Hafızalı Sürücü Koltuğu
Hafızalı Sürücü Koltuğu, farklı kişilere ait bireysel koltuk ayarlarını kayıt etme ve bir düğmeye basılarak yeniden çağırmaya olanak sunar.
Koltuk pozisyonu istenen konuma ayarlandıktan sonra “Set” düğmesine bir kere basılır ve daha sonra 1,2 ya da 3 numaralı seçeneklerden istenen düğmeye basılı tutularak koltuk pozisyonu hafızaya alınır. Sistem koltuk pozisyonunu hafızaya aldığını göstermek için sizi sesli olarak uyarır.
Haldex Kavrama
Haldex Kavrama, elektronik kumandalı bir çoklu lamelli kavrama sistemidir. Akıllı 4x4 çekiş sistemi 4MOTION’da çekiş gücünün değişken şekilde ön ve arka aks arasında dağıtılmasına olanak sağlar.
Kademesiz ayar, sürüş dinamiğine balı durumları ve çekiş torklarını dikkate alan bir kontrol ünitesi tarafından gerçekleştirilir. Haldex Kavrama ayrıca Elektronik Stabilizasyon Programı "ESP"’ye bağlanmış durumdadır ve böylece araç güvenliğine de katkı sağlar.
Hava Kalite Sensörü
Hava Kalite Sensörü, Tam Otomatik Klima "Climatronik" sistemi içerisinde alınabilen bir bileşendir.
Hava Kalitesi Sensörü, oksitlenebilir (yükseltgenebilir) veya indirgenebilir gazlar halinde mevcut olan havadaki zararlı maddeleri tespit etmekle görevlidir. Örneğin, karbon monoksit (CO), hidrokarbonlar (benzol veya benzin buharları) veya diğer natamam yanmış yakıt bileşenleri oksitlenebilir (yükseltgenebilir) gazlardır. Azot oksitler (NOx) ise indirgenebilir gazlardır.
Trafik sıkışıklığı veya tünel geçişi gibi hava kalitesinin kötü olduğu yerlerde kumanda, Klimatronik’in iç hava sirkülasyonu işletimini etkinleştirir ve böylece sorunlu dış havanın iç mekândaki hava kalitesini bozmasını önler.
Hava Yastıkları
Emniyet kemerleri yanı sıra hava yastıkları da belirli bir şiddetteki çarpışmalarda ağır baş ve üst gövde yaralanma risklerini azaltmak için kullanılmaktadır.
Çarpışma sensörleri tarafından tetikleme değerine denk bir çarpışma kaydedildiğinde, hava yastığının kontrol ünitesi bir gaz jeneratörünü ateşler. Bu sistem hava yastığını 35 ile 45 mili saniye arasında şişirir. Devreye giren hava yastıkları hem başı hem üst gövdeyi yakalayarak sarar ve binen yükleri mümkün olduğunca büyük bir alana dağıtır. Çarpışma sonunda sadece 120 mili saniye gibi kısa bir süre içerisinde gaz tümüyle boşaltılır ve hava yastığı söner. Önemli bir nokta ise optimum korumanın yalnızca araç içindekiler emniyet kemerlerini doğru şekilde bağladığında sağlanabilir olmasıdır. Bunun nedeni, hava yastıklarının emniyet kemeri gerdiricileri ve kuvvet limitörleri ile birlikte uyumlu bir güvenlik sistemi oluşturuyor olmasıdır. Ön hava yastıkları yanı sıra yan hava yastıkları, diz hava yastıkları ve bir de baş hava yastığı sistemleri de sunulmaktadır.
Hava Yastığı Kontrol Ünitesi
Hava yastıklarının bağlı olduğu kontrol ünitesi bir çarpışmayı algılayarak değerlendirmek için çalışmaktadır. Daha sonra kazanın türüne ve şiddetine uygun şekilde ilgili tüm güvenlik sistemlerini etkinleştirir.
Kontrol ünitesine gerekli olan bilgileri altı adede kadar harici ivmelenme sensörü (çarpışma sensörü) sağlar. Hava yastığı kontrol ünitesi, aracın boylamasına, enlemesine ve dik eksende hızlanma sensörleri ile donatılmıştır. Kontrol ünitesi bunların yanı sıra aracın kendi ekseni etrafındaki dönüşünü tespit eden bir dönme oranı sensörüne de sahiptir. Kontrol ünitesinin içinde bulunan sensörler, diğer sensörlerden gelen sinyallerin değerlendirilmesine ve karşılaştırılmasına hizmet eder. Bu yapı sayesinde kontrol ünitesi kazanın yönünü ve şiddetini belirleyebilir ve ilgili güvenlik sistemlerinin tetiklenmesini sağlayabilir.
Kontrol ünitesi ayrıca, kazadan sonra araç içindekilerin yönlerini bulmaları ve gerekli kurtarma çalışmalarını kolaylaştırmak için çarpışma sinyal çıkışları üzerinden diğer CAN veri yolu sistemleri ile bağlı durumdadır.
Volkswagen’de gerçekleştirilen kapsamlı araştırma ve sürekli geliştirme çalışmaları, güvenlik sistemlerine ait kumanda sisteminin çok farklı çarpışmalara dahi optimum koruma sağlayacak şekilde tasarlanabilmelerine olanak tanımaktadır. Ön hava yastıklarının kazanın şiddetine bağlı olarak iki kademeli olarak tetiklenmesi, sürücü ve ön yolcu için yaralanma riskinin daha da azaltılmasına katkı sağlar.
Bu sistem, çarpışmanın ve çarpışma şiddetinin oluşturduğu güçlü sarsıntının bir taş darbesi ya da derin çukurdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını ayırabilmektedir. Bu şekilde güvenlik sisteminin bir çarpışma olmadan tetiklenmesi durumu önlenmiş olur.
Havalandırma ve Masaj Fonksiyonlu Koltuklar
Havalandırma ve masaj fonksiyonlu koltuklar, sahip oldukları yüksek konfor seviyesi sayesinde beden sağlığını pozitif etkilerken aynı zamanda ekstra güvenlik de sunarlar.
Havalandırma Fonksiyonu: Oturma yüzeylerinin ve koltuk sırtlıklarının havalandırılması sayesinde sürücünün kendisini rahat hissetmesi sağlar ve bu nedenle kasılmış bir oturma pozisyonu önlenir. Ayrıca hareket özgürlüğünü kısıtlayan kışlık kıyafetlere gerek kalmadığı gibi bu sayede emniyet kemerleri vücudu daha iyi sarar ve bunun sonucunda daha iyi koruma sağlanır.
Masaj Fonksiyonu: Masaj fonksiyonu omurga üzerindeki yükü azaltır ve fiziksel olarak zinde olmayı destekler. Bir düğme üzerinden etkinleştirildiğinde masaj fonksiyonu on dakika süreyle bel desteği mekanizmasının hareketiyle sağlanır. Bu mekanik sistemin pnömatik çözümlere kıyasla avantajı omurganın daha etkili bir şekilde hareket ettirilmesinde yatıyor; ki bu hareket sırt bölgesi kaslarının doğal şekilde rahatlamasını sağlar.
Havalı Süspansiyon
Havalı Süspansiyon, olağanüstü yüksek bir sürüş konforu sunar.
Havalı Süspansiyon, konvansiyonel çelik yaylar yerine basınçlı hava ile doldurulmuş lastik körüklere sahiptir. Sistem, hava miktarının uyarlanması sayesinde karoserinin yüksekliğini ayarlayabilir. Havalı Süspansiyon sayesinde araç karoseri yükleme durumundan bağımsız olarak sabit bir seviyede tutulur Ayrıca frenleme veya hızlanma esnasındaki eğilme hareketleri dengelenir. Havalı Süspansiyon ve amortisör sistemi sürüş ve süspansiyon konforunu belirgin şekilde iyileştirir.
Hırsızlık Alarm Sistemi
İç denetim özellikli hırsızlık alarm sistemi, araç hırsızlığına karşı optimum koruma sunmaktadır.
Sesli ve görsel uyarı sinyalleri çevredekilerin dikkatini çeker ve hırsızları uzaklaştırır. Araca izinsiz giriş yapıldığında, kapılardaki ve kaputtaki kontaklar veya ultrasonik hareket sensörleri üzerinden sesli bir alarm tetiklenir. Ultrasonik hareket sensörleri, bir kişinin aracın kırılan bir camı üzerinden araç içerisine erişmek istediğini de algılayabilmektedir. Yeni nesil hırsızlık alarm sistemi, aracın merkezi elektriğinden bağımsız olarak çalışan bir back-up kornası ve kapının yetkisiz bir şekilde açılması sonucunda devreye giren zaman kumandalı bir alarmdan meydana gelir. . Aracın kilitlenmesiyle birlikte hırsızlık alarm sistemi devreye alınır ve açılmasıyla da devreden çıkarılır.
Volkswagen modelleri ayrıca, modele bağlı olarak, hırsızlık uyarı sisteminin bir parçası olan eğim sensörlerine de sahiptir. Bu sensörler aracın konum değişikliğini saptayarak (taşımayla hırsızlık) alarmı tetikleyebilmektedir. Hırsızlık uyarı sistemi önce 30 saniyelik bir korna alarmı ile ikazda bulunur. Bir sonraki aşamada ise dörtlü flaşör sistemi sürekli olarak yanıp sönmeye başlar.
"Plus" hırsızlık uyarı sistemi tüm bu özelliklere ek olarak bir de zorlanarak gerçekleştirilen çekmelere karşı bir çekme koruması da sunuyor.
Hız Sabitleme Sistemi
Hız Sabitleme Sistemi, araç hızının kumanda edilmesi için elektronik destekleyici bir aygıttır.
Sistem, sürücü tarafından seçilen hızı kaydeder ve muhafaza eder. Sürücü bu durumda hızı kısa süreli manuel olarak tanımlı bir değer kadar arttırabilir veya azaltabilir ve ardından istediği takdirde tekrar en son kayıtlı hıza geri dönebilir. Hız ayar sistemi, "Off" kullanım düğmesi üzerinden ya da fren veya debriyaj pedalına basıldığında devre dışı bırakılabilir. Sistem, sürücüye özellikle sabit hızla gerçekleştirilen uzun yolculuklarda yüksek bir konfor sunuyor.
Hız Sınırlama Sistemi
Yeni nesil Hız Sabitleme Sisteminin içinde yer alan Hız Sınırlama Sistemi, sürücü tarafından belirlenen hıza ulaşıldığında gaz pedalına daha fazla basılsa bile hızlanmayı otomatik olarak engeller.
Bu sayede hız sınırlarına konforlu bir şekilde uyulması sağlanır. Direksiyon veya sinyal kolunda yer alan “MODE“ tuşuna basılarak hız sabitleme sisteminden hız sınırlama sistemine geçiş yapılabilir. 30 km/s hızın üzerinde aktif edilebilir. Ayarlanan hız aşıldığında sistem görsel ve sesli uyarılar verir. Manuel olarak veya gaz pedalına ani bir şekilde sonuna kadar basılması durumunda (kick-down) devreden çıkartılabilir. Hız sınırlarının farkında olmadan aşılmasına engel olmaya yardımcı olur. Özellikle uzun yol sürüşlerinde konforu ve güvenliği arttırır.
İlgili Linkler:
Hıza Bağlı Ses Seviyesi Ayarı "GALA"
Hıza Bağlı Ses Seviyesi Ayarı "GALA", müzik sisteminin ses seviyesini anlık araç hızına uyarlar, müzik sübjektif olarak her zaman aynı ses şiddetiyle algılanır.
Bunun için radyo-navigasyon sistemi, CAN veri yolu ile takometre sinyaline giden ayrı bir devreye sahiptir.
Hıza Duyarlı Servo Direksiyon
Hıza Duyarlı Servo Direksiyon Sistemi, kullanışlılığı, güvenliği ve konforu arttırır.
Düşük hızlarda – örneğin aracı park ederken – servo desteği en yüksek seviyededir. Bu sayede araç çok daha kolay yönlendirilebilir. Daha yüksek hızlarda servo desteği, elektroniğin yardımıyla giderek azaltılır. Sürücü, bu sayede aracı yüksek hızlarda standart bir servo direksiyonla çok daha hassas ve çok daha kesin bir şekilde yönlendirebilir.
Hibrit Aktarım Sistemleri
Hibrit Aktarım Sistemi, bir TSI ve bir elektrikli motor gibi iki tahrik prensibinin kombinasyonundan oluşur.
Hibrit konsepti sayesinde özellikle şehir içi tüketim değerleri ve zararlı maddelerin salınımı konusunda belli tasarruflar elde edilebilmektedir. Hibrit Aktarım Sistemi, Volkswagen’in BlueMotionTechnologies çatısı altında topladığı verimli ve çevre dostu teknolojilerin arasında bulunmaktadır.
Hidrolik Fren Asistanı "HBA"
Hidrolik Fren Asistanı “HBA”, sürücüye acil veya panik frenleme durumlarında destek verir.
Hidrolik Fren Asistanı, fren pedalına basma hızı üzerinden sürücünün tam frenleme isteyip istemediğini algılar ve sürücü fren pedalına tam bastığı sürece fren basıncını otomatik şekilde ABS ayarına kadar arttırır. Sürücü tarafından fren basınç talebi azaldığında, sistem fren basıncını tekrar ön ayarlı değere geri düşürür.
Hidrolik Fren Asistanı ile durma mesafesi önemli oranda kısaltılabilmektedir. Sistem, sürücünün neredeyse hissedemeyeceği bir hassasiyette çalışır.