Sistemi

Modele bağlı olarak  5" ve 6.5" renkli ekrana sahip olan Türkçe dil seçenekli "Composition Colour", resistif dokunmatik ekrana sahiptir. Sistem üzerindeki SD kart girişinden ortam içeriklerine erişilebilmektedir. Araç bilgilerinin ekrandan takip edilebiliyor olması kullanıcıların araçlarını daha iyi tanımalarına olanak sağlamaktadır. 

Aux-In girişi ve CD çalar (modele bağlı olarak), "Composition Colour" Bilgi ve Eğlence Sistemlerine entegre şekilde yer almaktadır.

 

 

“Composition Media” Bilgi ve Eğlence Sistemi

Volkswagen Composition Medya Bilgi ve Eğlence Sistemi

Modele bağlı olarak 6.5" ve 8" Türkçe dil seçenekli renkli ekrana sahip olan "Composition Media", kapasitif dokunmatik ekranı sayesinde çoklu parmak hareketlerini algılayabilmekte ve ekranlar arasında kolay geçiş yapılmasını sağlamaktadır.

SD ve Aux-in bağlantılarının yanı sıra Bluetooth ve USB bağlantılarını da desteklemektedir. SD kart yuvalarının ve CD çaların torpido gözünde bulunduğu bilgi ve eğlence sisteminde, aracın yakıt tüketimleri gibi pek çok araç bilgisi kullanıcıya bu sistem ekranı üzerinden aktarılmaktadır.

 

 

Çarpışma Hazırlığı “PreCrash”

Volkswagen Çarpışma Hazırlığı

Çarpışma hazırlığı “PreCrash”, ESP savrulma ve akselerasyon sensörleri üzerinden, 2 saniyeden uzun süren kritik bir sürüş durumu algılandığında, elektrik kumandalı ön emniyet kemeri aktif gergi sistemini aktive ederek kemer boşluklarını almakta ve açık olan cam veya panoramik açılır cam tavanı hızla kapatarak olası bir çarpışma esnasında içeriye yabancı cisimlerin girmesi ihtimalini azaltmaktadır.

Modele göre sunulabilen Çarpışma Hazırlığı Ön / Arka “PreCrash Rear” özelliği sayesinde ise Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist” özelliği ile entegre bir şekilde çalışarak arkadan tehlikeli şekilde yaklaşan bir aracı algılayabiliyor. Eğer tehlike devam ediyor ise arkadan gelen sürücüyü uyarmak için dörtlü flaşörleri sık aralıklarla yakıyor. Aynı zamanda araç içinde elektrik kumandalı ön emniyet kemeri aktif gergi sistemini aktive ederek kemer boşluklarını almakta ve açık olan cam veya panoramik açılır cam tavanı hızla kapatmaktadır.

Gelişmiş Çarpışma Hazırlığı “PreCrash 360” sistemi ise ön ve arkadan gelen tehlikelerin yanısıra yandan gelen olası tehlikeleri algılar ve araç içindekilerin güvenliği için gerekli önlemleri almaktadır.

 

 

 

 

Çarpışma Sensörleri

Volkswagen Çarpışma Sensörleri

Akıllı sensör sistemi, ilgili pasif güvenlik sistemlerini kaza durumunda tam zamanında devreye girmelerini sağlayacak şekilde tetikler.

Başka bir deyişle, çarpışma sensörlerinin görevi; çarpışmayı algılamak ve ilgili sinyallere dönüştürmektir. Ancak bu işlemi gerçekleştirmek için sadece birkaç mili saniyeye sahiptirler. Bu sistemin kalbinde Hava Yastığı Kontrol Ünitesi yer alır. Hava Yastığı Kontrol Ünitesi, hava yastıkları ve emniyet kemeri gerdiricileri için tetikleme kararını, çarpışma türüne, yönüne ve şiddetine bağlı olarak verir.

Araç içerisine merkezi bir şekilde yerleştirilmiş olan kontrol ünitesinde entegre sensörler mevcuttur. Bu sensörler, önden ya da yandan gelecek çarpışmanın şiddetini, içeriklerinde bulunan ivmelenme hesaplayıcıları sayesinde çarpışma daha gerçekleşmeden algılıyor. Bu merkezi sensör grubuna ek olarak, araç içinde harici çarpışma sensörleri de monte edilir. Bu çarpışma sensörleri, çarpışmanın algılanmasına destek sağlar.

Çarpışma sensörlerinin ölçüm esası, çoğunlukla kütle ataletinin etkisini değerlendirme prensibine dayanır. Çarpışma nedeniyle bir araç aniden durdurulursa, araca sabit bir şekilde bağlanmamış olan tüm vücutlar veya eşyalar çarpışma esnasındaki hızla hareket etmeye devam ederler.

Sensörler, hızlanmayı ölçmek ve değerlendirilebilir veri olarak kontrol ünitesine iletmek için uygun bir yapıya sahiptir.

Çoğu Volkswagen modelinde, yandan çarpışmanın sensörlerle algılanması için ön kapılara entegre edilmiş, özel olarak çok hızlı tepki veren basınç sensörleri kullanılır. Yandan çarpma durumunda kapının dış sacı içeriye doğru bastırılır ve kapı iç hacminde bir yüksek basınç meydana gelir. Hava basıncındaki değişikliği belirli bir seviyeyi aşması durumunda; sensör, hava yastığı kontrol ünitesine ilgili bir sinyal gönderir. Yandan çarpmalar tam zamanında algılamak için C sütun bölgesinde ayrıca hızlanma sensörleri de kullanılır.

 

 

Çevresel Görüş Sistemi “Area View”

Volkswagen Çevresel Görüş Sistemi

Çevresel Görüş Sistemi "Area View", aracın çevresini 360 derecelik bir açıyla görüntüleyerek araç içerisindeki ekrana yansıtmaktadır. Sürücüyü her türlü trafik durumunda en iyi şekilde desteklemek üzere çok sayıda perspektif ve görüntü sunar.

Araç çevresine yerleştirilmiş dört adet kamera sayesinde çevreye ilişkin güvenli ve çepeçevre bir görüş sağlanır. Bunun yanında, ön ve arkada bulunan 180° derecelik geniş açı objektifleri sayesinde sağa ve sola olmak üzere 90° derecelik bir açıya kadar görüş sağlanmaktadır. Sürücü, böylece bir nevi "köşeden bakma" olanağına sahip olur. Bu yetenek, özellikle görüş açısının dar olduğu kavşaklarda güvenli çıkış olanağı sağlamaktadır. Çevresel Görüş Sistemi "Area View", sürücüyü zor manevralarda, römork bağlama esnasında, römork ile manevra yapılırken ve arazide destekler.

Kameraların topladığı görüntüler, dijital olarak işlenir ve gerçek zamanlı olarak radyo ya da radyolu navigasyon sisteminin ekranına yansıtılır.

Yeni nesil Area View sistemlerinde 3D kuşbakışı görünümü tercih edilerek özellikle park alanlarında park yeri ararken araç çevresinin daha kapsamlı kontrol edilebilmesini sağlar. Aracın boyutlarına uygun park manevralarına yardımcı olmak için ekranda sanal engeller oluşturur.

 

 

Çift Kavramalı Şanzıman "DSG"

Volkswagen 7 Kademeli Şanzıman DSG

“Direct-Shift-Gearbox” veya başka bir deyişle Çift Kavramalı Şanzıman "DSG", otomatik vites sistemlerinde bir devrim niteliği taşımaktadır.

Konvansiyonel otomatik vites sistemlerinin, yüksek yakıt tüketimi, yüksek ağırlık, düşük performans ve yüksek emisyon değerlerinden ibaret olan tüm kötü yönlerini ortadan kaldıran bu kompakt ve hafif şanzıman sistemi ile Volkswagen otomobilleri, manuel vitesli modellerden bile daha performanslı, daha düşük yakıt tüketimine sahip ve daha çevreci olabilmiştir.

Temel yapı itibariyle, birbiri ile senkronize çalışabilen iki ayrı milde sıralanmış vites seviyeleri, çoklu plakalı çift kavrama (debriyaj) ve yüksek kapasiteli bir mekatronik üniteden meydana gelen DSG şanzımanda, 1-3-5-7 numaralı vitesler bir milde, 2-4-6-R numaralı vitesler ise ikinci bir milde sıralanmıştır. Örneğin, 3. viteste seyrederken sistem, 3 numaralı vitesin miline bağlı olan kavramayı kapatmış ve gücü bu milden aksa aktarmaktadır. Bu esnada, olası bir vites yükseltmesine ön hazırlık için ise 4. vites, ikinci mil üzerinden seçilmiş ancak debriyajı açık bekletilmektedir. Vites yükseltme aşamasında yapılacak şey basittir: birinci milin debriyajını açmak ve hızla ikinci milin debriyajını kapatmak... Bu işlem sadece 300 ms sürmektedir (DSG tiplerine göre farklılık gösterebilir)

Bu yüksek hızlı vites değişim yeteneği, DSG’nin kesintisiz güç aktarımının, hissedilemeyen vites geçişlerinin, yüksek performansının ve düşük yakıt tüketimi ile düşük emisyon değerlerinin sırrıdır.

6 ileri DSG tiplerinde ıslak kavrama sayesinde yüksek 350 NM’e kadarki torklar kaldırılabilmektedir. Daha düşük torka sahip motorlarda ise daha seri vites geçişlerine ve bir miktar daha yüksek verimliliğe sahip kuru kavramalı 7 ileri DSG tipi kullanılmaktadır (maksimum 250 NM tork dayanımlı). Daha yüksek performanslı motorlar ve ağır motor yükü şartlarında çalışacak modeller için ise ıslak kavramalı 7 ileri DSG tipleri kullanılmaktadır.

7 kademeli DSG, iki farklı spesifikasyonda mevcuttur.

  • Daha küçük motorlar için; maksimum torku 250 Nm olan motorlar. Buradaki çift debriyaj, yağ banyosu olmaksızın kuru bir şekilde çalışır.
  • Yüksek yüklemeye maruz motorlar için; maksimum torku 600 Nm olan motorlar. Buradaki DSG özellikle yüksek tork çıktısı için tasarlanmıştır.
 
 
 

Çok Amaçlı Tavan Anteni

Volkswagen Çok Amaçlı Tavan Anteni

Çok fonksiyonlu arka cam anteni, araç için gerekli olan bir çok kablosuz yönetim mekanizmasını bir araya toplar. Merkezi kilitleme sistemi, telefon, navigasyon sistemi, radyo ve TV antenlerini bir araya getiren sistem optimum alıcı ve verici kalitesi sunar.

Merkezi kilitleme sisteminin çalışmasını sağlayan alıcılar arka camın üst bölümünde yer alırken, navigasyon sisteminin ve telefon fonksiyonunun alıcıları ise alt bölümde konumlandırılmıştır. Radyo ve televizyon alıcıları ise cam yüzeyini kaplayan özel bir yapıya sahiptir.

Dışarıdan görülmesi mümkün olmayan anten yapısı böylece hasarlara karşı en iyi şekilde korunmuş durumdadır ve araç siluetinin görselliğini bozmayacak şekilde geliştirilmiştir.

 

 

Çok Fonksiyonlu Deri Direksiyon

Volkswagen Deri Direksiyon

Çok fonksiyonlu deri direksiyon, sunmuş olduğu kullanım kolaylığıyla dikkat çekiyor.

Kapsamı modelden modele göre değişmekle birlikte, çok fonksiyonlu direksiyon üzerinde yer alan tuşları kullanarak aşağıda yer alan çeşitli işlemler gerçekleştirilebilir.

  • Radyo ya da radyo navigasyon sistemlerinin sesi yükseltilip/alçaltılabilir.
  • Radyo frekansları değiştirilebilir.
  • Bazı modellerde yol bilgisayarı kontrol edilebilir.
  • Bazı modellerde hız sabitleyici kontrol edilebilir.
  • Ayrıca bazı DSG şanzımanlı modellerde sunulan direksiyon arkasında yer alan vites değiştirme pedalları sayesinde elleriniz direksiyon üzerindeyken manuel olarak vites geçişi sağlanır.

Seçmiş olduğunuz modele ait donanım içeriği için Yetkili Satıcı’nızdanOpens an external link detaylı bilgi edinebilirsiniz.