Hafızalı Sürücü Koltuğu

Volkswagen Hafızalı Sürücü Koltuğu

Hafızalı Sürücü Koltuğu, farklı kişilere ait bireysel koltuk ayarlarını kayıt etme ve bir düğmeye basılarak yeniden çağırmaya olanak sunar.

Koltuk pozisyonu istenen konuma ayarlandıktan sonra “Set” düğmesine bir kere basılır ve daha sonra 1,2 ya da 3 numaralı seçeneklerden istenen düğmeye basılı tutularak koltuk pozisyonu hafızaya alınır. Sistem koltuk pozisyonunu hafızaya aldığını göstermek için sizi sesli olarak uyarır.

 

 

Haldex Kavrama

Volkswagen Haldex Kavrama

Haldex Kavrama, elektronik kumandalı bir çoklu lamelli kavrama sistemidir. Akıllı 4x4 çekiş sistemi 4MOTION’da çekiş gücünün değişken şekilde ön ve arka aks arasında dağıtılmasına olanak sağlar.

Kademesiz ayar, sürüş dinamiğine balı durumları ve çekiş torklarını dikkate alan bir kontrol ünitesi tarafından gerçekleştirilir. Haldex Kavrama ayrıca Elektronik Stabilizasyon Programı "ESP"’ye bağlanmış durumdadır ve böylece araç güvenliğine de katkı sağlar.

 

 

Hava Kalite Sensörü

Volkswagen Hava Kalite Sensörü

Hava Kalite Sensörü, Tam Otomatik Klima "Climatronik" sistemi içerisinde alınabilen  bir bileşendir.

Hava Kalitesi Sensörü, oksitlenebilir (yükseltgenebilir) veya indirgenebilir gazlar halinde mevcut olan havadaki zararlı maddeleri tespit etmekle görevlidir. Örneğin, karbon monoksit (CO), hidrokarbonlar (benzol veya benzin buharları) veya diğer natamam yanmış yakıt bileşenleri oksitlenebilir (yükseltgenebilir) gazlardır. Azot oksitler (NOx) ise indirgenebilir gazlardır.

Trafik sıkışıklığı veya tünel geçişi gibi hava kalitesinin kötü olduğu yerlerde kumanda, Klimatronik’in iç hava sirkülasyonu işletimini etkinleştirir ve böylece sorunlu dış havanın iç mekândaki hava kalitesini bozmasını önler.

 

 

Hava Yastıkları

Volkswagen Hava Yastıkları

Emniyet kemerleri yanı sıra hava yastıkları da belirli bir şiddetteki çarpışmalarda ağır baş ve üst gövde yaralanma risklerini azaltmak için kullanılmaktadır.

Çarpışma sensörleri tarafından tetikleme değerine denk bir çarpışma kaydedildiğinde, hava yastığının kontrol ünitesi bir gaz jeneratörünü ateşler. Bu sistem hava yastığını 35 ile 45 mili saniye arasında şişirir. Devreye giren hava yastıkları hem başı hem üst gövdeyi yakalayarak sarar ve binen yükleri mümkün olduğunca büyük bir alana dağıtır. Çarpışma sonunda sadece 120 mili saniye gibi kısa bir süre içerisinde gaz tümüyle boşaltılır ve hava yastığı söner. Önemli bir nokta ise optimum korumanın yalnızca araç içindekiler emniyet kemerlerini doğru şekilde bağladığında sağlanabilir olmasıdır. Bunun nedeni, hava yastıklarının emniyet kemeri gerdiricileri ve kuvvet limitörleri ile birlikte uyumlu bir güvenlik sistemi oluşturuyor olmasıdır. Ön hava yastıkları yanı sıra yan hava yastıkları, diz hava yastıkları ve bir de baş hava yastığı sistemleri de sunulmaktadır.

 

 

Hava Yastığı Kontrol Ünitesi

Hava Yastığı Kontrol Ünitesi

Hava yastıklarının bağlı olduğu kontrol ünitesi bir çarpışmayı algılayarak değerlendirmek için çalışmaktadır. Daha sonra kazanın türüne ve şiddetine uygun şekilde ilgili tüm güvenlik sistemlerini etkinleştirir.

Kontrol ünitesine gerekli olan bilgileri altı adede kadar harici ivmelenme sensörü (çarpışma sensörü) sağlar. Hava yastığı kontrol ünitesi, aracın boylamasına, enlemesine ve dik eksende hızlanma sensörleri ile donatılmıştır. Kontrol ünitesi bunların yanı sıra aracın kendi ekseni etrafındaki dönüşünü tespit eden bir dönme oranı sensörüne de sahiptir. Kontrol ünitesinin içinde bulunan sensörler, diğer sensörlerden gelen sinyallerin değerlendirilmesine ve karşılaştırılmasına hizmet eder. Bu yapı sayesinde kontrol ünitesi kazanın yönünü ve şiddetini belirleyebilir ve ilgili güvenlik sistemlerinin tetiklenmesini sağlayabilir.

Kontrol ünitesi ayrıca, kazadan sonra araç içindekilerin yönlerini bulmaları ve gerekli kurtarma çalışmalarını kolaylaştırmak için çarpışma sinyal çıkışları üzerinden diğer CAN veri yolu sistemleri ile bağlı durumdadır.

Volkswagen’de gerçekleştirilen kapsamlı araştırma ve sürekli geliştirme çalışmaları, güvenlik sistemlerine ait kumanda sisteminin çok farklı çarpışmalara dahi optimum koruma sağlayacak şekilde tasarlanabilmelerine olanak tanımaktadır. Ön hava yastıklarının kazanın şiddetine bağlı olarak iki kademeli olarak tetiklenmesi, sürücü ve ön yolcu için yaralanma riskinin daha da azaltılmasına katkı sağlar.

Bu sistem, çarpışmanın ve çarpışma şiddetinin oluşturduğu güçlü sarsıntının bir taş darbesi ya