Panoramik Açılır Cam Tavan
Panoramik Açılır Cam Tavan, Volkswagen modellerinde sunulan bir tavan açma sistemidir ve modele bağlı olarak bir veya iki ayrı cam parçadan oluşur.
Panoramik Açılır Cam Tavan, elektrikli olarak kontrol edilen yukarı kaldırma ve geriye doğru açılma fonksiyonuna sahiptir. Geriye doğru açılma esnasında 2 ayrı parçadan oluşan cam tavanın önde yer alan cam bileşeni, arkada yer alan cam bileşeninin üstüne doğru sürülür. Bu tip sistemlerde arkadaki cam elemanı sabittir ve açılma fonksiyonu bulunmamaktadır.
Panoramik Cam Tavan
Bazı modellerinde kullanılan Panoramik Cam Tavan sistemleri, tek parça büyük boyutlu bir cam yüzey sunar.
Ön cam üst çizgisinden itibaren araç tavanının yaklaşık ¾’lük bir bölümünü kaplayan Panoramik Cam Tavan, elektrikli olarak yukarı doğru kaldırma fonksiyonuna sahiptir. Bu tavan tipi, güneş ışınlarına karşı ek bir koruma önlemi olarak yarı şeffaf bir siperliğe sahiptir.
Park Asistanı "Park Assist"
Park Asistanı "Park Assist", aracınızı otomatik şekilde yola paralel ya da dik olarak park etmenize yardımcı olur.
Ayrıca paralel olarak park ettiğiniz yerden bu sistem sayesinde otomatik olarak çıkabilirsiniz. Sistem sürücüye, uygun park alanına ideal çizgide park edebilmek için kendi kendine optimum direksiyon hareketlerini gerçekleştirerek destek sunar. Bu esnada park boşluğun ölçümü, start pozisyonunun belirlenmesini ve direksiyon hareketlerinin kumandasını otomatik olarak "Park Assist" kontrol eder. Sürücüye ise sadece gaz vermek ve fren yapmak görevleri kalır. Bu esnada sürücü her zaman araç hâkimiyetine sahiptir ve istediği an sistemi devreden çıkartabilir.
Sürücü Park Asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmeli ve sonra azami 40 km/h hızla ve 0,5 ile 1,5 m arasında kalan bir mesafeyle yol kenarında ilerlemelidir. Park asistanı "Park Assist", geçiş esnasında (örneğin tek yönlü bir yolda) hem sağ hem sol yol kenarıda kalan mevcut park yerleri konusunda tarama yapar. Sürücü, park etmek istediği yöne doğru sinyal vererek yolun hangi tarafına park etmek istediğini sisteme bildirebilir. Park Asistanı, araçtan en az 1,1 m daha uzun olan bir park boşluğu algıladığında, çok fonksiyonlu göstergede "Park yeri algılandı" mesajını gösterir. Ardından sürücü doğru başlangıç konumuna yönlendirilir ve sürücüden geri vitese geçmesi talep edilir. Bu adımdan sonra geri vitese geçildiği an, park asistanı devreye girer ve otomatik olarak direksiyon manevralarını gerçekleştirir. Bu esnada çok fonksiyonlu göstergede sistemin devrede olduğuna ve otomatik park esnasında ters yönden gelen araç ya da cisimlere dikkat edilmesi gerektiği hususunda bir metin belirir.
Sistem hassas bir şekilde aracın hızını ayarlayarak aracı park yerine yönlendirilir ve park etme işlemi bittiğinde görsel park desteği sistemini aktifleştirerek radyo ve radyo navigasyon sistemi üzerinde aracın ön ve arkaya olan uzaklıkları gösterilir. Otomatik park esnasında yapılan manevraların adedi, park boşluğun uzunluğuna bağlıdır. Park boşluğu ne kadar kısa ise, o kadar çok park manevrası gerekli olur. Paralel park için aktivasyon butonuna bir kere, dikine park için iki kere basılması gerekmektedir.
Park Asistanı "Park Assist 3.0" özelliğine sahip modeller, normal park asistanının özelliklerine ilave olarak sürücünün aracı ileri doğru ön kısımdan yola dik olarak boylamasına park etme işlemi gerçekleştirilemediğinde otomatik olarak park edilmesine yardımcı olur. Sistemin çalışması için boylamasına park işleminin önce sürücü tarafından denenmesi gerekmektedir. Park işlemi gerçekleştirilemediğinde sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmelidir. Sistem boylamasına park işlemi için araç uzunluğundan 80 cm daha fazla boş alana ihtiyaç duymaktadır.
Bu özellik modelden modele değişiklik gösterebilir. Daha detaylı bilgi için Volkswagen Yetkili Satıcınıza başvurabilirsiniz.
Sürücü, park yardım asistanını istediği an kapatabilir ve aracı kendisi kontrol edebilir.
Park Mesafe Sensörleri
Park mesafe sensörleri, aracın ön ve arka tamponlarına entegre edilen sensörler aracılığıyla çevredeki engelleri algılayan bir güvenlik ve konfor sistemidir. Sürücüye sesli ve görsel uyarılar göndererek park manevralarını kolaylaştırır ve olası çarpma risklerini en aza indirir. Özellikle dar alanlarda ve yoğun trafikte büyük bir avantaj sağlayan bu teknoloji, sürüş güvenliğini artırırken aynı zamanda park sırasında oluşabilecek hasarları da önlemeye yardımcı olur.
Pasif Güvenlik Sistemleri
Pasif Güvenlik Sistemleri denildiğinde akla gelen ilk şey, yolcuların yaralanmalarını önlemeye veya yaralanma tehlikelerini mümkün olduğunca azaltmaya yarayan tüm yapısal önlemlerdir.
Bu tanımlama özellikle çarpışma davranışlarıyla ilgilidir ve bireysel koruma yanı sıra, yolu kullanan diğer kişilerin korumasını da kapsamaktadır (ortak koruma).
Günümüz araçlarının en önemli pasif korumaları arasında emniyet kemerleri ve hava yastıkları yanında artık deformasyona karşı yüksek dirençli yolcu bölmeleri ve ön ile arka kısımlarda deformasyon bölgeleri yer alır. Bu korumalar, darbe enerjisinin büyük bir kısmını emerek ek güvenlik sağlar. Sahip oldukları Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri ile birlikte tüm Volkswagen modelleri kapsamlı bir koruma sunar.
Pnömatik Bel Destek Ayarı
Sürücü ve yolcuların sırt bölgesini desteklemek ve rahat bir oturma pozisyonu sağlamak amacıyla tasarlanmış, çalışma prensibi elektrikli bel destek ayarından farklı olarak koltuğun içinde bulunan hava keselerinin şişirilip, indirilmesine bağlı olan bir özelliktir.
Bu sistem sayesinde sürücü veya yolcu, arabanın içindeyken sırtlarının istedikleri ayarda(kişiselleştirilebilir) desteklenmesini ve uzun süreli sürüşler sırasında konforun tadını çıkarır.
Proaktif Yolcu Koruma Sistemi
Proaktif Yolcu Koruma Sistemi, ESP sensörleri ve Front Assist çevre gözlem sistemi yardımıyla kaza potansiyeline sahip kritik durumları tespit eder.
Böyle bir durumun tespit edilmesi halinde sistem araç içerisinde bulunan tüm yolcuların güvenliğini sağlamak için aşağıda yer alan önlemlerini alır.
Ön koltukta bulunan emniyet kemerler gerdirilir ve sürücü ile ön yolcu pozisyonu korunur.
Açık olan camlar ve cam tavan belli bir aralığa kadar kapatılır.
Güvenli koşullar yeniden sağlandıktan ve araç dinamik sağlamlığına ulaştıktan sonra ön koltuklarda bulunan emniyet kemerleri tekrar gevşetilir. Yan camlar ve cam tavan eski pozisyonlarına geri getirilir.
Progresif Direksiyon
Progresif direksiyon, modellerimizin direksiyon tepkisini ve hassasiyetini sürüş koşullarına uygun şekilde ayarlamayı amaçlar.
Bu özellik, sürücünün direksiyonu çevirme miktarına göre direksiyonun dönüş hızını ayarlar. Yani, düşük hızlarda veya park halindeyken direksiyon daha fazla dönüş yapabilirken, yüksek hızlarda daha az dönüş yapar. Bu, sürüş sırasında daha fazla direksiyon hareketi gerektiren düşük hızlı manevraları kolaylaştırırken, yüksek hızlarda daha fazla kararlılık göstererek sürücünün daha iyi kontrol sağlamasına ve sürüş deneyimini daha keyifli hale getirmesine yardımcı olur.