SCR Katalitik Konvertör
SCR katalitik konvertörü, egzozdan gelen azot oksit (NOx) gaz bileşenini istenmedik yan ürünler oluşmadan seçici bir şekilde azota ve suya dönüştürür.
Bu dönüştürme işlemi, AdBlue adıyla anılan ve sentetik olarak oluşturulan, sulu bir üre çözeltisi kullanılarak gerçekleştirilir ve ayrı bir hazneye yönlendirilir. Bu madde yüzde 32,5 oranında üre içerir ve sürekli şekilde SCR katalitik konvertörü tarafından egzoz gazı sistemine enjekte edilir. Enjekte edilecek dozaj, egzoz gazı akış miktarına göre motor kontrol ünitesi tarafından belirlenir. SCR katalitik konvertörün arkasında bulunan bir Nox sensörü tarafından bilgilendirilen motor yönetimi, dozajın hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar. NOx egzoz gazı arıtma sistemi SCR, Volkswagen’in BlueMotion teknolojileri çatısı altında topladığı verimli ve çevre dostu teknolojilerin arasında bulunmaktadır.
Serbest Sürüş Modu
Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur.
Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz.
Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir.
Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır.
Sezgisel Adaptif Hız Sabitleyici “Predictive ACC”
Sezgisel Adaptif Hız Sabitleyici "Predictive ACC"’, gelişmiş bir radar yardımıyla önde bulunan araçlara olan güvenli takip mesafesini sürekli olarak korumaktadır.
Adaptif Hız Sabitleyici “ACC” ile aynı çalışma prensiplerine ek olarak Navigasyon veritabanında bulunan şehir içi ve şehir dışı hız limitleri, kavşak, viraj gibi bilgilere göre hareket eder.
Yaklaşan bir viraj olması durumunda navigasyon veritabanından elde ettiği bilgilere göre aracın hızını otomatik olarak düşürür ve virajın güvenli bir hız ile dönülmesini sağlar. Döndükten sonra da ayarlanan hıza tekrar otomatik olarak geri getirir.
Ayrıca ön cama yerleştirilen çok fonksiyonlu kamera sayesinde yol üzerindeki trafik işaretlerini tarar ve otomobilin hızını otomatik olarak ayarlar. İstenildiği zaman bu özellik araç menüsü üzerinden devre dışı bırakılabilir.
Skyhook Süspansiyon Sistemi
Skyhook süspansiyonunda bulunan sensörler, aracın yapısal ve tekerlek ivmelenmelerini tespit eder ve buna göre süspansiyonları duruma uygun bir şekilde ayarlar.
Süspansiyonları sürüş koşullarına göre adapte eden sistem, aracın yoldan çıkma ya da devrilme olasılığını en düşük düzeye getirir. Yürür aksam bu sistem sayesinde aracın yolda yer alan her türlü çukurun ve engelin üstesinden kolayca gelmesini sağlar.
Spor Koltuklar
Volkswagen spor koltuklar, güvenliğinize büyük katkı sağlarken, sahip oldukları yüksek konfor ve çekici görünüşleri ile de görenleri büyüler.
Dikkat çekici tasarıma sahip yan destekler, virajlarda iyi bir sürüş pozisyonunda durmanızı sağlarken, zorlu sürüş koşullarında aracınızı daha etkin kullanmanızı sağlar.
Spor Süspansiyon
Spor süspansiyon, modelden modele farklılık göstermekle birlikte, aracın yerden yüksekliğini 1-1,5cm kadar azaltan ve nispeten daha sert ayarlanmış amotisörleri ve buna uygun helezon yayları içermektedir.
Darbeleri daha sert bir şekilde sönümleyen amortisörler sayesinde aracın virajlarda yana yatma eğilimi hissedilir şekilde azalır, viraj kabiliyeti yükselir. Öte yandan yere yaklaşan karoser sayesinde yüksek hızlarda aracın altına giren hava miktarı azaltılarak aerodinamik etkinlik artırılır.
Start & Stop Sistemi
Start & Stop Sistemi, aracınızı kırmızı ışıkta ya da trafik sebebiyle durdurduğunuzda motoru otomatik olarak durdurur ve böylece aracınız sadece çalışması gerektiği zamanlarda çalışır.
Manuel şanzımanlı araçlarda araç durdurulup, ayak debriyajdan çekildiğinde, otomatik şanzımanlı araçlarda ise araç durur pozisyona getirildikten sonra sürücünün ayağı frene basıldığı süre boyunca sistem otomatik olarak motoru geçici olarak durdurur. Bu sırada çok fonksiyonlu göstergede ise „Start Stop" yazısı belirir. Aracı tekrar hareket ettirmek için manuel araçlarda debriyaja basılır basılmaz, otomatik araçlarda ise ayak frenden çekilir çekilmez sistem, motoru otomatik olarak yeniden çalıştırır. Start & Stop Sistemi, Volkswagen’in BlueMotion teknolojileri çatısı altında topladığı verimli ve çevre dostu teknolojilerin arasında yer alır.
Start & Stop Sistemi, orta konsolda yer alan kontrol butonu yardımıyla devre dışı bırakılabilir.
Statik Viraj Farı
Statik viraj farı, dönüş alanının aydınlatılmasını sağlar. Far, hızın 40 km/s’den düşük olduğu kavşaklarda ya da yol ağızlarında direksiyonun kırılmasına veya sinyal lambasının kumanda edilmesine bağlı olarak otomatik olarak devreye girer.
Bu özellik sayesinde, sürücü dönerken aracın etrafında bulunan yayaları çok daha erken fark edebilir ve böylece kaza riskinde kayda değer bir düşüş elde edilir. Viraj farı, modele bağlı olarak ana farlara ya da sis farlarına entegre edilmektedir.
Sürdürülebilirlik
Sürdürülebilirlik, doğal yaşam temellerimizin güvenliğini sağlamak için gerekli olan tüm tedbirleri kapsamaktadır.
Öngörülü çevre koruması, ileri görüşlü planlama ve yeni çevreci teknolojiler (su bazlı boyalar, yenilikçi motor yönetimi, yakıt tasarrufu sağlayan sürüş tarzı vs.) sayesinde gürültü ve emisyon gibi negatif etikler daha oluşum aşamasında önlenir. İyileştirici çevre koruması ise mevcut potansiyellerin (atık su arıtma, katalizatör, ses yalıtımı) negatif etkilerini ortadan kaldırır. Otomobil üretiminde çevrenin korunması, yeni araçların ve üretim tesislerinin planlama ve üretim/inşaat aşamasında başlar ve monte edilmiş ya da kullanılan maddelerin yeniden değerlendirilmesi ve geri dönüştürülmesine kadar uzanır. Sürücüler de, otomobillerini çevre bilinci esaslarına dikkat ederek tasarruflu vir şekilde kullanır ise çevrenin korunmasına katkı sağlayabilir.
Sürüş Asistanı Paketi “Plus”
T-Roc modelinde sunulan Sürüş Asistan Paketi aşağıdaki ekipmanları içermektedir.
- Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”
- Uzun Far Asistanı “Light Assist”
- Trafikte Sürüş Asistanı “Traffic Jam Assist”
- Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”
- Kör Nokta Uyarı Sistemi “Blind Spot”
- Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”
Sürüş Destek Sistemleri
Volkswagen’in hedefi, önünü gören araçlar ile kazasız sürüşlere olanak sağlamaktır.
Sürüş destek sistemleri, kritik durumları önceden algılamaya katkı sağlar ve kaza riskinin azaltılmasına yardımcı olur.
Sürüş destek sistemleri, sürücüye daha fazla konfor sunar ve sürüş sırasında daha az yorulmasını sağlar.
Sürüş Destek Sistemleri:
- Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”
- Ön Bölge Asistanı "Front Assist"
- Park Yardım Asistanı "Park Assist"
- Geri Görüş Kamerası "Rear Assist"
Sürüş Konfor Paketi
Sürüş konfor paketi içeriğinde yer alan park sensörleri, aracınızı kolaylıkla park etmenize yardımcı olurken, hız sabitleyici, özellikle uzun yoluluklarda konforunuzu artırarak düşük yakıt tüketimini destekler.
Bu paketin içeriği modelden modele göre değişmekle birlikte genel olarak aşağıda yer alan donanımlardan oluşmaktadır.
- Arka ya da ön/arka park sensörü
- Akustik park destek sistemi “Park Pilot”
- Görsel park desteği
- Hız sabitleme sistemi
- Yol bilgisayarı
- Lastik basınç sistemi
Seçmiş olduğunuz modele ait paket içeriği için Yetkili Satıcı’nızdan detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Sürüş Profil Seçimi "Driving Profile Selection"
Merkezi multimedya ekranı üzerinden kontrol edilebilen Sürüş Profil Seçimi “Driving Profile Selection”, Normal, Comfort, Sport, Eco, Individual gibi sürüş profilleri arasında seçim imkanı sunmaktadır. Bu modlar, araçta bulunan ekipmanlara bağlı olarak Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”, Climatronic ve kemer gerdiricilerine müdahale edebilmektedir.
Örneğin Sport modu seçildiğinde, direksiyon elektromekanik desteği azaltılarak daha sert bir karakter kazanırken, gaz pedalının hassasiyeti ve gaz kelebeğinin tepkileri hızlanmaktadır. Araçta sürüşe duyarlı dinamik viraj farı var ise tepkileri hızlanmaktadır. Aynı zamanda emniyet kemeri gerdiricileri de gerilerek sürücüyü koltuğuna sabitlemekte ve hızlı girilen virajlarda daha iyi bir hakimiyet sağlamayı amaçlamaktadır.
Şehir İçi Acil Frenleme Fonksiyonu
Şehir İçi Acil Frenleme Fonksiyonu, 30 km/s gibi düşük hızlarda destek sunar.
Sürücü bir engeli gözden kaçırdığında sistem otomatik şekilde frenleme yaparak çarpışma hızının düşürülmesini sağlamaktadır. İdeal koşullar sağlandığında çarpışma tamamıyla da önlenebilir.
Şerit Değiştirme Asistanı "Side Assist"
Sürücüyü şerit değiştirme sırasında bilgilendirerek hata payını minimuma indirger. Aracın arka tamponunun sağ ve sol tarafında bulunan iki adet radar sistemi, yaklaşık olarak 50 m'lik bir alanı ve aracın yanında bulunan ölü noktaları sürücüyü uyarabilmek için sürekli olarak tarar.
Sistem, takip edilen alanda tehlike yaratabilecek bir araç bulunduğunda yan dikiz aynalarına entegre edilmiş olan LED uyarı ışıklarını sabit bir şekilde yakarak sürücüyü, şerit değiştirmesi halinde karşılaşacağı olası tehlikelere karşı uyarır.
Sürücünün buna rağmen sinyal vermesi durumunda ilgili LED ışıklar daha parlak olarak yanıp söner ve sürücünün dikkatini mevcut tehlikeye çeker. Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”, şerit değiştirme ihtiyacı bulunmadığı anlarda bile sürücüyü, kör noktada yer alan araçlar hakkında bilgilendirir.
Sürücünün dikkatini gereksiz uyarılarla sürekli olarak dağıtmak yerine sistem kör noktada yer alan araçların hızına göre tehlike oluşturup, oluşturmayacağına karar verip sürücüyü bu doğrultuda uyarır. Yani kısaca, Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”, sadece şerit değiştirme sırasında gerçekten tehlike oluşturabilecek araçlara karşı sürücüyü bilgilendirir.
Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”, bir tuş yardımıyla etkinleştirilir ve 30 km/s üzerindeki süratlerde aktif olarak görev yapabilir.
Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”, şerit değiştirme sırasında ortaya çıkan tehlikelere karşı önlem oluşturmak ve sürücü üzerine binen yükü azaltmak anlamında teknik açıdan aracın (yan dikiz aynaları) ve sürücünün (bakış açısı) mükemmel bir tamamlayıcısıdır.
İlgili Linkler:
Şerit Takip Asistanı "Lane Assist"
İstenmedik şekilde şeritten çıkma nedeniyle oluşan kazaların önlenmesine yardımcı olur ve sürüş güvenliğini artırır. Aracın istenmedik bir şekilde şeritten çıkacağı sistem tarafından algılandığında, sürücüyü görsel olarak uyarırken aynı zamanda direksiyonu geçici olarak devralarak aracı içinde bulunulan şeride doğru hafif bir şekilde yönlendirir.
Modele bağlı olarak, Şerit Takip Asistanı "Lane Assist", sürekli ve yumuşak bir şekilde direksiyon açısını düzeltir.
Sistem, yaklaşık 65 km/s ve üzeri hızlarda devreye girerek, iç dikiz aynasında bulunan bir kamera yardımıyla kesintili ve kesintisiz şerit işaretlerini okumaya başlar. Golf ve Touareg modellerinde Şerit Takip Asistanı "Lane Assist", sadece tek bir şerit algılandığında bile sistemi aktif tutabilmektedir. Buna ek olarak Golf modeli, her iki şerit çizgisi de okunabildiği durumlarda aracı şeridin tam ortasına yerleştirir ve eğer sürücünün tercih ettiği bir sürüş çizgisi varsa (örneğin sola veya sağa daha yakın gitmek gibi) bunu da öğrenerek aracı o çizgide tutabilir.
Sistem, elektro-mekanik direksiyon sistemine sahip modellerden farklı olarak Touareg’de değişik bir tarzda çalışmaktadır. Şerit ihlali durumunda Touareg, direksiyon simidinin içinde bulunan hassas mekanizma sayesinde bir titreşim yayarak sürücüyü uyarır ancak direksiyonu devralarak otomatik olarak aracı şeridine geri döndürmez.
Algılama işlemi karanlıkta ve sisli yol koşullarında da çalışmaya devam eder. Fakat, yol üzerinde algılanabilir şerit ya da yol çizgisi bulunmuyorsa, sürücü direksiyonu tutmuyorsa ya da hız 60 km/s’nin altına düşmüşse sistem devre dışı kalır.
Şerit Takip Asistanı “Lane Assist” ayrıca, sinyal lambası tetiklendiğinde sürücünün isteği doğrultusunda bulunduğu şeridi terk edeceğini anlar ve tepki vermez. Sürücü, Şerit Takip Asistanı “Lane Assist” müdahalelerini, çok düşük bir kuvvet kullanımı ile baskılayabilir ve bu sayede sürücünün aracı bilinçli ve sorumlu bir şekilde sürme yükümlülüğü kesinlikle ortadan kalkmaz.