ID.Light
ID.Light, Volkswagen’in tamamen elektrikli ID. ailesiyle birlikte tanıttığı, sürücü ile araç arasında görsel bir iletişim kurmayı amaçlayan yenilikçi bir ışıklı bilgi-iletişim arayüzüdür. Bu sistem, kokpitin ön kısmına entegre edilmiş, yatay olarak konumlandırılmış ince bir LED ışık şeridinden oluşur ve sürüş sırasında çeşitli fonksiyonlara bağlı olarak renkli ışık sinyalleriyle sürücüyü bilgilendirir.
Sistem, MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) platformuna sahip ID. modellerinde standart veya opsiyonel olarak sunulur ve görsel bilgi akışı ile dikkat dağıtmadan sürücü desteği sağlamayı amaçlar. ID.Light 'ın uyarı verdiği veya iletişim kurduğu durumlar:
- Araç kilitleme ve kilit açmaya özel aydınlatma
- Mevcut batarya şarj durumu göstergesi
- Sesli komut geribildirimi
- Gelen arama gösterimi
- Ön Bölge Asistanı "Front Assist" frenleme uyarısı
- Düşük şarj seviyesi veya düşük ortam sıcaklığı hakkında performans sınırlandırma bilgilendirmesi
- Araç içine giriş ve çıkışlara özel aydınlatma
Immobilizer
Elektronik Hırsızlık Önleme Sistemi olan Immobilizer kontak anahtarının yerinden çıkartılmasıyla devreye girer ve aracın motor kontrol ünitesi ile paralel çalışarak yetkisiz kişiler tarafından çalıştırılmasını önler.
Sistem, kontak anahtarına entegre edilen bir verici ve alıcı birimini kullanır. Aracın her çalıştırılmasından önce sistem yeni bir aktivasyon kodu üretir ve bu kodu kontak anahtarına transfer eder. Sadece bu aktivasyon koduna sahip orijinal anahtarın kullanılmasıyla sistem aktive olur ve araç güvenli bir şekilde çalıştırılır. Kullanılan gelişmiş şifreleme teknolojisi sayesinde, sistem aracınızı elektronik olarak kopyalanan kontak anahtarlarına karşıda korur.
Hatırlatma: Hiçbir sistem hırsızlığa karşı %100 güvenlik garanti edemez. Ciddi yasadışı yollara başvurulması sonucunda immobilizer sisteminin devre dışı bırakılma olasılığı ender olsa dahi mümkündür.
IQ.LIGHT - HD Matrix Farlar
IQ.LIGHT – HD Matrix Farlar, Volkswagen’in en gelişmiş far teknolojilerinden biridir ve yüksek çözünürlüklü, adaptif LED modüller sayesinde hem güvenliği artırır hem de sürüş deneyimini optimize eder.
Saatte 35 km hıza kadar olan hızlarda sürücünün görüş alanında kalan aracın ön çevresi daha geniş aydınlatılır. Bu sayede kaldırım veya yol kenarındaki olası engel ve tehlikeler daha rahat tespit edilebilir.
Saatte 35 km hız aşıldığında ise far grubundaki aydınlatmalar otomatik olarak yolun daha uzak kısımlarını gösterecek şekilde çalışır.
Her bir far ünitesi on binlerce mikro LED bulundurur, bu sayede farlar son derece hassas bir şekilde bölgesel aydınlatma yapabilir. Sistem, her bir mikro LED’i bağımsız olarak kontrol edebildiğinden, ışık huzmesi gerçek zamanlı olarak yol ve trafik koşullarına göre şekillendirilebilir. Bu teknoloji sayesinde uzun farlar sürekli açık tutulabilirken, karşıdan gelen araçlar veya öndeki trafik rahatsız edilmeden alanlar adaptif olarak karartılabilir; buna Dinamik Uzun Far Asistanı "Dynamic Light Assist" adı verilir.
Virajlarda ise bağımsız LED modülleri direksiyondan gelen yönlendirme komutlarına göre viraj içini aydınlatarak sürücünün daha geniş bir görüş açısına sahip olmasını sağlamaktadır.
IQ.LIGHT - LED Matrix Farlar
Sürüş ortamına uygun tepkiler veren ve birbirinden bağımsız hareket birçok LED modülden oluşmaktadır.
Saatte 35 km hıza kadar olan hızlarda sürücünün görüş alanında kalan aracın ön çevresi daha geniş aydınlatılır. Bu sayede kaldırım veya yol kenarındaki olası engel ve tehlikeler daha rahat tespit edilebilir.
Saatte 35 km hız aşıldığında ise far grubundaki aydınlatmalar otomatik olarak yolun daha uzak kısımlarını gösterecek şekilde çalışır.
Virajlarda ise bağımsız LED modülleri direksiyondan gelen yönlendirme komutlarına göre viraj içini aydınlatarak sürücünün daha geniş bir görüş açısına sahip olmasını sağlamaktadır.
IQ.LIGHT - LED Matrix Farlar, Dinamik Uzun Far Asistanı “Dynamic Light Assist” ile entegre edildiğinde ise ön cama yerleştirilen bir kamera sayesinde uzun hüzmeli farlar açıldığında bağımsız LED modüller önde ilerleyen ve karşıdan gelen diğer sürücülerin gözünü almayacak şekilde ışık dağılımını dinamik olarak ayarlamaktadır. Kalan diğer LED modüller ise uzun hüzmeli far konumunda çalışmaya devam etmektedir. Bu sistem ayrıca trafik işaret levhalarından yansımayı engelleyerek sürücünün görüş açısını en iyi şekilde muhafaza etmektedir.
Isı Pompası
Geleneksel içten yanmalı motorlu araçlar, atık ısıyı kabin ısıtmasında kullanırken; elektrikli araçlarda bu seçenek yoktur. İşte tam da bu noktada devreye giren ısı pompası, düşük enerjiyle yüksek verim sağlayarak hem sürüş konforunu artırır hem de batarya menzilinden çalmaz.
Teknik olarak, ısı pompası dış ortamdan aldığı enerjiyi kullanarak araç içini ısıtır. Dış hava -10 °C’ye kadar düştüğünde bile, bu sistem çevreden ısı çekebilir ve yolculara sıcak bir ortam sunabilir. Geleneksel elektrikli ısıtmalara kıyasla %30 ila %50 arasında daha az enerji tüketir. Bu da, kış aylarında sürücülerin en büyük endişesi olan menzil kaybını önemli ölçüde azaltır.
Isıtmalı Koltuklar
Isıtmalı koltuklar, sürücü ve yolcuların sıcaklık ve rahatlık seviyelerini artırmak için tasarlanmıştır. Bu özellik, otomobilin koltuklarının içine yerleştirilen elektrikli ısıtma mekanizmasını kullanır. Modele veya isteğe bağlı olarak bu ekipman sürücü, yolcu ve arka yan koltuklarda bulunabilir. Isıtmalı koltuklar, soğuk hava koşullarında veya uzun yolculuklarda vücudu ısınmış ve rahat hissetmeye yardımcı olur. Ayrıca, sürücülerin kabin sıcaklığını yükseltmek zorunda kalmadan konforlu bir sıcaklık seviyesi elde etmelerine yardımcı olarak enerji tasarrufu sağlar. Isıtmalı koltuklar, araçların iç mekanında lüks bir dokunuş sunar ve sürücü ile yolcuların sürüş deneyimini daha keyifli hale getirir.
Isıtmalı ve Havalandırmalı Koltuklar
Volkswagen tarafından geliştirilen ErgoActive koltuklar, sürüş ergonomisini artırmak ve uzun yolculuklarda konforu maksimize etmek amacıyla tasarlanmış, çok yönlü ayarlanabilir ve tıbbi olarak onaylı premium koltuk sistemleridir. Bu koltuklar, başta bel destek sistemi olmak üzere çeşitli elektrikli ayar fonksiyonları ile birlikte sunulur ve özellikle sırt sağlığını korumayı hedefler. "ErgoActive" ismi, Almanya merkezli bağımsız sağlık kuruluşu AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) tarafından verilen ergonomi sertifikası ile desteklenmektedir.
Isıtmalı ve havalandırmalı versiyonlar, bu sistemin en ileri konfigürasyonları arasında yer alır. Koltuk oturma alanı ve sırtlık içine entegre edilmiş ısıtma elemanları sayesinde özellikle soğuk havalarda iç mekân konforu artırılırken, koltuk yüzeyine entegre fan modülleri aracılığıyla gerçekleştirilen aktif havalandırma özelliği ise sıcak iklimlerde sürücü ve yolcuların terlemesini önleyerek serin ve kuru bir oturma ortamı sağlar. Havalandırma sistemi genellikle üç kademeli olarak ayarlanabilir ve koltukta kullanılan mikro delikli deri kaplama ile birlikte çalışarak hava akışını optimize eder.
ISOFIX Sistemi
ISOFIX, dünyaca ünlü otomobil üreticilerinin, çocuk koltuklarının sabitlenmesi için tek düzen ve optimum bir standart geliştirme çabasının ürünüdür.
ISOFIX çocuk koltuklar, sade bir sabitleme tertibatı ile donatılmıştır ve standartlaştırılmış soket bağlantılarıyla donatılmış olan tüm araçlarda kullanılabilirler. Çocuk koltuğunun alt yapısı, karoseriye ayrılmaz bir şekilde bağlanmış iki tutma aparatına sahiptir. ISOFIX’e uygun çocuk koltukları, iki adet yerleştirme kolu üzerinden bu bağlantılara sağlam bir şekilde sabitlenir.
ISOFIX çocuk koltukları, kolayca monte edilebilir ve karoseri üzerindeki sağlam sabitleme sayesinde maksimum güvenlik sunar. Volkswagen model yelpazesindeki tüm araçlar, arka koltuklarında ISOFIX tutma aparatına sahiptir.
Işık ve Görüş Paketi
Işık ve Görüş paketi, size hem konforlu hem de güvenli sürüşü birlikte sunar.
Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır:
- Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
- Yağmur sensörü
- Eve geliş “Coming Home” fonksiyonu
- Evden çıkış “Leaving Home” fonksiyonu
- Far sensörü
Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
İlgili Linkler:
İkincil Çarpışma Freni "Multi Collusion Brake"
Araştırmalar, yaralanmalı kazaların %25’inde ana çarpışmayı takiben ikincil çarpışmaların da yaşandığını göstermektedir.
İkincil Çarpışma Freni “Multi Collusion Brake”, eğer çarpışma yeterince kuvvetliyse, ana çarpışmanın ardından frenleme sistemi üzerinden aracı frenler ve hızı 10 km/s’ye düşürür. Böylece darbenin etkisiyle hızlanan araç yavaşlatılarak başka bir çarpışmaya girmesi riski azaltılmış olur.
İzolasyonlu Camlar
Isı izolasyonlu ve kızıl ötesi ışınları yansıtan camlar, konforlu bir iç mekân iklimi sunar.
Bu özel camlar, çok yüksek hava sıcaklıklarında iç mekânın ısınma oranını azaltarak araç içindekilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlar. Ayrıca kima sistemi, araç içerisini istenilen sıcaklığa soğutmak için daha az enerjiye ihtiyaç duyduğundan, yakıt tüketimini düşürerek çok daha verimli bir kişilik sergiler. Bu sayede hem yakıt tüketimi hem de emisyonlar azaltılır.