R
R, ileri seviye mühendislik ve yüksek performansı bir araya getiren özel bir seridir. Güçlü motorları, gelişmiş dört tekerlekten çekiş sistemi ve sportif süspansiyon ayarlarıyla Volkswagen R modelleri, hem pistte hem de günlük kullanımda üstün bir sürüş deneyimi sunar. Agresif tasarım detayları, aerodinamik unsurlar ve R’a özgü mavi vurgular, bu modellerin kendine has karakterini vurgular. Volkswagen’in yarış mirasından ilham alan R, saf performans ve teknolojiyle sürüş tutkunlarını heyecanlandırmaya devam ediyor.
Golf R geleneksel olarak en çok satan kompakt otomobillerin en güçlü modeli olmuştur. Dört tekerlekten çekişe sahiptir, son derece dinamiktir ve standardında son derece özel tasarım ve donanım ekipmanları sunar. Tork Vektörleme “Torque Vectoring” özelliğine sahip ilk Volkswagen olan Golf R (235 KW /320 PS) 4MOTION® dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte geliyor. Sistem, sürüş dinamikleri yöneticisi ile akıllı bir şekilde entegre edilmiştir ve güçlü uzunlamasına ve yanal hızlanma ile sportifliğe yeni bir boyut kazandırmaktadır. Aracın karakteri, R'a özel spor yürütme takımı, yüksek performanslı frenler, Özel ve Drift sürüş profilleri ile daha da keskinleşiyor.
Rampa Açısı
Rampa açısı, aracın düşük hızlarda seyir ederken eğimli yüzeye temas etmeden üzerinden geçebileceği açıyı tanımlar.
RCD 310 Radyo-CD-MP3 Çalar
Sade ve şık bir müzik sistemi: RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar
Türkçe dil seçenekli RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar, kolay kullanımı ve sahip olduğu CD çalar ve AUX-IN multimedya bağlantı kaynakları sayesinde müzik dosyalarının oynatılabilmesini sağlar. Sistem, MP3 ve WMA formatındaki dosyaları destekler.
RCD 510 Radyo-CD-MP3 Çalar
RCD 510 radyo-CD-MP3 çalar ile otomobilinizde eğlence standart.
6,5” renkli ve yüksek çözünürlüklü geniş dokunmatik ekrana sahip Türkçe dil seçenekli RCD 510 radyo sistemi, AUX-IN, SD kart yuvası ve CD yuvasına entegre 6’lı CD değiştirici yardımıyla farklı kaynaklardan müzik dinlenebilmesini sağlar.
Ayrıca sürüş konfor paketi yada park sensörleri ile birlikte alındığında sunulan görsel park yardım sistemi sayesinde otomobilin park esnasında engele olan mesafesi, RCD 510 ekranı üzerinden sanal olarak görüntülenebilir.
Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display”
Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı "Head-up-Display", araçlarda kullanılan ve sürüş deneyimini hem daha güvenli hem de daha sezgisel hale getiren yol verisi görüntüleme ekranıdır. Bu sistem, hız, navigasyon ve sürüş destek sistemlerine dair bilgileri doğrudan sürücünün görüş alanına, genellikle ön cama yansıtarak dikkat dağınıklığını azaltır. Bu ekran, gözün odak noktasını değiştirmesine gerek kalmadan bilgiyi sanki yola entegre edilmiş gibi sunar. Gelişmiş optik sistemleri ve ortam ışığına duyarlı otomatik parlaklık ayarıyla hem gündüz hem gece netlik sağlar.
Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head Up Display” (Artırılmış gerçeklik "Augmented Reality" özellikli)
Volkswagen’in sunduğu Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı "Head Up Display" (Artırılmış gerçeklik "Augmented Reality" özellikli) teknolojisi, sürüş deneyimini yalnızca bilgilendirici değil, sezgisel ve neredeyse içgüdüsel bir hale getiriyor. Bu sistem, hız, navigasyon ve sürüş destek sistemlerinden gelen uyarıları ön cama değil, adeta yolun üzerine, sürücünün bakış hizasına yerleştiriyor; örneğin sapılması gereken kavşak, ekranda değil, gerçek kavşağın üzerinde sanal bir okla beliriyor, takip mesafesi göstergesi doğrudan öndeki araca bağlanıyor. Gelişmiş projeksiyon sistemi ve sensör verileriyle desteklenen bu teknoloji, gerçek dünya ile dijital bilginin sınırlarını silerken, gözünüz yoldan hiç ayrılmadan tüm verilere erişmenizi sağlıyor.
R-Line Türkiye Paketi
Passat modelinde R-Line Türkiye paketinde aşağıdaki özellikler yer almaktadır.
- R-Line Dış gövde tasarımı
- Panoramik açılır cam tavan
- 19” Verona alüminyum alaşımlı jantlar
T-Roc modelinde sunulan R-Line Türkiye paketinde aşağıdaki özellikler yer almaktadır.
- R-Line Dış gövde tasarımı
- Elektrikli açılır / kapanır bagaj kapağı
- 18” Sebring alüminyum alaşımlı jantlar
Römork Manevra Asistanı "Trailer Assist"
Römork Manevra Asistanı “Trailer Assist”, bir römork bağlıyken geri yönde manevraya başlandığında otomatik direksiyon müdahaleleri ile sürücüye destek olur.
Geri manevra kamerasının görüntü işleme algoritmalarına dayalı olarak, römorkun dönüş açısı takip edilir ve değerlendirilir. Direksiyon açısının hesaplanması için, dönüş açısının sanal kaydı kullanılır. "Römork Manevra Asistanı" fonksiyonunun aktif hale getirilmesi için, geri vites seçildikten sonra Park Desteği düğmesine basılmalıdır. Sistemin aktif hale getirildiği, çok fonksiyonlu ekranda belirtilir. Bağlı römorkun istenen dönüş açısı ve manevra yönü, yan ayna kumandalarıyla ayarlanır. Manevra sırasında, araç direksiyon müdahalelerini otomatik olarak gerçekleştirir; sürücünün tek yapması gereken gaz ve fren pedallarını kullanmaktır. Son olarak, ayna kumandası geri çekildiğinde, manevranın tamamlanması için römorkun o anki hareket yönü kaydedilir ve römork kaydedilen yönde düz olarak ilerleyecek şekilde direksiyon müdahaleleri gerçekleştirilir.
Run-Flat Özellikli Lastikler
ST (Kendinden Destekli Lastik/Self Supporting Tire) ya da Run-Flat lastikler olarak da adlandırılan patlamış halde dahi yola devam etme özelliğine sahip lastikler yüksek güvenlik ve konfor sunar.
Kendinden destekli lastikler, güçlendirilmiş dış yüzeyleri sayesinde içlerinde hava olmadan dahi maksimum 80 km/s’ye ulaşan hızlarda 200 km'ye kadar kullanılabilir. Güvenlik gerekçeleri nedeniyle bu tip lastikler sadece lastik basınç sistemi ile birlikte sipariş edilebilir çünkü normal sürüşler sırasında lastik hasarları her zaman anında fark edilemeyebilir ve virajlarda veya sert frenler yapılması sonucunda bu durumlar tehlikeli durumlar yaşanmasına neden olabilir.